Jump to content

fizban

אחראי פורום
  • הודעות

    4,910
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי fizban

  1. מקדימה מותר אורות צהובים או לבנים, לכן 6000K או 4100K יהיו בסדר מבחינת הגוון.
  2. יפלוט בעיקר חום זה אומר שאויר שיצא ממנו יהיה יותר חם מאשר בטווח היעיל שלו. מחשבים את זה באחוזים (שמופיעים על מפת הגדישה). זה כמו שמנוע יכול להגיע לסל"ד גבוה אבל הכוח שהוא מוציא נחלש משמעותית (כמו אצלי ברכב אחרי 5500 סל"ד, לצערי). הוא סתם מסתובב יותר מהר וכלום לא יוצא מזה (עד שאני מעביר הילוך על המנתק והגיר מקבל בומבה)
  3. שים אפוקסי. הרי במקור היו מכוניות עם קרבורטור מוגדשות, באיזה אטמי קרבורטור השתמשו היצרנים? סתם מסקרנות.
  4. אני בחיים לא שובר את ההגה ב 110 קמ"ש (אולי רק בערד), אפילו לא עם פטיש!
  5. fizban

    כבוד לפורום

    לכל פורום יש מטרות שונות. PSI מאגד בעלי צרפתיות עם מפגשים וכו'. כנ"ל לגבי אופל והרודסטרים. CF הוא יותר כללי ובד"כ אין מפגשים שלו.
  6. נכון, אבל גם לגדוש על מנוע מוזרק זה לא עסק קל ופשוט. לפחות בקרבורטור לא צריך מערכת ניהול. תן אויר והקרבורטור יכניס דלק.
  7. fizban

    כבוד לפורום

    צחקתי כשקראתי על FS, נראה היה מהכתבה שאם אני מגיע למפגש שלהם אני אראה אותם שורפים צמיגים כמו בהפגנה.
  8. לכל טורבו יש מפת קומפרסיה ועל פי נפח המנוע וסלד (יותר נכון כמות האויר שהמנוע מסוגל להכיל) אפשר לראות האם הטורבו יעיל בגדישה מסויימת. אם אתה שואל איך אפשר לדעת כמה טורבו יכול לגדוש אז התשובה תלויה שוב בגודל המנוע ובמפת הקומפרסיה של הטורבו. בעיקרון אתה גם יכול להגיע ל 3 באר גדישה עם טורבו קטן על מנוע גדול אבל ציר הטורבו לא יעמוד במהירות סיבובים כזו, מה גם שהטורבו לא יהיה יעיל ויפלוט בעיקר חום ולא אויר מוגדש. הנה דוגמה למפת קומפרסיה של טורבו: במקרה הזה, טורבו יחסית קטן. הנה עוד דוגמה, גם T3 אבל מבנה המניפות בנוי לנפחי אויר גדולים יותר: והנה מפה של טורבו עצבני למנועים עצבניים: לפני המספרים (ובהערכה גסה), המנוע צריך להיות לפחות 6 ליטר ב 6000 סל"ד בשביל להיות בטווח יעיל של הטורבו הזה (בגדישה שבין חצי באר ל1.3 באר).
  9. fizban

    עזרה לגבי חציית קו לבן

    בטח היו שאריות של הקו הישן שניסו "למחוק". חאפרים. שוטרים מגעילים, לנצל את זה שעשו שינויים בתנועה ולתפוס נהגים על זה, ועוד בכניסה לחניון.
  10. וכאילו שהם עושים את זה. אולי 1 ל 10,000 נהגים בארץ באמת צופה את התנועה דרך השמשות שלך. אישית, אני מסתדרעל ידי מבטים מעבר לרכב שלפני פשוט על די שמירת מרחק סביר (הכביש כמעט אף פעם לא ישר ואפשר לראות מצידי המכוניות).
  11. מגן לך על הרמקולים מפני צליה בשמש. ולגבי דיבורית, אין מה להגן על השימוש בה. זה מאוד מסוכן. וחיוני בתחת שלי. הסתדרנו יופי בלי דיבוריות ברכב לפני 10 שנים. אתה מוזמן להציץ בוילון האחורי שלי ולהווכח שאין כל בעיה בראיה לאחור. יש מכוניות שאין בהן בכלל (או בקושי) שדה ראיה לאחור וכך תכננו אותן. אגב, וילון נתפס עם קליפסים, כך שאפשר תמיד להוריד אותו אם חשוך מדי, ערפל כבד או לא יודע מה.
  12. קח עורך דין. הכיול והבדיקות של מתנ"א פשוט מגוחכים. עו"ד טוב (אסף שמיר) יכול להוציא אותך מזה, לדעתי.
  13. קנה פנסים חדשים במקום הישנים. הזמן שתשקיע בלקנות ספרי מתאים (שלא נראה לי שיש דבר כזה לרפלקטור כי ספרי יכול להתמוסס מחום הנורות) ולנקות ולפרק את הפנסים ארוך מדי. פנס איתות עולה מקסימום 50 ש"ח, אלא אם יש לך למבורגיני.
  14. הטורבו מסתובב כל הזמן, אבל בניגוד לדעה הרווחת כאן, גדישה מלאה שלו תגיע רק במצערת מלאה (פול גז). אם תאיץ בחצי מצערת, הגדישה תהיה מינימלית או לא קיימת (אלא אם יש לך טורבו קטן / קטן מדי לרכב), גם אם תהיה בסל"ד שבו הטורבו אמור להכנס. ולסיכום - אתה יכול להאיץ ל 100 קמ"ש למשל, בעדינות, בלי לגדוש כלל, אם תעשה זאת לא במצערת פתוחה לחלוטין.
  15. fizban

    צבא,בדיקות שיינים.

    היום החדרת עירוי כבר לא הכי חשובה בתו"ל של חובשים. אבל אם יש אימונים בשיתוף עם תאג"ד, אז החובשים יתאמנו עליך.
  16. מישהו אמר שרואים כל כך טוב? רואים יופי, אבל לא מושלם. מקדימה זה לא חוקי.
  17. איפה שתמיד היתה, ב PSI. האמת כשאני חושב על זה יש שתיים למכירה!
  18. אני לא יודע על איזה וילון אתה מדברים פה שחוסם את שדה הראיה. בד"כ זה וילון עם המון חרירים שמאפשרים לך לראות אחורה יופי.
  19. 306 GTI6. יש אחת למכירה
  20. בתמונה שלך זה נראה כמו נורות רגילות. לדים בד"כ הרבה יותר חזקים ועם פיזור נקודתי.
  21. אף אחד לא אמר שעה. מה שיצא לי לחוות, 3 חודשים עד שנה זה המקסימום ללדים. אני לא יודע אם זה בגלל שהאיכות לא משהו או שפשוט החום בתוך הפנסים דופק אותם עם הזמן.
  22. תמונה של הרכב תעזור לנו. כרגע נראית לי האפשרות השלישית.
×
×
  • תוכן חדש...