Jump to content

שמר

  • הודעות

    14,585
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי שמר

  1. סובארו 1.3DL 83. מורה תימני מצחיק בטירוף . 9 שיעורים שעברו בין צחוק לצחוק. וזהו...
  2. רק רציתי לדעת אם לכבוד החג מישהו יכול להביא גבינת עיזים , או גבינת כבשים ישי , RS6 , אייכם ?
  3. כבעל צרפתיה שמכיר מוסכים בצורה די אינטימית . קודם כל , על העצות. עוד כמה: 1. דאגו להכין מבעוד מועד רשימה של התקלות ברכב. 1 , 10 זה לא משנה. כל מה שאתם רוצים לתקן ומוכנים לשלם עבור תיקונו , שווה לרשום. 2. העדיפו מוסך עם כרטיס עבודה , והעבירו את הרשימה אל כרטיס העבודה. ציינו שאין לבצע עבודות נוספות מעבר לסכום מסויים (עליו תחליטו מראש) ללא אישורכם הטלפוני. 3. בגמר העבודה , בקשו לראות את החלקים שהוחלפו ואת החלקים החדשים ברכב. 4. עברו על הרשימה וודאו שהכל בוצע. 5. בצעו סיבוב בדיקה על הרכב (עדיף ביחד עם בעל המוסך/מנהל העבודה) , וודאו שכל התקלות אכן תוקנו כפי שרציתם. בידקו בנוסף את כל המערכות הבטיחותיות (הגה,בלמים) ואת תגובת המנוע (במיוחד אחרי שטיפות מנוע או הח' חלקים במערכת הדלק/חשמל/תזמון). 6. השתדלו לא לשלם במזומן (אלא אם זה חוסך לכם בצורה משמעותית),כדי להשאיר לעצמכם אופציית מילוט במקרה שנתקלתם בעבודה גרועה , או הונאה חו"ח (גם זה קורה לפעמים ). 7. וכמו שאמרו - משהו נראה לכם חשוד , אל תתעצלו להרים טלפון /לגשת למוסך אחר ולברר את עלות העבודה אצלם.
  4. האם מישהו יודע אם עולה חדש יכול להביא לארץ רכב אספנות וליהנות מפטור ממסים ? תודה.
  5. ולעניין הבימר. תתחדש קודם כל , שיפוץ של רכב משנה כזו הוא ה-מ-ו-ן עבודה. הבעייה היא לא כסף (למרות שזה אף פעם לא מזיק) אלא סבלנות והתמדה. בכל מקרה שיהיה המון בהצלחה. וראיתי הבוקר עוד בווארית ישנה אצלנו בשכונה ברחובות. נדמה לי שזו 1602. איך פתאום כולן יצאו מהחורים ?
  6. לא ראית מספיק משחקים של בית"ר ירושלים לאחרונה...
  7. נראה לכם שעמדתי לרשום את כל ההסבר הזה , ועוד באנגלית ?
  8. עד כאן דווקא החשמל אצלי זה עבודת יד תוצרת בית. הצרות של האוטו הזה - במילה אחת : גומי. המחלה מופיעה במספר ורסיות : צינורות גומי ,אטמי גומי , אטמים של ההידראוליקה מגומי , תושבות גומי , גומי לעיסה (בעצם לא). אבל עם גומיות נורמליות הרכב הזה היה יותר אמין מסובארו DL.
  9. דווקא יש. קוראים לזה טוטאל לוס...
  10. רק אם אתה כתבת אותו ולמה אתה חושב שלקח לי עוד דקה ?
  11. ככה זה כשילד עם פרצוף אשכנזי הולך לבקש שירות. הוא משלם מס אשכנזים... למה בכלל צריך להגיע אליהם? אצלי חשמלאי הרכב עושה את העבודה.
  12. יובה. חבל רק שנדבד לא יהיה שם...
  13. פעם שנייה , תחליף חשמלאי. ניגר ? הדבר היחיד שניגר מאשכנזי כמוני זה הזיעה בחום הישראלי
  14. נעל דינק רוני ,אתה מוכן תוך שניות אתה... תמיד עם היד על ההדק!! אפשר לקבל איזה נקודת בונוס על ההשקעה עם ההסבר ?
  15. הצינורית בין הקרבורטור למפלג אמורה לתת קידום הצתה בעזרת הואקום , ובכך לעזור לאוטו להאיץ טוב יותר (הצתה מוקדמת + הרבה דלק = יותר כח בפעימת העבודה כשהכל מכוון כמו שצריך). הרכיב הטבעתי ,אם הבנתי אותך נכון - מיועד למנוע מהצינורית לברוח ממקומה , אני לא אכנס איתך לכל מיני תיאורים אינטימיים על חיי הרבייה של כלבים ,אבל תדמיין לבד איך זה עובד לא הצלחתי להבין באיזו צינורית מדובר...
  16. ניקית את המגעים עם מברג במכסה או במפלג עצמו ? אם נגעת במפלג ויש פלטינות אולי פגעת במרווח.
  17. נעל דינק רוני ,אתה מוכן תוך שניות אתה...
  18. למה לתקן מה שלא מקולקל ? החיישן נקרא חיישן למבדא (LAMBDA) ולא למדה ואם אתם ממש מתעקשים ,הנה הסבר קצר : The so called lambda sensor is an exhaust gas oxygen sensor which is utilized in motor vehicles with three-way catalysts for the reduction of pollutants in the exhaust gas. It monitors the concentration of oxygen in the exhaust gas in order to keep the air-fuel ratio within tight limits, close to the optimum catalyst efficiency which is at the stochiometric ratio for complete combustion of about 14.7 kg air per 1 kg gasoline. The lambda sensor utilizes quite the same solid state electrolyte material that was used in the Nernst lamp (yttrium stabilized zirconia). It is characterized by its high conductivity for O2- ions at elevated temperatures (about 700 K). Usually, at the heart of the sensor is a hollow cylinder of solid electrolyte. The inner and outer walls are covered with microporous platinum electrodes. The outer wall is immersed in the stream of exhaust gas whereas the inner wall is exposed to ambient air whose oxygen content of about 21 % by volume serves as a reference. For the reduction reaction of oxygen O2 + 4 e- = 2 O2- according to the Nernst equation the sensor voltage is approximately Us = (R T / 4 F) ln [p(O2, reference) / p(O2, exhaust)] (temperature T, partial pressure p, gas constant R, Faraday constant F)
  19. שירות על הפרצוף ? תחליף חשמלאי חבוב . כל מצבר ישראלי בתקופת האחריות ,ולעיתים אף מעבר לה , מוחלף ללא שום ויכוח. מנסיון.
  20. מפלג (נקרא MEFALEG) הוא דיסטריביוטור (DISTRIBUTOR). ולא כמו כל הנסיונות שעשיתם. לעניינך , אכן הרוטור ייכנס למקומו (בהנחה שאתה לא סוגר דברים עם מפתח רוסי) רק בנק' אחת , והמכסה בנק' אחת או שתיים לכל היותר. פרט קצת ,אולי אפשר לעזור.
  21. הבוקר ראיתי סליקה 2.0 אפורה מטאלית , פתוחה , עם גג ברזנט , תחילת שנות ה-90. לא ראיתי עוד אקזמפלרים כאלה בארץ . ולמכירה (לא ,לא קלטתי את המספר , SORRY). מישהו מכיר ?
  22. אתה אמור לשמוע כמו "אפצ'י". זה שסתום הפריקה של הטורבו.
  23. האם הצינורית היא בין הקרבורטור למפלג ? איזה רכב מדובר?
  24. כן , תחתוך לה את הגג , ואל תשכח לעשות ביטוח חיים שמן , אני מתנדב להיות המוטב שייהנה מהכסף אחרי תאונה ,אפילו קלה. די לייעץ עצות של חאפרים. לחתוך לרכב את הגג באמצעים ביתיים זה בערך כמו לעלות לגג של גורד שחקים בלי גדר. כל צעד קטן ומוטעה הוא גזר דין מוות .
  25. שמעתי שהטיפולים במנועי V הרבה יותר יקר ממנועים רוחביים. בימינו בדר"כ מנועי ה V הם מרובי צילינדרים, מה שהופך אותם ליקרים יותר לתחזוקה ממנועי 4 הצילינדרים הנפוצים , אבל לא בהכרח יקרים יותר לתחזוקה ממנועים מרובי צילינדרים אחרים. ועוד מנועי V4 היו בסאאב 95 ובפורד מהתקופה. לא זוכר כרגע איזה. אולי זפיר או טאונוס? בטאונוס היה מנוע V4 , אם אני זוכר טוב (בכל זאת הייתי בן 5 כשהיה לנו את הרכב הזה . 30 שנה , לך תזכור...) זה היה מנוע בנפח 1700 סמ"ק , כמו זה שבזפיר.
×
×
  • תוכן חדש...