אוראל, לגולף בעלות מנוע ה-1.6 ליטר תמיד היו 16 שסתומים בכל הגרסאות (גם ידניות וגם אוטומטיות) ובכל השנים בדור הרביעי.
רק בגרסת ה-2 ליטר היו להם 8 שסתומים בודדים.
הופתעתי לדעת שללאון היה מנוע 1.6 בעל 8 שסתומים- אך זהו נתון מוחשי וקיים.
ישנו מנוע אטמוספרי נוסף ללאון; 1.8 ליטר (20 שסתומים) עם 125 סוסים.
לאחר בעלות של שנה על סיאט לאון 4 20VT , אני יכול לספר לך שהאיכות בלאון הן מעל ומעבר למחיר.
איכות בנייתה החלקים ברמה גבוהה ואיכותית מאוד, אין בעיה קיימת של חלפים מכל סוג שהוא עקב מכנה משותף עם
הקונצרן של פולקסווגן-אודי. אם תפתח את מכסה המנוע, תראה שעל רוב החלקים מוטבעים סמלי פולקסווגן-אודי ולאו דווקא סימלי סיאט.
עוד דוגמא להמחשה, היא הדשבורד של האוטו. הדשבורד של הלאון הוא אותו דשבורד שקיים ב-A3. כן, באודי.
נמכרו לא מעט רכבים מהסוג בין השנים 2002-2005 וזה מעיד על זמינות חלפים כאלה ואחרים טובה נוחה מאוד.
סיאט, מאז 2001, שהשתייכה לקונצרן של פולקסווגן-אודי, מעידה על אמינות טובה ורמה גבוהה מאוד.
בנוסף, הלאון בטיחותית מאוד ומציעה שלל תוספות איבזור.
נקודת התורפה של הרכב - המשקל. רכב במשקל של 1,300 ק"ג ויותר, שצריך לסחוב אותו- מנוע דל כוח עם 102 סוסים
ותיבת אוטומטית דיי מסורסת מקשה על הבעייה. הרכב יצרוך יותר דלק ויגרום למנוע ולתיה"ל לעבוד קשה יותר, וכן לבלאי גבוה ומהיר יותר.
אני, בנימה אישית, הייתי ממליץ (אם בחרת בגרסה האוטומטית וגם בידנית) לחפש לפחות את דגמי ה-1.8 ליטר בעלי 125 כוחות-הסוס.
למרות שהמנוע נשמע גדול יותר, הוא צורך פחות דלק, מוכר יותר בקונצרן וכן אמין יותר, וגם מאפשר בשילוב תיה"ל נסיעה קלה יותר ופחות מואמצת של החלקים המכנאיים.