Jump to content

yuraskor

  • הודעות

    1,364
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי yuraskor

  1. 1. יוני - מגיע מביא שתיה כוסות ושולחן 2. תום - נחשו מה אני מביא 3. רודי- כרגיל, גם אני מגיע עם כמה חברים, נביא שתייה. 4. יורי - מגיע מביא שתייה קלה. אשמח לקבל עזרה בכיוון המערכת, והמלצה על שיפור (אם צריך).
  2. יש המלצות לשמנים אחרים? זמינים יותר, וכאלו שיהיו טובים לא פחות?
  3. שלום! אני מחפש אחר שמן של חברת ESSO או TOTAL, אני מדבר על שמן גיר לפיז'ו 206 בצמיגות 75W80. הייתי בכל חנות חלפים אצלי בעיר, ואף אחד לא עובד איתם, ברור לי שיש חברות טובות לא פחות, אבל, מקריאה בכל מיני פורמים אומרים שזה השמן הכי טוב לגיר של הרכב שלי (אוליי זה אפקט פסיכולוגי אבל אני לא יודע להגיד). אשמח אם לקבל הפנייה למקום שמוכר שמנים כאלו באזור הצפון (עפולה וצפונה). כמובן שאם יש שמן אחר שמאוד מומלץ (אבל רק מבעלי פיז'ו שהתנסו בו), אשמח לקבל עליו המלצה. כמו כן, היכן ניתן להשיג נוזל קירור איכותי, פ.שמן(מקורי),ושמן מנוע איכותי (אבל כמובן רק מניסון עם אותו השמן). היצרן ממליץ או על ESSO או על TOTAL, האם יש שמנים מומלצים אחרים? בברכה, יורי.
  4. עכשיו נפל לי האסימון, לא הבנתי את דבריו של איציק כראוי. אם כן, מתבקשת כאן שאלה, מדוע מכונאים לא ידעו לעלות על זה, הגעתי למוסך פעמיים, בשתי הפעמים הסברתי את השתלשלות הארועים, ומה החלפתי, במוסך אחד אמרו :"ראש מנוע גמור" , ובאחר המכונאי ביצע את הקדיחה של החורים בטרמוסטט? אמנם לא נסעתי למוסכים בערים אחרות, אבל המוסך הראשון שהייתי בו, היה גם מוסך מורשה יבואן עד לפני כמה שנים בודדות. בכל אופן, תודה לכול מי שעזר, והכווין וייעץ, תודה רבה!
  5. ערב טוב! לאחר שאני נוסע כבר כמה ימים ללא רדיאטור חימום פנימי וחיבור בעזרת פלאנג' U בין צינורות המים שהובילו מים אל, ומרדיאור החימום הפנימי, בניהם נסיעה אחת טבריה - קרית גת - טבריה, טבריה - חיפה - טבריה, ולבסוף טבריה-קצרין-טבריה, המנוע שומר על חום תקין, לא עובר לרגע את ה90. לא מאבד מים וסוחב מעולה. כאמור, אני מסיק מכך שהאשם לתופעת ההתחממות היה אויר שהיה כלוא ברדיאטור החימום הפנימי בגלל שזה היה סתום חלקית. מקווה שהפוסט יעזור לאנשים אחרים שנתקלו בתופעה דומה ולא מצאו את הגורם. שיהיה סופ"ש מעולה לכולם.
  6. תודה איתמר. ניסיתי להריץ חיפוש בגוגל על הייבריד ננו, או הייבריד אוביישן ננו, וכלום, שום תמונה ושום בטיח. מקווה שמחר אני אקבל תשובה מניפון. בכל אופן, אגש מחר למתקין/חנות, ואבקש שיברר טלפונית את הנושא.
  7. מצאתי תמונה באינטרנט רק איפה ממלאים שמן גיר אוטומט, לא מצאתי היכן בודקים את מפלסו.
  8. הבנתי. אם אכן יש סט חדש, מדוע באתר של מוראל זה לא מעודכן? (אם כי שמעתי מלא מעט אנשים שמוראל לא הכי עיקביים בנושא הזה עם עצמם). בנוסף, מדוע על הסט יש מדבקות של הייבריד אוביישן? ועל הטויטר מדבקה של MT-22 למרות הגריל השונה? ומדוע מוראל לא היו מוכנים לענות על זה והפנו אותי ל"ניפון"? ולגבי המחיר הזול, הוא זול בהרבה מהמחיר הכי זול שראיתי באינטרנט (והספק בשתי המקרים הוא ניפון). כמובן שמה שיותר מעניין וחשוב זה האם האיכות נפגעה?
  9. מיכל נוזל בלימה נמצא מאחורי תיבת המצבר, צמוד לקיר האש, אני מצרף תמונה, קצת קשה לראות אבל הפקק בצבע צהוב.
  10. הבנתי. ולגבי הטויטר? ידוע מדוע או האם הוא מגיע עם גריל שונה (3 פסים מקבילים, ולא כוכב 3 צלעות כמו תמיד)?
  11. שלום! כמו שרשמתי, עם החורים הקטנים שנקדחו בטרמוסטט, הרכב עבד מעולה, אך החימום הפנימי ברכב לא עבד כשורה, לאחר שטיפה של הרדיאטור הפנימי (חיבור של גרניק לצינורות שיוצאים מקיר האש), החימום עבד מעולה למשך 2-3 נסיעות, ואז שוב הפסיק לעבוד ונשמע רעש של בועות אויר מכיוון רדיאטור החימום הפנימי. היום פירקתי את רדיאטור החימום הפנימי, והוא אכן סתום (חלקית) - זה כנראה גורם לכך שנשאר אויר במערכת, ואותם חורים מנעו את זה שאותם בועות אויר מנעו מהטרמוסטט להפתח (שוב - אני מניח). אחרי שפירקתי היום את הרדיאטור הפנימי, ועשיתי מעקף לצנרת המים (לא ביטלתי את שסתום ניקוז האויר ליד קיר האש), הרכבתי טרמוסטט קודם, ללא חורים, ועם נסיעת מבחן שביצעתי (עלייה מהעיר למטה, עד צומת פורייה, וחזרה לעיר דרך כל השיכונים), הכל עבד כשורה. רון וצביקה, המסקנה הסופית שלי, שהאשם היה רדיאטור החימום הפנימי, שהיה סתום חלקית. אם במהלך הזמן שאני אסע עם טרמוסטט ללא חורים, ובלי רדיאטור חימום פנימי, המנוע ישמור על חום תקין, אדע בוודאות שהוא האשם (מבטיח לעדכן). ברגע שאצליח לפתוח אותו, אעלה תמונות של מה שקורה בפנים
  12. שלום! לגבי הסט, יש פה תמונה של מישהו שיש לו סט של דוטק, והוא העלה תמונה של הוופר שלו בגלל בעיית מגעים, אז בדיוק ככה נראה הבאסקט של ההיבריד שראיתי, והממברנה ניראת כמו זאת של ההיבריד הישן. מצרף קישור לשאלתו של הבחור עם הדוטק, והתמונה : http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=404156 לגבי תמונות, באמת חבל שלא צילמתי את הסט כשהייתי בחנות. קשה לי להאמין שאף אחד עדיין לא נתקל בהייבריד אוביישן 2 החדש, או לא צילם את התקנה שלו. נ.ב. הקרוס היה מדגם MX22.4 בוודאות
  13. עוד לא רכשתי, כשראיתי את הסט, הרגשתי שמשהו לא תקין, והעדפתי לחכות ולבדוק, מאשר לקנות ואז להצטער. בכל אופן, בסט שאני ניתקלתי הבאסקט אכן היה מברזל ונראה מאוד דומה לזה של הדוטק, ועל הטויטר יש גריל, אך הוא לא בצורת כוכב עם 3 צלעות, אלא 3 פסים מקבילים, והקרוס לא מאפשר עבודה בBI-AMP או BI WIRE כמו שהיה בקודם. האם כך נראה סט חדש של הייבריד אוביישן 2?
  14. שלום! האם מישהו התקין או רכש לאחרונה את הסט הייבריד אוביישן 2? במידה וכן אשמח אם תעלו תמונה של הסט שרכשתם (של כל החלקים). הציעו לי סט שכזה במחיר מגוחך, וכשפתחתי את הקופסה זה נראה יותר כמו דוטק (למרות שמדבקה ציינה הייבריד). ניסתי לדבר עם מוראל אך אלו מפנים ישר לניפון, וניפון ניסו במשך חצי שעה להגיד שהכל תקין ושזה בסדר, עד שבסוף הסכימו שאשלח להם מייל עם תמונות, והם הבטיחו לברר את העניין מול מוראל. בברכה, יורי.
  15. שלום! צביקה הקדמת אותי, תכננתי לחכות מעט ולראות מה ההשלכות של הפעולה הנ"ל, ורק אז לפרסם בפורום. בכל אופן, הפעולה שביצע המכונאי פתרה/עקפה את התופעה, הרכב הגיע לטמפ' עבודה סדירה בפרק זמן דומה מאוד למצב הרגיל. א-ב-ל! באחד הימים שחזרתי מהעבודה, היה גשום וקר והחלטתי להדליק חימום, אויר יצא מפתחי האוירור אך היה פושר, ולא חם (למרות שטמפ' המנוע הייתה בין 80 ל-90 מעלות, ובורר החום היה על מקסימום. יום למחרת הגעתי למכון רדיאטורים כדי לבצע שטיפה לרדיאטור החימום הפנימי, מבלי לפרק אותו ממקומו. אחרי כמה ימים של נסיעה תקינה, התחלתי לשמוע קולות של בועות אויר בתוך הרכב, ואז נפל לי האסימון. הרדיאטור הפנימי היה סתום (ולמרות שנוקה, עדיין היה סתום חלקית), כתוצאה מכך היה אויר במערכת הקירור (למרות שבוצע ניקוז אויר לפי הספר), וכנראה האויר שהיה כלוא ברדיאטור החימום הפנימי היה משתחרר במהלך הנסיעה, ומונע את פתיחת הטרמוסטט. היום פרקתי לבד את רדיאטור החימום הפנימי (עבודה לא מסובכת, קצת מעיקה, ואפילו לא היה צריך לפרק דש-בורד), ונוכחתי לדעת שהוא סתום. החלטתי לאחר מכן להחזיר את הטרמוסטט החליפי (זה שמגיע ללא החורים), ניקזתי אויר, ביצעתי נסיעת מבחן (כרגע רק אחת, אבל במהלך השבוע אעדכן לגבי הממצאים), ונתון לרגע זה, הכל עובד כמו שצריך. עכשיו, אחרי הכל, אני אעשה סדר של השתלשלות הארועים מא' ועד עכשיו. 1.לאחר קניית הרכב החלטתי לבצע יישור קו מלא לרכב שכלל בין היתר החלפת טרמוסטט 2.בעקבות ההחלפה, הרכב התחמם במוסך, והם ביצעו ניקוי לרדיאטור 3.רדיאטור החימום הפנימי לא נוקה 5. הרכב התחיל להתחמם ללא סיבה ניראת לעין 6.הוחלפו רדיאטור ראשי ליחידה עבה יותר, הוחלף טרמוסטט 7.התופעה לא נעלמה 8.הגעתי למכונאי הצרפתי, וזה קדח חור בטרמוסטט שפתר את הבעיה 9.החימום לא עבד + נשמעו קולות של בועות אויר 10.כנראה, אויר שהיה כלוא ברדיאטור החימום הפנימי עקב זה שהיה סתום, גרמו כל פעם לבועת אויר שמנע מהטרמוסטט להפתח, למרות ניקוז האויר. נ.ב. הקדיחה בטרמוסטט, והחורים בטרמוסטט המקורי, כנראה נועדו למנוע מצב שבועת אויר תגרום לטרמוסטט לא להפתח, במקרה של ניקוז אויר לקוי, או סתימה במערכת הקירור. תודה לצביקה, ולכל מי שעזר בדרך. יורי.
  16. ככל הנראה הנהג נהרג מפגיעת ראש חמורה. בזמן שהמכונית שלו עלתה לאויר, היא התהפכה כך שראשו פגע ברשת שאמורה למנוע מחלקי מכוניות לעוף לקהל. ממה שהבנתי מדברי השדרנים, הגדר הזאת, להבדיל ממעקה הבטיחות מזיקה לנהגים היות והיא לא מתוכננת לספוג אנרגייה. המכוניות מתוכננות להגן על ראשו של הנהג במקרה של התהפכות, אך לא במקרה של פגיעה בגוף גמיש (יחסית) כגון גדר רשת פשוטה.
  17. תודה רבה, אגש לבצע אותם ביום שני במוסך/מכון לרדיאורים.
  18. ההיכרות אכן ארוכה, ונעזרתי בידע ובעצות שלך לא מעט! אכן למדתי לתעודת הנדסאי, אך לא רכב, למדתי להנדסאי אלק'. לגבי ההתחממות זה מאוד בעייתי, קראתי בלא מעט מקומות שטמפ' של 110, לפרקי זמן קצרים לא תסכן אטם ראש מנוע - אבל מצד שני, ההיגיון הבריא אומר - בכמה כבר אפשר להרחיק את נקודת הרתיחה של נוזל הקירור (מים רותחים ב100 מעלות, וקשה לי להאמין שניתן לשפר את הנקודה הזו ל110 או 115.... בצבע הירוק מופיע רק על הפלסטיקה שסביב מיכל נוזל הקירור (יש גם סימנים כאילו והפקק התפרץ) - ממה שקראתי באתר בריטי, בטמפ' של מעל 110 מעלות, עם עליית הלחץ, הפקק אמור לשחרר אותו כדי לא לגרום לנזק לראש מנוע - כנראה שהוא אכן ממלא את תפקידו. כאשר הרכב במצב עמידה, הטמפ' על 90, אוליי טיפה יותר (כמה יותר, עובי מחט המחוון). אשמח אם תוכל להסביר מה השלבים כדי לשלול (בתקווה!!!) או לאמת (לצערי) שאכן יש פריצה באטם ראש? ממה כדאי להתחיל? לגשת למכון רדיאטורים לבדיקת לחץ? לבדוק קומפרסיה בחלל הצלימדר (או שבמנועים מודרניים לא עושים את זה?)
  19. אך מה הבעיה שגרמה לכל זה? הרי ההתחממות בפעם הראשונה נגרמה ממשהו, ממה בדיוק? אין טעם להחליף אטם ראש בלי לוודא מה גורם לבעיה, אחרת אחרי החלפת הראש היא תשוב עוד פעם. הרי כל הדברים נבדקו והוחלפו, המחוג מעולם לא הגיע לתחום האדום (קרוב אליו - כן, וגם זה לפרק של כמה שניות בתחילת נסיעה). ואיבוד המים כרגע, מלווה בסימנים של נוזל קירור סביב המיכל עצמו (כל חלקי האלומיניום תופסים את הצבע דיי מהר). אגב, אין סימן לעשן לבן, ואין שמן במים ולא להיפך. נ.ב. כמה יעלה כל התהליך? (סדר גודל), ומה יהיה צורך להחליף מעבר לשליחת ראש לשיפוץ, וסט אטמים? (מ.מים,רצועת תזמון,מותחן,וטרמוסטט הוחלפו ב-3 חודשים האחרונים - האם גם אותם יהיה צורך להחליף?).
  20. שלום! בעקבות בעיית התחממות שלא הגיעה לפתרון (http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=389536), וחשש לפריצת אטם ראש מנוע (אם לא נפרץ כבר), אשמח לקבל המלצה לבעלי מקצוע שיכולים לאבחן את התקלה במקצועיות וביעילות. הרכב המדובר פיז'ו 206, גיר רגיל, 1400 סמ"ק שנת 2001. אני מודאג והיות ב2-3 נסיעות האחרונות הרכב מאבד מים, אמנם יש סימנים ברורים לכך שזה נוצר כתוצאה מבריחת אדים דרך פקק המילוי של מיכל נוזל הקירור, אבל אני לא רוצה לקחת סיכונים מיותרים, הבעיה מלווה אותי כבר זמן מה, ואין לה פתרון. אני גר בטבריה, כך שאשמח לשמוע המלצה על בעל מקצוע בקרבת מקום,מקצועי ואמין, ורצוי שמתמחה בסוג הרכב הזה. אשמח לעזרתכם, לפני שאני מגיע למוסך יבואן או אחד המוסכים בטבריה (אני קצת לא סומך עליהם). בברכה, יורי.
  21. משתתף איתך בצערך! אז איזה מהם למאוור ואיזה מהם זה החיישן חום? כמו כן, האם יש מה לעשות נגד התופעה? (טרמוסטט חדש ותקין, משאבת מים חדשה בת חודשיים וחצי, רדיאטור חדש וקצת יותר עבה מהרגיל, הוחלף נוזל קירור ובוצע ניקוז אויר לפי הספר - פתיחה של 2 פתחי הניקוז ושל פתח מילוי הנוזל, הוספת נוזל קירור עש שיש זרימה רציפה מהפתח התחתון - נמצא קצת מעל הטרמוסטט - סגירתו, המשך הוספת נוזל קירור עד שיש זרימה רציפה מהפתח העליון - ליד קיר האש - סגירתו והוספת נוזל קירור למיכל עד המפלס התקין). נ.ב הוצאתי את הפלאגים כדי לראות מה המצב בתוך תא הבעירה, ולמזלי, הם יצאו כמו בספר, עם מעט פחמן עליהם, אבל יבשים, בלי סימני שמן. איך אפשר לאבחן תקלה בחיישן טמפ' מבלי ללכת ולהתחבר למחשב במוסך, והאם יש מצב שברכך יש 2 טרמוסטטים (אחד מלפנים קרוב לרדיאטור, ואחד מאחור, ממש מתחת למחכל נוזל קירור)?
  22. שלום! אני עדיין לא מקבל את העובדה הזו, קשה לי להאמין שזה נורמאלי שהרכב מגיע עד 100 מעלות וקצת, ואז מתחילה הטמפ' לרדת לאזור הנורמאלי (נ.ב. נפתח פה שרשור דומה, ואצל הבחור השני זה מגיע לטמפ גבוהות יותר באופן קבוע - אצלי זה רק בתחילת נסיעה ואז זה יורד למשך כל הנסיעה - בכל אופן, אצלו אומרים שזה לא תקין?). כמו כן לפי מה שראיתי בספר שקיים אצלי, שיש לי ועודף של חיישן טמפ'. למשל, לפי הספר צריך להיות רק חיישן טמפ' אחד שמחובר לפלאנג' של המים איפה שמתחבר הטרמוסטט (שרטוט 2), בפועל יש שם 2 חיישנים (תמונה 2). אשמח לקבל הבהרה ממומחי פיז'ו. כמו כן, יכול להיות שברכב שלי יש 2 טרמוסטטים? (לפי שרטוט 3 - החלק נראה כמו טרמוסטט), כאשר בתמונה 3 זה נראה כמו פלאנג' רגיל.
  23. לפי מה שידוע לי, תצורת פילטר השמן שיש אצלך היא של פילטר שלם, כלומר זה הפילטר עצמו ולא הכיסוי (זה בהתאם לספר רכב שמצאתי, בספרדית אמנם). ולגבי החלק השני דווקא נראה כמו המדחס מזגן, אבל קשה לזהות, ואני לא זוכר בע"פ (עדיין) איפה נמצא כל אחד מהם. אני יודע שמשאוות ההגה כח יושבת הכי למעלה.
  24. קודם כל, שנה טובה וחג שמח לכולם! עדכון קצר. אתמול בדרכי חזרה מהעבודה נדלקה נורת הדלק (או בעצם חוסר דלק). הגעתי לתחנת הדלק, מילאתי 43.6 ליטר, והמרחק שהרכב עבר מפעם קודמת הוא 566 ק"מ, שוב, חצי מהמרחק עבר בנסיעות בין-עירוניות (סה"כ שלוש נסיעות, אחת מטבריה לקצרין ובחזרה, ושתיים טבריה-חיפה-טבריה), והשאר נסיעות עירוניות. הפעם הממוצע של הנוסעים ברכב עמד על 2. כמובן שהמזגן עבד ללא הרף (ואגב, לחץ האויר בצמיגים נמוך מדיי). מכאן שצריכת הדלק עמדה על 12.98 ק"מ על כל ליטר. כלומר הממוצע עד עכשיו הוא 12.64 ק"מ לליטר. אכין טבלה מדוייקת יותר (אם יש המלצה לפרמטרים שכדאי לרשום אותם, אשמח לשמוע את דעתכם) כדי למדוד עד כמה שיותר נכון, ואציג פה את הממצאים אחת לכמה זמן (בהתאם לתדירות התדלוקים שלי).
  25. קודם כל, שנה טובה וחג שמח! תתחדש! בנוגע לבעיות, אגיב רק על סמך הניסיון שלי (ברשותי 206, ידנית 2001 XT 1400). בנוגע לפילטר שמן, אני לא יודע איך המוסכניק קבע שהחליפו אותו, ואתה קבעת שהוא ישן על סמך מראה (אצלי החלפתי פילטר לפני כחודשיים, והוא נראה מטונף מאבק ולכלוך, ונראה כאילו הוא שם שנים)? - אם יש ספק בליבך, החלף אותו, החלק לא יקר וגם העבודה לא. לגבי המאוורר - אמור לפעול עם עליית הטמ"פ מעל מעל 85 מעלות (בקירוב), עד מהירות מסויימת. לגבי הדיפון - אצלי אין, כך שאין לי מושג. גומיות - אילו? ברכב יש המון (אם תגיד אילו, אנשים יוכלו להגיב לך). לגבי ההתחממות, אצלי תופעה דומה (לא זהה!), ולפי מה שרשמת אין משהו שמצביע על כשל ספציפי. אם הטרמוסטט היה דפוק אז הטמפ' הייתה עולה מיידית לתחום האדום, אם משאבת המים הייתה גמורה, אז הרכב היה מתחממם רק בעומס גבוהה על המנוע (רק בסל"ד גבוהה בלי קשר למהירות), ואם הרדיאטור סתום, אז הרכב יתחמם תמיד, אבל לא לתחום האדום (ויתקנו אותי אם טעיתי). כמובן שאוליי יש בעיה שמחוון עצמו או בחיישן (אם כי אני בספק).
×
×
  • תוכן חדש...