nirp
-
הודעות
301 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי nirp
-
תשובה מהגורו בכבודו ובעצמו! רוב תודות! ניר
-
טוב נו, אחרי שראיתי אותך נוהג, אני מניח שאתה יודע מה אתה אומר (וגם בטח מחליף צמיגים לעיתים קרובות יחסית... ) נ.ב. כל צמיג מגיע מצופה או שכל יצרן עושה מה שבא לו? ניר
-
כמדומני, שוטר יכול לתת לך דו"ח על "השתוללות" על כזה דבר. הדרך הנכונה והבטוחה - בבית ספר לנהיגה מתקדמת. ויש לך גם אופציה של קורסים שם, שילמדו אותך איך להשתפר. ניר
-
ברור שאני לא מתכוון לעשות שטויות כי אני עוד לא מכיר - אני מתכוון לאימון מסודר (עם מדריך, וכו'), לא סתם להתפרע. ואגב, ל-ABS משתולל אני כבר רגיל... ותודה לצמיגי GT. לפעמים נדמה לי שזו דרכם של הסינים "לחסל" את המערב... האמת אבל אני חייב תודה ל-GT האלו. אם לא הם, לא הייתי מתחיל לקרוא ולחפש מידע על צמיגים, והייתי עדיין כמו רוב ישראל קונה צמיגים ירקרקים אבל שוב - אם נשים בצד את העובדה שהם חלקים בהתחלה, אני תוהה לגבי נזק שיכול להגרם להם (ולא לי - לזה אני כבר אדאג...) נ.ב. שוב תודה... אתה תמיד שם כדי לעזור, הא? ניר
-
שלום, הבנתי שצמיגים (לפחות הספורטיביים הטובים שבהם) מגיעים עם איזו שכבת ציפוי בשביל לשמור עליהם, וצריך לנהוג "בעדינות" למשך כמה קילומטרים עד שהשכבה תרד, כי עד אז הם חלקלקים יותר... הבעיה - אני רוצה לעשות אימוני נהיגה מתקדמת (ליתר דיוק - ג'ימקאנות...), מה שממש לא נחשב נסיעה רגועה, ואני תוהה האם חוץ מחלקלקות מסוימת - האם אני יכול לגרום לשחיקה בעייתית לצמיגים (כיוון שהציפוי ירד באופן מאוד לא אחיד)? במילים אחרות - האם זה מזיק לעשות ג'ימקאנות על צמיגים חדשים דנדשים? (הכוונה נזק לטווח ארוך) ואגב, על כמה קילומטרים מדובר בערך? נדמה לי שראיתי 500 ק"מ באיזה מקום... (זה שונה מצמיג לצמיג?) דרך אגב, למקרה שזה שונה משמעותית בין סוגי צמיגים, אני סקרן לגבי איזור ה-ultra high performance כמו דאנלופ ספורט 01, יוקוהמה ES100, וכד'... תודה, ניר
-
מה? ה-GT הסינים ששמו לי הם לא ספורטיביים? ועכשיו ברצינות - כמו שאמרו, תגדיל. בריא יותר וכיף יותר. ניר
-
אפשרי שרדיו דיסק ישרף מחיבור לא נכון
nirp פרסם הודעה בנושא של RAN2006 בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
כאמור - כן, אפשר לגרום נזק. מצד שני, איך אומרים - "It's not rocket science"... (למרות שבטח יש פה ושם כמה מהנדסים שבונים טילים למחייתם ולא מבינים את פשר המשפט הזה...) זה לא כל כך מסובך, ואם עובדים מסודר, לא צריכה להיות בעיה. במיוחד כדאי לשים לב לאן החוטים שמובילים מתח הולכים... בכל דבר שעושים לבד אפשר לפשל, ואז אין את מי להאשים. אם אתה לא מנוסה, וחושש להרוס - שלם כמה שקלים ושן טוב בלילה זה בדיוק מה שאני עשיתי - פעם שהייתי צריך להתקין שילמתי לבעל מקצוע. ראיתי, הבנתי, ופעם הבאה אולי אעשה את זה בעצמי (למרות שזה כל כך זול שלא תמיד שווה את הזמן וההתעסקות בכלל). ניר -
תגיד לי אתה רציני? לשאול כמה עושה 0-100 כשמחפשים את הפונטו הכי חסכונית בדלק זאת בדיחה... ויש שיאמרו שלשאול את זה על פונטו בכלל זאת בדיחה. והאמת, שהמדד 0-100 הוא בכלל לא מי יודע מה משנה, בקושי סדר גודל. מה שמעניין יותר אנשים אלו האצות ביניים - איך הרכב מאיץ שצריך לעקוף למשל... או בעליות. אלא אם אתה מתלהב מ-"פתיחות" ברמזורים... ניר
-
כבר ענו לך על סעיף הרדיאטור (לא להסתכן - לתקן קודם כל). ולשאלת הג'אנטים, כדאי שתפתח שרשור נפרד - ככה יהיה יותר קל לראות את השאלה (הכותרת לא מסגירה את העובדה שאתה שואל משהו על ג'אנטים). ודרך אגב, ואני מניח שאתה כבר יודע את זה, צמיגים דביקים וטובים ישפרו את מצבך משמעותית לעומת צמיגים שעבר זמנם, ואני מקווה שאתה מתכוון הגדלה בכיוון הנכון (לא רק היקף ג'אנט). את זה מכיר ? - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=72344 (מאמר מצוין של מוטי על הגדלת ג'אנטים) ניר
-
צמיגים כיווניים הותקנו הפוך - יכולה להיות סיבה?
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תודה לכולם. כל שנותר לי הוא להמשיך לנסות ולאתר את הבעלים של הרכב שלפחות ידע שזה הפוך... ניר -
וואו, מלחמת עולם שלישית? אה, "כולו" מדבקה. נכון, לא יפה, אבל מה הביג דיל - היית פשוט מוריד את זה. אין בעיה להוריד מדבקות שרק הודבקו. וגם כאלה שכבר צברו פזם אפשר להוריד בכל מיני שיטות. הרבה מוסכים מכונים וכד' שמים מדבקות. אני פשוט מבקש לפני שלא ישימו, ואחר כך מוריד בעצמי (כמובן שבדרך כלל לא מקשיבים...). ניר
-
שלום, לפני זמן מה ראיתי רכב שנעל צמיגי ברידגסטון פוטנזה S-03. הצמיגים האחוריים היו מותקנים נכון, אך הקדמיים - הפוך. כלומר, אלו צמיגים כיווניים (אם סימון ROTATION-> בכיוון שצריך להתלכד עם כיוון הנסיעה), והקדמיים היו מותקנים כשהסימון פונה נגד כיוון הנסיעה. לכאורה, יתכן שזו היתה טעות, אבל תהיתי, האם יכולה להיות סיבה הגיונית להתקנה שכזו? עד כמה שאני יודע, מבנה החריצים (בתבנית של V פחות או יותר) בצמיג כיווני, נועד לנקז מים בצורה אופטימלית, ולכאורה אם מתקינים אותו הפוך, יכולת הניקוז תיפגם, ואיתה האחיזה על כביש רטוב. יכול להיות אולי שהתקנה כזו נועדה להשפיע על האיזון - כלומר, להגביר תת-היגוי או הפוך על ידי יצירת אחיזה עדיפה על אחד הסרנים? או שאולי זאת סתם טעות התקנה... ניר
-
לא היתה פה במקור שאלה תמימה על מחיר רצועה??? ועוד בכלל בשביל פולו!!! רוצים להתכתש על מה שווה/לא-שווה גולף, אפשר לפתוח שרשור נפרד (ונראה כמה שמר יוכל להתאפק לפני שהוא נועל גם אותו...) ניר
-
הומור בצד - סיאט לאון נמכרת ונמכרה פה כבר שנים. וזאת סיאט לכל דבר. אין בזה שום דבר לרמוז על שום דבר אחר. ניר
-
מה זה לצבוע? "טמבון" חדש!!! ופיצוי על עוגמת הנפש. ועל הירידת ערך. וזה עוד בלי שהוא יודע שקראת לו ככה. פעם הבאה תסתכל לאן שאתה נוסע... ועכשיו ברצינות - דבר איתו, נסה להגיע איתו להבנה. אין מה לעשות - זכותו לדרוש ש-"תתקן" את זה כמו שצריך, ולא איך שיצא לך יותר זול. ומראש אל תבוא בגישה של "יקה פוץ" אלא בגישה של "פגעתי לך ברכוש ואני לוקח אחריות ולא מנסה להתחמק". ובאמת כדאי שתסתכל לאן אתה נוסע... ניר
-
מה אתה חושב שבדרך כלל פונים אליהם עם תוצאות של בדיקה כימית פרטית? לא, פונים אם יש חשד, והם כבר צריכים לבדוק. שאל, מקסימום לא יצא מזה כלום. יש להם גם דואר אלקטרוני, אז יותר מידי מאמץ זה לא ידרוש ממך... ניר
-
יש הרבה סוגים. בכל מקרה היחס עלות לחברה ולעובד משתנה. יש מקומות שהחברה משתתפת יותר, יש מקומות שבכלל לא. וזה ליסינג תפעולי - רלוונטי רק לחברות. אם אתה (פותח השרשור) הולך לעבוד בחברה שיש לה הסדר ליסינג כזה, רק אז זה צריך לעניין אותך. אחרת לא. לגבי ליסינג פרטי, כמו שציינו פה קודם, זה קצת כמו אשראי. משלמים לאורך תקופה סכום חודשי, ויש אוטו. מה שכן, בדרך כלל בתום התקופה אתה נשאר בלי כלום - זאת לא רכישה אלא שכירות. יש מקרים שבהם ניתן לרכוש בסוף את הרכב בתנאים מוסכמים מראש. ככלל - אם יש לך אלטרנטיבות, יצא לך יותר זול. הליסינג הפרטי טוב למי שאין לו את הסכום הראשוני הגדול. בסך הכל על "פריסת התשלומים" משלמים ביוקר. אבל יש מי שזאת האופציה הכמעט יחידה שלו להחזיק רכב (אחרת, כמו בכל שוק הגיוני, הליסינג הפרטי היה גוסס ונעלם מן העולם). ניר
-
האם יונדאי גטס היא רכב מומלץ לקניה? ועוד מהשכרה?
nirp פרסם הודעה בנושא של עיריתא בתוך ייעוץ ברכישת רכב
ציינת שלא ראית הרבה גטס למכירה. זה בגלל שהגטס נמכר בכמויות בליסינג, שמחזיק אותם כמה שנים במחזור שלו עם עצמו. וזה גם רכב יחסית חדש (לא קיים הרבה מידי שנים על הכביש), אז עוד לא יצאו לשוק המשומשות יותר מידי מכוניות. ככלל, בליסינג הוא נחטף כמו לחמניות חמות, בגלל שהוא זול. מצד שני, בשוק הפרטי, המצב לא היה כל כך גורף. דברים כמו צריכת דלק וכד' שהוזכרו פה פחות חשובים להשכרה ולליסינג, אבל כן חשובים לצרכן פרטי. ההמלצה - כרכב יד שניה, ללכת על רכבים עם יותר "היסטוריה" בשוק, ורצוי גם היסטוריה טובה יותר. לא חסרות אופציות - שחלקן גם כבר הוזכר כאן. בקיצור - לזכור תמיד שהיתרון הגדול ביותר של הגטס שהפך אותו למאוד פופולרי כאן אלו המחירים האטרקטיביים לליסינג. ולא הרבה יותר מזה. ניר -
צריך (צריך = מבקש) המלצה לצמיג טוב 175/65/14 לטיוטה קורולה
nirp פרסם הודעה בנושא של elbak בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
טוב אני לא הולך לדון שוב בנושאים שנטחנו פה כל כך הרבה בעבר, אבל אני עומד מאחורי טענותי מקודם. בגדול, צמיג ספורטיבי = צמיג דביק יותר, וזה משפיע על הכל - בלימה, האצה, פניה, פידבק, וכו'... ולא אמרתי שכל צמיג חרא - התכוונתי לאלו המכונים "ירוקים" שמטרתם לא להשחק כמעט כדי "לחסוך כסף", על חשבון בטיחות. אם מישהו היה אומר לי פעם, כשלא ידעתי, שהצמיג "הירוק" ששמים לי יבלום חלש יותר, הייתי חושב פעמיים. הנקודה החשובה היתה שחוסר הידע גורם לאנשים לקנות צמיגים שהם לא היו מוכנים לקנות אם היו מבינים את ההבדלים. וגם מאחורי זה אני עדיין עומד. ניר -
צריך (צריך = מבקש) המלצה לצמיג טוב 175/65/14 לטיוטה קורולה
nirp פרסם הודעה בנושא של elbak בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
1) קלבר זאת חברה. יש להם מספר דגמים. בלי לציין על איזה דגם דיברת, ההמלצה שלך לא אומרת הרבה. 2) צמיג ספורטיבי יבלום במרחק קצר יותר מצמיג פשוט. מה בטויוטה קורולה הופך את זה לדבר האחרון שצריך?????????? זה שרכב לא ספורטיבי לא אומר שצריך לשים לו צמיגים חרא. ניר -
צריך (צריך = מבקש) המלצה לצמיג טוב 175/65/14 לטיוטה קורולה
nirp פרסם הודעה בנושא של elbak בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
המישלין אנרגי והאליאנס הם לא צמיגים ספורטיביים. להגיד שהקלאבר יותר/פחות טובים בלי לציין דגם לא עוזר יותר מידי (HP2? אולי) 185/60/14 גם אין מבחר גדול (מנסיון), למרות שבטח המצב יותר טוב מה-175/65/14 185/60/14 - בעייתי קצת כי הקוטר הכללי משתנה עוד יותר ואז הקילומטרז' וכו' יראו ערכים קצת לא נכונים. יש "מחשבון" שהוזכר כאן בעבר להשוואת גדלים (נותנים את המידות מקור והחדשות והאתר רושם מה ההפרש). אני קצת ממהר אז אין לי זמן למצוא אותו עכשיו - אפשר להריץ חיפוש, או שאם מישהו זוכר את הלינק ויכול בבקשה לשים אותו... (מקסימום אני אשים יותר מאוחר). וסוכן מכירות אני לא - אני לא מרוויח מהמכירה של צמיגים יקרים יותר, ואני בכלל לא מוכר צמיגים למחייתי... ואם הצלחתי לשכנע מישהו לנטוש את הזבל "הירוק" לטובת צמיג בטיחותי יותר (ונעזוב את שאר היתרונות בצד לרגע), אז אני שמח! אני חושב שאנשים קונים את הירוקים בעיקר מחוסר ידע, ולא כי הם מתקמצנים עד כדי כך. לדוגמא, שאלו נא אדם מן הרחוב מה לדעתו היתרון של צמיגי ultra high performance על צמיגים ירוקים, ואני סבור שברוב המקרים תקבלו פרצוף מבולבל וחסר מושג כתגובה... ניר -
צריך (צריך = מבקש) המלצה לצמיג טוב 175/65/14 לטיוטה קורולה
nirp פרסם הודעה בנושא של elbak בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אם השיקול הכספי יורד, לצמיגים ספורטיביים יש ערך מוסף גם מבחינה בטיחותית, וגם מבחינת הנאה ושליטה ברכב. צמיגים ספורטיביים "מתונים" יכולים יופי להחזיק לך גם יותר משנתיים (אם לא תתפרע איתם). אולי אפילו יותר, אבל מה זה כיף. צמיגים ירוקים לכאורה יכולים להחזיק כל כך הרבה שנים שזה כבר מסוכן - הם ייתיבשו, לא יאחזו בכלל, אבל יראו חדשים. סיכון בטיחותי ממדרגה ראשונה. ככלל - ההמלצה שתמצא פה היא לא להחזיק צמיג בן יותר משלוש שנים. נכון, זאת לא מידה ספורטיבית כל כך. אפשרות אחת להגדיל מידות. רוב הסיכויים שלקורולה מותרים על פי חוק עוד כמה מידות (לא כל מידה משרד הרישוי יאשר לך, תלוי בדגם הרכב). אתה יכול לשאול ספציפית בשרשור הזה מה מותר לך, ולראות מה האופציות (יש שם אנשים נחמדים מאוד שעוזרים!): https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=96688 צמיגים רחבים יותר בקצת גם יתנו לך עוד אחיזה. גם אם תשאר במידה כזאת, אתה יכול לוותר על צמיגים "ירוקים" וללכת על צמיגים רכים יותר. לא הכי ספורטיביים בעולם, אבל משמעותית טובים יותר מצמיג ירוק ממוצע. רק תגיד, ואני בטוח שירעיפו עליך שלל עצות והמלצות... אולי בעצם כדאי שרשור חדש, כי המטרה משתנה. אני חושב שבחירה בצמיג "דביק" יותר היא בהחלט רצויה, במיוחד מהבחינה הבטיחותית, ובטח אם העלות לא גורמת לפשיטת רגל ... ניר -
צריך (צריך = מבקש) המלצה לצמיג טוב 175/65/14 לטיוטה קורולה
nirp פרסם הודעה בנושא של elbak בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
טענה קצת גורפת ובטח שלא רצינית. ניסית את כל הדגמים של כל החברות? אני מניח שלא. להגיד שצמיג מדגם מסוים טוב יותר מדגם זה או אחר של חברה מסוימת אפשר, אבל רק לפי החברה זה לא רציני. ודרך אגב, "השלישי מלמטה"??? לא ידעתי שיש רשימת צמיגים קבועה ואחידה שמסודרת בסדר אבסולוטי ליצרני צמיגים. בדרישות של פותח השרשור, יש לא מעט צמיגים שההבדלים ביניהם קטנים עד זניחים, וחבל להטפל לדגם זה או אחר. גם לכל אחר יש יתרונות וחסרונות שונים. אחד יתייבש מהר יותר, אחד יתן נסיעה רכה יותר, אחד ירעיש פחות... ולפותח השרשור - עצה - תרים טלפון למקום החביב עליך, תשאל אילו צמיגים טובים יש "טריים" במלאי כרגע, תחזור לפה ותרשום, ואז יהיה אפשר לתת דעה נקודתית על זה או על ההוא... ניר -
צריך (צריך = מבקש) המלצה לצמיג טוב 175/65/14 לטיוטה קורולה
nirp פרסם הודעה בנושא של elbak בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
קנה צמיגים של אחד היצרנים הגדולים והמוכרים. אל תאמין לכל מה שפאנצ'רמעכר ימכור לך ("GT זה הכי, אחי"...) להחזיק הרבה זמן = צמיגים ירוקים. זה בא על חשבון אחיזה (מרחקי בלימה, אחיזה בסיבובים וכו'), אבל נחסוך ממך את זה. לא כל אחד רוצה צמיג ספורטיבי, מותר לך (למרות שאחרים בטח יתחילו לשגע לך את השכל תיכף...) נ.ב. אם כסף is not a problem, למה לא לקנות צמיגים יותר אוחזים שנשחקים קצת יותר ולהחליף בתדירות גבוהה יותר? יותר בטיחותי, יותר בריא. ניר -
דבר ראשון - לבדוק לחץ אוויר. דבר שני - כיוון פרונט. לפני ההחלפה, היתה בעיה כזו אם הצמיגים הישנים גם? ניר
