nirp
-
הודעות
301 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי nirp
-
מה כל כך מופרך? אפשר לחשוב - קצת שיווק. ניר
-
לקרוב שלי יש פורד פוקוס (2007, 1.6L Trend), והוא מתאר תופעה משונה - אחרי שמכבים את הרכב, יוצאים ממנו ואפילו נועלים אותו, ה-LCD שמראה הילוכים וכד' במרכז לוח השעונים נשאר להאיר לעוד פרק זמן ארוך (דקות ארוכות), ורק אחרי זמן רב כבה לו ה-backlight. מישהו נתקל בתופעה? זה המצב הנורמלי? אם כן, איזה הגיון יש להשאיר את המסך מואר כל כך הרבה זמן אחרי שעוזבים בכלל את הרכב - למה זה טוב? תודה ניר
-
גידי קרונין בדרך לאליפות טורקיה בפורמולה פיאט סיינה
nirp פרסם הודעה בנושא של דובי מילר בתוך ספורט מוטורי
בהצלחה גידי! ד"ש מהפונטו ז"ל לפיאטים ואגב, לגבי - "איך לדעתכם ספורטאי (אם זהו ספורט מוטורי או לא) צריך לייצג את המדינה במקרה שאינו נתמך ע"י המדינה" - זאת לא אולימפיאדה, והמדינה לא מעניינת - אתה שם בזכות עצמך - תהנה, תנצח , ותשכח מהפוליטיקה - זה משעמם ולא מעניין... חוץ מזה שחבל להפוך חוויה כיפית למסע צלב. הפוליטיקאים הדפוקים בארץ לא יבינו כמה טיפשים הם גם אם ישראלים יעלו על כל פודיום מוטורי אפשרי. תן גז, תהנה, אה... כן... ותחזור שלם! ניר -
אהבתי ניר
-
דני - תודה רבה על התשובה המקיפה. החכמתי, ונתת לי רעיונות טובים. נראה לי שכשיגיע הרגע לרכוש את הרכב (לצערי כנראה רק אחרי מאי - המחסנים התרוקנו מהר מידי), אבחר בשילוב של ביפר ומערכת איתור (+עלוקה). וכן, ברור לי שהרכב יותר מועד לונדליזם ופחות לגניבה, אבל בכל מה שקשור למיגון (בהשאלה מאבטחת מחשבים, שם אני יותר בקי), אני דוגל בלמגן קצת יותר מהמקובל - כי ההנחת יסוד היא שגנב שבא לגנוב רכב מסוים מצפה כבר למקובל, אז צריך להקשות עליו מעבר אם רוצים בכלל שיהיה סיכוי שהוא יוותר וימשיך הלאה. ניר
-
בוקר טוב. היום ביקרתי בסוכנות של מאזדה כדי לבדוק מקרוב רכישה של מיאטה (למרות שנשארו רק כסופות ואני כנראה אחכה או אקנה יד שניה, למי שעוקב). "על הדרך" שאלתי אילו תוספות מיגון הם מציעים, ולהלן ההצעה: מערכת גבריאל 7, הכוללת: מערכת איתור (פוינטר) קוד אישי (שלט 5 לחצנים) שלט+קוד מתחלף (2 יחידות) סירנה 115dB סוללת גיבוי גלאי נפח (במיאטה זה למעשה גלאי שטח) גלאי זעזועים (מכות חזקות בשמשות) דריכה פסיבית (אחרי 2 דקות - רצוי לא לשכוח מפתח בפנים) ניתוק מנוע (בנוסף לאימוביליזר המקורי) הגנה על כל פתחי הרכב (כולל מכסה מנוע ותא מטען) הגנה בפני קצרים חיצוניים (פיוז הגנה נגד ניסיון קיצור דרך המהבהבים) התרעה על דלת פתוחה (אחרי דריכה) אנטי סקנר (אמור להקשות על סורק תדרים) התחברות לנעילה מרכזית מרימי חלונות מחיר כולל מע"מ והתקנה 3112 ש"ח תשלום חודשי לפוינטר 60 ש"ח תוספות בתשלום: גבריאל דאבל (עוד ניתוק, יכול להדרש ע"י חברות ביטוח מסויימות) - 1386 ש"ח כולל מע"מ שלט נוסף - 170 ש"ח ולשאלות: 1) האם המערכת נחשבת מהטובות ביותר, או שזה פשוט מה שנוח להם להתקין? 2) האם העובדה שכל מאזדה שהותקנה לה מערכת באה עם אותה מערכת מקל על עבודת הגנבים (אולי מערכת שונה תעקב בעוד כמה שניות גנב שבא מוכן לגבריאל 7 בנסיון לגנוב מאזדה)? 3) בהשוואה למערכות אחרות (למשל גארד 635 שקראתי עליה פה בפורום) - היא שקולה או נחותה (בלי החלק של השלט עם ה-LCD שיש ב-635 כמובן)? 4) ברור לי שהתקנה ע"י היבואן תעלה קצת יותר ואולי שווה את הטרחה - אבל מישהו יותר כמה התקנה של כזו מערכת תעלה באופן עצמאי? (כולל ה"דאבל") 5) האם מישהו יודע אם למערכת יש אפשרות להפעיל את הסירנה או צפצוץ כלשהו מרחוק (משמש בדרך כלל לאיתור הרכב במגרשי חניה גדולים...) - כדי שאפשר יהיה להפעיל את זה אם ילדים/מזיקים אחרים נדבקים לרכב יותר מידי...? (ומה הטווח האפקטיבי של השלט, לצורך זה?) תודה מראש, ניר
-
מבקש עצה ברכישת מיאטה NC - מחירים, אמצעי מיגון וכד'
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך ייעוץ ברכישת רכב
תודה, כבר העפתי מבט שם. ניר -
מבקש עצה ברכישת מיאטה NC - מחירים, אמצעי מיגון וכד'
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך ייעוץ ברכישת רכב
כלומר לא "לקפוץ" על המיאטות שם במעל 160K? הבנתי, תודה. המחיר של אמצעי המיגון "נבלע" במחיר מחירון גם כן, או שעל זה מוסיפים קצת? ול- silver-mr2 - אני מעדיף להתייעץ הרבה לפני, ולא לשמוע "חבל שלא שאלת" אחרי... ניר -
קיים סיכוי סביר שאני יוצא למסע חיפושים אחר מיאטה NC מודל 2006/7 (עקב המחסור בכל צבע שאינו כסף במחסני דלק מוטורס). רציתי את עצתכם במספר נושאים: 1) ידוע לי שמיאטות במצב טוב נמכרות מעל מחיר המחירון. איזה מחיר נחשב סביר ל-2006, ואיזה ל-2007 במצב דנדש עם קילומטרים סבירים ומטה? (נהוג לשקלל את חודש הקניה? - נדמה לי שבמחירון של לוי יצחק יש השפעה לחודש) 2) בהנחה שהרכב כבר יבוא עם אי אילו אמצעים נגד גניבה, אבל אולי הביטוח שאני אעשה ירצה יותר - מה המקובל באיבטוח מיאטה דור שלישי? 3) אילו תוספות היו מקובלות בשנה-שנתיים האחרונות שיכולים לדרוש עליהם תוספת, וכמה נחשב סביר? (אין לי צורך בצעצועים כגון חיישני חניה, אבל אם לרכב יש, אני מניח שירצו עבור זה עוד כסף) 4) במידה שהוחלפו מידות צמיגים - מה מאושר למיאטה דור שלישי מלבד המידות שבאות במקור? תודה, ניר
-
הערכת מחיר - תיקון רג'קטים בפונטו - לפני קניה - דרושה עזרתכם
nirp פרסם הודעה בנושא של BigMak בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
My two cents... תופסן שכזה עלה לי 35 ש"ח ממוסך מורשה (הם הזמינו אותו מהיבואן והתקינו לי שהייתי שם לטיפול). וכמו שהשאר אמרו - לא נורא, ולא יקר. ניר -
SX60 בא בנפח 1242, לא 1300. לא שזה משנה למשהו, אבל אם כבר לדייק, אז לדייק. שלושת האופציות רחוקות מלהיות חורכות אספלט. אותו חרא, רק בצבע שונה. ההבדלים לא גדולים, ולכן זה גם לא כל כך משנה מה תיקח, במיוחד לשיוט בכבישים בין עירוניים. בטח שלא לתקופה קצרה כל כך. זאת למרות שהייתי בעלים (מרוצה) של SX60 מצד אחד, ונסעתי לצערי גם על גטס מצד שני, והגטס היה מזעזע באופן יחסי, אבל זה כבר סובייקטיבי. את הקורסה לא ניסיתי. מה שבטוח כדאי לשים לב - ABS. בדגמים האלו, ובמיוחד בהשכרה, הגטס באה בדגם ה-GLF כמדומני, שאין לו ABS. לא יאמן, אבל מה לא עושים בשביל לחסוך קצת עלות. תבדוק טוב טוב - לא כדאי לקחת אם אין ABS. החיים שלך שווים את ההפרש. לגבי הקורסה - לא יודע אם יש או אין ABS - תשאל. בפונטו SX60 אמור להיות, אבל תבדוק בכל מקרה. דרך אגב לגבי דלק, לגטס היו בעיות בגרסה האוטומטית, אבל אם תיקח את הגרסה הידנית אתה בסדר. ניר
-
פולו הוא סופר-מיני. סיויק היא משפחתית (ולא מהזולות). יונדאי זאת חברה עם הרבה דגמים שונים ומשונים במחירים שונים מאוד. לא ברור מה אתה מחפש. רכב "משפחתי" ממוצע, קרי מה ש-"העדר" קונה כשהוא אומר "משפחתי", הינו רכב משפחתי אוטומט 1.6 ליטר: פוקוס, מאזדה 3, קורולה, מגאן, 307, C4, וכו'. הזולים ביותר באים במחיר 114000 ש"ח, חדשים מהניילונים בקבוצת רישוי 2. רוצה לרדת במחיר - תרד בדרישות. למשל סופר מיני (אפשר גם בפחות ממאה - למשל גרנדה פונטו). כדי שאפשר יהיה לתת לך הכוונה יותר טובה, תנסה לענות על כמה שאלות יותר ספציפיות: - כמה נוסעים במקסימום, וכמה בדרך כלל (רק אתה, זוג, זוג+X) - חשיבות תא מטען (יש רכבים עם תא מטען קטן - לא מתאים לכולם) - גיר מועדף (ידני/אוטומט/לא משנה) - תנאי דרך ממוצעים (מישור/הרים - רכבים חלשים יותר לא מומלצים בהרים, אבל במישור יכולים להספיק) - רכבים שנהגת עליהם בעבר ומה היה טוב/רע בהם לדעתך (כנקודת התייחסות בהשוואה למה שנוכל להציע לך) וכד' תחושה שלי לפי המעט שפרטת עד כה - סופר מיני סטייל הגרנדה פונטו תתאים לך, אבל בלי שתפרט קצת יותר אי אפשר לדעת בוודאות. לכל אחד העדפות שונות. אין רכב שמתאים לכולם. ניר
-
לחברת מסלולים מספר קורסים בחו"ל שיכולים להתאים מצויין. גם מארגנים בשבילכם הכל מפה (טיסות, מלון, מסלול, ביטוחים, וכו'), וגם מדברים איתכם עברית גם שם. יש להם קורס בתורכיה שיחסית אינו יקר (הכל יחסי - ספורט מוטורי אינו זול) - ביקור באתר האינטרנט שלהם ו/או טלפון יעשו את העבודה. אני אישית לא השתתפתי בקורס הספציפי הזה - אלא נסעתי איתם לצרפת לקורס אחר (יקר יותר) עוד לפני שהיה את זה שבתורכיה, ונהנתי מאוד. שמעתי מאחרים שנהנו מאוד מהקורס בתורכיה. תדברי עם החברה במסלולים ותבחרי את מה שנראה לך הכי מתאים מבחינת תוכן ועלות. ואגב לגבי ה-Nürburgring שהוצע פה, לא הייתי ממליץ עליו לאדם לא מיומן. המסלול נחשב לקשה יחסית, ולכן לאדם לא מיומן הוא יהיה פחות מהנה (ואף טיפה מסוכן). מסלול מדהים שהייתי רוצה לפקוד בעצמי, אבל עדיף להתחיל ממשהו קטן יותר. תמיד יש גם את האפשרות פשוט לשכור רכב ספורטיבי ולטייל קצת, בלי מסלולי מרוץ. אבל אני פחות ממליץ על זה, כי מקורס מרוכז על מסלול, עם הדרכה, אפשר להוציא הרבה יותר הנאה. ניר
-
תקן אותי אם אני טועה - SX = ידני. לא רציף, לא קונוסים ולא נעליים. ולכן אתה כנראה משייט בהילוך חמישי וזהו. ולשאלתך - 3500 ב-120 זה לא מוגזם. אל תשכח שהמנוע קטן, ולא תוכנן "לטוס", אלא בשביל תנועה עירונית. ואגב, ב-4000 הוא לא זועק לעזרה. ממש לא. גם לא ב-5000. הוא פשוט נשמע מתאמץ - והוא באמת מתאמץ. ניר
-
אם הסיריון מהדור הישן, אז הוא גם פחות בטיחותי. מעבר לזה - פונטו שנשמר לא עושה בעיות מיוחדות. בדיקה טובה, ויש לך רכב מצויין לקטגוריה (לא תעקוף STI למינהם, אבל אני מניח שלא זאת כוונתך). היה לי פונטו בעבר (לא רק אחד), ואם הייתי שוקל היום לקנות רכב מהקטגוריה הזאת שוב, הייתי מעדיף את הפונטו. הרכב מרווח למדי, תא מטען מכובד (מהגדולים בקטגוריה אם לא הגדול ביותר), בטיחותי לקטגוריה, וגם סביר מבחינת נוחות. הטיפולים תמיד הפתיעו אותי לטובה במחירים הנמוכים (והייתי מתעלל באוטו ברמות של לאכול לו את הבלמים בנס הרים), ועד כמה שאנשים אוהבים ללעוג לתוצרת פיאט, הרכב עמד בגבורה מול כל הסבל שהעברתי אותו. גם נראה לי שהסיריון יותר צפופה משמעותית, אבל לא בדקתי ממש. בנוסף, ההיצע של פונטו בשוק המשומשות הוא גבוה יחסית, מהנפוצים ביותר - מה שאמור להקל עליך למצוא רכב טוב. כן, יש רכבים שונים נוספים, כמו הקליאו שהוצעה פה, אבל בלי שתפרט מה אתה מחפש ברכב אני יכול רק להניח ששקלת ואתה מעדיף סיריון או פונטו משום מה, ובינהם הפונטו לדעתי היא חבילה משתלמת יותר. שים לב, לא אמרתי טובה יותר או פחות אבסולוטית - זה כבר עניין של טעם - אבל משתלמת. אנשים לא טיפשים - יש סיבה שהרכב כל כך נפוץ - הוא פשוט נותן תמורה טובה מאוד בעד הכסף. ניר
-
תודה, זה פחות או יותר מה שחיפשתי לשמוע. ניר
-
ניחושים, הימורים והקשות ממנועים דומים/שונים זה יפה, אבל בשלב זה התעניינתי בעובדות. וכן, ברור לי שאין הרבה אנשים שרכשו אימפרזה 1.5 ליטר אוטומטית וגם משוטטים פה בפורום ניר
-
תודה על התגובה, אבל פיספסת קצת את כוונתי. לא ביקשתי השוואה בין רכבים, בטווח מחירים זה או אחר - שאלתי ספציפית לגבי האימפרזה 1.5 ליטר. הנקודה היא שכל מה שמצאתי שכתבו על הרכב היה קצת "פרווה", כאילו לא היה שום דבר ראוי לציון - לא לחיוב ולא לשלילה. רציתי לדעת מאנשים שאולי רכשו רכב שכזה אם יש להם משהו להוסיף. זה הכל. ניר
-
אינני מצפה להפתעות. פשוט הנתון היחיד שמצאתי הוא הממוצע, בלי עירוני ובין-עירוני, וההוא גבוה קצת יותר מ-1.6 ממוצע, אז רציתי לדעת כמה זה אמין. סך הכל, בעדר של יפנומטיות 1.6 ליטר, אין יותר מידי הבדלים בין האופציות, וצריכת דלק טובה יותר (אפילו אם לא בהרבה) יכולה להיות יתרון. תודה, ניר
-
מישהו יכול להמליץ (או להפך) על הסובארו אימפרזה החדשה עם המנוע של ה-1.5 ליטר? (לא בשבילי) כבר פירסמתי שאלה לגבי צריכת הדלק בפורום הטכני, אבל כל טיפ בנוגע לנושאים אחרים יכול לעזור. רצוי תגובות של אנשים שקנו רכב שכזה, ולא כאלה שקראו באינטרנט - את זה גם אני יודע לעשות. עד כה מרוב מה שקראתי ניכר היה שלאף אחד אין משהו ממש רע להגיד על הרכב, חוץ מזה שהוא מיושן. יתרונו הגדול היום, לאחר מספר טלפונים למתחרים שנשקלו (פוקוס, מאזדה 3, קורולה), הוא שהוא עדיין זמין בדגם שבקבוצת רישוי 2 (114000 ש"ח), לעומת השאר שנשארו רק בדגמים היקרים יותר. ונכון שאפשר להתווכח על האם שווה לשלם עוד קצת, אבל רציתי קודם כל לעמוד על טיבו של ה-1.5 ליטר של סובארו. דרך אגב, בחירת האלטרנטיבות נובעת משיקולים רבים שאין צורך להתפלסף עליהם כאן, אז אין צורך להציע עוד אלטרנטיבות. תודה, ניר
-
לא לדאוג, השאלה לא בשבילי מישהו יודע מה צריכת הדלק בסובארו אימפרזה חדשה אוטומטית עם מנוע 1.5 ליטר? כל מה שהצלחתי למצוא זה נתון עבור צריכה ממוצעת של כ-14 ק"מ לליטר, שזה יפה, אבל אני לא יודע אם זאת אכן המציאות, וגם אין את הפרוט הרגיל של צריכה עירונית ובין עירונית (אז קשה להשוות לרכבים אחרים). תודה, ניר
-
מצטער זה הכל עניין של לתפוס הזדמנויות. קראו לי ביום חמישי ושאלו אותי אם אני יכול לטוס לקליפורניה בשבת של אותו שבוע, כי מי שהיתה צריכה לנסוע גילתה שהויזה או הדרכון שלה לא בתוקף או משהו כזה. די מהר היה לי ברור מה צריך לעשות בנידון... ניר
-
