nirp
-
הודעות
301 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי nirp
-
לא נתקלתי ב-kumho במידה 185/60R14. ה- ECSTA Supra 712 למשל ב-tirerack מתחיל ב-195/55R15. ראית בארץ לקנות כאלה במידה המבוקשת? אם כן, אשמח לדעת איפה וכמובן, מה דעת הפורום עליהם בהשוואה לאחרים? ניר
-
לא נוסעים מעל 90 קמ"ש - אז אין רעידות עוד סיבה לנסוע לאט ס ת ם פתאום קלטתי שאף אחד לא אמר את זה, למרות שכתבתי שהרעידות היו רק במהירויות גבוהות... מה קרה לכל אלו שחושבים שמהירות מופרזת היא אם כל החוליים בעולם? סליחה... לא יכולתי להתאפק ניר
-
שיפור צמיגים ברכבים לא ספורטיביים
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
רוב תודות למוטי ולמר תעלול. תגובות עניניות ומועילות. כמובן שהייתי שמח להתקין צמיגים יותר ספורטיביים מ-high performance, אבל במידות האלה זה קשה, ובכלל - זה רק פונטו... צריך קצת פרופורציה בחיים. אני חושב ממה שקראתי עד כה פה ובמקומות אחרים שצמיגים high performance במידות 185/60R14 יתנו את הפתרון הכי טוב, כהמלצת מר תעלול שגם יודע מניסיון. נותרה רק השאלה איזה צמיגים בדיוק. הפאלקן נורא אהובים פה בפורום, אבל אני תוהה איך הם בהשוואה ל-high perf אחרים במידות הנ"ל, כמו למשל Michelin Pilot Exalto A/S (הפילוטים לא נראה לי באים במידות האלה) ההבדל במקרה זה של כמה מאות שקלים ממש זניח בשבילי ולא מהווה שיקול. תודה, ניר -
רוב תודות על ההמלצות. ניר
-
לא יכולתי לענות טוב יותר בעצמי לקרוא פעמיים לפני שסתם מגיבים עוד לא הרג אף אחד, למיטב ידיעתי... טסה, ורק טסה. זאת לא היתה שאלה - זה היה סיפור. ניר
-
שלום, אני מחפש צמיגים במידות הקטנות והמעצבנות של 185/60R14 (מבחר מצומצם), שיהיו ספורטיביים. עושה רושם שספורטיביים מידי לא באים בכאלה מידות, וגם אלה שכן לא תמיד נמכרים בארץ. מצאתי כמה מועמדים, ורציתי את דעתכם בנושא: Michelin Pilot Exalto A/S Bridgestone Potenza G009 Bridgestone Potenza RE950 המישלין נשמע לי די מעניין, גם כי הוא זמין כנראה במידות הנ"ל (להבדיל מהפילוטים הרציניים יותר) על ה-G009 המספרים נראים טוב, אבל לא מצאתי הרבה חוות דעת, ולא ברור עם יש להשיג אותו בארץ במידות הנ"ל (גם את ה-RE950) ואגב, הרבה מדברים פה על הפאלקן 512 בחיבה... הוא בכלל באותו קטגוריה כמו האחרים? לפחות בהשוואה במחיר למישלין הוא הרבה יותר זול, ונכון שזה לא מדד אבל זה מחשיד... אודה על כל המלצה הערה והארה... גם על אלטרנטיבות. ניר
-
שיפור צמיגים ברכבים לא ספורטיביים
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
מצאתי את האתר השני עם הציטוט הבעייתי... שימו לב: "אחת הדרכים לשפר את יכולתה הדינמית של המכונית, היא להתקין צמיגים ספורטיביים (או לפחות, טובים יותר מהקיימים). מהו צמיג ספורטיבי? כזה שבנוי לספק יותר עמידות וקשיחות תחת עומס, עשוי מחומרים המספקים אחיזה גבוהה, ובד"כ מגיע במידות של חתך נמוך ("צמיגים רחבים"). למעשה, לא תמיד מדובר פה בשיפור במובן המקובל שלו, אלא בתגבור יכולת השלדה, כאשר זו מתקשה להתמודד עם הכוח שמספק המנוע. התקנת צמיגים ספורטיביים כדי לשפר אחיזה, היא פעולה שגויה. נכון, מגבלות האחיזה תהיינה גבוהות יותר עם צמיג ספורטיבי, אבל התוספת הזו לא תהיה איכותית: אבדן האחיזה עלול להיות פתאומי יותר ופחות הדרגתי, השלדה תתקשה להתמודד עם תוספת האחיזה שקיבלה בתנאים קיצוניים, ההיגוי עלול להיות כבד, מעורפל ואפילו פחות מדויק, אחיזה על רטוב תרד, נוחות הנסיעה ודאי תיפגע." לקוח מ- http://planet.nana.co.il/maser/Equipment.htm כותרת הקטע היא "שיפורים" (אי שם באמצע המסמך). ניר -
החטא ועונשו- או למה כדאי (לפעמים) להיכנס למוסך מורשה.
nirp פרסם הודעה בנושא של danniel בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
סיפורי מתח בהמשכים ... נחמד. בכל מקרה, אני כבר הבנתי מזמן שצריך למצוא מוסך מקצועי ואמין (לא חייב להיות מורשה, אבל זה לא מזיק). פעם באתי למוסך לעשות איזו בדיקה קטנה עם מיצובישי ישן של ההורים (שהיו בחו"ל), ו"פתאום" הרכב לא הניע, פירקו אותו לגמרי כדי לחפש את התקלה, החליפו לכאורה כמה דברים שם בפנים, עדיין לא הבינו מה התקלה, בסוף ניתקו את האזעקה לגמרי, וגבו כמה אלפים על העבודה. כמה ימים הלכנו למוסך מורשה של מיצובישי, הם חיברו בחזרה את האזעקה, והכל "כדרך פלא" הסתדר פתאום... ואפילו לא ירדו עלינו שלקחנו את האוטו לחאפרים גנבים מישהו צריך להרים את היוזמה ולהקים אתר פידבקים רציני על מוסכים... (וכן, אני יודע שיש כמה כאלה, אבל הם קטנים ולא מוכרים ויש בהם מעט מידי רשמים על מוסכים) ניר -
סתם להשכלה כללית, בפונטו 1200 סמ"ק שנותן צריכה די קרובה לפולו 1400 אני צריך ממש, אבל ממש! להתעלל בתיבת הילוכים כדי להגיע לצריכת דלק כל כך גרועה. מה שכן, קח בחשבון שאם אתה נוסע רוב הזמן בתוך העיר, קרי - רמזורים ופקקים, הצריכה תהיה ממש נמוכה, ולא משנה על כמה קילומטרים המד מראה שנסעת... צא לאוטוסטרדה, תאיץ לסביבות ה-80-90, תאפס את המחשב דרך, ותראה מה הוא יראה לך אחרי כמה עשרות קילומטרים. אם בתנאים כאלה אתה באזור ה-10, תרד במחלף הבא וישר למוסך ניר
-
שיפור צמיגים ברכבים לא ספורטיביים
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
צודק... מודל 2004 (שם מלא - פונטו ספייס FUN) ותודה ניר -
שיפור צמיגים ברכבים לא ספורטיביים
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
עומר - הבהלת אותי פה קצת... צמיגים במידה 185/60R14, גם אם הם הכי high performance שאפשר - מסכנים פונטו בהתהפכות? כמו שמוטי ציין אני לא מתכוון לצמיגי מרוץ, אלא לצמיגי כביש "high performance" or "ultra high performance" כמו שמגדירים אותם ב-tirerack.com ושמר - כן, יש הגה כח (יש היום עוד מכוניות בלי?) - למה זה היה חשוב לדעת? נ.ב. המטרה העיקרית של השדרוג היא שיפור אחיזה לטובת בטיחות (והנאה...), אז כל סייג לגבי השלכות בטיחותיות שאני מפספס בבורותי יתקבל בברכה ניר -
שיפור צמיגים ברכבים לא ספורטיביים
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
ואגב, עוד דבר קטן - בהנחה שלא אכפת לי לשלם גם כמה אלפים, הייתם אומרים שכדאי לקנות את הצמיגים הכי ספורטיביים שיש במידות הרלוונטיות? כלומר, 185/60R14 לא יכול להיות גרוע מידי מבחינת נוחות נסיעה, לא? אז מה חוץ מעלות צריך להדאיג אותי? (לא אכפת לי כל כך מהאורך חיים המקוצר) ניר -
שיפור צמיגים ברכבים לא ספורטיביים
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
האמת זה נשמע לי מוזר. בגלל זה שאלתי פה. ראיתי את זה בשני מקומות. באחד זה היה כתוב נורא חד משמעי אבל לצערי אני לא זוכר את האתר. באתר השני הניסוח היה קצת שונה - "האחיזה גבוהה יותר אך אובדנה פתאומי יותר ופחות הדרגתי" (פסקה שלישית ב- http://www.netcar.co.il/magazin/faq.asp#5001) כאן ההערה כבר יותר כוונה לצמיגים בחתך נמוך, ולא לעצם היותם ספורטיביים. ניר -
שלום, קראתי בכמה מקומות שהחלפת צמיגים לצמיגים רחבים יותר או ספורטיביים יותר ברכב לא ספורטיבי אינה מומלצת, שכן למרות שהאחיזה משתפרת, איבוד האחיזה הופך להרבה יותר פתאומי. כמה קריטי זה אם בכלל? אני שוקל להחליף צמיגים "ירקרקים" במידות 165/70R14 לצמיגי high performance במידות 185/60R14 על פיאט פונטו מסכן... יכול להיות שאני צריך למתן את השינוי קצת וללכת על צמיגים איכותיים אבל לא יותר מידי ספורטיביים? נ.ב. המטרה בשיפור אינה אסטטית - אני פשוט רוצה לשפר את האחיזה של הרכב קצת. ניר
-
היי, סתם חשבתי לשתף פה את קוראי הפורום על תופעה שקרתה לי ושנראתה כמו בעיה הרבה יותר חמורה ממה שבסוף הייתה... יום בהיר אחד (האמת לא כל כך בהיר, היה די גשום) חזרתי ומצאתי את האוטו בחניה עם טסה שבורה בגלגל הקדמי. עד היום לא ברור לי מה קרה לה, כי לא זכור לי שנתקעתי בכלום ולא שייפתי שום דבר ... אולי מישהו לא כל כך חכם ניסה לגנוב אותה על ידי משיכתה - מה שלא יעזור כי זה פונטו, והטסה מוברגת עם הגלגל (לא סתם מולבשת כמו רכבים מסויימים). בכל מקרה, מאז שמתי לב שההגה קצת רועד במהירויות גבוהות. ליתר דיוק, ב-90 או 100 מרגישים טיפה רעידה אם "מחפשים" אותה, ב-110 כבר מרגישים גם בלי לחפש, ואם מאיצים מעבר לזה הרעידות כבר ממש מתגברות. בנסיעת מבחן שעשיתי באזור ה-120 כבר נראה די מפחיד - פחדתי שתיכף הגלגל מתפרק לי אז חשבתי, אולי לא סתם שברו את הטסה - אולי דפקו לי את הגלגל בחניה והטסה השבורה זה רק הסימפטום... אז פירקתי את הגלגל, הורדתי את הטסה, והסתכלתי טוב טוב על הגלגל בעין לפני שאני הולך למוסך ולמכון בדיקה, ולא ראיתי שום סימן למכה כלשהי - לא עיקום, לא שיוף ולא שריטה - כלום. הרכבתי את הגלגל בלי הטסה (מה התועלת בטסה שבורה ), ועשיתי נסיעת מבחן לבדוק שהרכבתי את הגלגל טוב. למרבה הפתעתי, הרעידות נעלמו לגמרי - לא סתם התמתנו, נעלמו ממש כאילו מעולם לא היו... אחרי שנסעתי מספיק לקבל ביטחון שהגלגל הורכב כמו שצריך, האצתי גם מעבר ל-120 שקודם היה ממש בלתי אפשרי - וכלום, נסיעה חלקה לגמרי. (לא לדאוג, את הנסיעות מבחן המטופשות האלה עשיתי בכבישים גדולים, רחבים, ישרים ונטושים) שורה תחתונה, מסתבר שטסה ששבורה בצורה מסויימת יכולה לגרום להפרת איזון כל כך גדולה שההגה פשוט ישתולל. אז אם קרה לכם משהו דומה - דבר ראשון תורידו את הטסה השבורה. זה לא אומר בהכרח שאין לכם עוד בעיה, אבל זה משהו שידוע שיכול להפריע. מה שבטוח, אם הייתי יודע את זה לפני, הייתי חוסך לעצמי הרבה זמן. מקווה שזה יועיל למישהו ניר
-
צמיגים וגאנטים לפונטו שנת 2004 לשיפור אחיזה
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
תודה על התגובות. למען ההבהרה - כן, אני מוכן להקריב קצת נוחות וגם הרבה אורך חיים בשביל אחיזה. מה אורך החיים הממוצע של הפאלקן והיוקוהומה שציינתם? אגב, קראתי דברים טובים על הפאלקן 512, אבל גם היו שטענו שהוא לא משהו על רטוב. זה נכון? תודה, ניר -
שלום, אני שוקל לרכוש רכב ספורטיבי, ומחפש המלצות. בעבר נהגתי על רכבים "רגילים" כגון פורד פוקוס וכו', אבל אני אוהב לנהוג, ורוצה רכב שגם יהיה מהנה, ולא רק יוביל אותי מנקודה לנקודה. לפני כמה שנים הייתי בקורס נהיגה ספורטיבית בחו"ל, ונהגתי גם על 206 ו-306 משופרות. בגדול, אני רוצה רכב עם אחיזת כביש מעולה חובה גיר ידני כמובן רצוי הגה מדויק ומתקשר במיוחד לא יזיק מנוע חזק למדי, אבל אני לא חולה מהירות מאוד רצוי גם ABS, TCS, ESP - ורצוי גם שיהיה מתג לכבות את ה-ESP כשרוצים... רכבים שנראים לי מעניינים עד כה בגדול הם: לאון FR או קופרה - לכשיגיעו לארץ, למרות שהמחיר יהיה כנראה די גבוה מיאטה (למרות שב-Top-gear אוהבים לקרוא לו אוטו של בנות או משהו כזה) קליאו ספורט - כשיגיעו הדור השלישי... פולו GTI - קטן, נחמד 206cc, למרות שאני לא כל כך אוהב את העיצוב זה הכיוון הכללי - סופר מיני ספורטיבית או קומפקטית ספורטיבית. דרך אגב, להשלמת התמונה - אין לי ילדים, אז רכבים בלי הרבה מקום מאחורה עדיין באים בחשבון... תודה, ניר
-
צמיגים וגאנטים לפונטו שנת 2004 לשיפור אחיזה
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
תודה על התגובות... אני מניח שאני בסוף אלך על החלפת צמיגים בלבד, כיוון שלמיטב הבנתי (ותקנו אותי אם אני טועה), ההבדל בין צמיגים פשוטים לצמיגים ספורטיביים איכותיים משמעותי בהרבה מההבדלים בין המידות הנ"ל. מישהו יכול להמליץ על צמיגים טובים במידות המקוריות (165/70R14) ? רצוי צמיגים נפוצים שקל להשיג... וכמובן שאם יש פה איזה בעל פונטו "ששידרג" מהפירלי P3000 המקוריים ויכול לתת חוות דעת על ההבדל, זה יהיה מאוד מועיל. תודה, ניר -
שלום, יש לי פונטו משנת 2004 ("ספייס"), ולמרות שבין הפונטו ובין ספורטיביות אין יותר מידי, אני מעוניין לשדרג את הצמיגים ואולי גם את הגאנטים. חשוב לציין שאני לא מנסה להפוך את הפונטו לרכב ספורטיבי, אלא רק לשפר את האחיזה ויכולת ההיגוי. במקור הפונטו צוידה בפירלי P3000 165/70R14, אבל הקדמיים הוחלפו בסינים עלובים (סיפור ארוך), ולא יזיק לרענן גם את האחוריים (בכל זאת האוטו ממש קרוב ל-3 שנים). חשבתי ללכת על צמיגים ספורטיביים (לא אכפת לי אורך החיים הקצר יותר). אפשרות ראשונה ודי פשוטה היא לקנות צמיגים במידות המקוריות , אבל איכותיים וספורטיביים. זה פתרון די פשוט ודי זול (יחסית). אני חושב שלפונטו יש רק עוד מידת גלגלים חוקית אחת (185/55R15 נדמה לי), וזה מוביל אותי לאפשרות השניה - להחליף גאנטים ל-15 אינץ', ולקנות צמיגים טובים וספורטיביים במידה הזאת. שאלה ראשונה - אם אני מחליף ל-15 אינץ' - יש יתרון לגאנטים ממגנזיום בשביל אחיזה (משקל בלתי מוקפץ אולי)? שאלה שניה - פונטו הרי רחוק מלהיות רכב ספורט - שווה לטרוח בכלל עם ה-185/55R15 (עוד עלות, צריך לשנות רישוי,...), או שההבדל יהיה די זניח (בהנחה שאני לא מתכוון לשנות שום דבר נוסף בסגנון מתלים וכו')? תודה, ניר
