Jump to content

motior

  • הודעות

    2,265
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי motior

  1. לדעתי החישוב שלך לא באמת מראה כמה תשלם. אתה יוצא מנקודת הנחה שמ-30,000 ק"מ זה משתלם ומחשב את ה"פרמיה" על כך שתיסע רק 20,000 ק"מ אבל נקודת הפתיחה לא בהכרח נכונה. מה שצריך לעשות לדעתי כדי להבין האם משתלם: 1. לחשב את העלות האמיתית של רכב הליסינג - כולל הורדה מהברוטו, הורדה מזכויות פנסיוניות (אם קיימת) ושווי למס (הגדלת המס שתשלם) 2. לחשב את העלות של רכב פרטי - כאן זה הרבה יותר מסובך כי בניגוד לרכב ליסינג ההוצאות לא קבועות. צריך להחליט מה תהיה עלות הרכב שתקנה, לחשב ירידת ערך משוערת, ביטוח, טיפולים, אגרת רישוי, צמיגים, מצבר, דלק ועוד סכום משוער לתקלות לא צפויות יש ברשת מחשבונים שיעזרו לך לחשב את העלויות. אחרי שתראה אותן תוכל להבין מה באמת ההפרש בין שתי האופציות. עוד שיקול שאי אפשר לכמת הוא הנוחות של רכב הליסינג מהעבודה - אתה לא צריך לדאוג לטיפולים ולמכירה. כשחישבתי לפני כחצי שנה במקרה האישי שלי יצא שעלות רכב ליסינג מהעבודה היא בשבילי יותר מ-4000 שקל לחודש! בהצלחה
  2. motior

    מהו רכב החלומות שלכם?

    יש כל כך הרבה אפשרויות, אבל כרגע אני בעד BMW I8...
  3. motior

    חווית רכישה - מיאטה nc 2006

    תתחדש ותיהנה! גם אני חלמתי פעם על כזאת...
  4. motior

    נפח מנוע 1.2

    נזכרתי שפעם היו אנשים שחשבו שהספק המנוע מחושב ע"י חלוקת נפח המנוע במאה... רוני אהרונוביץ כתב פעם על סוחר רכב מרחוב המסגר שהופתע מכך שלגולף GTI נפח מנוע של 1,600 סמ"ק ואמר לו שהוא היה מצפה שלמכונית כזאת יהיו לפחות "18 כוח" ולא "רק 16 כוח"...
  5. תתחדש ותיהנה! נראה נהדר.
  6. אני הייתי ממליץ על רכב מטרייד-אין של יבואן, יד 1 פרטית - מצד אחד זה יד 1 פרטית, מצד שני אתה מקבל אחריות מסויימת מהטרייד-אין. כמובן שזה עולה כסף (כלומר סביר שתשלם יותר מעל אותו רכב היישר מהבעלים הקודמים) אבל נותן שקט נפשי מסוים.
  7. לא נעלמו כמו ש-yoav911gt2 כתב - 923 2008 2984 3008 ה-3008 במקום החמישי ב-SUV בינוני והאירופאי הראשון שם
  8. כבר פורסם בשרשור אחר שהספיקו לבטל את זה - https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5439349,00.html
  9. motior

    התייקרות רכב חדש

    גם אם הייתה תחבורה ציבורית טובה ויעילה (ואין) כל עוד לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת (ולא תהיה) המצב לא ישתנה משמעותית - אנשים קונים מכונית כי הם רוצים אפשרות לצאת מהבית בשבת ואז הם כבר ישתמשו בה גם בימי החול.
  10. גם לי יש אוריס היברידית (לא סטיישן) ואצלי הצריכה הממוצעת היא 1:18-19
  11. הקילומטרז' גבוה... הייתי מחפש עם קילומטרז' נמוך יותר.
  12. פות"ש כתב - " שמעתי שבליסינג הפרטי עושים את הטיפולים והטסטים וזה נשמע לי מאוד נוח." - ולכן הסקתי שהוא מדבר על ליסינג תפעולי פרטי.
  13. בחמישה חודשים שיש לי טויוטה אוריס המצבר לא נגמר בנסיעות ארוכות כי הוא נטען תוך כדי הנסיעה בבלימה או בנסיעה בלי לחיצה על הגז. הוא יותר נוטה להתרוקן בנסיעה ארוכה בפקקים אבל נטען שוב.
  14. בארה"ב מדובר על ליסינג מימוני. כבר הרבה שנים זאת האופציה המועדפת על הרבה אמריקאים. כשבדקתי הצעות ליסינג תפעולי פרטי בארץ, אמור לי שאני צריך לקחת את המכונית לטיפול - הם משלמים עליו. אז זה פחות נוח ממה שחשבתי והתרגלתי בליסינג דרך העבודה
  15. הדגם הפופולרי למיטב ידיעתי 1.0 טורבו בנזין אמבישן https://www.icar.co.il/%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%94/%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%94_%D7%90%D7%95%D7%A7%D7%98%D7%91%D7%99%D7%94/%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%94_%D7%90%D7%95%D7%A7%D7%98%D7%91%D7%99%D7%94_%D7%97%D7%93%D7%A9/version10195/
  16. בוודאות אין שילוט מכווין (תמרורי 603 או 613).
  17. במקרה יש לנו את שתי המכוניות... לדעתי באף אחת מהן לא ייכנסו שלושה מושבי בטיחות מאחורה. ממליץ לבדוק את המושבים באולם התצוגה. 2 מושבים ייכנסו בשתיהן - כמובן שהאויס קצת יותר מרווחת. תא המטען באוריס גדול יותר - מבחינתי ההבדל משמעותי. צריכת הדלק באוריס טובה יותר (בהשוואה ליאריס רגילה ולא היברידית) - אצלנו היאריס צורכת 1:14 בממוצע והאוריס 1:18-19 עגלה של תינוק תיכנס גם ליאריס כל עוד לא מדובר על עגלה גדולה במיוחד אני מרוצה משתי המכוניות אבל האוריס טובה יותר מכל הבחינות - אבזור, נוחות נסיעה, צריכת דלק, מרווח. היתרונות היחידים של היאריס נובעים מהגודל שלה - יותר קל לתמרן איתה, להיכנס לחניה, לעשות פרסה... אבל ההבדלים קטנים. לגבי הטעינה - האוריס ההיברידת מסוגלת לנסוע על המנוע החשמלי בלבד, אבל רק למרחקים קצרים (לפי הצהרת היצרן - עד 2 ק"מ). טעינת הסולל מתבצעת בבלימה או בנסיעה ללא לחיצה על הגז. הרכב מעביר לבד את ההנעה בין מנוע הבנזין והחשמל (או משלב את שניהם). אין צורך לדאוג לטעינת הסוללה. כמו כל סוללה, במשך הזמן היא מאבדת מיעילותה. היבואן נותן אחריות לסוללה עד 5 שנים או 100,000 ק"מ ואח"כ אפשר להאריך תמורת תשלום של כ-300 ש"ח לשנה במשך עוד 7 שנים אאל"ט
  18. מה הדרישות? האוריס תהיה החסכונית ביותר לדעתי אבל בתקציב הזה תקבל רכב ישן יותר
  19. חשב את העלות האמיתית של לקיחת רכב חברה כולל הפסד הפרשות, תשלום מס הכנסה והגבלת דלק/קילומטרז' אם קיימות. יש מחשבונים ברשת לכך. רכב חברה נותן הרבה שקט נפשי אבל העלות גבוהה.
  20. אני מבין שהקורסה יד 1 פרטית והסוניק מהשכרה או ליסינג... בתנאים כאלה הייתי מעדיף את הקורסה למרות שהיא ישנה יותר.
  21. לא חושב שיש שילוט כזה. אבדוק ביתר שומת לב בפעם הבאה שאעבור שם. תודה.
  22. מכיר את השרשור. המישהו האחר המשיך ישר מנתיב של פנייה ימינה בלבד. זה לא אותו מקרה.
  23. כן, אני יודע שצריך לציית... אבל יש לי שאלה: כשנוסעים ממחלף כפר שמריהו (רבין) לכיוון מזרח ורוצים לפנות לאיילון צפון, ברמזור הקודם לרמזור של הפנייה מסומנים על הכביש שלושה נתיבים, שניים ימניים עם חץ ישר והשמאלי עם חץ אלכסוני שמאלה. לאחר רמזור זה יש ארבעה נתיבים - שני הימניים עם חץ ישר ושני השמאליים עם חץ שמאלה. (רצ"ב ציור לא מדהים). הקו המפריד בין הנתיבים הוא מקווקו ולא רציף. אני יודע שאם ברצוני לפנות שמאלה ברמזור השני אני אמור לעמוד ברמזור הראשון בנתיב השמאל ביותר (זה עם החץ האלכסוני). אבל האם זה חוקי לעמוד בנתיב האמצעי ואחרי הרמזור הראשון לעבור לנתיב הפנייה שמאלה? להבנתי זה חוקי כי אין קו הפרדה רציף בין המסלולים. האם הבנתי נכונה? תודה!
  24. motior

    איך אני נוהג? (כמו שמ**)

    עד היום פעם אחת התקשרתי - היה מדובר ברכב צבאי (עם מספר צהוב) שזגזג בפראות תוך סיכון נהגים אחרים ולבסוף נעמד לפניי ברמזור אדום. מכיוון שראיתי מולי את מספרו והמדבקה החלטתי להתקשר. כמובן שאין לי מושג אם עשו עם זה משהו. על עבירות "קלות" אני לא אתקשר ובדרך כלל העבריינים הכבדים (כמו אלה שעוקפים בין הנתיבים למשל) נעלמים מהר- אני לא מספיק לראות את מספר הרישוי ו/או את מדבקת "איך אני נוהג" כך שגם עליהם אני לא מדווח...
  25. motior

    Toyota Auris

    עד כמה שידוע לי האוריס חסכונית יותר מהאינסייט. המנוע החשמלי שלה חזק בהרבה מזה של האינסייט. לי יש אוריס שנת 2015 יד שנייה כחמישה חודשים. בחמשת החודשים האלה נסענו 10,000 ק"מ ללא תקלות (אבל זה כמובן לא אומר הרבה).
×
×
  • תוכן חדש...