Jump to content

nirp

  • הודעות

    301
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי nirp

  1. nirp

    ליסינג - הסוף ?

    זה סתם הבדל פסיכולוגי. אם הייתי יורד לשטח עם רכב הליסינג שהיה לי ודופק אותו - הייתי משלם השתתפות עצמית על התיקון. ואם הייתי עושה את זה היום אם הרכב הפרטי שלי ומפעיל את הביטוח - גם הייתי משלם את ההשתתפות עצמית. נראה למישהו שאם עובד יתקשר לחברת הליסינג ויגיד להם שהרכב תקוע באמצע נהר כי הוא ניסה לחצות אותו עם הרכב, הליסינג לא יגבה ממנו מעבר להשתתפות העצמית? אותו דבר מול חברות ביטוח בשוק הפרטי. אז נכון, אפשר "לדפוק" בשטח את הרכב ליסינג ואחר כך להגיד שדפקו אותו בחנייה וזה לא יעלה יותר מההשתתפות העצמית, אבל גם את זה אפשר לעשות עם רכב פרטי מול ביטוח. אם אני מטומטם מספיק לחשוב שבגלל שזה רכב ליסינג אז הוא רכב שאפשר להרוס, אני יכול לעשות את זה גם עם רכב פרטי, ושמי שקונה ממני אחר כך את הרכב יסבול את הבלאי... וכן, אני יודע שהתרבות הזאת קיימת, אבל היא פסיכולוגית בלבד - הרכב לא באמת "שלי" אז אפשר להתעלל בו יותר. זה לא אומר שזה נכון. וכן, חברות הליסינג מרוויחות. אבל גם אני בגלל ההטבה היחסית במס, וגם החברה שבה עבדתי כי הייתי נייד והתפוקה שלי בעבודה השתפרה וכד' - אז לכאורה כולם מרוויחים. נכון, הליסינג "עושים קופה" - אבל כל גוף מתווך מרוויח ככה. גם מתווך דירות מקבל ממך כסף למרות שיכולת למצוא את הדירות בעצמך. אפשר למצוא "הפליות" כאלה בכל מקום, אבל בשורה התחתונה - חברות הליסינג מנצלות מצב חוקי ולגיטימי של מיסוי גבוה מידי על רכבים פרטיים ומשחקי מיסוי שאפשריים מול חברות (ולא אפשריים לצרכן פרטי). זה טיבו של שוק חופשי. להעלות את התשלומים על ליסינג זה תיקון בכיוון הלא נכון - צריך להוריד את המיסוי על רכבים פרטיים. ניר
  2. nirp

    ליסינג - הסוף ?

    תגובה שנובעת מבורות או מטמטום. ניתן לך להנות מהספק ונניח שמבורות. יש הרבה סוגים של רכב חברה. במקרים מסויימים, החברה מממנת את הרכב בעצמה והעובד כמעט לא משלם בכלל (אולי רק מס), ואז באמת זה רכב "חינם". זהו לא המקרה הכללי בליסינג תפעולי. העקרון בליסינג תפעולי הוא שהחברה שוכרת כמות גדולה של רכבים, עליהם העובדים משלמים. העובדים מרוויחים משתי סיבות - האחת, החברה יכולה להשיג מחירים טובים יותר מאדם בודד (כמויות, וכו'); השניה - התשלום של העובד מתבצע בדרך כלל משכר הברוטו, כך שיש פה הטבת מס מסויימת. גם זאת לפעמים מתקזזת קצת כי כל מיני דברים כמו זכויות סוציאליות, ביטוחי מנהלים, פנסיות וכד' מחושבים מהשכר אחרי הורדת התשלום על הליסינג. וספציפית לטיעונים שהעלת: * דלק ללא הגבלה? כבר היום יש כאלה שמגבילים ויש שלא. וזה יותר נובע מהעליה במחירי הדלק, ולא המיסוי. * גם לגבי ביטוח יש כאלה שמבטחים רק את העובד ויש שמבטחים כל נהג. זכותו של עובד שרשאי לתת לבנו זב החוטם את הרכב לעשות כך. רכב בליסינג תפעולי שקול לרכב פרטי - שלך, תעשה מה שבא לך איתו (במגבלות המותר, המבוטח וכד' כמובן). * השתתפות עצמית - שוב, ברוב החברות העובדים מחוייבים גם בהשתתפות עצמית במקרה של תאונה. די נו, אני מתחיל לחזור על עצמי... * נוהג בזוי? למה שגם כל מנקה חדר מדרגות לא יקבל אוטו צמוד? אם הוא משלם עליו, יש לו השתתפות עצמית, מגבלה לדלק, וכד' - למה לא? שוב - ליסינג תפעולי אינו רכב "מתנה" ברוב המקרים. ולגבי פגיעה באחרים - קשקוש. כל חברה יכולה לעשות ליסינג תפעולי לעובדים שלה שיהנו מהתנאים. זה לא עולה לה בכלל. וגם לא לחברת הליסינג. אז נכון, מי שעובד במכולת שיש לה שלושה עובדים לא יכול לצפות לתוכנית ליסינג אטרקטיבית במיוחד כי שלושה אנשים זאת לא כמות שתשיג מחירים זולים במיוחד... מה לעשות. ככה זה - תבוא בכמויות - תקבל דילים טובים יותר - כלכלה בסיסית. ואם אתה לא מבין את זה, אז אחרי שאתה עושה שעורי בית לגבי מה זה ליסינג, תיקח איזה שעור בכלכלה. ובמאמר מוסגר - למה, אבל למה כל אחד חושב שהוא צריך להגיב גם אם אין לא מושג על מה הוא מדבר... נ.ב. היה לי רכב ליסינג בעבר, עליו שילמתי (אמנם מהברוטו, אבל זה בא על חשבון קצת בפנסיה ושאר הדברים כאמור), היתה השתתפות עצמית לא נמוכה בכלל, היתה מגבלת דלק וכד'. היום אגב יש לי רכב פרטי, ולא כי אין ליסינג בחברה שאני עובד בה. ניר
  3. אולי במקום לבזבז את הזמן של כולם תמיין קצת בעצמך? בבקשה נ.ב. רכב שמזדקן לא כל כך טוב. עגלה. יש טובים יותר. להמשיך? ניר
  4. בעיקרון אמור לעבוד גם לחתך 60. הבעיה עם השיטה של מוטי היא שאתה אמור לנהוג על גבול האחיזה. מה לעשות, לא כולנו יודעים אפילו איפה זה... כיוון שכך השיטה בעייתית והרבה לא הצליחו איתה. זה לא בדיוק מדע מדוייק. ניר
  5. זה אומר שמגיע מזל טוב? ניר
  6. לא יהיה יותר יעיל ומדויק אם פשוט תשאל את חברת הביטוח של אבא שלך? שיחת טלפון קצרה... זה כל מה שצריך. כל חברת ביטוח גובה סכום שונה, וזה גם לא קבוע - יש קצת דינמיקה, מבצעים, וכד'. פשוט תשאלו. ניר
  7. וגם שים פה את התמונות... אין לקח טוב מזה! ניר
  8. גם לדעתי. אחרי שעוצרים "משפרים" ומחרימים מכוניות על עבירות קלות יותר, אפשר היה לצפות (לקוות?) לענישה קצת יותר חמורה במקרים כאלה. רק תחשבו כמה חיים היה יכול לקחת איתו בדרך... ניר
  9. הציעו לך ולא הבנת למה הדיון סובב סביב פונטו... דעה אישית בצד (I own one), שים לב שבשוק המשומשות הפונטו היא בין הפופולריות ביותר. ולא במקרה. הפונטו נותנת תמורה מצויינת למחיר, הטיפולים סבירים, הנוחות סבירה, ובסך הכל - קנייה מומלצת. ולגבי לנסות - כבר הציעו לך לעשות נסיעת מבחן... הכוונה היא שתתקשר לסוכנות של פיאט ותעשה סיבוב על פונטו. הפונטו שמוכרים עכשיו כמעט זהה לפונטו שאתה יכול לקנות משומשת בתקציב שלך - זה אותו רכב רק עם מתיחת פנים (פנסים/פגוש/ושאר זוטות). וזה אומר רכב מודרני, כריות אוויר, ABS, ארבעה כוכבי בטיחות, מנוע לא רע בכלל שסוחב ולא שותה דלק בכמויות היסטריות... ניר
  10. יאללה נו, איפה הכט כשצריכים אותו... תפסו מצלמה, התמקמו בנקודה שבה רואים את העברות (ואת מספרי הרישוי) טוב, אבל רחוקים מספיק מהכביש שלא יעלו עליכם בטעות, תעדו כמה עבירות "שמצטלמות היטב", וישר לתקשורת. הם ישמחו שהכנתם להם חומר בשביל אחלה כתבה למוספים של יום שישי, המשטרה כבר לא תוכל להעלים עין, ואולי המצב ישתפר קצת. ניר
  11. לדעתי בעוד שלוש שנים תוכל "להקפיץ" לתחיה את השרשור הזה ולהמשיך בערך מאותה הנקודה... אבל תמיד בריא להיות אופטימי ניר
  12. דרך אגב, בדקתי עכשיו באתר של שואף צמיגים וראיתי במקרה שמופיע שם הספורט קונטקט 2 של קונטיננטל במידה שלך. נדמה לי שהוא אמור להיות יותר טוב מהבינוניים שציינו פה קודם. שווה בדיקה לדעתי. ניר
  13. תתכונן לעקם את האצבעות שלך בזוויות שלא ידעת שאפשר, או שתפרק את מה שחוסם אותך. תאמין לי, אחרי שהייתי צריך להחליף בשני הצדדים (צד אחד סיוט, והשני יותר גרוע - כבר שכחתי מי זה מי), אני כבר מעדיף פעם הבאה לעצור במוסך שיטפלו בזה בשבילי... למי יש כל כך הרבה סבלנות בשביל מנורה... לא ברור למה סיבכו את זה כל כך. ולגבי הנורה - היא לא מדווחת על אורות שנשרפים. ניר
  14. בגדול יש לך שתי אופציות... האחת, לייבא עצמאית. גם אני התחלתי לשקול את האופציה הזאת ולנסות לברר במה זה כרוך. אחרת, שכח מצמיגים טובים. וזאת בהנחה שאין לך אף מידה אחרת מותרת שאתה יכול לקבל עליה אישור (אני מניח שבדקת את זה כבר...). שתבין שבספר רכב שלי מצויינת גם המידה שלך, ולפני שבכלל בררתי אם היא מותרת לי, העפתי מבט על המבחר, ואני אפילו לא הולך לנסות... אפילו ב-185/60/14 יש לי יותר אופציות. אפשרות שניה, להרים ידיים ולחפש צמיגים מקטגוריה נחותה יותר. הפאלקנים נמצאים שם, ויש דווקא לא מעט אנשים שאוהבים אותם נורא - אפילו ב-MDC בעד-1600 הם רואים פודיום לא מעט, והמבין יבין. אגב, נדמה לי שגם היונירויאל נמצאים שם... והם בכלל צמיגי all season, לא? אתה תמיד יכול ללכת על האקסלטו PE2 - בהנחה שאתה אוהב לשלם הרבה יותר מידי... אבל אולי זאת פשרה סבירה. גם בהם אני חושב שאתה יכול להתקל ב-MDC... שורה תחתונה, גם אם תצליח למצוא איזה מלאי נסתר של צמיג איכותי, הבעיה פשוט תחזור פעם הבאה שתצטרך להחליף צמיגים - נראה שהמצב בארץ רק מחמיר (יותר מידי מכוניות ליסינג הופכות את הביקוש לצמיגים ספורטיביים לכמעט לא קיים). ניר
  15. אכן מידה נוראית... נראה לי שאפילו tirerack מציין רק מישלין אקסלטו PE2 וקומהו אקסטה SPT. את ה-SPT לא יודע אם יש. ה-PE2 לדעתי כן מסתובב פה אבל בטח בתור מישלין הוא יקר משמעותית ביחס לתמורה. יש לך אופציות שינוי מידות למשהו קצת יותר נפוץ? אולי שווה לבדוק ייבוא עצמי... דרך אגב, מה היה לך קודם? ניר
  16. מצלמה מצלמת לצד אחד בלבד. ככה היא בנויה. מצד שני, אין מניעה להתקין שתי מצלמות לשני הכיוונים על אותו עמוד. אתה אמור לראות עדשה בצד המצלם... וכן, הן מצלמות פעמיים (לפחות בחלק מהמקרים) - זה יותר אמין. ולגבי האדום, הטענה היא שמרגע שמתחלף הרמזור, רק כשניה וקצת אחרי המצלמה תצלם, כך שאם לא ממש נסעת באדום אתה לא אמור לדאוג. פעם הבאה בירוק מהבהב תעצור, ולא תצטרך למצוא את עצמך במצב הזה - בשביל זה המהבהב שם (ולא בשביל לסמן לך להאיץ מהר לפני שמתחלף, מה שחלק מהאנשים חושבים...) ולגבי הרמזור בתמונה - כמדומני הוא אכן מופיע בתמונה. ניר
  17. שלום, ידיד שלי מחפש לרכוש רכב העונה לדרישות (הכלליות) הבאות: - רכב קטן, באיזור הסופר-מיני (פונטו, קליאו, וכד') - אין העדפה מיוחדת לדגם מסויים - טווח מחירים 30000-40000 ש"ח - לא מעל יד שניה, וכמובן מפרטי - מזגן - במצב תקין (לא רכב שצריך יישור קו של אלפי שקלים...) רכבים רלוונטים - בה"פ... תודה רבה, ניר
  18. מבלי לגרוע מתשובות אחרות וקשורות יותר, סתם הערה קטנה - תוודא שהחריקה באה מהקדמיים. דרך פשוטה לבדוק את זה - תתחיל נסיעה איטית ותרים את בלם היד, כדי לראות - אולי זה בכלל בא מהאחוריים. קצת קשה מתוך הרכב לאכן את מקור החריקה. ניר
  19. nirp

    rally-news no-2

    ה-207 הזאת עם מנוע 2 ליטר לא מוגדש שמיצר 280 כ"ס או שפיספסתי משהו? (ציטוט: "280BHP atmospheric engine"...) זה לא הרבה למנוע אטמוספרי כזה? ניר
  20. כל מי שלא משתתף מחזיק את הרכב רק בשביל פוזה? ההבחנה לאו דווקא גורפת. רוב הסיכויים שבעלי הרכבים הנ"ל פשוט לא ששים "להתעלל" ברכב היקר שלהם. או שהם פשוט לא יודעים שיש את ה-MDC. אין מכונית שמתנהגת מספיק גרוע כדי לתרץ אי השתתפות. תשאל את בעל הפונטו החתום על הודעה זו... ניר
  21. אפשר לקנות כמה צמיגים שאתה רוצה. גם שלושה, גם חמישה. בדרך כלל יש מחירים יותר אטרקטיביים לרביעייה, אבל לא יודע כמה ההפרש יצא במקרה שלך - תבדוק. לגבי אנטון - הם זולים בגדול, אבל תעשה סקר שוק קצר ליתר ביטחון (גם לא תמיד ההפרשים מצדיקים את המרחק אם אתה לא קרוב מספיק...). ולגבי המחיר - קודם כל, תתקשר ותבדוק. וחוץ מזה, לא כתבת איזה דגם צמיג זה - לברידגסטון יש לא מעט, וכל אחד מתומחר אחרת. נ.ב. אם ממילא אתה מחליף 3, אתה יכול אולי להחליף את כל הרביעיה לסוג אחר, אם למשל בא לך לקחת צמיגים ספורטיביים יותר, או שקטים יותר, וכד'. לא שווה להתקע עם סוג מסויים רק בגלל אחד. ניר
  22. בסדר, אז אולי האטמוספרי בא גם בידני. צריך לזכור שלא דובר על רכב חדש, אלא יד שניה. הימור פרוע - כמה Leon 1.8 אטמוספרי ידני מאזור 2002 למכירה מסתובבות פה בארץ??? דרך אגב - מה מגבלות התקציב? ניר
  23. לדעתי ה-1.8 האטמוספרי לא מגיע עם גיר רגיל עקב החיבה המוגזמת בארצנו לתיבה אוטומטית. ולפותח השרשור - איך בכלל הגעת לליאון טורבו? מכל המכוניות בעולם... אם התיקונים והדלק עליכם, למה שלא תלכו על רכב "נורמלי" כמו כולם. ניר
  24. כן, כנראה שאני אצטרך לשאול ממישהו מנוע בשביל זה יש מתנדבים? ניר
×
×
  • תוכן חדש...