Jump to content

nirp

  • הודעות

    301
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי nirp

  1. מרבים כבר שמעתי שהאוויאו זאת פיסת זבל מעוצבת היטב (פחות או יותר). היא לא קיבלה שלושה כוכבים, לפחות לא ב-EuroNCAP שהוא היותר נחשב. היא כן דורגה סביר במבחנים אמריקאיים, שאף אחד לא לוקח יותר מידי ברצינות פה. אני מכיר מישהו שנוהג על כזאת "מכונית" ולטענתו במהירויות של כביש מהיר זה פשוט מפחיד - הרכב מרגיש מאוד לא יציב. חפשו גם שרשורים קודמים שדנו בהשוואה. זבל קוריאני. כשהייתי בקוריאה, אפילו הקוריאנים היו צוחקים על דייהו... הגטס אמנם גם לא בדיוק פרארי. אבל היא כנראה עדיפה ברוב הפרמטרים. דרך אגב, לגבי צריכת הדלק, היו פה דעות סותרות - כולן נכונות בעיקרון. לגטס במקור היתה צריכה מגוכחת ברמות, וזה "תוקן" לרמה סבירה (גם אם לא מובילת השוק) בגרסאות תוכנה מתקדמות יותר. בכל מקרה - המלצה חזקה - לפני שלוקחים/קונים רכב חדש, גם אם הוא בליסינג, ללכת לסוכנות ולעשות נסיעת מבחן (תתעניינו כקונים, אף אחד לא צריך לדעת שאתם הולכים על ליסינג). תתפלאו כמה נסיעה קצרצרה יכולה לשנות דעה... ניר
  2. הא... לא מדוייק. המשקולות באות גם לאזן את האי אחידות של הצמיג. בגלל זה שאתה מחליף צמיגים מעיפים את המשקולות הקיימות ועושים "איזון" מחדש במהלכו שמים משקולות חדשות עם צריך. ניר
  3. כן, גם הברקסים יכולים להפסיק לעבוד, וגם יכול לנחות עליך פסנתר כנף. אבל אם תראה פסנתר כנף תלוי על מנוף ומתנדנד כאילו הכבלים עומדים להקרע אתה לא תעבור דווקא מתחתיו, נכון? ניר
  4. אבל למה לעשות כזה דבר? פנס תקין שמאיר כמו שצריך הוא אביזר בטיחותי. למה להפחית מיעילותו בשביל "פוזה" או מה שזה לא יהיה? ואם ממילא יש אור ברקס חזק בחלון - מה יתן להשחיר את הפנסים - גם תיראה "###" (צנזורה ) וגם תיראה קצת דביל כל פעם שתבלום (עשית חצי עבודה...). שורה תחתונה, עזבו את אורות הברקס, שימו איזה פלורסנט מטופש למטה או משהו אחר שלא מזיק לאף אחד... ניר
  5. יצא לך לנסות על אותו רכב את ה-F1? סתם מעניין - אין מספיק מבחנים באינטרנט לאקסלנס הזה... ניר
  6. תלוי. באתר של שואף (היום tires4u) הוא מופיע, אבל במלאי אין אותו. אולי אם קשרים וכד' אפשר. נכון - במידה הזאת זה עוד ה-D2 - אין בכלל חיה כזאת D3 במידה הזאת גם לפי האתר של גודייר. אלו היו הזמנים הכי טובים מתוך מספר רב של הקפות - פחות מזה תאמין לי שלא יכולתי. והמסלול סודר לאותה צורה בשביל ההשוואה. נכון, גם שניה זה שיפור, אבל הצמיגים שלפני היו 165/70, יבשים אחרי יותר משלוש שנים על הכביש, בלויים לגמרי בצד החיצוני מרוב אימונים אגרסיביים במסלול... אם בין זה לבין צמיגים חדשים, רחבים יותר וטובים יותר ההפרש הוא רק שניה, ועוד במסלול יחסית טכנית (שאמור לתת יתרון לאחיזה על פני כוח, שבעקרון יורד טיפה במידה הרחבה יותר), אז הסיכום הוא שאני קצת "מאוכזב". אבל נראה - אני הולך להחליף קדימה/אחורה (הקדמיים אכלו הרבה פניות ויכול להיות שעל האחוריים עדיין יש טיפה ציפוי, חוץ מזה הקדמיים קצת התעוותו מהחום), ולשחק עוד קצת עם הלחץ אוויר - אולי עוד טיפה יעזור. ניר
  7. תודה - זה נכון, זאת שאלה פשוטה - זה היה ממש לא מזמן (לפני כשבוע/שבועיים), אז כן - הטמפ' היתה קרובה. אולי לא בדיוק אותו דבר, אבל די קרובה. אוגוסט השנה היה מאוד לא סימפטי כאן. כנראה שהציפיות שלי היו גבוהות מידי - זה לא שהפאלקנים UHP או משהו כזה. מה שיותר הפתיע אותי זה העיוות של הגומי מרוב חום. אני מניח שצמיגים רציניים יותר עמידים יותר לטפמרטורות גבוהות לאורך זמן... ולהוא ששמח שלא קנה אותם - הם בדרך כלל זולים יותר מצמיגים באותה קטגוריה של יצרנים אחרים, ולאו דווקא טובים פחות - זאת היתה ביקורת סובייקטיבית, ואפילו לא מול מתחרים ישירים אלא מול צמיגים במידה אחרת, אז להסיק מזה יותר מידי לא כדאי. תאמין לי שאלו היו שעתיים של התעללות צרופה בצמיגים - לא הייתי בונה על ביצועים הרבה יותר טובים מאף צמיג "רגיל"... ניר
  8. טוב נו... רשמים ראשונים אחרי שעתיים אימון במסלול. קודם כל הסתייגות - אין לי רפרנס טוב מידי להשוואה, אני יכול רק להשוות לפירלי P3000 הירקרקים בני השלוש שהיו לי קודם (במידה 165/70/14). מסקנה סופית (למי שאין סבלנות לקרוא) - קצת מאכזב ולשואלים למה, הנה התקציר: קודם כל, למרות שמ-165/70 עליתי ל-185/60, למרות שהקודמים היו בני שלוש, יבשים ואחרי מספר רב של אימונים אינטנסיביים ששחקו לקדמיים את כל הצד החיצוני, ועיוותו את הגומי של הצמיג מרוב חום בצורה גלית משעשעת שגרמה לגידי (אח של) ולאחרים להתפקע מצחוק - ציפיתי להבדל משמעותי. ואולי אני קצת סנילי, ואולי אני קהה חושים כמו לבנה, אבל האחיזה של הפאלקן לא "הרגישה" כל כך הרבה יותר טוב, אם בכלל. וחוץ מזה, בתום השעתיים, הגומי על הקדמיים פשוט רתח ברמה שאי אפשר להחזיק את האצבע צמודה מרוב שזה חם, והפלא ופלא - גם הגומי של הפאלקן קיבל עיוות קל... קצת קשה לתאר ויזואלית, אבל אם נסתכל על אחד הבלוקים של הגומי (בין החריצים) ונניח שהוא קובייתי, אז אחת הפאות של הקובייה כאילו נמתחה קצת כלפי מעלה והחוצה מהצמיג (בהשוואה לאחוריים ולמה שזכור לי מלפני האימון היום). זה לא ממש בולט, וקשה לתפוס אפילו בתמונה, אבל זה שם באמת. ובשורה תחתונה - מבחן השעון - אותו רכב, אותה ג'ימקאנה, צמיגי GT נוראיים מאחורה וצמיגי פירלי P3000 ב-165/70/14 יבשים בני שלוש ואכולים בצד החיצוני כאילו קרעתי אותם שלוש שנים רצוף בג'ימקאנה אחת ארוכה - והזמן 1:17 בערך. היום, פאלקנים חדשים 185/60/14 אחרי כמה ימי נסיעה (אין כבר ציפוי), לחץ אוויר בדוק, והזמן 1:16 בערך... ולסיכום - הפאלקנים בסדר, אבל לא יותר מזה. ולכל מי שהולך לרדת עלי שקניתי אותם - מה לעשות, רציתי Goodyear F1 GS-D2 אבל עושים טובה שמוכרים אותם במידה שלי, אז התפשרתי והלכתי על צמיגים שלפחות זמינים בכל חור. ובעצם, אולי הבעיה בכלל אצלי שאני מתאכזר ככה לצמיגים חדשים דנדשים ביום חם בסוף אוגוסט... לא? ניר
  9. תודה רבה - בדיוק מה שחיפשתי ניר
  10. יש למישהו במקרה AUTODATA או מקור אחר שיכול להגיד לי מה ערכי ה-camber/caster/toe האפשריים (והמותרים) לפיאט פונטו ספייס (ה-1.2L 8v) ? תודה, ניר
  11. שכחת לציין מה הדרישות שלך - מעבר למחיר. אתה מעדיף נסיעה רכה ונוחה יותר, או שאתה נוהג אגרסיבי ומחפש ספורטיביות? לגבי ה-"מאושרת" - אם זאת המידה שרשומה לך ברישיון רכב, אין בעיה. אם אתה משנה מידה אתה צריך לברר לפני שהמידה הזאת מאושרת לרכב שלך (יש שרשור דביק פה בפורום שאפשר לשאול על מידות). ניר
  12. נראה כיף חיים. Thanks for sharing! לצערי המקסימום שיש לרוב האנשים שאני מכיר זה צ'יקמוק אוטומטי 1.6L בליסינג. צריך למצוא חברים חדשים ניר
  13. תודה. לגבי המחיר היקר - אני חוזר ומזכיר שהקרבתי את המחיר תמורת המרחק - והעדפתי פנצ'ריה במרחק יריקה ממקום עבודתי. הטיול לאנטון וחזרה היה גוזל ממני זמן שלא היה לי באותו יום. ובאופן יחסי לאיזור כאמור המחיר סביר. ולגבי רשמים מהצמיג: בינתיים זה קצת מוקדם להגיד, אני גם עוד לא דוחק בו. לאן הוא יכול להגיע נראה ב-MDC6 הקרב ובא... ניר
  14. עידכון קצר. בשעה טובה ומוצלחת רכשתי היום קצת גומי ... הצמיגים - פאלקן ZE-512 בחתך 185/60/14. לא הצמיגים הכי ספורטיביים בעולם, אבל לפונטו המסכן שלי זה יספיק בינתיים. רציתי להודות לכל מי שייעץ, המליץ ועזר בדרך. נ.ב. בסוף לא הרחקתי לכת עד אנטון או משהו כזה - התפנקתי ונסעתי מטר וחצי מהעבודה לצמיגי רעננה, שאמנם לקחו 1300 שקל (לא נורא יקר ביחס לאזור), אבל עשו עבודה טובה ועוד הביאו לי צמיגים משבוע 10 של 2006, שזה ממש לא רע. בקיצור - תודה. ניר
  15. אוקיי, הבנתי. תודה ניר
  16. פונטו ספייס "FUN", קרי הידני 1.2L 8v, עם הגה כח חשמלי מגוחך (60 כ"ס). זה אומר שאצלי הוא כבר בזווית קאסטר הגדולה יותר, אם הבנתי נכון? תודה, ניר
  17. בתור מישהו שכבר "תלש" שלוש פעמים את הכדור שבקצה ידית ההילוכים, התשובה היא פשוטה למדי - זה לא נוח. הכדור יותר נוח להחזקה. נ.ב. שלוש פעמים - על שלושה רכבים שונים... כנראה שאני קצת יותר מידי אגרסיבי עם הידית המסכנה... ניר
  18. לאחר עיון במאמר המצוין של מוטי (http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=52485), אני שוקל לשנות מעט את הכיוון של הרכב שלי. כמובן שזה לא במקום צמיגים - אלא בנוסף. למען הפרופורציות, מדובר בפיאט פונטו, אבל זה מה יש כרגע, אז ננסה להוציא עוד כמה טיפות הנאה גם מזה. עושה רושם מהמאמר שלשינוי זווית הקאסטר אין חסרונות בולטים על ההתנהגות, והייתי רוצה לשנות אותה למקסימום האפשרי(היגוי כבד בפונטו זה לא ממש חסרון). איך מבררים מה המקסימום האפשרי? אני מניח שזה שונה מרכב לרכב - מישהו יודע במקרה את התשובה לגבי פונטו? כמו כן, מישהו יכול להגיד לי איך אני משנה את הכיוון בפועל - כלומר איפה, מה הפרוצדורה וכד'? זה בטח לא פשוט כמו לבוא לאיזה מכון "כיוון פרונט" ולבקש תעלו לי את הקאסטר ל-2 מעלות, נכון? ... נ.ב. בשלב זה אני חושב להתחיל רק מהקאסטר. נראה איך זה ונמשיך משם. תודה, ניר
  19. הכל יחסי. היה לך צמיג בן יותר מעשר שנים, ואתה מודאג מצמיג בן שנה וקצת? נכון, לא הכי בריא, אבל גם לא נורא - ממילא הירוקים מחזיקים נצח ורצוי להחליף אותם הרבה לפני שהם "נגמרים". הדבר הכי חשוב זה מודעות - ואת זה יש לך. לגבי ה-P3000, אפשר להגיד אליהם הרבה דברים רעים (מתייבשים מהר, חרא אחיזה, וכו'), אבל בסך הכל הם לא נוראיים ביחס לירוקים. פעם הבאה מומלץ לשאול לפני - תקבל הצעות, תעלה אותן כאן, ותשמע דעות לפני הקנייה. ניר
  20. בזמן האחרון אני עושה לא מעט אימוני נהיגה מתקדמת. באימון האחרון שכלל בלימות "אכזריות" למדי, והרבה כאלה, הבלמים בשלב מסויים התחממו כהוגן, עד כדי שהאימון הופסק. רק לאחר יותר משעה, לאחר שהרכב נח והתקרר והבלמים הוכחו שמתפקדים מספיק, נסעתי חזרה הביתה (לאט ובזהירות), והתייצבתי במוסך לבדיקת כל הבלמים. לצערי הרב, למרות שהבלמים הרגישו כאילו חזרו לעצמם, הנזק היה די חמור - הצלחות התעקמו ונסדקו מרוב חום. בקיצור - רפידות וצלחות חדשות (חלפים מקוריים). דרך אגב מדובר בבלמים קדמיים (התופים האחוריים לא נפגעו), והרכב הוא פיאט פונטו (כן, כן, אני יודע - לא הרכב המתאים ביותר לנהיגה ספורטיבית). בקיצור - השאלה היא מה תקופת ההרצה הנחוצה, במיוחד לפני שאני חוזר לאימונים. וכן, עשיתי חיפוש, ראיתי פה ושם שכתבו בסביבות ה-50-100 קילומטר, והיו גם שדיברו על 500... הבעיה היא שבאימון הבא (שכרגע מתוכנן לעוד כמה ימים), אני אחזור לבלימות "אכזריות", ואני לא בטוח מה לעשות בינתיים (לעשות סיבובים סתם בינתיים עם בלימות עדינות?) אני מניח שיש פה לא מעט חברה שמתחרים או מתאמנים בקביעות, וכבר סיגלו לעצמם הרגלים לגבי דברים שדורשים תקופות הרצה, אז בטח יוכלו לעזור לי תודה, ניר
  21. nirp

    עקיפה מימין

    וואלה, רצית להראות שגם אתה יודע לכתוב שטויות? אז נכון שזאת לא העברה הכי נאכפת, אבל לראות את ההבעה של אדם שקיבל דו"ח על עקיפה מימין זה מחזה מבדר מאוד, ואפשרי ביותר. תחשוב על זה ככה - האם קשה לאכוף אז זה? ממש לא - מספיקה עדות של שוטר שעקפת מימין. ואגב, אני מכיר גם כאלה שחטפו דו"ח על עקיפה מימין וגם על נסיעה בנתיב השמאלי. ניר
  22. nirp

    ישן מול חדש--למה כן

    שאלת וענית לעצמך. רכבים חדשים צריכים להיות יותר בטוחים ואיכותיים. זה לא עניין של רוצים - רכב שלא עובר יפה מבחני ריסוק יהיה בבעיה קשה בשוק של היום. ומה לעשות - בטיחות עולה במשקל ברוב המקרים (קורות, כריות אוויר, וכד'). גם על איכות ונוחות אף אחד כבר לא מוכן להתפשר, וגם זה עולה במשקל - עוד כמה סנטימטרים שיהיה מקום לרגלים, הגה חשמלי שלא יהיה קשה לסובב אותו ... חוץ מזה, רוב ה-"ספורטיביות" שנמכרות הן גרסה חביבה יותר למכוניות "רגילות" - כמו הקליאו וכו'. כיוון שכך, זוכים בהגה צעצוע (חשמלי), ועוד קשקושים. אל תשכח את הפרט החשוב הבא - היום עוד יש לך מכוניות טובות לקנות. אבל מה יקרה אם תצטרך חלקי חילוף לקופה ההיסטורית שלך בעוד כמה שנים? עד מתי נראה לך שתוכל למצוא חלפים? בנוסף, ככל שהזמן יעבור, המכוניות שמעצבנות אותך היום - יהפכו למכוניות הישנות שאתה יכול לקנות... דור הולך ונעלם. תהנה כל עוד אתה יכול. ניר
  23. כרית אוויר אינה מרופדת, ולמעשה היא רחוקה מלהיות רכה כמו אחיותיה "הכריות" המוכרות מחיי היום יום. הדבר הזה פשוט מפוצץ החוצה (ממש - חומר נפץ מופעל שם), ולחטוף כרית אוויר זה בכלל לא נעים. סיבה מצויינת אגב לא לנהוג עם יד אחת, כי זה אומר שבמקרה תאונה הכרית תשלח את היד שתקועה לה באמצע הדרך ישר לפרצוף... מצד שני, הכרית מונעת פגישה אינטימית עם השמשה הקדמית או ההגה/לוח-שעונים... מה שיגמר יותר גרוע. זה הכל עניין של מזעור נזקים. ולגבי זה שהרכב יותר בטיחותי - כבר ענו פה שזה ההבדל בין מכה מקדימה לאחורה בהתחשב בזה שהנוסעים היו מקדימה. אפשר להמר שאם המצב היה הפוך - הסובארו היתה הפוגע - זה היה נגמר רע מאוד... ניר
  24. nirp

    MG חוזרים לייצר! WOOT

    והרגשת צורך לשתף אותנו כי? ניר
  25. nirp

    ליסינג - הסוף ?

    גם אם חברות הליסינג לא היו מרוויחות אגורה, וכל ההפרש היה מוריד לעובדים מהעלות, והכל היה ורוד, עדיין אנשים היו שוחטים רכבי ליסינג כי זה "לא שלהם". זה שחברות הליסינג כטענתך לוקחות את כל הרווחים - לא קשור לגישת ה-"לא שלי". ולא אמרתי שליסינג עולה לי כמו שיעלה רכב פרטי - בזמנו, הרכב שלקחתי עלה לי הרבה פחות, כי העסקה שהחברה שעבדתי בה קיבלה היתה טובה. הכללות לא מועילות לאף אחד. גם בליסינג יש ויש. ניר
×
×
  • תוכן חדש...