Jump to content

peter

  • הודעות

    285
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי peter

  1. מה זאת אומרת רכב קיט? האם לוטוס 7 נחשב לרכב קיט? אפשר להביא את הרכב הזה לדוגמא? http://www.autoscout24.com/offers/lotus-super-seven-dax-rush-20l-super-7-seven-gasoline-blue-258523418 לפותח השרשור, מי החבר שהתקיל אותך בשאלה, כי במקרה בדיוק שאלתי בקבוצת וואטסאפ לגבי ייבוא של Caterham, אחרי שהבנתי שבלתי אפשרי שאלתי לגבי אספנות, ושאלתי עוד חברים לגבי זה.
  2. האם המצב שונה אם מדובר ברכב אספנות? כלומר האם ייבוא של לוטוס 7 עד 1986 אפשרית?
  3. מבחינת תלות בכח כמובן, אם אין כח ההשפעה כנראה תהיה זניחה. לפי תמונת הפרופיל של השואל יש לו במוו 435, כח יש לא בדיוק הבנתי מה אתה אומר בחלק השני שלך, אולי אני מתבלבל במשהו. דיפרנציאל מכאני הוא אף פעם לא פתוח, הדיפרנציאל האלקטרוני הוא תמיד פתוח. השאלה באמת על איזה דיפרנציאל מכאני מדובר, כמו שציינו בתחילת השרשור, יש כזה שעובד על קלצ'ים, שאין לי מושג מה קורה שם מבחינת חיכוך בנהיגה רגילה, בדיפרנציאל עם אחוז נעילה כלשהו (גלגלי שיניים?) גם אין לי מושג מה קורה בנסיעה רגילה. בכל מקרה אני מניח שזה זניח יחסית, כי גם ככה יש חיכוך פנימי בדיפרנציאל, עד כמה המנגנון "מגביל" אותך פה אני ממש בספק שזה משמעותי
  4. אני תוהה רק מה המרחק בין הקבוצות האלה שאני מניח שאפשר פשוט להצטרף אליהם שאתה מתחיל להכיר את השכנים, למתי שתתחיל איזשהי גביה כלכלית. נניח יש יותר מדיי אנשים בקבוצה, ואין מספיק חניה לכולם, אז יפתחו קבוצת VIP, שרק מי שמשלם יהיה חבר בה. ואז תתחיל קבוצה מתחרה, עם מרגלים בין קבוצה לקבוצה. יכול להיות מעניין
  5. יש לו כרגע דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, שזה בפועל דיפרנציאל פתוח אשר "נעילה" נגרמת על ידי מערכת בקרת היציבות. מכיוון שהיתה לי בדיוק את אותה שאלה, חקרתי אותה בפורומים בחול, והדיעות מאוד חלוקות שם, חלק אומר שמבחינתם ההבדל כמעט ולא מורגש, אחרים אומרים שזה אחד הדברים שהכי משנים את היכולות של הרכב, באחד הסרטונים ב YouTube לגבי M135I הקודמת הנהג אפילו אמר שהרכב "בוכה" לדיפרנציאל מכאני. ניחוש שלי שאלה שמרגישים את ההבדל, הם נהגים שכנראה עולים למסלול יותר, מודדים זמנים ויודעים לקחת את הרכב ממש עד הקצה. ממה שאני מבין מכאנית, מה שקורא זה שביציאה מסיבוב בגבול האחיזה, באלקטרוני אתה בעצם מאבד כח בעובדה שהרכב בעצם בולם את הגלגל הפנימי, הכח אמנם עובר לחיצוני אבל בכל זאת יש פה פעולה של האטה כלשהי, אני מניח שבדיפרנציאל המכאני אתה פשוט תתחיל לצאת להחלקה כי עברת את גבול האחיזה ופה הבקרות אם לא ביטלת אותם יכנסו לפעולה שתגיע לזווית כלשהי. לגבי מה שכתבת שרכב עם בקרות בכל זאת לא יתן לך להחליק אני חושב שאתה צודק, ושאלה טובה מה קורה בבמוו מתי שמכבים הכל, למיטב הבנתי הדיפרנציאל האלקטרוני עדיין מתפקד ומעביר כח על ידי בלימה של הגלגל הפנימי. כלומר בדריפטים אתה כנראה תרגיש הרבה יותר את ההבדל כי כל הכח שהמנוע מעביר עובר לגלגלים ומתחלק בינם בצורה כלשהי, לעומת האלקטרוני שבעצם חלק מהכח נבלם על ידי הברקס בשביל לאפשר את העברת הכח לגלגל החיצוני. **לא נהגתי על שני רכבים מאותו סוג בדיוק כדי להגיד את ההבדל מתחושה אישית, אז אני מדבר מדברים שקראתי סרטונים והבנה מכאנית כלשהי של מה שקורה שם פיזית.
  6. אני שמתי לב לתופעה של שמירת חניה עצמית באיזור הבורסה. בעלי עסקים, חלקם מסעדות שי שלהם שליחויות, בסוף היום ממקמים את הקטנועים של העסק בצורה שכל אחד תופס חניה, ככה שמתי שהוא מגיע בבוקר הוא מזיז את הקטנוע ויש לו חניה בול מול העבודה. במהלך היום הקטנועים כמו כל קטנוע, במקום כלשהו על המדרכה. מה שהכי מוגזם, זה יש קטנוע אחד, של עסק כלשהו (לא נראה לי מסעדה), שאין עליו כסא בכלל, כלומר הוא לא יכול לנסוע, אני מנחש אפילו שאין לו טסט בתוקף / ביטוח וכו', פשוט לא שמיש. סליחה, כן שמיש, השימוש שלו זה להחזיק חניה קרוב לעסק.
  7. אני מאוד אוהב קונספירציות, לצערי לא יכול להוכיח כלום. לא האשמתי אף אחד ספציפי אז מותר לזרוק תיאוריות קשר באוויר. אני כן יכול לשאול כמה דברים שמאוד מעניינים אותי ובאמת אין לי איפה לברר אותם, גם אין לי כח להיות בלש. האם נכון לשנה / שנתיים האחרונות היה תקציב כלשהו מהמדינה עבור ספורט מוטורי? אם כן, לאן בדיוק הוא הלך? אם אכן היה תקציב כלשהו, יש לי תיאוריות כאלה ואחרות, אך לא אזרוק אותם באוויר כי בטוח יתקפו אותי, אשמח לקבל תשובה לגבי האם באמת היה תקציב כלשהו.
  8. יש ספורט מוטורי. אבל קצת. ממש קצת. לדוגמא ביום שישי הקרוב תהיה ג'ימקנה למיטב הבנתי במשמר דוד. היו אירועי ראלי לאחרונה, בחודש וחצי האחרונים היו עוד שתי אירועי ג'ימקנה. הבעיה היא שהספורט המוטורי לא בדיוק עממי ונגיש, יש סביבו עלויות שלדעתי מיותרות. כמו כל דבר בארץ אני בטוח שיש שחיתויות כאלה או אחרות, אך אני לא מכיר מספיק את הנפשות הפועלות והעובדות בשביל להצביע אצבע מאשימה כלפי מישהו ספציפי. מה שאני בטוח זה כמו כל דבר, אנשים מוכנים לשים פה כסף בשביל להשתתף, אז קמים כל מני גורמים שמנסים להכנס בדרך ולגזור קצת קופה, על חשבון הגדלה מיותרת של העלויות למשתתפים ולצופים. ככה אני רואה את זה בכל אופן.
  9. peter

    Fiat & Abarth 124

    בנוסף לקושי יש את הבעיה החוקית שכבר ציינו. שני השיפורים למיטב ידיעתי לא חוקיים, אבל החלפה של טורבו, שדרוג תוכנה זה דברים שאי אפשר לראות בעין, סופר אפשר, לכן אם בוחן תנועה עוצר אותי, עם פיאט משופרת קלות אני יהיה רגוע לחלוטין, מזדה עם סופר לעומת זאת הייתי מתחיל לשקשק. הרי זה לא שהוא מסתובב עם דיינו נייד.
  10. אני לגמרי מבין את התסכול של פותח השרשור. אבל אין מה לעשות, זה שוק והיצע. אם אני רוצה למכור משהו שיש לי במחיר מופקע לחלוטין, כל עוד יש מי שיקנה המחיר הזה למה שלא אעשה זאת. וגם ההיפך הוא הנכון, אם אני רוצה רכב שיודע לעשות לעשות X, ויש 2 דגמים שעונים על העניין ומכל דגם יש 3 למכירה, אם ממש בא לי על זה יש לי שתי אופציות, או לוותר, או לשלם ביוקר, כי אם לא אשלם יהיה מישהו אחר שרוצה את זה יותר ומוכן לשלם יותר. בארץ שוק הרכבים המיוחדים הוא יותר סוג של מכרז שהמוכרים יודעים מראש את הטווח שאנשים מוכנים לקנות. יש אין סוף דוגמאות גם מההיסטוריה, מישהו זוכר בכמה היו נסחרות 106 GTI? אני זוכר שאחרי שקצת "הזדקנו" ישבו על סביב 40 אלף ש"ח, והסכום הזה לא ירד בכלל עם השנים. 325 E30 לך חפש היום אחת סבירה, כנ"ל 328 E36 שלא מפורקת. בקיצור אותו דבר חל על האלפא, אין היצע, יש ביקוש. יש גם מקרים שהמוכרים נתקעים עם הרכב, אני רואה בפייסבוק כבר תקופה אלפא 156 ידנית במחיר שלדעתי מגוכך והיא באמת לא נמכרת כבר הרבה זמן (אולי נמכרה מאז ולא שמתי לב), בכל מקרה לצערי המצב הוא הגיוני מאוד לארץ שלנו, זה מתחיל מקונים שרוצים מספיק בשביל לשלם יותר ולכן המחירים עולים.
  11. peter

    Fiat & Abarth 124

    או שהם יזהו את הפוטנציאל למקסם רווחים, למכור מספר קטן יותר של חתיכות במקסימום רווח, נחכה ונראה. לגבי הסופר וקלות השיפורים דעתי היא שבודדים אלו שישימו סופר על מיאטה, לעומת שיפורים הרבה יותר פשוטים ברכב שהוא כבר גודש מלכתחילה, צ'יפ כבר יוסיף כנראה לא מעט, תוספות קטנות נוספות יעלו את הרכב כנראה לטווח מאוד מעניין. אין לי ספק שמי שמחפש לקנות רכב כזה במטרה לשפר אותו הפיאט היא הכיוון ללכת, תראו מה עושים עם כל וואגית ממוצעת, כמה חלקים במנוע, תוכנה, ולא בושה להגיד 300 כ"ס בעלות יחסית נמוכה. לא יודע מה המספרים עם המנוע 1.4 הזה כי לי אין את הנסיון, אבל אני יכול לנחש שלהוציא 250 סוסים בעלות סבירה אפשר. מה גם שזה הרבה פחות בולט, לעומת לשים סופר במאזדה.
  12. peter

    Fiat & Abarth 124

    לא התכוונתי לזה שהפיאט תהיה יקרה יותר. אלא שהפיאט תנשוק מלמטה למחיר המאזדה, כמו כל דבר בארץ, התחרות פה אף פעם לא אמיתית. כמו שדובר בשרשור אחר לגבי דלק מוטורס ואיילון מוטורס, מישהו טען (לא ממש בדקתי) שהמחירים לא כלכך שונים, משמע אין תחרות. זה תקף לעוד הרבה תחומים בארץ לא רק לתחום הרכב.
  13. יש לי קצת נסיון עם אוזניות. לא יכול להמליץ לך על דגם אלחוטי כי לא בחנתי אותם יותר מדיי לעומק. אני כרגע משתמש בחוטי של Audio Technica. מבחינת אלחוטיות יש לי בבית גם סנהייזר MM550-X שאיכזבו אותי בגלל באס חלש מדיי, מה גם שמפעילים בהם את הבידוד רעשים האקטיבי האיכות נופלת מאוד. יש לי עוד שתי אוזניות של סנהייזר, אחד גיימינג ואחד On-Ear לא זוכר את הדגם, בשניהם הבאס חלש מדיי לטעמי. אני מצטרף לשאלה של למה אתה מאזין ומה חשוב לך באוזניות. לכל החברות שציינת יש דגמים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות, אני ממליץ שתקרא קצת Reviews או תראה ביוטיוב ותחליט לאיזה אתה מתחבר יותר. אם אתה מאזין הרבה זמן ברציפות (לדוגמא אני בעבודה יכול להיות כמה שעות עם אוזניות ביום) אז הנוחות זה פאקטור שצריך להיות מאוד חשוב.
  14. peter

    Fiat & Abarth 124

    אתה מתכוון לירידת מחיר בארץ או בחו"ל? כי לגבי חו"ל אני חושב שלא יהיה שינוי, בארץ להיפך, אני חושב שפיאט יראו בזה הזדמנות לעשות רווח גבוהה יותר.
  15. peter

    Fiat & Abarth 124

    נכון, אבל היא כבר לא תומחרה בין הבוקסטר ל-911. אף אחד לא שולל גרסה מיוחדת של ה-124, כמו שהעלו לפני פה גרסאות טריביוטו כלשהן, שבהן יכול להיות מנוע רציני יותר. נחכה ונראה, אני יכול לזרוק ניחושים אבל זה חסר טעם
  16. peter

    Fiat & Abarth 124

    מאיפה הנתונים? (סתם סקרנות) זה דיי מה שציפיתי לו, 138 סוסים זה נחמד למי שרוצה רכב עם גג נפתח בסכום סביר (בחול כמובן, לא בארץ החזירית שלנו). 170 זה נחמד, 220 זה מאוד נחמד. אני לא חשבתי לרגע שישימו בשלב הזה 1750 טורבו בכזה רכב, כי הם צריכים לשמור את הדברים המיוחדים לדגמים מיוחדים. כמו שפורשה הוציאו את הקיימן, הם דאגו שהיא תהיה בהכל בין הבוקסטר ל-911. אם היא היתה טובה יותר היא היתה פוגעת מאוד משמעותית במכירות של ה-911. אז אני בטוח שיש פה החלטה שיווקית ולא מה אפשר או אי אפשר לעשות, הם (סתם זורק שטויות באוויר), לא רוצים לפגוע במכירות של ה-4C נניח. כי אם תהיה הנעה אחורית כיפית, עם פוטנציאל שיפורים, במחיר נמוך משמעותית מה-4C, אולי היא תפסיד מכירות.
  17. אי אפשר להגיד שהם ייבוא אישי. הרי הם כן מחזיקים מלאי כלשהו של רכבים לפי מה שהבנתי (או שאני טועה?), אז אפשר לקבל את אותו רכב שמציעה דלק בקצת פחות כסף, או אולי איבזור שאין לדלק? בזמן אספקה שהוא לא כמו של ייבוא אישי. לגבי ה-RS טענו שיביאו כמות קטנה של רכבים למלאי, אבל יכול להיות שאמרו סתם, אין לי דרך באמת לדעת. מה שבאמת חבל, שזה לא יצר באמת תחרות אמיתית, הבנתי (לא השוותי יותר מדיי בעצמי) שההפרש מחירים לא כלכך גדול.
  18. גם אותי זה עניין, לכן צלצלתי ושאלתי. אמרו שלא מגיעות. אני בתגובה שאלתי, שלפי פורד היא אמורה להיות משווקת בכל העולם, במה אנחנו שונים? הנציגה בתגובה "הרכבים כנראה לא מגיעים בסטנדרט שמדינת ישראל מאשרת", (איילון מוטורס לעומתם אומרים שהיא כן תגיע דרכם אך יהיו פרטים רק בינואר), אמרתי לה שאיילון כן יביאו אותה ושזה קצת לא מסתדר עם מה שהיא אומרת ומפה הרגשתי שקצת מחרטטים אותי. דיי מעצבן הזלזול באינטליגנציה של הלקוח, למה לא להגיד את הסיבה האמיתית? למה לחרטט?
  19. peter

    Fiat & Abarth 124

    אני חושב שזה הגיוני שהרכב הזה לא צריך להיות קשה אלא נוח, אחרת מה ישאר לאברט. הם לא מפספסים כלום, הם כנראה מכוונים לשוק מסויים. המזדה מצד אחד צריכה לפנות לשני סוגים של לקוחות, אחד שרוצה את הרכב בגלל ההתנהגות ואחר שרוצה את הרכב בגלל הסטייל. לא כולם נהגים בעלי יכולות גבוהות, שהולכים להחליק בכל פניה. לפיאט יש פה הזדמנות לתת לכל קהל רכב שיותר עונה על הצרכים שלו, כלומר פיאט לאלה שרוצים סטייל, גג נפתח אבל עדיין רוצים ביצועים, הנעה אחורית וכו', ויש להם את האברט (זה עדיין פיאט), שאני מקווה שתענה בצורה טובה לרצונות של אלא שמוכנים להתפשר על הנוחות והשקט בשביל משהו אגרסיבי יותר. כמובן שאולי אני טועה, אני סתם אומר מה היה יכול להיות הגיוני לעשות. זה כמו שלמרצדס יש גרסאות רגילות ויש את גרסאות ה AMG, זה לא שמרצדס "פשוטה" לא יכולה להתנהג, הייעוד שלה פשוט שונה.
  20. peter

    Fiat & Abarth 124

    זה קפץ לי בפייסבוק http://www.omniauto.it/magazine/34613/fiat-124-spider-abarth-rendering לא מבין את השפה אז לא הבנתי אם זה סתם פוטושופ או שזאת באמת האברט לגבי הנתונים על ה-RS הלוואי שהמחיר יהיה 240-250, לפי החזירות שראינו עד היום זה פשוט לא ריאלי. 240-250 זה המחיר ההגיוני ביחס למחירים בחול ועוד מיסים וכו' וכו', בארץ פשוט אוהבים להגזים כי אנחנו פראיירים ומשלמים, ראו דוגמא של המיאטה, פאקינג 235 אלף שקל, זה הגזמה של לפחות 50 אלף שקל ביחס למחיר ההגיוני, משמע הRS תהיה סביב 300.
  21. לדעתי אין עדיין מספיק נתונים בשביל לתת Verdict. חסרים לי מבחני רכב, לשמוע מה כתבים אומרים לגבי ההתנהגות בפועל, משיכת המנוע בפועל. ומה שהכי חסר לי, זה המחיר, במיוחד בארץ. לדעתי תמורה למחיר זה משהו שיכול להטות את דעתי לפה או לפה הדבר היחיד שאפשר לדון בו הוא על הנתונים על הנייר ועל העיצוב. מכיוון שעיצוב זה אובייקטיבי ותלוי טעם לדעתי מיותר לדון בו, כל אחד יציין את דעתו וזהו, אין צורך להסכמה.
  22. peter

    Fiat & Abarth 124

    מתי מתחילים לנחש את המחיר המופקע בארץ? יש כבר מחיר לחול?
  23. אני השתמשתי פעמים ב Buy2USA, פעם אחת ב shipito. אין עלות חודשית כמו שנאמר. אני גם השתמשתי באתר באנגלית. לי היו בעיות כי הכנסתי בפעם הראשונה כתובת לא נכונה, באמת בטעות, אחרי זה בשביל לשנות כתובת ביקשו ממני כל מני תעודות כדי לוודא שאני לא איזה רמאי, החשבון נכנס לי להקפאה, יאמר לזכותם שהתמיכה היתה בסדר ואחרי שהעלתי לאתר משהו (לא זוכר מה) כמה ימים אחרי הכל הסתדר. ל- Buy2USA מצד אחד יש ייתרון, יש שירות טלפוני בעיברית פה בארץ, מצד שני, כל משלוח יקר דרכם יעבור ודאית דרך רשויות המיסים ותשלם מס. עם shipito קיים הסיכוי שהמשלוח איכשהו יגיע ישירות אליך ותחסוך כסף, (במידה ומדובר במוצר יקר) קיימות עוד הרבה חברות שילוח בסגנון, כמו https://www.mustop.co.il/, ויש עוד כמה אם תחפש תדע. לא יודע להגיד איזה הכי זול ואמין
  24. ויצא גם הפרק השישי כבר :https://www.youtube.com/watch?v=KldDuwXV2Mk בנתיים אני מתרשם מאוד לטובה. חבל שלא השאירו כאופציה גם את הצבע הכחול הכהה המקורי מההשקה, הכחול הבהיר פחות יפה לטעמי.
  25. peter

    שליטה בהיגוי יתר

    אני יציע משהו שחלקכם כנראה יחלוק עליו. להוסיף לאימון בפועל אימון בסימולטור, מספיק חבר עם הגה G25 ומעלה שיש ברשותו את אחד המשחקים בעלי ברמה טובה, כמה שעות בללמוד לתפוס החלקה ולהחזיר את הרכב יכול לדעתי להוסיף לך המון. אתה תוכל לעשות דברים שבמציאות כמובן לא תעשה, אם זה אצל חבר, באפס עלות של צמיגים, דלק ובלי נזק פוטנציאלי. אני לא אומר שזה צריך לבוא במקום קורס ואימון בפועל, אבל לדעתי התועלת ביחס לעלות ענקית.
×
×
  • תוכן חדש...