Jump to content

motior

  • הודעות

    2,265
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי motior

  1. ההתלבטות לא לגמרי ברורה כי אלה שני דגמים שונים ולא שתי גרסאות שונות. אני מניח שאתה מדבר על הסנדרו STEPWAY אבל לדאסטר (4X4) יש יכולות שטח אמיתיות. מה הצרכים שלך? לגבי הבטיחות - לסנדרו רק 4 כוכבים במבחן ריסוק ולדאסטר רק שלושה. אני לא הייתי קונה מכונית חדשה עם פחות מציון של חמישה כוכבים בימינו.
  2. היו לי ולחברים שלי לא מעט מכוניות ליסינג במהלך השנים ואני יודע לומר שהתייחסתי למכוניות כמעט כמו למכונית פרטית שלי. כן, מפעם לפעם עתה המחשבה של "בעוד X חודשים אני בין כה מחזיר את הרכב" אבל בסה"כ זה היה הרכב לשימושי הפרטי (והמשפחתי) והשתדלתי לשמור עליו. כך גם רוב חבריי. ובכל זאת, כשחיפשתי לקנות רכב העדפתי לא רכב ליסינג מכמה סיבות: 1) ראיתי גם נהגי ליסינג שהתעללו ברכב. מיעוט יחסי, אבל קשה לדעת מי נהג ברכב. נכון שיש גם פרטיים שמתעללים ברכב, אבל יש לקוות שפחות. זכור לי סיפור מפורסם על נהג ליסינג שנכנס עם רכב משפחתי (פורד פוקוס כמדומני) לדרך 4X4 קשה, נתקע באמצע הדרך, עזב את המכונית חוסמת את השביל והלך לטייל. 2) אני חושש לאיכות הטיפולים... כשהיו לוקחים ממני רכב לטיפול 15,000 ומחזירים אחרי שעה כולל נסיעה למוסך וחזרה, לא יכולתי שלא לפקפק באיכות הטיפול. כשהחליפו לי צמיגים או מגבים השתמשו כמובן בהכי זולים שאפשר. מן הסתם גם בחלקים שלא ראיתי עשו דבר דומה. 3) רכבי ליסינג הם לרוב עם קילומטרז' גבוה. לא תמיד, אבל בהחלט הרבה פעמים 4) רכבי ליסינג הרבה פעמים פחות מאובזרים מהגרסאות הפרטיות המקבילות 5) אני מניח שיותר קשה למכור רכב שעברו מליסינג כשיגיע הזמן וארצה למכור
  3. תודה על הסקירה המקיפה. אנחנו (משפחה של 2 + 2 ילדים גדולים בגיל אך לא בגודל, ללא כלבים) הסתדרנו שלוש שנים עם מכונית סופר מיני (במקרה שלנו טויוטה יאריס), אבל האמת שהרגשתי שקצת צפוף - במיוחד מבחינת תא המטען וכשמסיעים עוד מישהו פרט למשפחה. קנינו לפני כמה חודשים אוריס היברידית 2015 וההבדל מבחינת נוחות הנסיעה והצפיפות הוא ענקי לטובת האוריס (בתחושה שלי). בנסועה שלך אני ממליץ על מכונית היברידית גדולה יותר מהאיביזה...
  4. האוריס שלי (2015) הגיעה עם "חצי צמיג" רזרבי - כזה כמו שאתה מתאר שאפשר לנסוע איתו עד 80 קמ"ש
  5. אני מניח שפות"ש כבר הגיע להחלטה מזמן... (שרשור מיולי 15)
  6. קל להבין למה עושים זאת: כדי שאנשים יבואו לסוכנות לבדוק מה המחיר. אז כבר אפשר לנסות לשכנע אותם...
  7. תתחדש ותיהנה מה-XV. מכוניות היברידיות קיימות כבר 20 שנה, קשה לי להאמין שפתאום יתגלה שהן כל כך איומות. מצחיק אותי שבחרת דווקא המושג "דיזלגייט" - בעיקר בגלל שבפרשה הזאת יש זיוף בתוצאות זיהום אוויר ומכוניות היברידיות גורמות לזיהום אוויר נמוך...
  8. אם אתה יכול לחכות זה הגיוני לחכות אבל נראה לי שלמצוא מכונית במצב טוב ב-70K יהיה לא קל גם בעוד שנה. למה דווקא איוניק? אם בגלל שהיא היברידית אפשר לקנות היום טויוטה אוריס משומשת (אבל שוב, ב-70K יהיה מדובר במכונית בת 5 לפחות עם לא מעט קילומטרים)
  9. גם אני נרתעתי בהתחלה מהמחיר והקילומטרז' הגבוהים יחסית למשפחתיות אחרות אבל קניתי ואני לא מתחרט. יש לקחת בחשבון ירידת ערך נמוכה יחסית (בגלל השם "טויוטה"...) מצאתי אחת פרטית בת 3 עם 65000 ק"מ שזה סביר. ראיתי פה בפורום שמצאו גם עם קילומטרז' נמוך יותר
  10. מניסיון באחות הצנועה טויוטה אוריס, הרכב מכוון בעיקר לחיסכון בדלק ומשדר שהוא רוצה נהיגה רגועה. אפשר לסחוט ממנה ביצועים סבורים למשפחתית אבל זה רחוק מלהיות "נמרץ וכיפי"
  11. אם ההתלבטות היא בין שתי אלה, הייתי לוקח את זאת מאוויס משתי סיבות - (1) הצהרה שאין תאונה לעומת תאונה קלה באלבר ( בבדיקה בכל אחד מהם עלולות להתגלות תוצאות שונות (2) מחיר התחלתי נמוך יותר אני גם הייתי מחפש משהו טוב יותר, עם קילומטרז' נמוך יותר.
  12. נכנסתי לראות אם ה- citroen ami שם. שמחתי לראות שהיא זכתה למקום מכובד
  13. קניתי אוריס היברידית לפני כשלושה חודשים. צריכת הדלק אצלי 18-19 ק"מ לליטר. מבחינת אחריות, האחריות המקורית נגמרת כשהרכב עובר 100,000 ק"מ (או את גיל 5). לאחר מכן אפשר להאריך אחריות להבנתי לעוד חמש שנים - כל פעם לשנה אחת או 15,000 ק"מ (חשבתי ש-20K אבל כעת אני רואה שזאת טעות: https://www.toyota.co.il/service-and-accessories/service-and-maintenance/hybrid-service) הבלמים נגמרים בקצב איטי יותר בגלל שאנרגיית הבלימה משמשת לטעינת הסוללה של המנוע החשמלי.
  14. כ-96 יחידות? אני בטוח שאתה יודע על מה אתה מדבר, אבל למה לא כ-100?
  15. motior

    מראות עזר מומלצות

    גם אני נגד מראות עזר ועוד נימוק לדעתי הוא שאם אתה מתרגל להסתמך על המראות האלה, כשתמצא את עצמך ברכב ללא מראות עזר (רכב שכור, רכב חליפי, רכב מהעבודה...) תהיה בבעיה
  16. ברכב היברידי מחליפים סוללה כשהיא כבר לא יעילה. זה משתנה מרכב לרכב - לא ראיתי חוקים. עלות החלפת הסוללה כ-8,000 שקלים. טויוטה נותנים אחריות עד 5 שנים או 100,000 ק"מ - שכבר עברה - והארכת אחריות לעוד 5 שנים ו-100,000 ק"מ במחיר של כ-300 שקלים לשנה. משמעות האחריות היא שאם יהיה צורך להחליף סוללה יעשו זאת ללא תשלום נוסף. בדקת שהרכב באמת בהארכת אחריות לסוללה? חשוב. לדעתי ב-22,000 ק"מ לשנה היברידי כדאי. מחישוב שעשיתי לפני כמה חודשים ראיתי חיסכון של כ-400 שקל לחודש על דלק יחסית למכונית אוטומטית לא היברידית (דגמים שבדקתי. כמובן לא לכל המכוניות אותה צריכת דלק). אבל יש לקחת בחשבון שהחיסכון הגדול בהיברידי הוא בנסיעות עירוניות (או בפקקים בין עירוניים...) כך שכדאי שתעשה את החישוב לפי אופי הנסיעה שלך. מעבר לסוללה אחזקת רכב היברידי דומה מאוד לרכב לא היברידי. הבלמים מתבלים פחות כעיקרון. 70,000 ק"מ לרכב היברידי בן 5 זה מעט יחסית. ברובם נוסעים הרבה מאוד. לגבי המחיר קטונתי מלייעץ. לי זה נראה מחיר סביר. בהצלחה
  17. אם כבר השרשור הזה קפץ, אנצל את ההזדמנות לכתוב כמה מילים על עצמי: מוטי, בן 51, מאזור השרון. עובד בחברת תוכנה. נשוי ואב לשניים. הוצאתי רישיון למכונית בגיל מאוחר יחסית (24+) והמכונית הראשונה שלי הייתה סובארו ג'סטי 1.0 ידנית שנת 90. מאוד אהבתי אותה... בתור איש מחשבים כמובן שהיו לי לא מעט מכוניות ליסינג או מכוניות חברה. הראשונה הייתה סובארו 16. DL (ידנית כמובן) שנת 90. הוחלפה במזדה 323 מהדור הראשון שהיה בארץ - גם אותה מאוד אהבתי. לאחר מכן - קיה ספיה אוטומטית - גועל נפש של מכונית. לא הרבה שרדו ממנה בארץ. ב-1997 עברנו ברילוקיישן לארה"ב שם קנינו שברולט קורסיקה עם מנוע 3.1 V6. כשחזרנו קיבלתי מהעבודה דייהו נובירה אוטומטית - אני חושב שזאת הייתה המכונית הגרועה ביותר ברשותי. לא דווקא בגללה עברתי מקום עבודה וקיבלתי סקודה אוקטביה (שנת 2000) - שמאוד נהניתי ממנה. אחת היותר טובות שהיו לי (באופן יחסי לתקופתה כמובן). לאחר מכן ים של לנטיסים, מזדה 3, פורד פוקוס - כולן אפורות (למרות שחלקן היו בצבע לבן). לפני כארבע שנים ויתרתי על התענוג המפוקפק שברכב ליסינג. ירשנו טויוטה יאריס כמעט חדשה והסתדרנו איתה כמכונית יחידה במשפחה עד לפני כמה חודשים כשהחלטנו לרכוש עוד מכונית. זאת הייתה נקודת הזמן בה "גיליתי" את האתר הזה אחרי התלבטות לא קלה החלטנו על היברידית משומשת וקנינו טויוטה אוריס 2015. חוץ מזה אני אוהב לקרוא, לכתוב (בבלוג) ולטייל.
  18. באלף הקודם גרתי בארה"ב והדרישות היו לחלוטין זהות למה שכתבת... (טוב, זה היה סוף האלף הקודם. לפני 21 שנים)
  19. הפיג'ו ללא ספק חסכונית יותר ומאובזרת יותר. מבדיקה שעשיתי שמתי לב שהפיג'ו צפופה מאחורה - אני לא יודע איך לעומת השברולט.
  20. באמת מעניין איך חישבת את עלות הליסינג. כשאני ביצעתי חישוב לא מזמן ראיתי שהעלות עבורי היא קצת יותר מ-4000 שקל לחודש (כולל ההורדה בברוטו, שווי המס והפסד פנסיה וקרן השתלמות). הנעלמים הגדולים בעלות רכב פרטי הם כמובן תקלות בלתי צפויות וירידת הערך. את ירידת הערך קל יותר להעריך אבל זה עדיין נתון לא וודאי. עוד נעלם הוא מחיר הדלק שעלול לעלות בחדות אבל לפעמים גם יורד. לפי החישוב שאני עשיתי בקניית אוריס משומשת ובנסיעה של 22,000 ק"מ בשנה אני חוסך כ-1,500 שקל לחודש לעומת אופציית הליסינג(!). מהדגמים שציינת אני בעד האוריס בגלל החיסכון בדלק ובאופן אישי גם בגלל זיהום האוויר.
  21. אני לא חושב שבעיות בגיר רציף של סוזוקי מעידות על בעיות בגיר רציף באופן כללי. אני אולי יותר מקווה שלא... יש לנו טויוטה יאריס בת 5.5 ו-100,000 ק"מ עם גיר רציף וטויוטה אוריס בת 3.5 ו-70,000 ק"מ עם גיר רציף ועד כה לא נתקלתי בתקלות גיר (או בכלל)
  22. אז אני אתעצבן (קצת)
  23. [video=youtube_share;zJOqZWUwFmA] כמה עבירות מבצע הריינג' רובר שלפניי? לדעתי שלוש: - נכנס לצומת בצהוב - פונה שמאלה (למעשה מבצע פרסה) במקום בו אין פנייה שמאלה - לא מאותת
  24. השנה הבאה = ינואר 2019? אם כך עד סוף השנה יש לך חודשיים וחצי. כלומר, החיסכון על הדלק יהיה קצת יותר מ-500 שקל. תוסיף למשוואה את מחיר הביטוח היחסי + טסט + טיפולים על אותם חודשיים וחצי בהם תחזיק שתי מכוניות (כשאתה צריך רק אחת) - ההרגשה שלי היא שגם אם יהיה חיסכון הוא זניח לגמרי ועדיף לקנות מכונית שנייה רק כשבאמת תצטרכו אותה
  25. אני לא יודע לגבי אמינות ותדמית אבל הספארק (מיני) קטגוריה קטנה יותר מה-I20 (סופר מיני). אם כבר יש להשוות ל-I10 לדעתי.
×
×
  • תוכן חדש...