Jump to content

yuraskor

  • הודעות

    1,364
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי yuraskor

  1. הספר שברשותי הוא ספר היינס. תהליך הפרוק רשום גם רשום, יש הכל, באיזה עוצמה לסגור את הברגים, באיזה סדר וכו'. הבעיה היא שהמנוע לא מקורי, ולרכב בוצע טיפול\שיפוץ ראש מנוע ע"י הבעלים הקודמים, אשר עשה זאת לבד וללא ספר, ועל כן אין לי מושג באיזו עוצמה סגר את הברגים, ובאיזה סדר. לא רק זה, יותר גרוע אם הראש טופל במוסך, ואז יש סיכוי גבוה שהברגים נסגרו בעזרת מפתח אויר, ואז יש לי סיכוי קלוש ביותר לשחרר אותם. מחר אני אנסה את השיטות שהציעו לי, אתחיל עם ספריי חודר חלודה, אח"כ מעט מכות כמו שהציע FITCH. ואמשיך להזליף מעט ספריי במהלך הימים הקרובים בתקווה שעד יום שני אוכל להוריד את הראש. מקווה שיעבוד. עוצמת הסגירה המופיע בספר היא כדלקמן: שלב 1: 40 NM שלב 2: 60 NM שלב 3: 180 מעלות. לעומת זאת את הפתיחה יש לבצע כך: סיבוב לכל בורג הפוך מסדר החיזוק שלהם עד לשיחרור מוחלט. סדר שחרור הברגים הוא כדלקמן: (כשאומר בורג עליון הכוונה לצדו השמאלי של הבלוק, תחתון הכוונה לצידו הימני של הבלוק, אם מסתכלים על הרכב מהחזית, היות ויש 5 זוגות של ברגים אמספר כל זוג החל מ-1 ועד 5 כאשר הזוג הראשון הוא זה שצמוד לגלגל השיניים של גל הזיזים). עליון 1 תחתון 5 עליון 5 תחתון 1 עליון 4 תחתון 2 עליון 2 תחתון 4 עליון 3 תחתון 3. מחר אעלה תמונה מסודרת של סדר זה.
  2. ואין איזו סכנה שהבורג יאבד את ראשו?
  3. זאת אומרת למצוא חתיכת צינור ברזל, להלביש על ידית הראצ'ט ולנסות לפתוח? חשבתי על זה (בכל זאת תלמיד פיזיקה 5 י"ח), אבל תארתי לעצמי שקיימת דרך טובה יותר ומוכחת יותר.
  4. הגעתי הביתה ונסיתי את הבוקסות שקניתי, הסתבר ששניהן קטנות מדי! חזרתי לחנות וביקשתי לקחת אחת גדולה יותר, המידה הבאה אחרי 10מ"מ היא 12מ"מ. לקחתי אותה, קיבלתי זיכוי על 24 שקלים, והזמנתי זוג בוקים (דיי יקר, היה יוצא אותו מחיר אם הייתי קונה מ-ל.כ. ונוסע לקחת אותם) בעלות של 145 שקל לבוק+ מע"מ והובלה (אין במלאי היו צריכים להזמין). חזרתי הביתה אחרי הקניה, ירדתי לאוטו לנסות את הבוקסה, מתאימה בול (יש בעיה להגיע לברגים הקיצוננים יותר אז זה בר פתרון). וכאן נתקלתי בבעיה חמורה, אין לי מספיק כוח כדי לפתוח את הברגים. למישהו אוליי יש רעיון איך לשחרר אותם?
  5. מתוך שיעור משעמם ב-C: לפני הלימודים קפצתי לחנות חומרי בנין, למזלי מוכרים בוקסות בודדות, למזלי הנוסף היו גם בוקסות כפי שהמליץ YIGALJET, בוקסות דומות לכוכב (טורקס) בעלות 12 פינות (באנגלית נקראות גם -שלושה ריבועים), קניתי שתי בוקסות, 8מ"מ ו-10מ"מ, הבוקסות תוצרת קינג טוני יפן ועלו 48 שקלים. ברגע שאני חוזר הביתה, אני ניגש לאוטו ומנסה לפרק, עידכון היום בערב.
  6. אני מאוד מקוה שאוכל לרכוש יחידה בודדת, אבל אם מחירה יהיה מרבע עלות של סט, אז אני אקנה כבר סט, אם בכלל לא ניתן יהיה לקנות, אני איהיה נתון לחסדיהם של מכונאי האזור, וטוב ליבם. ועוד שאלה בנוגע לסגירת ברגים עם מפתח מומנט. עד כמה צריך להצמד להוראות סגירת ברגים עם מומנט נכון?יש דברים שהם בגדר חובה (ראש מנוע, בלמים, משאבות שונות, סעפת), האם יש דברים שהם לא (ברור שהם חובה, אך האם ניתן לסגור גם עם כוח הזרוע) כיוון שנתון להיום אני אזדקק לשני מפתחות מומנט. הערך הקטן ביותר שמופיע בספר הוא 5 NM (או 7), והכי גדול הוא 90 NM ולא ניתקלתי במפתח שמאפשר את שניהם. (אם יהיה מישהו מהאזור שיוכל לתרום מפתח לכשתתחיל מלאכת ההרכבה, אני אודה לו מאוד).
  7. להרוס את הברגים אני לא אוכל גם אם ארצה. אלן 6 מ"מ מסתובב שם חופשי, ואלן 8מ"מ לא נכנס כלל, ואלן 7מ"מ אין לי באף סט. מחר אני ארד לחנות חומרי בנין וכלי עבודה, ואקווה שהם מוחרים גם בוקסות בודדות. וכעת לחשלק השני, למישהו יש מושג מה המידה, 7מ"מ, 7 וחצי מ"מ, או בכלל 6 וחצי מ"מ.
  8. להלן תמונה של אחד הברגים. נ.ב. את הכוח שיש לסגור בו את הברגים אני יודע, אבל תודה בכל אופן (אני בטוח שמי שיש לו רכב שכזה וירצה לדעת- ידע עכשיו). אשמח לדעת את הצורה ואת המידה (אלן 6 מ"מ נכנס שם חופשי, אלן 8 מ"מ נתקע), כי ממש לא בא לקנות סט שלם רק בשביל בוקסה אחת.
  9. מישהו יודע אולי מהם הברגים שמחזיקים את הראש מנוע במקומו? (גודל וסוג). אף מפתח אלן לא מתאים ואין לי בבית סט של טורקס או כוכב (או שזה אותו הדבר). אשמח אם מישהו יוכל לעזור בדבר, שכן הראש לא ירד בלי שחרור הברגים.
  10. למזלי הרב (כיום), הייתי בסרט הזה ואני יודע איך לכוון את ההצתה. אני אעמיק בהסבר בשלב ההרכבה אבל בקצרה. לאחר שאני מיישר את גל הזיזים, גל הארכובה, וגל העזר (זה שמניע את המפלג- בין השאר). אם פותחים את מכסה המפלג, על הרוטור יש פס חרוט, כאשר הכל מיושר כמו שצריך, פס זה אמור ליהיות מעל סימן דומה על צידו של המפלג, וזוהי הנקודה שאליה מתחבר חוט ההצתה של הצלינדר הראשון (+- בגלל קידום ואיחור ההצתה). תודה על ההערה, בפרוייקט הבא אני מבטיח לא לחזור על הטעות.
  11. yuraskor

    שיפוץ גולף 83

    אשמח לשמוע חוויות משיפוץ זוג האודי. כמו כן, האם הייתה בעיה להשיג חלקים מכאניים לרכב השני(80 שנת 87, עדיין מבוסס על מכלולי 86).
  12. קודם כל, אני שמח שיש אנשים שאוהבים את הדגם הזה, אני שמח שגם יוצא לי להחזיר עטרה ליושנה (גם אם מעט). וכמובן כל דבר בזמנו (הכל פונקציה של מזומנים). בכל אופן לשחזר אותה לא אמור להוות בעיה, אין בה רקבונות, רק חלודה, לפי דעתי לקחת דיסק, להחליף את הראש לראש של מברשת פלדה, לנקות טוב טוב עם טינר, לבוע בצבע נוגד חלודה שהוא גם בסיס ואח"כ כמה שכבות טובות של צבע שחור מט, או אוליי לנסות להשיג את צבע הרכב המקורי.
  13. כעת ניגש לצידו השני של המנוע. כעת נפרק את כל צינורות המים, הרדיאור+המאוורר. לאחר שפירקנו את כל הצינורות של המים, ניגש לפירוק חוטי החשמל של החיישנים השונים (לחץ שמן, טמפ' מים), שכחתי לציין שגם מהקרבורטור יש לנתק מס' חוטים, כדי לא להתבלבל בהרכבה, סימנתי אותם עם פיסת נייר דבק שעליו כתבתי למה הולך כל דבר (תמונה ראשונה). כעת נפרק את פלאנג' המים העליון, הוא מחובר בעזרת זוג ברגים של 10מ"מ (תמונה שניה- אמנם הפלאנג' כבר מפורק אך ניתן לראות את הברגים שלו- *הערה חשובה* כדאי מאוד להחזיר ברגים שונים חזרה למקומם כדי לא לאבד אותם או להתבלבל בהרכבה החוזרת). כעת נשחרר את צינורות הדלק של משאבת הדלק, משאבה מחוברת בעזרת ברגי אלן נקבה של 6 מ"מ (תמונה שניה), במקרה זה, במקום להחזיר את הברגים למקומם, נשתמש בהם "לסתום את צינורות הדלק (אחד מזרים דלק למשאבה והשני חוזר למיכל הדלק). נ.ב. - בשלב הקודם, יש לנתק את צינורות הזנת הדלק לקרבורטור לפני ניתוקו. עכשיו יש לשחרר את האלטרנטור. תחילה נרפה את הרצועה שלו, וזאת ע"י הברגה של בורג 14מ"מ ומשיכת האלטרנטור מטה. כעת יש לשחרר בורג אלן 6מ"מ נקבה שמסתתר תחת מכסה רצועת התיזמון (הורדה כדי לאפשר גישה קלה יותר- ניתן לשחרר את הבורג גם ללא פירוק המגן). (תמונה שלישית).
  14. השלב הבא הוא לשחרר את הקרבורטור. שלב זה יתחיל מפירוק חלקו העליון של בית הפילטר, לצורך השחרור שלו יש לשחרר מס' קליפסים בהיקפו, וזוג ברגים במרכז בית הפילטר (אצלי ברגים אלו חסרים) לאחר שהסרנו את חלקו העליון של בית הפילטר ניתן להבחין בטבעת נחושת שמוחזקת ע"י 3 אומים 8מ"מ (תמונה ראשונה), אצלי כמובן יש רק 2 אומים. לאחר הסרת הטבעת, אפשר להרים את חלקו התחתון של בית פילטר האויר ולשחרר צינורית ואקום וכן צינור של נשם המנוע. (לא צילמתי שלב זה). כעת יש לשחרר את צינורות המים החמים שהולכים מקולר השמן של הגיר (אצלי משום מה הוא בוטל ולכן החיבור הוא ישיר), ומסעפת היניקה. כעת יש לשחרר 3 ברגים של 10מ"מ, אשר מחזיקים את הקרבורטור אל תושבת הגומי שלו (תמונה שניה, ניתן לראות גם בתמונה הראשונה אך שם עדיין רואים את בית פילטר האויר). לאחר שחרור 3 ברגים אלו ניתן להרים את הקרבורטור, להפוך אותו ולשחרר את קבל המצערת. הכבל משתחרר ישירות עם התושבת שמוחזקת במקומה ע"י 3 ברגים פיליפס, כמו כן יש לשחרר את חלקו הסופי של הכבל המחובר למגוף פרפר. (תמונה שלישית).
  15. לפני תחילת מלאכת הפירוק (וזה חשוב- עד כדי כך שבספר רכב, כל פרק מתחיל משלב זה), יש לפרק את המצבר. לצורך הפירוק נשתמש במפתח 14מ"מ לקוטב החיובי ומפתח 10מ"מ לקוטב השלילי (תמונה ראשונה). לאחר מכן יש לשחרר בורג 14 מ"מ נוסף בבסיס המצבר, אשר מונה מהמצבר לזוז יותר מדי (תמונה שנייה). המצבר משוחרר. ניתן לראות מה גורמת החומצה של המצבר לצבע הרכב (אין בו חור, בגלל הטמ"פ הנוזל מהמצבר נוזל החוצה דרך צינורית העודפים) תמונה אחרונה.
  16. להלן תמונות ממה שהספקתי לעשות ביום רביעי האחרון. בתמונה הראשונה ניתן לראות את תא המנוע לפני תחילת העבודה (אני אצלם שוב תמונה דומה לאחר סיום העבודה לצורך השוואה).
  17. תשמע, המנוף הזה הוא לא איזה משהו קטן, גם אין לי איך להוביל אותו (מי היה מאמין, המון חברים קיבוצניקים ולאף אחד מהן אין טנדר לשמו), אם היה לי איך להוביל אותו, היתי מביא אותו ומחזיר. אבל גם אם היה לי מנוף שכזה, הוא לא פותר לי את הבעיה של הורדת הראש.
  18. בתיכון שבו למדתי הייתה פעם מגמת מכונאות רכב, ונשאר ציוד, כולל מנוף להרמת מנועים. הבעיה היא כיצד אני מביא דבר שכזה לבית, ואיפה אני מאכסן אותו. (דיברתי עם המנהל של התיכון ואין לו שום בעיה לתת לי אותו, לפי דבריו אני אעשה להם טובה בכך שאפנה את המקום). ועוד דבר קטן, מהם התכשירים, או חומרים שאתם יכולים להמליץ לי עליהם להוריד גריז עם אבק שהצתבר על חלקים שונים. נ.ב. יש רעיונות לגבי המפתח והבורג
  19. היום במהלך ניסיון לפירוק הראש תקלתי בבעיה, אין לי בוקסה מתאימה לפתיחת ברגי הראש. ניסיתי להשתמש בבוקסת אלן זכר (8מ"מ), אך ללא הועיל, אשמח אם ישהו יודע מהם הברגים שיש שם ועם איזה מפתח לפתוח אותם (יש סיכוי שיש צורך להשתמש בבוקסת זכר טורקס או אוליי כוכב?).
  20. yuraskor

    שיפוץ גולף 83

    תשמע, הרגע התחלתי בשיפוץ \תיקון (איך שלא תקרא לזה) מכני לאאודי 80 שלי, לרכב אין שום ערך אספני, הוא לא רכב יחודי או נדיר, סכה"כ 1600 אוטומטית, אבל אני אוהב את האוטו (הוא הראשון שלי), אני נהנה לנסוע בו (תיקון טעות- נהנתי), ואחרי השיפוץ אני גם אהנה. מבחינה כלכלית, זה ממש לא משתלם, מבחינת הזמן שאני משקיע גם לא, בטח ובטח העצבים (ללכת בין בעלי מקצוע שונים ולשאול שאלות). אבל החלטתי שלמרות כל אלו אני מתקן אותו, כמה זמן שזה יקח, וכמה כסף שזה יקח. הרכב (אני מקווה) ימשיך לשרת אותי עוד מס' שנים. ועד שמצבי הכללי יאפשר לי רכב יותר טוב (וגם יחודי), אני אסע על רכב יחודי (מבחינתי), ולא מאזדה 3 או טויטה קורולה (אין לי משהו נגד הרכבים הללו, הם טובים, אבל יש יותר מדי מהם). אתה צריך להחליט בינך לבין עצמך אם אתה רוצה, לפי דבריך אתה אוהב את האוטו, אם כך הדבר, לך על זה. גם תהנה, גם תלמד, וגם יהיה לך אחלה אוטו, והעיקר, שונה ויחודי (וגם אחד שאתה נהנה ממנו).
  21. ליקיר, כנראה שהייתי עייף מדי ולא שמתי לב להודעה שלך. בעיקרון זה מה שאני גם רוצה, העניין הוא שאם הרכב לא נוסע, אין טעם ליפות אותו, תחילה אני אגיע לשלמות מכנית, ואח"כ בהתאם לכמות המזומנים נדאג גם לקוסמטיקה.
  22. לצערי הרב לא. לאאודי (לפי מיטב ידיעתי) לא היו רכבים בעלי הנעה אחורית (אין הכוונה לNSU, או חברה בת), רק קדמית וכפולה.
  23. עדכון ראשון. היום אחד המרצים שמלמד אותנו לא הגיע (היום יש רק איתו שיעור- היה אמור ליהיות), והחלטתי לנצל את ההזדמנות להתחיל במלאכת הפירוק. הרכב הועמד בסופה"ש מאחורי בניין המגורים שלי, כך שלא "יפריע" לעיריה\שכנים\עוברי אורח וכו'. הדברים שפורקו (יותר מאוחר אעלה תמונות+הסברים לכל דבר (כמעט) ואת התהליך): מצבר. קרבורטור. מ.דלק. פלאנג' מים עליון. צנרת מים. רדיאטור. מאוורר רדיאטור. אלטרנטור. ומיכל דלק קטן שאמור לדאוג לאספקת דלק אחידה. לאו דווקה בסדר הנ"ל.
  24. yuraskor

    עזרה בריפוד עצמאי

    סליחה על הבורות, מה זה מזונית?
  25. מעונין להצתרף לשואל ולשאול שאלה בעצמי. אני גר ברחוב שהוא לא אופקי, כלומר הכביש בזווית מסויימת, ואני מתכנן להתחיל לעבוד על הרכב, האם יש סכנה להעמיד אותו על בוקים על הכביש הנטוי, או שעדיף למצוא מקום מישורי? הרגע מדדתי, הרחוב הוא בזווית של -3.3 מעלות יחסית למישור. (אני יודע שזה נשמע כמו משאלת מוות, אבל קשה למצוא משטח ישר ואופקי בעיר שלי).
×
×
  • תוכן חדש...