לדעתי החישוב שלך לא באמת מראה כמה תשלם. אתה יוצא מנקודת הנחה שמ-30,000 ק"מ זה משתלם ומחשב את ה"פרמיה" על כך שתיסע רק 20,000 ק"מ אבל נקודת הפתיחה לא בהכרח נכונה.
מה שצריך לעשות לדעתי כדי להבין האם משתלם:
1. לחשב את העלות האמיתית של רכב הליסינג - כולל הורדה מהברוטו, הורדה מזכויות פנסיוניות (אם קיימת) ושווי למס (הגדלת המס שתשלם)
2. לחשב את העלות של רכב פרטי - כאן זה הרבה יותר מסובך כי בניגוד לרכב ליסינג ההוצאות לא קבועות. צריך להחליט מה תהיה עלות הרכב שתקנה, לחשב ירידת ערך משוערת, ביטוח, טיפולים, אגרת רישוי, צמיגים, מצבר, דלק ועוד סכום משוער לתקלות לא צפויות
יש ברשת מחשבונים שיעזרו לך לחשב את העלויות. אחרי שתראה אותן תוכל להבין מה באמת ההפרש בין שתי האופציות.
עוד שיקול שאי אפשר לכמת הוא הנוחות של רכב הליסינג מהעבודה - אתה לא צריך לדאוג לטיפולים ולמכירה.
כשחישבתי לפני כחצי שנה במקרה האישי שלי יצא שעלות רכב ליסינג מהעבודה היא בשבילי יותר מ-4000 שקל לחודש!
בהצלחה