nirp
-
הודעות
301 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי nirp
-
פעם שניסיתי לברר, נדמה לי שהיחידים שהיה להם "כרטיס תדלוק" לצרכן פרטי היו דור-אלון. נדמה לי שהתעריף היה גם קצת מוזל. לשאר (פז/סונול/...) היה רק כרטיס תדלוק לחברות. לא חושב שזה השתנה, אבל אולי... ניר
-
תומר - למה סותר? אם נגרם נזק לרכוש (רכב במקרה זה), קשה נורא להוכיח מי גרם אותו. לזה התכוונתי ב-"לך תוכיח". מצד שני, אם בדיוק מישהו ראה, שמע, או שנשארו ראיות מפלילות (טביעות אצבעות, או כל דבר הזוי אחר), אפשר להוכיח שזה הוא. ולכן, הטיעון הוא - כן, קשה להוכיח, אבל אל תעשה כלום שיחשוף אותך לתביעה בכלל. לא סותר. מה שקשה להוכיח על אחרים יהיה תמיד יותר קל להוכיח עליך... משהו כמו חוקי מרפי... העקרון החשוב פה - אל תעבור על החוק בעצמך, כי בסוף אתה תצא אשם. תנצל את הכלים שיש לך במסגרת החוק. ניר
-
החדשות כבר מזמן לא מדווחות על דברים לפי סדר חשיבות. משפר או לא משפר - כוכב נולד כבר קיבל יותר סיקור. לא צריך להתרגש מכל כותרת מסכנה שמתפרסמת - התקשורת סתם מנסה לעשות רעש מכלום, כי כמה אפשר לשמוע כבר על הקאסמים שנופלים על שדרות... לא היה משפר, היו כבר נטפלים לאיזו שטות אחרת. וממילא רוב הסיכויים שאם תשאלו כל עובר אורח תמים ברחוב שבוע הבא על "המשפר הסדרתי" והוא כבר לא ידע על מה אתם מדברים. גם כמה קאסמים כבר נפלו השבוע הוא לא ידע... ניר
-
יש פה כמה סוגיות מעורבבות ביחד. קודם כל לגבי הפיצוי - שכח מזה. כמו שכתבו אחרים, לא היית חייב לנסות לצאת בכח - התחכמת, בעיה שלך. אולי עורך דין סופר-דופר מוצלח יצליח לגרד על זה משהו, אבל הוא יעלה לך יותר דבר שני - תופעת הזלזול ברכוש פרטי. קרה גם להורים שלי. יש אנשים שפשוט עושים את החשבון הפשוט - אף אחד לא חונה שם בשגרה, אז אני אחנה שם - מקסימום יעירו לי. ואז אתה בבעיה - כי תופעת הביריונות חמורה עוד יותר... אז תזהר. אני לא יודע מה אופיו של השכן הנ"ל, אבל יש אנשים שיכולים מהר מאוד לעבור לרמות של פגיעה ברכוש (לגרום לך נזקים לרכב כ"תגובה" - ולך תוכיח...) או אפילו לאלימות. הבעיה יותר קשה כיוון שזה לא החניה שלך - מה שמקשה עליך "להלחם", כי מי שנשאר שם להתמודד עם התוצאת היא סבתא שלך ולא אתה. המלצתי הראשונה - אל תעיז לעבור על החוק בעצמך - אתה צודק, ותשאיר את זה ככה. "תשתמש בדימיון הכי פרוע שלך על הרכב" היא לא המלצה כל כך טובה - בסוף הוא יתבע אותך וינצח... אתה יכול להסביר לו "יפה" שהוא מפריע, ופעם הבאה תחסום אותו או תזמין גרר. אתה יכול יותר מזה - תמצא איזה מכר עורך דין שיעשה לך טובה קטנה, ויוציא לו מכתב רשום שמזהיר אותו שבפעם הבאה תזמינו לו גרר/ניידת והוא ישא בהוצאות... זה ירתיע את רוב האנשים. אם גם זה לא עוזר, כנראה שתצטרך לגרור אותו פעם כדי שיבין בדרך הקשה. אפשרות נוספת היא לערב את ועד הבית. אם הועד אסרטיבי מספיק, אתה בעצם מגייס את תמיכת כל השכנים, ואז אולי מחוסר הנעימות הוא יפסיק. לא בהכרח יעבוד, אבל אולי שווה לנסות. יש אפשרות משעשעת נוספת - תמצא מישהו אחר, אפשר שכן, רצוי מישהו מרתיע (והמבין יבין), ותבקשו ממנו לחנות בחניה כשאתם לא צריכים אותה. לכאורה היה נחמד להשכיר לו את החניה, אבל אני לא בטוח מה נדרש כדי להשכיר חניה למישהו אחר - עדיף לא להסתבך שם. ככה, רוב הזמן החניה תהיה תפוסה, וההרגל הזה של לתפוס לכם את החניה יעלם מחוסר עניין. בהצלחה, ואל תשכח להזהר - אתה אף פעם לא יודע לאיזה רמות בריונות יכול אדם להגיע... ניר
-
לכל מי שחושב שג'אנטים "רגילים" יתנו לו לישון טוב בלילה - שיחשוב שנית... גונבים הכל(!) - מכל וכל. וכן, גם את הג'אנטים "14 הפארשים שבאו עם הפונטו רצו לקחת - מזל שמשהו/מישהו הפריע להם אחרי גלגל אחד, אז לא הספיקו לפרק לגמרי את השלושה הנותרים (חלק מהברגים היו משוחררים, אבל הגלגלים נשארו)... גלגל אחד עוד יש את הרזרבי, יותר מזה זה כבר כאב ראש רציני... מסכים שהנועלים יעזרו - יהיה קל יותר לעבור לרכב אחר, אבל אין 100% הגנה. כמו שמישהו פעם אמר - אז יגנבו את כל האוטו... ניר
-
לא לשכוח שמדובר באדם ששיפר רכבים לאנשים - כנראה בתמורה לתשלום, ויתכן בהתחשב בתגובה שבלי שום הסמכה ושום היתר. אתם לא חושבים שאדם ללא הסמכה/היתר שמשחק עם מכלולים של רכב יכול להוציא לכביש רכבים מסוכנים מבחינה בטיחותית? הרי אם לאחד מהמשופרים שלו יקרע איזה צינור שחובר חובבנית או משהו והוא יעשה תאונת שרשרת כולם פה ירצו לסקול אותו... זה דבר אחד לשפר לעצמך את הרכב, זה משהו אחר לגמרי שאתה עושה את זה "מסחרית" לרכבים אחרים. באותה מידה שרישיון של נהג מונית שונה מנהג רגיל. לא צריך להעמד על הרגליים האחוריות מכל ידיעה מטופשת - לעיתונות יש נטיה להגזים. ניר
-
איגור - מי "שהתקיף" את ויקינג הוא לא פותח השרשור... וכן, זה מטופש להגיע ל-35 נסיעות שלא שולמו... סתם כביש אגרה, ועושים כל כך הרבה רעש. תעשו מנוי וידאו - לא עולה כלום, לא צריך לרוץ לדואר לשלם, אין קנסות וגם התעריף זול יותר... וכן, הקנסות מפלצתיים, אבל זה גם כבר נושא שנדון לא מעט ואינו חדש. ולפותח השרשור - יעוץ אצל עורך דין. או פשוט לשלם (לא משחקים עם הוצל"פ...). ניר
-
שלום, לא מצאתי אף השוואה בין שני הצמיגים הנ"ל, ולכן השרשור החדש. חשוב לציין - שמעתי כבר המון על כל אחד בנפרד, מה שאני מנסה למצוא עכשיו זה רשמים של מישהו שנהג על שניהם, ולא רק על אחד מהם. ולפני שכל בעלי רכבי הספורט יזרקו שמות כמו F1 - המידה (185/60/14), בעייתית, וקשה להשיג צמיגים ספורטיביים מידי בגודל הזה, אז מתפשרים קצת. פאלקן ZE-512, נחשב די "ספורטיבי" מבין הצמיגים "הרגילים" (מתחת ל-ultra high performance וכו'). לא אמרתי שהוא הטופ שבטופ, אבל יחסית לקבוצתו הוא נחשב אוחז לא רע, מעבד אחיזה בפרוגרסיביות, ובעל מרחקי בלימה קצרים למדי. וכן, לא מעט אנשים מתלוננים על האחיזה שלו ברטוב, אבל השאלה היא יחסית ולא אבסולוטית. ה-C.Drive, כמדומני יורשו של ה-A539, נחשב ע"י היצרן כצמיג שמטרתו נוחות ובטחון. לא יועד להיות ספורטיבי מידי, אבל נטען שיש לו אחיזה די טובה לסגמנט, וגם לא ידוע (לי) על בעיית אחיזה ברטוב. עריכה: כאן דווקא כן העירו על האחיזה ברטוב, אבל זאת השוואה מול "הילדים הגדולים" - Toyo T1R, Dunlop sport 01, ... http://www.topcar.co.za/pages/Newsfeeds_Display.asp?NewsfeedID=629&NewsfeedTypeID=8 ולשאלת השאלות - מחיר בצד, שחיקה בצד, רעש בצד - מה אוחז יותר טוב ביבש, ברטוב, ובנהיגה "אגרסיבית" במקצת? תודה, ניר
-
1. אתה לא מתכוון שיש לך עכשיו אחד מ-2006 ושלושה מ-2005, נכון? לא נשמע כל כך טוב... 2. לא יודע (יש לי ג'אנטים רגילים), אז לא אענה סתם 3. אם בדקת בעצמך, אז הלחץ צריך להיות בסדר (לא הסתמכת על המד במשאבות בתחנות דלק, נכון?) 4. צמיגים חדשים בדרך כלל מצופים בשכבת מגן, אולי השריקה מהם - בכל מקרה אם זה נעלם לא יעזור כלום (נעלמו הראיות ) - רק אל תתפרע בקילומטרים הראשונים (היו שאמרו 500, אבל לא סגור על המספר). נ.ב. אם שינית בסוף מידות - עברת כבר לשנות את זה במשרד הרישוי, נכון? תתחדש, ותזהר (קח את הזמן ללמוד את הצמיגים החדשים), ניר
-
שאלת השאלות הנפוצה, צמיגים (ועל הדרך מעבר ל-15")
nirp פרסם הודעה בנושא של יובל בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הרבה רכבים זה עדיין לא מספיק טוב - צריך שלדגם הרכב שלך יהיה אישור. כל רכב יש לו את האופציות שלו. זה לא עניין של "רצון" שלך, ולא סתם מנסים. יש שרשור דביק בתחילת הפורום הטכני לבדיקת הסוגיה אם אתה צריך (יש פה לא מעט אנשים טובים שעוזרים המון!) - תשאל שם על הרכב שלך (דגם, שנתון,...) ניר -
הדאנלופ 3000 פחות "ספורטיבי" ולכן פחות פופולרי בסקירות שתמצא באינטרנט - הם בדרך כלל בודקים שם את הרציניים יותר. תן גיחה ל-tirerack - יש שם חלוקה לקטגוריות: http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/index.jsp ה-9000 הוא בקטגורית ה-max. הפירלי P6000 ממש לא. רק צריך כמובן לזכור שצמיג ב-max ישחק הרבה יותר מהר מצמיג מקטגוריה נמוכה יותר - שיקול שלך. ניר
-
לפותח השרשור, אם ננסה לתת תשובה פשוטה לשאלה פשוטה - לא מומלץ לנתק את המערכת. זאת מערכת בטיחות אקטיבית ששומרת על הנהג מפני טעויות קטנות. זה כמו שנשאל מתי לנתק את ה-ABS - התשובה היא אף פעם. ולשאלה למה יש בכלל כפתור כזה, אז התשובה היא שלנהג מיומן שרוצה לדחוק ברכב למגבלות שלו, המערכת קצת "מסרסת", ולכן אפשר לבטל אותה. פשוט המערכת מניחה שצריך לתקן טעויות קטנות - ולפעמים נהגים מיומנים יוצרים פרובוקציות מכוונות (זריקת זנב וכו') - ואז המערכת מפריעה להם. ודרך אגב, התפקיד העיקרי של מערכת בקרת היציבות זה לזהות התחלת "סחרור" של הרכב, ועל ידי בלימת גלגל אחד (או יותר) היא מנסה לאזן את הרכב בחזרה. ניר
-
שאלת השאלות הנפוצה, צמיגים (ועל הדרך מעבר ל-15")
nirp פרסם הודעה בנושא של יובל בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
דבר ראשון - לא ציינת אם בדקת, אבל אתה יודע שאתה יכול לעלות רק למידות צמיגים שמאושרות ע"י משרד התחבורה, נכון? מעבר לזה, חיפוש קצר יחשוף בפניך את העובדה שהגודייר שציינת נחשב לאחד הטובים ביותר שיש - אם הוא מצדיק את הפער מחיר או לא, אני לא יודע. תלוי מה השיקולים שלך. נ.ב. גם אני אוטוטו מרים ידים מה-185/60R14... כל השוק הוצף במכוניות מעפנות מהמזרח (בעיקר בליסינג) עם המידות האלו, ונראה שזה היה הקש ששבר את גב הגמל ביבוא צמיגים נורמלים למידה הזאת... (מה, אבאו זה לא אוטו ספורט ?) ניר -
שלום, אחרי שלא הצלחתי למצוא צמיגי פאלקן בני פחות משנה, תהיתי אם מישהו יודע מה קורה עם היבוא של צמיגי פאלקן בארץ. הם עוד מיובאים? אם לא, מתי יחזרו? ומי בכלל היבואן אם מישהו יודע? תודה, ניר
-
מצטרף להמלצה על המאזדה. אם אתה חובב הגה, ואין לך ילדים, המאזדה היא הבחירה המועדפת. כן היא קצת יותר צפופה, במיוחד מאחורה, אבל לא בטוח שזה צריך להפריע לך. קח בחשבון שה-5 דלתות מתנהגת יותר טוב בגלל שאין "זנב", אבל העיצוב שלה יותר "חריג" מה-4 דלתות (לא כולם אוהבים...). תרים טלפון לסוכנות של מאזדה, תגיד שאתה רוצה נסיעת מבחן, ותתרשם בעצמך. נעליים אתה מודד שאתה קונה, לא? אז למה לא לנסות רכב? רק אל תציין שאתה לוקח בליסינג, כי אז אולי לא יתייחסו אליך כל כך - תתנהג כאילו אתה שוקל לקנות. ניר
-
קודם כל תריץ חיפושים - דיברו פה כבר לא מעט על כל מיני אופציות שיכולות להיות רלוונטיות בשבילך. חוץ מזה, YNET פעם עשו איזו השוואה על משומשות עד 30000 - לא תורה מסיני, אבל זה יכול לתת לך כיוונים כלליים: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3106336,00.html אני הייתי הולך על פונטו - נראה לי שיענה לך בגדול על הדרישות, אבל אני נוהג על פונטו אז אני משוחד. בהצלחה בחיפושים, ניר
-
שאלה בעייתית. כל בעל רכב מרוצה כמעט ימליץ על הרכב שבו הוא נהג. ולכן לא אמליץ על הפונטו המועדף עלי - כי אני לא אובייקטיבי. אני אנסה לעזור לך בצורה הכי אובייקטיבית שאני יכול. קודם כל, הפונטו והקליאו שונות. יש שיעדיפו אחת, יש שיעדיפו שניה. הקליאו נחשבת יותר "מפנקת" מבחינת איבזור ונוחות. הפונטו עד כמה שאני זוכר נחשבת יותר מרווחת (תבדוק כמה הנפח של תאי המטען למשל). יש גם טענה רווחת שעלות התחזוקה של פונטו נמוכה יותר, אבל אף פעם לא עשיתי השוואת מחירים לחלפים וטיפולים בעצמי. חוץ מזה, רכב דורש טיפול - תחפש איזה מוסכים יש לזו ולזו באיזור מגוריכם. מוסך טוב ואמין שקרוב לבית יכול להיות שיקול די חשוב בקניית ברכב משומש. כמובן שאני תמיד ממליץ על לנסות - אז תנסה למצוא חברים או משהו עם הרכבים הנ"ל, ותעשו סיבוב - אין כמו לנסות בעצמך. יש דברים קטנים שלא תמיד שמים לב אליהם ונורא חשוב לנסות לפני. לדוגמא, פעם עשיתי נסיעת מבחן על גולף (דור 4), והמראה הימנית הקטנטנה פשוט שיגעה אותי, וזאת הסיבה העיקרית שלא רכשתי גולף! אל תזלזל בדברים הקטנים. בהצלחה בקנייה, ניר
-
זה לא כל כך מהר נפתח - יש את התפס כמו שהוא ציין. אבל כן, רצוי לטפל בזה בהקדם... ניר
-
קודם כל - לפותח השרשור, נקווה שתקבל את הצמיגים שרצית - תעדכן. אם לא, תמיד עדיף להוציא מהכיס שלך ולטפל בצמיג. כל הכאב ראש מול הליסינג לא שווה את הטרחה - תשמור את הכוח שלך למתי שבאמת תצטרך אותם... פשוט תקנה צמיגים לבד. ובאופן כללי לגבי ליסינג - כן, ברוב החברות (לא כולם) אפשר לקחת מה קרוי "רכב לא סטנדרטי". זה בדרך כלל עולה לא מעט, ולא תמיד אפשר כל רכב, אבל יש פה ושם קצת גמישות. כבר יצא לי לעבוד גם בחברה קיצונית לצד שני - שם הבחירה היתה בערך בין פוקוס לבנה לפוקוס כסופה (ואני לא צוחק!). בכל מקרה, שורה תחתונה, לקחת רכב יקר כל כך בליסינג זה ממש לא מתנה, וזה בדרך כלל עולה כל כך הרבה שזה בקושי משתלם. כמו כן, כמו שפותח השרשור מגלה עכשיו, הגישה של חברת ליסינג ממש לא דומה לגישה של אוהב רכב שמשקיע ברכב שלו, ולכן, לא תמצאו הרבה מקרים כאלה. חברות ליסינג חוסכות כסף נקודה. וכן, כמו שכתבו פה, גם צרכנים פרטיים לפעמים קונים צמיגי זבל. אבל מי שקונה GTI בדרך כלל לא משתייך לקבוצה הזאת. חברות הליסינג מתקמצנות על צמיגים, מטפלות ברכב במוסכים זולים להם ולא בהכרח כאלה שמתמחים ברכב הספציפי - ולא לשכוח שלפעמים הדגם המוצא בליסינג גם מאובזר פחות מהדגם הבסיסי שנמכר לשוק הפרטי. בקיצור - לכל מי שרוצה גם - זאת ממש לא מציאה גדולה. ולפותח השרשור, תשים טוב טוב לב בכל טיפול מה עושים לאוטו, תהיה תמיד עם אצבע על הדופק, ואל תוותר לחברת הליסינג אף פעם - אני פעם "הרצתי" אותם שיקחו את הרכב למוסך בשבוע מסויים בכל יום ויום! עד שהבעיה המקורית תוקנה fix! והכי חשוב - תהנה... ניר
-
לא נראה טוב כל כך. תריץ פה חיפושים על צמיגים כיווניים וצמיגים אסימטריים (שני דברים שונים). ככלל, אלה נראים אסימטריים, ואמור להיות מסומן על הצד משהו כמו OUTSIDE - יש לצמיג הגדרה ברורה לאיזה צד הוא אמור לפנות. לצמיגים כיווניים יש בדרך כלל סימון של כוון הסיבוב וצריך לדאוג שיותקנו בהתאם. אני חושב שרוב בעלי המקצוע לא יתקינו וגם לא ימכרו לך סט לא מתאים, אבל לבדוק תמיד כדאי. ככלל - כשאתה מזמין אתה צריך שניים "ימניים" ושניים "שמאליים" - ואתה לא יכול להחליף ביניהם (גם לא "הצלבה" כדי למצע שחיקה) ניר
-
[התייעצות] שינוי מידת צמיגים לסיטרואן זד-אקס.
nirp פרסם הודעה בנושא של אאוץ בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הלינק (למרבה ההפתעה) - http://www.tirerack.com/ יש שם ים אינפורמציה על כל מיני דגמים של צמיגים, השוואות, סקרים ודרוגים. ניר -
השארת מפתח מסובב בסוויץ - רכב כבוי - האם ישנם משמעויות ?
nirp פרסם הודעה בנושא של BigMak בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא יודע כמה זה "חכם", אבל השארתי פעם פונטו (דור 1) דולק, לא מונע, עם מאוורר פועל למשך קצת יותר מידי זמן. בקצת אני מתכוון כל הלילה (אופס נרדמתי והוא נשאר לעבוד), וכמובן שבבוקר המצבר היה מת. חוץ מהצורך להתניע עם מצבר של מישהו אחר, לא ידוע לי שנגרם נזק לשאר המכלולים, למרות שקצת קשה להסיק מזה משהו חכם וחינוכי (חוץ מזה שלא משאירים רכב עובד כשהולכים לנמנם...) ולא לדאוג - הרכב חנה, בלם יד מורם, וכד' (לא נרדמתי על ההגה ) ניר -
כשמשהו מריח רע, זה בדרך כלל כי הוא רקוב. לעיתים נדירות מוצאים הזדמנויות של פעם בחיים... בכל השאר, נדפקים. ניר
-
איך אמרו חכמים - "איי קראמבה!!!" לא יאמן הזבל שמוצאים על הכביש... מקווה שלנהג לנוסעים ולצופים שלום ניר
-
יש אנשים שחשוב להם הגה מתקשר, מנוע שמאיץ חזק, צמיגים שנדבקים לאספלט, גאנטים קלילים או שאר ירקות. ויש אנשים שרוצים רכב סביר וזול. לכאלה - פונטו יכולה להיות רלוונטית, במיוחד כיוון שבגלל היציאה משוק הליסינג ומהעובדה שהפונטו תמשיך כנראה להיות משווקת במקביל לגרנדה - יש צפי למחירים תחרותיים במיוחד. אז הפלסטיקים קצת זולים וכדומה, אבל במקרים כאלה מדובר על עיסקת חבילה, ומכיוון שפיאט נלחמת על חייה, ואיתה גם היבואן בארץ, יש פה פוטנציאל לחבילה די טובה מבחינת כלכלית. כמו כן הפיאט זולה לתחזוקה (יחסית), הסחירות שלה גבוהה, והיא יחסית מודרנית (צריכת דלק טובה, 4 כוכבי בטיחות, וכו') - ולכן אני לא חושב שהיא כבר בדרך לספרי ההיסטוריה. לא כולם חייבים להסכים על הכל ונכון, הפנדה לא רעה בעצמה, אבל לא ניסיתי אותה, אז אני משאיר לאחרים לדבר עליה. אני מדבר על מה שאני מכיר. ניר
