Jump to content

nirp

  • הודעות

    301
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי nirp

  1. שלום, לידיד שלי יש שברולט (דייהו) אביאו 5 דלתות והוא התלונן על זה שהוא לא רואה כמעט כלום במראה השמאלית. היום לקחנו את האוטו לסיבובון מבחן בו אני נהגתי וכיוונתי את המראה כמו שלימדוני מיטב מוריי (מוריי לנהיגה מתקדמת, לא התרח הזקן שלימד אותי נהיגה לפני שנים...) אני מוכרח לציין שבאמת לא רואים בה כמעט כלום. היא די צרה/קטנה, ויכול להיות שהיא גם מגדילה (לא בטוח). ולשאלה - אפשר להחליף מראות סטנדרטיות שמגיעות עם הרכב, או שבגלל הצורה המיוחדת שיש לכל רכב יש רק את מה שהיצרן שם במקור? וכאופציה פחות מומלצת, כדאי להדביק איזו מראת עדשה (הקטנות העגולות האלה שמדביקים על המראה המקורית וילדים קטנים אוהבים לפרק...), או אולי לתלות מעל זה מראה צדדית נוספת כמו שמורי נהיגה שמים לפעמים כדי לראות מתי מגרדים את המדרכה בחנייה? כל תגובה יכולה לעזור, הבן אדם מפחד לנהוג ברכב ומקלל את הרגע שבחר בגוש פח הקוריאני הזה... ניר
  2. nirp

    C2 VTS

    זה רכב מהסוג שגורם לאנשים תגובות נורא חדות - או שנורא אוהבים אותו, או שנורא שונאים אותו. העיצוב שונה, ההתנהגות שונה, אפילו תנוחת הישיבה שונה מברכבים אחרים. חד משמעית - נסיעת מבחן דבר ראשון. אתה לא רוצה לקרוא טון חומר ולהתלהב רק כדי לגלות שאתה לא מסוגל אפילו לסבול לשבת בה... התגובה העיקרית שלי מה-C2 היתה צחוק פרוע. ולא בגלל איך שהיא נראית מבחוץ, אלא אחרי סיבוב... ולא, אני לא אומר את זה כדבר רע, הנסיעה בה פשוט היתה נורא מצחיקה. אין לי מילה יותר טובה לתאר את זה... ניר
  3. בהמשך להערה על יבוא הפאלקנים - מברור שעשיתי לפני כשבועיים לא הצלחתי למצוא צמיגים טריים יותר משבוע 24 של 2005, שזה בערך צמיגים בני שנה. מישהו יודע מה הצפי לחידושי המלאי? ניר
  4. נבלה, טריפה, ... הכל נכון - רק דבר אחד חסר. הבחור לא ציין מה הוא מחפש. אם הוא רוצה צמיגים ספורטיביים והוא נוהג ככה - ברור שעדיף לו ללכת על משהו יותר טוב. אני יותר קיבלתי את הרושם שהוא פשוט רוצה להחליף צמיגים באותו סדר גודל (מחיר וביצועים), ופשוט שואל איך הפאלקנים לעומת מה שהיה לו. לפותח השרשור - תן קצת יותר אינפורמציה - אז אפשר יהיה לתת עצות יותר רלוונטיות... ניר
  5. nirp

    Fiat Punto

    אני לא בטוח לגבי המחיר - את זה אתה יכול לראות במחירונים. באופן כללי לגבי פונטו כרכב יד שניה, כבר דיברו על זה רבות. הפונטו נחשב לאחד הרכבים הפופולריים ביותר בשוק המשומשות. ככזה יש לו גם סחירות די גבוהה. הטריק הוא לתפוס אחד שמור. תבדוק טוב את זה שאתה רוצה לקנות - פונטו די פופולרי, ולכן אתה יכול למצוא יחסית הרבה כאלה, אז תבחר אחד שתוחזק טוב. לא כתבת קילומטרז' - זה גם משמעותי. באופן כללי, אני חושב שהפונטו הוא קנייה טובה - יחסית זול, חסכוני, עושה את העבודה, וכשמתוחזק היטב - גם סביר מבחינת אמינות (יש טובים יותר, אבל יש גם גרועים הרבה יותר - סך הכל סביר) תריץ קצת חיפושים פה על בדיקת רכב לפני קנייה - יש הרבה חומר. שיהיה בהצלחה, ניר
  6. פונטו ספייס רחוקה מלהיות סוס מת. זה רכב קצת חלש ומיושן - נכון, אבל ממש לא מת. מה שבטוח, הבחור ציין שאמא שלו לא אוהבת את הפונטו, ועל זה התגובה היא פשוטה - הגרנדה פונטו שאמורה להגיע מתישהו זה רכב אחר לגמרי. מצד שני, כמו שנאמר, זה עוד לא קרה, אז הרבה ביקורות לא תשמע פה, ואני לא יודע מתי יתחילו למכור פה את הגרנדה - תנסה לשאול את היבואן. ולפיאט יש יתרון שרבים שוכחים - הגטס וחברים מהמזרח דחקו את הפיאטים משורות הליסינג. כתוצאה מכך היבואן מתמקד בשוק הפרטי ונותן שם "פייט" יותר חזק במחירים. פשוט לליסינג נותנים המון הטבות והנחות על חשבון לקוחות פרטיים (זה ידוע - אני לא ממציא, תקרא בעיתונות). ברגע שאין את הליסינג, יש ליבואן יותר מרחב פעולה לטובת פרטיים. זה יכול להתבטא בעסקה לא רעה בכלל. המלצתי - תברר מתי הגרנדה "עולה ארצה", ולפחות תבדוק את האופציה. ניר
  7. שככה יהיה לי טוב... גטס "ספורט"... הגטס אמור להיות זול מאוד, די בטיחותי כדי להתחרות בשוק הארופאי, וזהו בערך. זה לא שיונדאי לא מנסים לבנות מכוניות ספורטיביות - ולראייה הקופה שלהם (ונשאיר את הויכוח על זה לפעם אחרת), אבל הגטס הוא ממש - אבל ממש לא! ניר
  8. חשוב לזכור שני דברים די חשובים: 1) אם אתה נוהג עם GPS על מחשב נייד, אתה צריך למקם אותו שלא "ישייט" ויפול, ואתה מהר מאוד יכול למצוא את עצמך מסתבך בנהיגה בגלל המחשב - לא נוח, ולא כל כך בריא גם למחשב (כן הם אמורים לשרוד קצת טילטולים, אבל תגדיר "קצת"...) חוץ מזה, ואם אתה חושב שאפשר לשים אותו בצד ולהעיף מבט רק ברמזורים או בעצירות - אתה אופטימי. אתה מהר מאוד תמצא את עצמך מציץ תוך כדי נהיגה, וזה גם לא בטיחותי בכלל. לפחות למחשבי כף יד שמים תושבת ליד ההגה ואז אתה לא צריך להפנות את המבט כל כך רחוק... 2) לא פחות חשוב - זה אומר שכשתגיע לאן שרצית, תצטרך להמשיך להסתובב עם מחשב נייד... מניסיון, זה כבר ממש לא נוח. שאלתי GPS בלוטות' מידיד לא מזמן, ויש לי מחשב כף יד. ותאמין לי, שבלי להתקין תושבת מיוחדת באוטו פשוט לא ידעתי מה לעשות עם הצעצוע... ותושבת אני לא אתקין כי גם ככה פרצו לי לאוטו לחפש את הפנאל של הרדיו, אז לא צריך לרמוז על עוד רכוש ששווה גניבה... זה היה ממש, אבל ממש לא נוח - המלצה, תשאל ממישהו מקלט GPS ותעשה ניסיון לפני שאתה קונה אחד. בשורה תחתונה, אם אתה לא משתמש "כבד" - לא כדאי בכלל להסתבך עם כל הצעצועים. תקנה בכמה עשרות שקלים מפות טובות, ותסתדר יופי. המדינה שלנו לא כל כך גדולה ואומר את זה חובב גאדג'טים מושבע ... ניר
  9. תעשה סקר שוק מקיף - ההבדלים גדולים. לפני כמה שנים אני הייתי בבעיה דומה - אחי היה עוד "נהג חדש" , ובחלק מהחברות רצו באמת תוספת משמעותית. ונכון שהישירים למיניהם היו ממש לא זולים שם ... בסוף הגעתי לסוכנות איחוד, והם מצאו לי פוליסה - לא זוכר של איזה חברת ביטוח - אבל לא היה צריך להוסיף אפילו שקל אחד על הנהג הצעיר! מיותר לציין שבשנה שאחרי "הדיל" כבר לא היה מוצע, והייתי צריך לחפש מחדש - רק שאז אחי הפסיק למעשה להשתמש ברכב, אז פשוט הורדתי את הנהג הצעיר מהביטוח, ואני לא יודע אם הייתי שוב מוצא ביטוח בלי אף תוספת. אבל המסקנה הברורה היא שההבדלים גדולים - ותבדוק את כולם. זה יכול לחסוך לך די הרבה, ניר
  10. לו היה לי כל כך הרבה כסף שלא היה אכפת לי להוציא כזה סכום על רכב - אלפא בררה! ניר
  11. שלום לכולם, אני ניר, בן 29 מהמרכז (השרון ליתר דיוק). בעלים של פונטו, ונוהג על כל מה שנותנים לי ניר
  12. תעשה פה חיפושים קצת... יש המון ביקורות על ה512 - חלקן טובות, חלקן פחות. לגבי הפירלי, אתה תגלה די מהר שלא אוהבים אותו פה... הטענה הרווחת היא שהוא מתייבש מהר. אבל שוב - חיפוש ניר
  13. אני מצטרף לאנטי-המלצה למיצובישים. אני יודע לפחות שהלנסרים לא "מזדקנים" כל כך טוב, גם כשמטפלים בהם יפה. ממכרים קרובים אני מודה (בצער מה), שהיונדאי נותנות אמינות מעוררת קנאה... אני פחות מכיר את הלנטרה, אבל האקסנט נחשב ממש לא רע בתור יד שניה. כיפי מידי, חזק מידי או בטיחותי מידי הוא לא, אבל זה לא מה שציינת שחשוב לך, אז לך על זה. (נ.ב. זה לא שבסוף שנות ה-90 היפניות היו הרבה יותר בטיחותיות) אה, ותברר איפה יש מוסכים טובים ואמינים לרכב שאתה קונה - הרכבים האלה יכולים להיות אמינים מאוד או גרוטאות בתלות במי מטפל בהם... ניר
  14. לכל המארגנים והמשתתפים - כל הכבוד על אחלה ארוע!!! היה מושקע, מסודר, מרשים ומלא כיף. רק חבל שהשמש "שחטה" את בעלי העור הבהיר בכזאת אכזריות.... אבל היה שווה! ניר
  15. למרות ההתעניינות המרובה בשירשור הזה (), רציתי רק לסכם ולומר שמסקרנות זרקתי את השאלה לגודייר לראות אם יהיה להם משהו מעניין לחדש לי/לנו, ולהלן תגובתם: "... You are correct about the tread pattern pointing differently on each side of the car. On asymmetrical tread pattens, that fact has no bearing on wet surface grip because total performance, including traction and grip has to do with the entire tread face and pattern, not just one edge. The tread pattern will channel water out. It simply moves it in different directions. ..." ניר
  16. תודה.
  17. מישהו יכול להגיד לי בבקשה מה המידות שבאות על שברולט AVEO 5 דלתות, ולאילו מידות אפשר, אם בכלל, לשדרג אותו? נ.ב. זה לא הרכב שלי, ויקח לי שעות לנסות להסביר לבעל הרכב איך לבדוק בשבילי אילו צמיגים יש לו עכשיו... תודה, ניר
  18. באווירת יאוש מה אני מעדכן פה על מצב החיפושים (שלי לפחות)... בהמשך להמלצת שמר, יצאתי למרדף אחר ה-Dunlop SP-01... לצערי הרב לא הצלחתי למצוא אותו זמין במלאי, וכל מי ששאלתי והבין על מה אני מדבר בירר ואמר שאין אותו כרגע ליבואן בכלל (ונתעלם מההוא שטען שאין בכלל כזה דגם וסתם המצאתי שם...). אף אחד גם לא ידע להגיד לי מתי אולי יהיה שוב במלאי... לגבי הפאלקן 512 שזוכה פה לביקורות טובות (בהסתייגויות קלות על אחיזה ברטוב), ואמור להיות די נפוץ וזמין במידה הנ"ל, לצערי ה"טרי" ביותר שהצלחתי למצוא היה משבוע 24 של 2005, שזה בערך... שנה! ונכון שצמיג בן שנה עוד עושה את העבודה, אבל כבר רבות נטחנה פה הסוגייה, ובכלל לא ברור לי למה צמיג שאמור להיות די פופולרי מגיע לשנה וותק (יכול להיות שהיבואן ממש הגזים ביבוא שנה שעברה...?) ולפני שתתקיפו ב-"למה לא ניסית אצל..." אז ניסיתי אצל: אנטון היפר צמיג (בסגולה) שואף (ההוא עם המחירון באתר) כחלון (אחד מהם...) ועוד כמה פנצ'ריות שקרובות לי לבית, לעבודה, וכדומה... ורציתי לנסות גם את פורטל בת"א, אבל הטלפון שלהם כל הזמן מצלצל תפוס (גם באמצע הלילה...) אז אם מישהו שומע על איזה SP-01 או פאלקן 512 טרי באיזור המרכז/השרון, עשו טובה, ושתפו אותנו וגם אם רחוק יותר, בעצם... תודה, ניר
  19. מצאתי פה שרשור שדן בסוגיה דומה, וצירף תמונות שמבהירות את הנקודה הרבה יותר טוב משיכולתי לתאר במילים - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=867913 הצמיגים המצולמים הותקנו כשהכיתוב OUTSIDE פונה החוצה, אבל כיוון החריצים שונה. שם בשירשור השאלה היתה אם ההתקנה תקינה, וכנראה שכן, למרות שמישהו כתב שם שלצמיגים שלו היו "ימניים" ו-"שמאליים", אבל כנראה שהצמיגים שלו היו כיווניים. והשאלה נשארת - זה לא מוזר שצורת החריצים שונה בשני הצדדים כלפי כיוון הנסיעה? זה לא משפיע על אופן פיזור המים? ניר
  20. שלום, אני לא מבין כל כך איך צמיגים אסימטריים לא חייבים להיות גם כיווניים. יכול להיות שאני עושה קצת סלט במושגים, אבל אשמח אם תוכלו להבהיר לי את הסוגיה. זה מה שהבנתי עד כה: צמיגים כיווניים (כמו ה-Goodyear F1 GS-D3) - שיש להם תבנית חריצים סימטרית , אבל צריך להתקין אותם "בכיוון הנסיעה". אפשר להחליף צמיגים כאלה על אותו ציר, בתנאי שמורידים אותם מהג'אנט ומתקינים אותם בצד השני כאשר הם עדיין פונים לכיוון הנסיעה (הצד שהיה חיצוני יהיה עכשיו הצד הפנימי). למשל אפשר לראות בתמונה הזאת את הסימון שמראה לאיזה כיוון הגלגל אמור להסתובב- http://www.tirerack.com/tires/BigPic.jsp?tireMake=Goodyear&tireModel=Eagle+F1+GS-D3&sidewall=Blackwall צמיגים אסימטריים (כמו ה-Dunlop Sport SP-01) - שיש להם תבנית חריצים לא סימטרית, ויש להם צד חיצוני וצד פנימי בהגדרה (ויש גם סימון על הדופן שאומר לאיזה צד הכוונה). למשל אפשר לראות בתמונה הזאת את הסימון שמראה איזה צד צריך להיות "חיצוני" - http://www.tirerack.com/tires/BigPic.jsp?tireMake=Dunlop&tireModel=SP+Sport+01&sidewall=Blackwall ואם הבנתי נכון (ותקנו אותי אם לא...), האסימטריים הם לא בהכרח כיווניים, כלומר את אותו צמיג אפשר להתקין על צד ימין ועל צד שמאל של הסרן, כל עוד דואגים שהצד המסומן בחיצוני יפנה באמת החוצה. מה שלא מסתדר לי זה שהצמיגים בצד ימין ובצד שמאל בעצם אינם סימטריים ביחס למרכז הסרן - גם אם מתקינים אותם נכון, הם עדיין לא תמונת ראי זה של זה (החריצים פונים בצד אחד "קדימה" ובצד שני "אחורה"...). איך זה לא מפריע לפיזור המים ולאחיזה של הצמיג? סליחה על הבורות... ניר
  21. בגדול זה אפשרי, וגם הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה. לגבי נזק - כל התחכמות מיותרת יכולה לגרום נזק... במיוחד אם לא מדייקים בביצוע. בכל מקרה, כמו שציינו כבר, להעביר להילוך סרק מנסיעה אמור להיות די קל. להלן ניסוי... (על אחריות המבצע בלבד!) תתחיל מנסיעה רגועה בשלישי או רביעי (ההילוכים הגבוהים פחות רגישים, לפחות ככה היו אצלי). תנסה להוריד לסרק בלי המצמד - זה אמור לעבור חלק. אם אתה מרגיש טיפה התנגדות, תוריד או תעלה סל"ד. זה דורש טיפה רגישות, אבל תחפש את הנקודה שבה יש הכי פחות התנגדות "לשיחרור" ההילוך. שים טוב טוב לב מה היה הסל"ד בנקודה הזאת לפני ששיחררת את ההילוך (אם אין לך מד סל"ד, תצטרך ללכת על פי רעש המנוע... הרבה פחות מדוייק, אבל גם אפשרי). הנקודה שבה יצאת לסרק אמורה להיות הנקודה הנכונה לחזור להילוך שהיית בו (חשוב - לכל הילוך תצטרך סל"ד שונה!) עכשיו שמצאת את הנקודה, חזור לנסיעה בהילוך שהיית בו, ועכשיו תנסה לשחרר את ההילוך ולהחזיר אותו מהר - כשאתה בדיוק בסל"ד שמצאת קודם. כל סטייה מהסל"ד תקשה על הביצוע, למרות שיש טיפה מרווח תמרון (אני מניח שהוא תלוי הרבה בתיבת ההילוכים וכדומה, כך שזה שונה מרכב לרכב). תנסה - עם גד קבוע - לשחרר את ההילוך, ומהר לשלב אותו חזרה, בלי מצמד - בעדינות!!! העדינות פה חשובה מאוד - הפעם, אם הסל"ד לא נכון, לא תרגיש קצת התנגדות - תרגיש הרבה התנגדות, ובשלב מסויים תרגיש כאילו אתה מרסק שם גלגלי שיניים... אל תעיז לשלב הילוך בכוח. אם זה לא הולך תנסה לשחק קצת עם הגז כדי שהסל"ד יהיה הכי קרוב למה שמדדת קודם. ותנסה למצוא את הנקודה שבה ההילוך "מסכים" להשתלב מעצמו. אם אתה עדין, זה לא לוקח הרבה זמן, וזה די פשוט. אם אתה לא עדין, אתה תרסק את הגיר... עכשיו אתה יודע באיזה סל"ד לשלב להילוך שהיית בו. בעיקרון, כשאתה עובר מהילוך אחר (גבוה או נמוך יותר), תצטרך לתת יותר או פחות גז כדי לקבל את הסל"ד שמצאת קודם - לא משנה מאיזה הילוך הגעת, הסל"ד שאתה צריך זה הסל"ד האופייני להילוך שאתה רוצה לשלב. עכשיו כל שנותר לך הוא למצוא את הסל"ד לשאר ההילוכים, ולהתחיל לשחק... חשוב מאוד - לעולם אל תנסה לשלב הילוך בכוח. אתה יכול לגרום המון נזק. אם אתה מרגיש שהגיר קצת מתנגד לך - תקשיב לו... אם אתה רגיש מספיק, אין סיבה שלא תצליח להעביר הילוכים בלי מצמד בקלות יחסית. זה ממש, אבל ממש פשוט. וכמובן, אינני מומחה לתיבות הילוכים, אז אני לא יודע אם ביצוע טוב (אפילו מושלם) יכולים לגרום נזק גם. ודרך אגב, גם כשאתה מעביר הילוכים עם המצמד תאום סל"ד יכול להפוך את ההעברה לחלקה יותר. תנסה פעם להעביר הילוך מהר, עם המצמד, אבל בלי להוריד רגל מהגז... סתם, זה לא קשור לנושא המקורי. ניר
  22. בשרשור (שנפתח בטעות כי לא שמתי לב לזה שכאן), הומלץ על Dunlop Sport SP-01, שעושה רושם לא רע בכלל, ונטען שקיים במידות הנ"ל (להפתעתי) - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=116344 הגודייר D3 לא זמינים במידה הנ"ל, בשבילנו נשאר רק ה-D2, שהוא למעשה צמיג אחר לגמרי. אם אני אנסה לרכז את ההמלצות שראיתי פה ושם עד כה, הרשימה היא כזאת: Dunlop Sport SP-01 Goodyear F1 GS-D2 (ולא D3) הרבה ממליצים פה בפורום על הפאלקן 512 ונתקלתי גם במישלין Pilot Exatlo A/S שכנראה קיים במידה הזאת, אבל אין לי הרבה אינפורמציה עליו מה שחסר עכשיו זה "לסדר" אותם לפי סדר - מי יותר טוב, מי יותר יקר, ומי בכלל לא זמין ונרשם בטעות... וכמובן, לשאלה המקורית, מעבר למידות היותר פופולריות יתן מבחר יותר גדול - אבל אני פה מתייחס רק למידות המקוריות. ניר
  23. השאלה שלי היא לא לגבי תקלה, וזה גם לא משהו חדש, סתם חשבתי להתייעץ עם בעלי פונטו אחרים. יש לי פונטו ספייס ידני (גרסת ה-60 כ"ס, 8 שסתומים), והעברת ההילוכים קצת קופצנית לעיתים... כלומר כשאני משתדל ונזהר עם הקלאץ' הכל עובר חלק, אבל די בקלות אפשר לקבל קפיצונת של המנוע בהעברה. חשוב להבהיר - זאת לא תקלה, זה היה ככה מאז ומעולם, ונהגתי על יותר מפונטו ספייס אחד. סתם תהייתי מה דעתם של אחיי לתיבת ההילוכים... ניר
  24. אני יודע שה-exalto הם all-season, ואני מוכרח לומר שלמרות שגשם הוא די נדיר פה, יצא לי כבר להיות מופתע על ידי מספיק שלוליות כדי לא לזלזל ביכולת האחיזה על רטוב. מבחינת האופציות - אני מחפש צמיג ספורטיבי שיהיה להשיג בארץ במידות 185/60R14, והתקציב אינו מוגבל השאלה לגבי ה-exalto היא בעיקר איך הם בהשוואה לשאר, כמו גם לפאלקן. ניר
  25. סליחה על הבורות, אבל אני לא בטוח לאיזה צמיג ה-SP-01 מתייחס. השם הכי דומה שמצאתי ב-tirerack וב-1010tires הוא SP Sport 01 אלא שה-SP Sport 01 נמצא שם בקטגוריה ה-ultra performance, ולא קיים במידות שאני מחפש, אז יכול להיות שהכוונה לדגם אחר שלא מופיע באתרים הנ"ל (מה שאומר שאין לי שום מידע עליו). הדונלופ שכן נראה קביל במידות הוא ה-SP Sport A2 Plus, שאני לא יודע אם אפשר להשיג בארץ, אבל הוא בכלל לא זוכה לציונים גבוהים במיוחד שם. ושוב סליחה על הבורות, אבל קצת קשה לי לעשות השוואות, אז אם מישהו יכול להשוות את ה-SP-01 או כל המלצה אחרת לצורך העניין, לצמיג שמוזכר כאן בפורום הרבה - כמו הפאלקן 512, זה יעזור מאוד תודה, ניר
×
×
  • תוכן חדש...