Jump to content

yuraskor

  • הודעות

    1,364
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי yuraskor

  1. תוכל להסביר אוליי למה לפרק את המנוע ללא ליפט ניתן, אך להחזיר אותו ללא ליפט לא ניתן?
  2. מאבד בערך כ-2 ליטר לשבוע (בשבוע אני עובר כ-150 ק"מ). נזילות שמן יש ממס' נקודות ביבור בין הראש לבלוק, ממכסה השסתומים, מכיוון מחזירי השמן של גל הזיזים. לגבי עשן, אין בכלל (היה פעם - בגלל הקרבורטור), כמו כן, יש טפטוף של מים מהאגזוז, גם על מנוע חם ולאחר נסיעה.
  3. יש איבוד מים, ולא מנזילה, כל הצינורות חדשים (בני כמה חודשים), נזילות שמן מכל מקום. ובעיקר כדי ללמוד ולהכיר את האוטו שלי טוב יותר. נ.ב. הרכב אצלי כשלוש שנים, הבחור שממנו קניתי, סיפר לי כבר אחרי שקניתי, שהוא עשה טיפול ראש לבד, "סידר" את הקרבורטור ובכללי, טיפל באותו לבד, על סמך איזה ידע אני לא יודע, מה שבטוח שספר לא היה ברשותו. אז כדי להנות, ללמוד, ואח"כ לנסוע- זה למה לשפץ.
  4. אפשר, אני יודע שאפשר, אל רק עד רמה מסויימת. וגם זה בערבון מוגבל.
  5. לפי דבריך,אין סכנה לפירוק גל הזיזים, או שיש? אחת הסיבות הנוספות לזה שאני רוצה להוציא את המנוע היא שאני לא יודע מה מצב הבלוק, אחרי שאני אוציא אותו, הבלוק+ גל הרכובה ישלחו לחרט שיבדוק אותם ויטפל בהם (אם יהיה צריך כמובן).
  6. הדברים שאותם אני מעוניין לבצע במהלך הפרוייקט\שיפוץ\תיקון (שכל אחד יבחר את המונח שמתאים לו) הם: שיפוץ ראש מנוע שיכלול את ניקוי, החלפת מיסבי גל זיזים, החלפת מחזירי שמן, השחזת שסתומים וזהוא (זה ל מה שעושים לא?). בדיקת הבלוק+ חריטה (אם צריך), החלפת טבעת בוכנה , החלפת בוכנות (אם צריך), איזון וחריטת גל ארכובה, החלפת מייסביים, החלפת מחזירי שמן, בדיקה של משאבת השמן, ניקוי מעברי המים והשמן, וכמבון ניקוי חיצוני לבלוק + צביעה. בנוגע לעבודה על המתלים, החלפת הגומיות שונות, צבעיה של החלקים וטיפול נגד חלודה. ואח"כ אוליי (אני מאוד מקווה) להחליף את הגיר הקיים בגיר ידני (אבל על זה אני לא מתחייב). כמובן שהרכב אחרי העבודה עליו יצתרך לעבור טסט, ולכן יטופלו גם הבלמים (אח"כ הרכב יעלה על גרר למוסך- כדי לבדוק את העבודה שלי). אני מקווה שלא שכחתי כלום, מקווה שלא טעיתי במה שיש לעשות (אני כמובן רוצה ללמוד תוך כדי), בנוגע להערה של KD2, אני אנסה לעשות כמה שיותר מהעבודה, דברים שאני לא יכול לעשות, יעשו ע"י מומחה, כל השאר יעשו על ידי (ואם לא ילך אז אני אבקש מכונאי כלשהו לעזור) ועוד הערה בנושא, ע מנת שכל העבדה תתבצע ע"י יש צורך בכלים מיוחדים, כרגע אני ממש לא חושב שיש לי צורך ברכישתם. בנוגע לשליפת המנוע, חשבתי תחילה להוריד כל מה שרק אפשר (סטרטר, אלטרנטור, מפלג, ראש מנוע, משאבת דלק, משאבת מים,-אם תיהיה גישה- גל ארכובה ובוכנות) ואח"כ לשחרר מהגיר ולהוציא החוצה. כנראה שפה אבקש עזרה מחברים. נ.ב. הסטרטר, והאלטרנטור יעברו שיפוץ גם כן.
  7. אני אנצל שרשור זה על מנת לשאול שאלות הקשורות ברכבי (לנסות לרכזם רק בשרשור זה), וכמובן לצורך תיאור ההתקדמות בשיפוץ הרכב. הקדמה: בעקבות רצון עז שלי ללמוד עוד קצת על הרכב שלי, על מנועים בכלל, ובגלל שמחיפוש באינטרנט ומפרוייקטים רבים באינטרנט נרגעתי והבנתי שהפרוייקט הבא (גם אם קשה, ואיטי) אינו יקר במיוחד ולא מסובך. לצורך הפרוייקט נרכש ספר רכב מחבר הפורום COMMANDER , אשר הגיע היום בדואר. לאחר עיון של יותר משעה בספר נתקלתי בבעיה קלה (היות והפרוייקט יכלול שפוץ מלא למנוע ומרכת המיתלים הקדמית), אין תשובה בספר לשאלה האם ניתן לפרק את המנוע מהרכב גם ללא מנוף? אשמח אם תוכלו לעזור לי בעניין זה. מה שמתוכנן בפרוייקט כפי שציינתי הוא חידוש\ושיפוץ של חלקי המנוע והמתלים (הקדמיים-בנתיים), הרכב הוא אאדו 80 שנת 86 עם גיר אוטומטי. כמו כן, ישופצו גם אלטרנטור וסטרטר (מוסבר בספר איך לעשות) ושאר הדברים (גיר וקרבורטור) ישופצו בהמשך ע"י אנשי מקצוע. אני מקווה להתחיל במלאכת הפירוק בימים הקרובים, בתקווה לסיים את העבודה לפני ספטמבר השנה. אשמח לקבל עצות\ תגובות\ והמלצות על בעלי מקצוע רלוונטיים לנושא, כמו כן לעזרה בנושא בחירת החברות והמקומות מהן ניתן לרכוש את החלקים. והשאלה הראשונה שלי היא: האם ניתן לפרק מנוע מרכב גם ללא ליפט (לפרק אותו חלק חלק). קוד מנוע RN קוד גיר KAL.
  8. דבר ראשון אני מסכים איתך (בכל הנוגע לילדים מעצבנים וכנפי האיירבס). דבר שני, אני לא מחפש חמלה, כמו שאמרת, הייתי פותח בלוג אם רציתי בכך. אני אנסה בפעם השלישית להסביר למה כתבתי את הרקע שלי. למשל אדם שואל כמה עולה להרכיב דבר כלשהו (ומציין במפורש מהו, לשם מה וכו, אבל לא יודע מחיר לכל הסיפור), ואז נתקל בתגובה (אלו שעליהם אני מדבר), ועוד תגובה ועוד תגובה דומה, עד שלבסוף מאבד עניין במה שרצה לעשות, אלו שהגיבו חשבו שמדובר בילד בן 16-18 (אוליי יותר) שלא מבין כלום וסתם בא לבזבז זמן (עיין ערך ילד DT), ובפועל זה בנאדם כמוני (אני מתכוון לרקע). אם עדיין לא הצלחתי להסביר את עצמי, אני מוותר.
  9. ואוליי שכחנו להתנהג כבני אדם מאז עידן האינטרנט, שכחנו מה זה ליהיות אנושיים עם רגשות, הכל אופן, הנושא הזה (מה שאתה העלת), אני לא מתכוון לדון בו יותר מדי, כי וואלה, מה לעשות, בחלק מהדברים אתה צודק, בחלק אתה טועה, ואין לך זכות לשפוט אותי כאדם מעל דפי האינטרנט אם אינך מכיר אותי, וואלה אני לא טוב ביצירת רושם טוב בדקה וחצי (או ב5 משפטים באינטרנט), מבחינתי אדם הוא מכלול מורכב ביותר, שיש צורך לכירו כדי להגיד שהוא אדם טוב\רע\טיפש וכו'. הסיבה שאני מקטלג את עצמי כ-X או-Y היא שאני הרבה יותר מסתם כינוי, מספר, או שם, ואם יש בזה משהוא רע או כל דבר אחר אז אני אשם. בנוגע להערה האחרונה שלך, אוליי כדאי שאנשים היו מחויבים לפרסם שם מלא, תמונה, משהו אמיתי על עצם, ולא בולשיט רק כי "האתר דורש", ולא, מס זהות הוא ממש לא אמצעי לזיהוי אדם. ועוד דבר, למה אתה מתרכז בתפל בהודע שלי ולא בעיקר? מה שרצתי להפנות אליו את תשומת הלב הוא שמדי פעם אני שואל שאלה על גבי הפורום ומיד נתקל בתגובה "יש לך כסף\אתה מתכוון באמת לעשות את זה? ואם לא אז אל תבזבז לנו את הזמן". העניין הוא שהרבה פעמים על סמך מידע שאני מקבל פה אני מקבל החלטה, אם הדבר כדאי\או לא. זה הכל. ואת הרקע שלי הבאתי לדוגמא ותו לא. ועוד דבר, למה אתה הולך לחנות לברר מחירים על מוצרים, למה אתה צריך להרגיש את ההבדל בין-א' ל-ב', כנס לאינטרנט, כמו שאמרת, ותמצא את כל מה שיש למצוא?
  10. אם אתה רוצה לצלם וסירטוני וידאו עם מצלמת סטילס, נפח של 2GB יספיק לחצי שעה. אם משך הצילום יהיה ארוך יותר, כדאי כרטיס גדול יותר (השאלה בכמה תומכת המצלמה). בנוגע לבלאי בכרטיסים. קיים גם קיים. הכרטיס עובד על צריבה של מעברים (אני לא רוצה לפרט את ההסבר איך פועל זכרון FLASH), לכל כרטיס יש כמות מוגדרת מראש של כתיבות ומחיקות, זה הבלאי שלהם, מעבר לזה, חום חיצוני גם יכול להשפיע וכמובן נזק למוליכים שיש על הכרטיס עלולים להיפגע.
  11. לאחר חברות ארוכה בפורום, רציתי להתיחס לנושא שמאוד מציק לי, ואני טוח שגם חברים אחרים אינם מרוצים ממנו. אני רוצה לדבר על כך שנפתחים המון שרשורים של אנשים, שרוצים לדעת כמה יעלה חלק כזה או אחר, איך ניתן לעשות את דבר X או Y, והרבה פעמים נתקלים בתגובות כמו "אם אתה לא מתכוון לבצע את זה אז אל תשאל" ועוד הרבה תגובות דומות, חלקן פוגעות יותר, חלקן פחות. אני, בתור סטודנט בעתודה טכנולוגית שיש לו ימי לימודים מוזרים (מבחינת מערכת השעות), ואין לו הורים עשירים, או פרוטקציות בהשגת עבודות, לא תמיד יש לי האמצעים לעשות את כל הדברים שאני שואל עליהם או אומר אותם על גבי דפי האתר. רציתי לנסות להסביר ולבקש מאותם חברים שמגיבים, ונותנים מהידע שלהם לטובת הכלל, שמי שואל דברים נחלק לשני קבוצות. ראשונה, אלו שכבר החליטו מה יעשו (ויש ברשותם הכסף), ורוצים לקבל יעוץ על הדרך הטובה ביותר לעשות את זה או מה לעשות (בעיקר לגבי שיפורים). שנייה, אלו שמבקשים מידע כדי להחליט האם הם רוצים להכניס עצמם לעסק, האם העלות לא גבוהה מדי ודברים כאלו. אני מאוד מבקש, היו סבלניים, נכון, זה מרגיז להסביר דבר אחד מיליון פעם (אפילו מתסכל). אבל (וזה אבל גדול), לא צריך לאבד עשתונות ולהתעצבן, לא חבל על הבריאות? על העצבים? סכה"כ אתם נכס חשוב, ואתם עוזרים, ואני מקווה שבפעם הבאה מישהו ישאל שאלה תיאורטית, כדי להחליט על משהו, או סתם ללמוד, אנא, הגיבו בצורה רגוע וסימפטית (לא להוריד לבן-אדם את הראש), מי יודע, אוליי בפעם הבאה אתם תיהיו בצד השואל.
  12. דיברתי עם מכונאי, שאמר לי שברגע שאני מביא את האוטו הוא קודם יחליף מיסב ואח"כ יחפש אם הבעיה עדיין ישנה. ברוסית זה נקרה (ספוסבם תקם), ננסה את זה, לא מתאים, ננסה את ההבה וכך הלאה עד שיתאים.
  13. יש דרך לבדוק זאת לבד? (יש לי 4 בוקים). ואם זה אכן הבעיה, מה עלות ההחלפה של דבר כזה?
  14. הרכב הוא אאודי 80 86, אוטומט. נתלקתי בתופעה מעניינת ברכב. תחת האצה-מושך ימינה תחת בלימה-מושך שמאלה. ביקרתי במוסך, ואמרו שבמקרה הכי פחות גרוע הלך מייסב, במקרה היותר גרוע, טוב, לגביו לא נאמר כלום, אמרו "תביא ת'רכב למוסך, נרים על ליפט ונראה, אבל קודם נחליף מיסבים". אני לא בקיא במערכות הרכב ב100% (גם לא ב50%), אבל משיכה ימינה ושמאלה לא יכולה להגרם ממיסב גמור (נראה לי), או שאני טועה ואכן יש סיכוי למיסב גמור. או שכיוון פרונט פשוט יפתור יופי את הבעיה?
  15. אופציה שבהחלט נשקלת ונשקלה בעבר. ירדתי מהרעיון בעבר שלא ניתן להתאים גיר 5 הילוכים (לפחות כך אמרו לי), מהאינטרנט ומהיצרן הבנתי שלדגם היה גיר ידני גם עם חמישה הילוכים, כל שנותר לי הוא למצוא אחד.
  16. סליחה אם אני מעיק בעניין. ואם הרכב לא יעלה על הכביש, ישמר במחסן עד לגיל 30? או שחד וחלק, רכב שאינו בן 30 לא נכנס את שערי הארץ? זאת פשוט הזדמנות נהדרת, ואני לא מאמין שאמצא רכב כזה בשנת 2016.
  17. נתחיל מזה שכרגע יש ברשותי רכב מסוג אאודי 80, שנת יצור 86 עם גיר אוטומט. למרות בעיות אינסופיות ברכב, אני מת עליו, פשוט קשה לי להיפרד ממנו לא משנה מה. וכל פעם שאני מחליט למכור אותו, אני לא מסוגל (זה לא משנה שאף אחד לא רוצה לקנות). בכל אופן, התחלתי לשאת עיני לכיוון הדגמים היותר חזקים (או לפחות אלו בעלי מערכת ההנעה הכפולה), בארץ כמעט ואין אקזמפלרים ואלו שיש, יקרים באופן מופרך. משוטטות באיביי גרמניה, נתקלתי בכמה אקזמפלרים משנים אלו (82-86) בעלי מנועים טיפה יותר חזקים (66-88 קוו"ט) והנעה כפולה, המחירים אגב, בריצפה (לא יותר מ100 יורו). וחשבתי על לקנות רכב כזה. מחיפוש בפורום, ומקישור למשרד התחבורה או האוצר, הבנתי שרכב שנמצא יותר משנה על הכביש לא ניתן לייבא, הבעיה שהרכב גם לא אספנות, אבל, נזכרתי בבחור שרשום פה בפורום שיבא ניסן לפני תקופה קצרה, והרכב לא היה בן שנה (יותר), אז כנראה הדבר אפשרי. אשמח אם תוכלו להפנות אותי למקומות ואנשים שיוכלו לספק יותר מידע או לעזור בנושא. נ.ב. כמה יכולה לעלות הובלה מגרמניה באם אחליט לעשות את זה?
  18. יהיה כיף לראות (אבל ביחוד לשמוע) דבר שכזה במציאות, ולא דרך מסך 21" של הטלויזיה. שירבו אנשים כמוך.
  19. אתה טועה דווקא לגבי האיכות, חיברתי את הנגן הנ"ל פעם למגבר הביתי ושמעו מצויין, בכל אופן, יותר טוב מאותו השיר כאשר נוגן דרך המחשב. ותאמין לי שהטרמינולוגיה ממש לא מפחידה אותי.
  20. הנגן שיש לי הוא לא כזה פשוט, יש לו EQ בתוכו, שכחתי לציין אבל הנגן שיש לי היה (ועודנו) המתחרה של I-POD דור שני. לגבי הקדם מגבר, אשמח אם תוכלו לספק לי מידע על מתחי הזנה, מתחי אות מבוא, מתחי אות מוצא, עכבות מבוא ומוצא. אני חושב שבעזרת נתונים אלו אוכל לבנות לבד קדם מגבר.
  21. ר"ד סביר, עם יציאת AUX עולה לפחות 500 שקל, וזה הרבה כסף (בשבילי בכל אופן), כל מה שאני רוצה, זה לשמוע מוזיקה באופן איכותי, לא שיפוצץ את האוזניים, אבל לא למות משעמום תוך כדי נהיגה (אם היה רכב אמריקאי עם V8, ניחא). אז אני מבין שכדאי שאות המוצא מהנגן יעבור תילה דרך קדם מגבר ורק אחר כך יגיע למגבר? ( או שלא הבנתי נכון). *עדיין יש לי היכן שהוא את הרדיו-טייפ שהגיע עם האוטו, אני יכול להשתמש בו, אך אנ חושב שהדבר יפגע באיכות השמע, או שתכנון הקדם מגבר וחיבור ישיר של הנגן יהיה פחות איכותי בכמה רמות?
  22. למה הדבר יהיה פחות איכותי? אם האות שמגיע מהנגן חלש מדי, אין לי בעיה להרכיב קדם מגבר ולהוסיף עליו מסננים (סטודנט להנדסאי אלקטרוניקה).
  23. יש ברשותי נגן MP3 של CREATIVE, אני רוצה לסדר לי מערכת ברכב, חשבתי בכיון של קומפוננט איכותי מגבר וHU, אבל קצת חסר מזומנים כרגע, רציתי לדעת האם אפשר למשל לחבר את הנגן ישירות למגבר? או שדבר כזה אינו אפשרי, וחייבים לחבר את הנגן דרך HU כלשהו?
  24. *הרצתי חיפוש על הנושא אך לא מצאתי תשובה מספקת, או ברורה וחד משמעית* מצאתי אתר באינטרנט של חנות שמוכרת חלקים לרכב (יחסית בזול), הבעיה היא שהחנות ממוקמת בארה"ב. מהי הפרוצדורה מבחינת החוק. (ברצוני להביא קולר שמן גיר, ועוד כל מיני חלקים מכאניים שונים) למשל הקולר גיר עולה 38$ לא כולל המשלוח, איך זה יוצר מבחינת מכס וכו'? הרב המדובר הוא אאודי 80 86 אוטומטית (שמשום מה, ממש, אבל ממש קשה לי להיפרד ממנה).
×
×
  • תוכן חדש...