אין לי ויכוח עם כך שידע ויכולת טכנית גבוהים יותר בנהיגה מוסיפים הרבה לבטיחות. עם זאת אני לא חושב שהעדר ידע ויכולת כאלו הם הגורם הבסיסי והעיקרי לתאונות.
בנוסף, כדי להיות נהג עם יכולות טכניות טובות לא מספיק לעשות יומיים של קורס נהיגה מתקדמת. בשביל להיות בעל יכולות טובות צריך להתאמן, לשמור על כושר ולהשקיע יותר זמן וכסף ממה שנותנת הכשרה בסיסית, עד שמגיעים לרמה בה התגובה הנכונה היא האינסטנקטיבית.
אז האם יומיים קורס נהיגה מתקדמת(או אפילו יום) הם מיותרים?
לא!
בגלל שחשוב ללמוד איך מרגישה חוסר שליטה ולקבל מושג עד כמה אין מושג למי שלא למד נהיגה. קורס גם נותן כלים בסיסיים להתייחסות באימונים אישיים בעתיד, בהם מי שלמד ידע לפחות להגדיר באופן חלקי היכן הוא טועה. אבל, מי שחושב שיומיים קורס יבטיחו לו טיפול נכון בהיגוי יתר הבא שלו, או שמעתה והלאה הוא יבצע בלימת חירום באופן נכון בכל פעם - טועה.
עכשיו, זה לא ריאלי לחשוב שכל האוכלוסייה תקבל הדרכה מתקדמת ברמה מספקת כדי להביא אותם ליכולת טכנית טובה. אני בעד לתת הדרכה מתקדמת, אני חושב שיש בזה תועלת, אבל בו"ז אני לא חושב שזה העיקר ומכאן תבוא הישועה.
מאיין תבוא הישועה, אם כך?
שתי מילים: "תשומת לב".
נהג שמחונך לשים לב, לקרוא ולהתחשב בנעשה סביבו הוא נהג בטוח שהסיכויים שלו להכנס למצב חירום פחותים בהרבה.
נכון מאוד , אבל לא מוסיף לו מיליגרם סיכוי לצאת ממצב החירום. והמצבים לא תמיד נגרמים באשמתך אלא באשמת אחרים לעיתים.
מעבר לזה - אני מדבר על הבסיס שבבסיס - ללמד בן אדם לנהוג על כביש רטוב , להרגיש מהי מערכת ה-ABS וכיצד היא פועלת , לתת לו לנסוע בעיגול עד לקבלת תת-היגוי.
לא מצפה מאף אחד להיות נהג מירוצים , אבל במקום לשבת ולהתבזות ב"קורס רענון" מטומטם לנצל את אותו הזמן לסיבוב היכרות והבנה קצרים במגרש סגור. זה לא כזה סיפור יקר.