nadavd4
-
הודעות
1,541 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
3
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי nadavd4
-
טעות קריאה שלי, אבל חידשת לי לגבי טלפונים מיד 2. אגב, שמעתי איפשהו שחלק מהאסטרטגיה של לוי יצחק היא להתקשר למוכרים ולנסות להתמקח איתם בטלפון כדי להבין לאיזה מחיר יהיו מוכנים לרדת - אולי מכאן הגיעו לעולם המשפטים "לרציניים בלבד", "גמיש ליד הרכב" ו"לא להתקשר סתם" 😆
-
עד כמה שאני יודע מחירון יד2 מבוסס על מודעות אמיתית והמחיר שבהן הן נראו לפני שירדו - אם טעיתי, למד אותי. לגבי מחירון העם - המוכר והקונה לרוב ימשכו לכיוונים מנוגדים לגבי המחיר, אז סביר להניח שהמחיר הממוצע שידווח יהיה קרוב יחסית למחירי השוק. כלומר, שני המחירונים הנ"ל מונעים בעיקר על ידי קונים ומוכרים פרטיים (אלא אם כן יש גופי השכרה/ליסינג/יבואן שמדווחים לשם בעצמם) בעוד שמחירון לוי יצחק מושפע גם ואולי בעיקר מגורמים מסחריים כדוגמת חברות ליסינג, יבואנים, חברות ביטוח וכו' שטובת הרוכש הפרטי אינה בראש מעייניהם. בתור קונה/מוכר פרטי, על מי הייתי מסתמך? התשובה די ברורה. עצם העובדה שלוי יצחק נהיה נגיש ל"קהל הרחב" בחינם רק לאחרונה ורק באפליקציה שרוב האנשים הפרטיים לא יודעים על קיומה, רק מחזקת את זה.
-
לפעמים יש פער גדול בין המחירונים, ולא תמיד בצדק. בגדול ממה שהתרשמתי בכמה דגמי מכוניות שחיפשנו לקניה לאחרונה, מחירי השוק נמצאים איפשהו בין מחירון יד2 ללוי יצחק, כשהם הרבה (הרבה) יותר קרובים לאלה של יד2. לגבי מחירון העם - אני נוטה להאמין שברכבים עממיים מספיק הוא יהיה מדויק. ברכב שקנינו עכשיו (מאזדה 2), מחירון העם המשוקלל היה רחוק ב500 ש"ח מהמחיר בו קנינו את הרכב. לפות"ש - האם הרכב של החבר נמכר במצב "מושלם" או שהיה צורך ביישור קו/הוצאה גדולה בסמוך לקניה? האם מדובר ברכב חדש יחסית או מזדקן? הדברים האלה בקלות יכולים להוסיף או להחסיר כמה אלפיות ממחיר המכירה בפועל.
-
לשקול ידני ו/או רכב משומש קלות, נתנו כאן כמה דוגמאות ואני אוסיף גם מיאטה. אתה מוותר על חוויית הרכישה/קריעת הניילונים שזו חוויה שנגמרת די מהר ונשאר עם רכב שתהנה איתו למשך כל הזמן שתחזיק אותו, ואולי גם ספורטיבי באמת אם זה חשוב לך.
-
מניסיוני יש בנקים שבהעברה בנקאית/זה"ב מעל סכום מסוים ירצו נוכחות פיזית בסניף, או פקס לסניף (WTF... אבל יש עוד דינוזאורים כאלה למרות קלות הזיוף). ממליץ במצב כזה לחתום מראש על זכרון דברים, ובעיקר למצוא קונה שאפשר לבנות איתו מספיק אמון כדי למנוע "שוד לאור היום". אם יש לך תחושת בטן לא טובה לגבי קונה כלשהו, יהיו אחרים שהליך המכירה יהיה פשוט יותר איתם.
-
המלצות למוסך אמין לבדיקת רכב לפני קניה *ביבנה*. שירות מהיר
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של sniper434 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
באיזה רכב מדובר? מומלץ לבדוק במוסך שמתמחה ברכבי היצרן של הרכב שברצונך לקנות. -
מה עושים בעלי רכב נדיר יותר/כזה שהמחירון שלו לא קרוב בכלל למחירי השוק? האם יש ביטוחים שמקבלים הערכת שמאי על שווי הרכב במקום מחירון?
-
אהלן בשעה טובה רכשנו רכב שני שישמש את בת הזוג, מאזדה 2 דיינמיק בציר 2008. הבעלים הקודם קנה מערכת אנדרואיד כמו זו והתקין אותה אצל חשמלאי רכב/מתקין מערכות כלשהו לפני כמה שנים. המערכת עצמה עובדת וגם מזהה מעבר לרוורס, אבל לא הבעלים הקודם ולא אני הצלחנו לגרום לשליטה מההגה (ווליום/שיחות) לעבוד. פתחתי את הפאנל והצצתי לראות/לצלם כיצד חוברה המערכת, ונראה שהצמה עברה חיתוכים/חיבורים והתווסף גם מתאם can bus כלשהו שלא ראיתי שנמכר יחד עם המערכות האלה. האם למישהו יש ניסיון עם חיבור לכפתורי השליטה מההגה במאזדות? האם בכלל צריך חיבור ל can bus בשביל זה, או שיש חוטים אחרים בצמה שמשמשים לכך?
-
לדעתי בתקציב הזה כדאי לשקול ידני - אתה מקבל דגמים צעירים בכמה שנים טובות באותו המחיר = אמינות ובטיחות גבוהות יותר, וגם צריכת דלק טובה יותר בגלל הידני.
-
זה מזכיר לי איזו מודעה שראיתי לא מזמן על רכב די נדיר שנשמר בצורה טובה, בה צוין שהרכב "של נכה" לפני דברים אחרים שכנראה יותר חשובים/רלוונטיים ברכב מסוג זה. התגובות לא איחרו לבוא... התשובה למשפט השני נובעת מהמשפט הראשון - לא לכולם יש גרוטאה, לחלקנו יש רכב שאכפת לנו מהמצב הקוסמטי שלו, ברמה כזו או אחרת. הבעייתיות בחניה "מדרום לירקון" היא ששם גם אם אתה מחזיק בפרארי או שאתה עבריין מהסוג שלא כדאי להתעסק איתו, הרכב שלך עדיין נתפס כגרוטאה/מעצור דלת/חיישן חניה על ידי שאר משתמשי הדרך. הפתרון הוא קל, למצוא מישהו יותר שרוט ממני ולחנות לידו 😄
-
יצא לי להיתקל בשרשור רק עכשיו, נהנתי לקרוא. בעקבות חבר שקנה אלטו דומה כרכב שני בדיוק באותן נסיבות כמוך אני לא יכול שלא להזדהות יותר, הרכב הזה (ודומיו) נותנים המון במעט מאוד כסף, אם אתה לא מסתכל על בטיחות כמשהו משמעותי. מקווה שהרכב הראשי (או תחב"צ, רחמנא לצלן) משרת אותך היטב בהעדר רכב שני. ולכל אלה שחשבו ששיחת וואצאפ מקונה פוטנציאלי היא לא רצינית - הנה הדוגמא הנגדית.
-
בוקי צודק. למיטב ידיעתי השמנים היחידים שאי פעם היו מאושרים עבור המנוע הזה הם: 0w30 - PSA B71 2302/2312 אחד מהם ישן יותר והשני מחליף אותו, להבנתי הם די דומים. 5w30 - PSA B71 2297 זה התקן שהיצרן ממליץ לשים בארץ, כאשר לובינסקי שמים את זה של טוטאל. יש מידי פעם מבצעים באוטו דיפו על שמן של מוביל בתקן הזה, משהו כמו 180-200 ש"ח ל5 ליטר. המידע הזה יכול להימצא בחוזרים של היצרן ואולי גם כאן בפורום, היו כבר כמה ששאלו.
-
שיחזיר להם וידרוש את כספו בחזרה. אני באמת לא מבין איך למתדלקים עדיין מותר בכלל למלא שמן כשמילוי שמן לא מתאים יכול לפגוע באחריות של הרכב.
-
אתה צודק, השמן הזה לא מתאים. אך מה השאלה פה? והאם מילאו לו, או שרק נתנו לו את הבקבוק ואמרו סע לשלום?
-
בתקופת האחריות ומסיפורים ששמעתי על לובינסקי, גם לדעתי בתקופת האחריות עדיף לטפל במוסכי הרשת. במרכז ת"א יש את ליטל שהניסיון שלי איתם היה טוב (אבל זה היה תיקון במסגרת אחריות, לא טיפול תקופתי).
- 4 תגובות
-
- 1
-
-
הכל נכון - חוץ מזה שאין לך באמת שעתיים פנויות אלא אם כן אתה עובד בהייטק, נוסע למשרד ברכבת, ובזמן הנסיעה עובד מרחוק. אולי זה היה נכון אם כולם היו עוברים לעבוד מהבית לפחות 2-3 ימים בשבוע, משהו שכנראה לא יקרה ברוב המגזרים בלי עוד סגר כזה או אחר.
-
מחזק - אני נוסע כבר כמעט 9 שנים (מינוס שנת הקורונה) על בסיס יומי ברכבת מאיזור השרון לתל אביב. אם זמן הנסיעה ברכב ליעד הסופי לא קצר משמעותית לעומת הזמן הממוצע שיקח בעת שימוש ברכבת (פחות ממחצית), אני לא רואה סיבה שלא להשתמש בה - בשביל הבריאות הנפשית שלי. כתבתי ממוצע, כי יש מסלולים שהזמן הזה נכון רק בתיאוריה ולרוב האוטובוסים בדרך לרכבת לא מסונכרנים איתה/יש איזו שביתה או פרויקט חישמול שגורמים לביטולים. ועדיין, מעדיף ביטול רכבת "פעם ב-" מאשר עצבים בפקק כל יום.
-
מחזק לגבי ה208, אפילו שה"קטע" שלה הוא בכלל לא בקו ישר. אני חייב לציין 2 דברים - אם אכן גיל הרכב לא קריטי לך, אפשר לרדת בשנתונים ולרכוש רכב טורבו משופר/בר שיפור כזה או אחר שיהיה חזק משמעותית. אני יודע על לא מעט וואגיסטים שמגיעים מרכבים עם 300 כ"ס וצפונה שעברו לפיג'ו כי הם התרגלו לתאוצה בקו ישר ורצו משהו אחר. אני מכיר גם בעלי פיג'ו שעשו את המעבר ההפוך כי כל מה שעניין אותם זה תאוצה בקו ישר, ומכרו אותה "כי הריגוש נגמר".
-
וגם שם החוויה שלך מאוד מאוד תלויה איפה אתה גר. בנתניה גרתי בשכונה הכי קרובה פיזית לתחנת הרכבת וזה היה סיפור של 5 דקות באוטובוס/רכב או 20 דקות בהליכה נינוחה. 55 דקות דלת לדלת לעבודה במרכז ת"א, כשאני נכנס לרכבת לפני שהיא יוצאת ומנמנם עד ההגעה. בהרצליה שהתלוננו עליה כאן יש מי שגר בשכונות הקרובות לתחנה ומגיע ברגל, וממה שהתרשמתי רוב מי שלא (אני למשל) - מגיע באוטובוס תוך 10-15 דקות. זה בסדר שתחנת הרכבת לא תהיה "באמצע" וגם אם כן - תמיד יהיה מי שגר רחוק. החוכמה היא לדאוג שגם מי שגר רחוק ממעוז חפצו יוכל להגיע ביעילות, וכאן לדעתי המתכננים חטאו בגדול.
-
בתור אחד שהיה גר שנים בישוב כפרי ממוצע ונסע 6-12 ק"מ ב30-40 דק' בכל בוקר לתחנת הרכבת הקרובה, אין לך ממש ברירה. יש קו ספגטי שעובר בכל הישובים הסמוכים שלא תמיד מגיע בזמן או מגיע בכלל, ולוקח לו באיזור השעה להגיע, לא כולל ה20 דקות שתצטרך לחכות לרכבת כי פספסת אותה בדקה. מאז ש"בחרתי בקפידה את מקום מגוריי" ואני דואג לגור קרוב יחסית לעורקי תחבורה ראשיים, איכות החיים השתפרה פלאים ואני מוצא את עצמי משתמש ברכב לסידורים ופנאי בלבד.
-
בחיפושי רכב לבת זוג ראינו לא מזמן סוויפט בתנאים כאלה, בתמונות נראית טוב ויש לבעלים חניה פרטית. בפועל הרכב משופשף ומוזנח, ברמה של חלקי פלסטיק/טמבון שנופלים מהרכב ומיכל שפריצר שיבש לפני שנים - כי למה לתקן או לנקות אם מחר תקבל פיצוץ בחניה. ובשיא החוצפה המוכר "רוצה מחירון" ולא יורד שקל. כמובן שעם ישראל לא כזה פראייר, והמודעה צוברת אבק כבר שבועות. ויש עוד המון דוגמאות כאלה...
-
כל רכב מאזור גוש דן/ירושלים/חיפה או כזה שננהג לשם על בסיס קבוע יסע בפקקים. הבעיה מתחילה אם אתה רוצה רכב במצב קוסמטי טוב/לא רוצה לעשות יישור קו קוסמטי - בתל אביב יהיה לך קשה מאוד למצוא את מבוקשך. לפחות ככה התרשמתי מרכבים שחיפשתי עד היום...
-
לא הייתי מגדיר את כצנלסון "עורק תחבורה ראשי", אלא יותר לכיוון של איילון/כביש 2/4/מסילת רכבת - כזה שהמון אנשים (עשרות/מאות אלפים) עם מוצא/יעד שונים לגמרי עוברים בו כל יום. וגם אז, אתה צריך שהיעד שלך יהיה קרוב בעצמו לעורק ראשי שכזה. חוסר יעילות...
-
זה לא משנה איפה אתה גר - רק כמה אתה קרוב לתחנת הרכבת/עורק תחבורה ראשי אחר. כשגרתי בנתניה מרחק הליכה מתחנת רכבת, ההגעה לעבודה בתל אביב לקחה לי 50 דקות שרובן היו ישיבה במזגן ברכבת. הבעיה בתחב"צ כאן היא חוסר יעילות, זה לא שחסרים קווי אוטובוס בגוש דן. זה מתבטא בין היתר בהמון קווי אוטובוס שלא מאפשרים לך לעשות שום מסלול הגיוני, תחנות רכבת במיקומים מוזרים ולא נגישים, וחוסר אמון אצלנו האזרחים שהשתרש במשך שנים וגורם להורדת הביקוש לתחב"צ.
-
סע בשיירה עם בוקי. הסיכוי ששתי הצרפתיות ייתקעו קטן יותר.
