Jump to content

yd b-4

  • הודעות

    1,113
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי yd b-4

  1. עדכון: למרות שמאוד היה קשה לי לוותר כי ממש "ננעלתי" על הרכב. החלטתי להיות חכם הלומד מנסיונם של אחרים. מה גם שאני גר בדרום וכאן חםםםם בקיץ. כרגע אין לי צורך ממשי ב7 מקומות ולכך פעם שלישית גלידה והיום רכשתי B4 2010 ( השלישית שלי מהדגם הזה!! והB4 החמישית) שמורה ק"מ נמוך ומחיר רצפה. אני מניח שנסתדר יחד עוד שנה עד שאצטרך באמת 7 מקומות לבנתיים נכייף. ותודה!
  2. מעוניין לקנות כזו. נורת מנוע דולקת מוכר טוען עקב המערכת. בכללית זה מתאים? (יש משמנת המערכת כבר מותקנת שנה וחצי)
  3. קודם כל הגיר והטורבו חדשים והוחלפו במורשה. אבל כן מחשיד אותי שהמנוע הוחלף לפני חודש (500ק"מ סה"כ משומש גם הוחלף במורשה) וכבר הוא מוכר. אם כי לפי מה שהבנתי המנוע באחריות שנה. (ניתן לבדיקה מול המוסך) מבאס אבל נראה לי באמת אני ארד מהרכב הזה. בקצב התקלות הזה עוד שנתיים כולם יהיו מושבתים. מה שיגרום לירידת ערך מטורפת שזה אומר שעדיף כבר לקנות רכב חדש יותר ולהתקזז על ירידת הערך הזו.
  4. לאחר חיפוש רכב 7 מקומות. היחדי שאני מרגיש שלא "מעניש" אותי מבחינת מחיר/מראה/אבזור/מנוע. היה הפורד הנ"ל. משנים 12-14 מה שמאוד הרתיע אותי זה הדיווחים על חוסר אמינות ומחירי תיקון בשמיים. כמעט לכולם החליפו טורבו להרבה מאוד החליפו מנוע!! וכשצריך שיפוץ גיר זה עסק יקר להחריד. מצאתי אקזמפלר עם ק"מ נמוך. (אזור ה100) אך לא ממש שמור שעבר בשנה האחרונה טורבו+גיר. ולפני חודש מנוע (משומש כמובן אין לי מושג למה) המחיר? הערך 5 אלף יותר מאחד מקביל ללא כל ההחלפות הנ"ל (שבוצעו במורשה בערך 30 אלף ש"ח!) האם זו הזדמנות או שהערך ירד מאוד בגלל ההחלפות.
  5. העסק שלי זה יעוץ מס. בלשון הרחוב זה מנהל חשבונות/רו"ח אבל בא נעשה סדר. מנה"ח- לא מחוייב ברשיון כל שהוא מנהל את ההוצאות/הכנסות השוטפות. יועץ מס/רו"ח -מחוייב ברשיון ומוסמך לייצג מול רשיות המס (מע"מ מס הכנסה ביטוח לאומי) וכמובן מפיק וחותם על דו"ח שנתי. ההבדל בין השתיים שיועץ מס יכול לחתום עד עצמאיים ורו"ח חותם גם לחברות. לא ממש הגדרת מה זה עסק אינטרנטי אבל כפי הבנתי יש הוצאות פרסום/הקמת ותחזוק אתר וכ'ו..
  6. כעוסק פטור לא תוכל להזדכות על כלום בעלות ההקמה כך שלא בטוח שזה משתלם לך . לגבי חשבוניות אני התחלתי להשתמש באתר הזה בחינם. ולאח"מ שהתחיל להיות לי "נפח" כמובן בתשלום. אגב לנסות לעשות הנה"ח לבד זה אפשרי השאלה אם כדאי. (רק היום הצטרף אליי לקוח שזקוק רק לדו"ח שנתי. עקרונית הוא כבר יודע איך עושים אותו לבד. אממה זה לא בדיוק המקצוע שלו והוא נמרח קצת והקנס שהוא קיבל כבר הוציא לו את הטעם לעשות לבד אכל. לקה ושילם) http://www.myofficeguy.com אם אין לך עבודה מספיקה ויש לך מספיק אנרגיה לנבור בטופסולוגיה בכיף. לרוב האנשים זה סיוט שיכול להיות מתורגם לקנסות הפסדים ובזבוז אנרגיה מיותרת שיוכלה להיות מופנית לקידום העסק. גילוי נאות- אני בעל משרד יעוץ מס.
  7. מעוניין לרכוש פורד SMAX משומשת. (התקשרתי למוסך המרכזי של פורד והם אינם מוכנים לבצע בדיקות לפני קנייה) בעיקר מחפש מכון אמין שלא רק עסוק בלדחוף כסת"ח. אגב נהוג שבוחנים מבצעים נסיעת מבחן? (אני לא מכיר דרך אפקטיבית למצוא ריג'קטים במהירות גבוהה בלי נהיגה אבל אולי הטכנולוגיה היום שונה)
  8. כמעט קניתי את הרכב הנ"ל. (ומחיפוש הבנתי שהוא מעולה) לאחר מכן שיניתי את דעתי ואני עומד בפני קניית פורד SMAX. אכתוב את השיקולים אולי הם יהיו רלונטיים אליכם. 1- טעם וריח לי הוא "נראה" הרבה יותר. 2-מנוע מאוד חזק וממש לא עצל כמו בגרנד. 3-זה כבר מקריאה ונהיגה על הפורד בלבד נוחות ואבזור ברמה גבוהה יותר. אין טעם לכתוב על מרווח כי שניהם מרווחים מאוד. ועכשיו לקאץ'. הרכב עם אחזקה גבוהה יחסית (טורבו -7000 החלפת קלאצ'ים כואבת (שהיום זה בעצם החלפת גיר מלאה) באזור ה12000) כנ"ל צריכת דלק אם כי הגרנד סניק בנזין לא בטוח טובה יותר באספקט הנ"ל. אך לדעתי זה מתקזז עם המחיר הזול שלו לעומת המתחרות הישירות (סטייל מאזדה 5 שיקרה משמעותית ממנה)
  9. מחפש רכב זול אך מטופל נעים ואמין ? בול בשבילך!! 2009 120.000 ק"מ (נמוך מאוד) יד 3 ראשונה ליסינג מטופלת במורשה + היסטורייצת טיפולים שליטה מההגה. בקרת שיוט. חיישני רוורס. מערכת אנדרואיד (וייז יוטיוב מלצמת רוורס) כל הטוב הזה ב12500ש"ח איציק 0504173900 או בווטסאפ 0552423615 הרכב בקרית-גת. .
  10. כבר התחלתי להפזר לצערי קבלו בהבנה. המחשבה הייתה לקנות ג'יפון 7 מקומות בסביבות ה80 אש"ח. ירדתי מכך מכמה סיבות המרכזית כרגע אני לא ממש זקוק ל7 מקומות (זוג+3) ויש לאן לנתב את התקציב למטרה שונה. התקציב עודכן ל30 עד 40 לא אכפת לי בפחות. כפועל יוצא החלטתי על רכב גישור לשנה וחצי הבאות. (כרגע נדחסים בB3 עלה לי כבר...) מה בכוונת- משפחתית מרווחת עם עדיפות לסטיישן 1-מגאן סטיישן 2013-14 דיזל לחסכון בדלק. (למרות שרוב הנסיעה עירונית) לאחר קריאת כל שרשור רלוונטי לא הצלחתי לגבש דעה על אמינות הגיר ברכב ועל המשמעות הכלכלית במקרה כשל. 2-סניק מנוע בנזין הבנתי שאמינה עצלה מרווחת וזולה שנתונים 10-12 3-B4 מרווח נוח ומשעמם (היו לי כבר איזה 5 כאלו 2 מהשנתון הרלוונטי) יתרון אישי בחסכון במוסכים שנתונים 10-13 7 מקומות זולים יחסית (בכל מקרה כיף אוטו גדול ומרווח) 1- גרנד סניק (כנ"ל) גרסת הבנזין בתקציב לאחת שמורה יחסית 2- S max רכב שמאוד אהבתי לנהוג עליו לפני 8 שנים. אך מקריאה ממושכת הבנתי שהמנוע החדש לא אמין בעליל מה שמאשפר לי רק עד 2011 תכלס מכל הרשימה הוא נראה לי הכי מעניין אם כי קצת מיושן. מה דעתכם ואיך בכללי הגירסא הישנה של המנוע מבחינת אמינות/ביצועים/צריכת דלק
  11. לא בטוח שהבנתי למה אתה מתכון. אבל שילמתי כבר 6 שנים נשארו לי עוד 24 (סה"כ 30)
  12. טוב אז הגיע תורי להתייעץ כאן. אז כך ב2013 רכשתי דירה בנתונים כדלהלן. מחיר רכישה-590 א"שח הון עצמי- 150 אש"ח משכנתא- 442.5 אש"ח ל30 שנה תמהיל - 1/3 פריים - מינוס משהו לא ממש זוכר 2/3 ל"צ משתנה אז הריבית הייתה גבוהה מאוד משהו כמו 5.35 המצב כיום- 121.789 פריים מינוס 0.5 = 1.25 266.565 ל"צ משתנה 3.3 ריבית כיום. סה"כ 388354 אש"ח לעוד 24 שנים סכום ההחזר החודשי הוא 1800 ש"ח בקירוב. מה השתנה מאז- מחיר הדירה כמו בכל הארץ עלה כיום היא נסחרת בערך ב850 אש"ח יכולת ההחזרה בכיף בלי מאמץ גדול היא 3000 ש"ח בערך (הכנסה יציבה של 12000 נטו עם צפי לעלייה מתונה בהמשך) יכולת פריעה מיידית (אין לי עמלות היוון כרגע) בין 40 ל 80 אש"ח רצון בתקופה הקרובה (שנה עד חמש) לעבור לדירה יקרה יותר משמעותית. (בצמוד לעלייה בהכנסה של 3000ש"ח נטו יציב לפחות) הקטע שהפקידה טוענת שממש לא כדאי לי לשנות את המשכנתא מלבד מפריעה של סכום חד פעמי. כי כיום הריביות גבוהות יותר מה גם שחייב 1/3 קל"צ מה שלא חוייבתי בעבר. אולי באמת כדאי לחסוך את ה1200 המיותרים כל חודש וכל פעם להוריד 10% בבת אחת (זה המינימום האפשרי לפריעה מוקדמת) או שבכל זאת עדיף לקצר בתקופה משמעותית. אשמח לייעוץ . תודה!
  13. אם לא ניתן להסב אותה לגז בצורה נורמלית אמינה ופשוטה (באמת אין לי כח להתעסקות עם מערכת גז הזרקה ישירה). זה נראה לי כבר גדול עליי צריכה של 1-6 (רוב הנסיעות בעיר). אולי באמת יותר הגיוני לקנות רכב 5 מקומות לתקופה של שנה וחצי ורק אז להחליט.... בכל אופן תודה!!!
  14. אז כך בזמן האחרון אני מחפש רכבי 7 מקומות (בנחת לא ממש בלחץ) נמצא בשלבי נבירה ראשוניים. כרגע אנחנו זוג עם 3 ילדים אבל ההמשך כנראה יבוא אז כבר אין טעם לקנות 5 מקומות מה שמוריד לי הרבה אופציות נורמליות . הדרישות- -לא מיניוואן (אשתי) -מרווח/חזק/נוח/פרקטי (אני) -שנתון מ2013 -טווח מחיר 80 ומטה. -אחזקה שפויה כוללת! (שזה אומר מבחינתי שלקנות אקס טרייל חדשה ב160K בשביל לחסוך בדלק ולאכול את זה בירידת ערך מטורפת זה לא חכם) מהשקלול שעשיתי עד עתה יש לי אופציות בודדות. אאוטלנדר שמרגישה לי צפופה וספרטנית מעט. סנטה פה בשנתונים מתחת או דילים גמורים ויקרים. סורנטו כנ"ל. הטרוואורס לי בעיינים נראה טוב מרווח (הגודל לא מפריע אני לא גר באזור צפוף) חזק מפואר ודיי זול ראיתי כמה 2013 בסביבות ה85. מה שלא ברור לי זה רמת האמינות והאחזקה הכוללת של הרכבים הללו והאם המחיר הנמוך משקף "צרכנות ישראלית-יפנית" שזה לא מעניין אותי מנדאי. או שבאמת יש סיבה למחיר הירוד. ושאלה נוספת האם ניתן להסב אותן לגז. מה שיוריד את צריכת הדלק שמן הסתם גבוהה. אופציות נוספות? בכיף!
  15. אם הוא מוכר לך את המאזדה ב10K לא רואה התלבטות. יותר נוחה עמידה ובכללית יותר אוטו ...
  16. אני לא הייתי מוטרד מאיך הרכב "יראה" את סימוני הכביש. מניח שתהיה שיטת סימון אלקטרונית כל שהיא שלא תלויה במצלמות. כך כל הבעיה תיפתר. לגבי בלתמי"ם על הכביש כאן מצלמה + רדאר בשילוב תאורת רכב חכמה. כמו לד עוצמתי היקיפי שמנטר סינוור ומנתב את האלומה למכייון אחר. יכולה להיות פתרון נחמד. אגב כחובב צילום אני באמת עדיין לא מבין איך המערכות מבוססות המצלמה כיום פועלות. מי שמתעסק עם מצלמה מעבר לצילום בסמארטפון יודע כמה זה כלי מוגבל. שאפו למהנדסים שהצליחו ליצו ניטור אמין. ועוד ממכשירים עם חיישני צילום קטנים מאוד. (מה שגרום לאבחנה נמוכה יחסית בתנאים לקויים.)
  17. לי כנראה לעולם לא תהיה פיצה/שווארמה. אני ממש לא הטיפוס. אבל סתם מחשבה שהשתעשעתי עם עצמי זמן רב. למה להמציא את הגלגל. אני למשל מכיר פיצרייה בסיסית מאוד בעיר שגרתי בה פעם. חוץ מציוד להכנת פיצה אין שם שום אביזר/פריט שווה ערך הכל הכי פשוט ומאולתר שיש. אבל מה הפיצה טעימה!!! ועוד פעם טעימה וזולה. כמה זול? 25 למגש. התכנון שלי היה פשוט לבוא לעבוד אצל האדון חודש/יים אפילו בחינם! כן בחינם יידע שווה כסף. לקנות! ממנו את המתכון (כמובן עם הסכמיןם וכ'ו) אני לא מדבר על רשת בינלאומית נראה לי שבאלפים בודדים עד עשירייה זה נגמר. עם מה נשארנו. נסיון בעבודה. כך נוכל לדעת אם זה מתאים לנו בכלל. יידע בייצור פיצה. טריוויאלי אבל יש מספיק מקומות לא מוצלחים שכולנו מכירים. מתכון ברור שמוכח כעובד. 15K פחות בבנק בשביל רכישת היידע. מבחינתי משתלם. * לא נוסה ולא מוכח. אשמח לדעתכם בעיקר בקטע התיאורתי.
  18. https://www.youtube.com/watch?v=Fg6vql6fFzU בקצרה- מתיזים סביב הג'אנט ספריי כלשהו מדליקים עם מצית או משהו דומה וברגע הגלגל מתנפח. מישהו מכיר ויכול להסביר קצת יותר על הטכניקה?
  19. היי. וסליחה על החפירה.... אמל"ק - איך אני משווק את עצמי ללקוחות כיועץ מס. לאחר אינספור לבטים, החלטתי שאני "הולך על זה" ופותח משרד יעוץ מס. (לאלה שלא בקיאים מה זה המקצוע הזה- בקצרה זה רו"ח משונמך ז"א עם יכולת להגיש דוחות שנתיים רק לעוסק מורשה/פטור/עמותה עד סכום מסוים. ללא יכולת להגיש דוחות לחברות. שאר העבודה, הנה"ח וייצוג ברשויות המס זהה) כמובן שלא התחלתי מהאויר ונעשתה עבודת שטח. המצב כעת חודשיים לאחר ההקמה שאני משתכר טיפה'לה מעל מה שקיבלתי כשכיר. בערך במחצית השעות חלק כפרטי וחלק כפרילנס. השאלה היא מה עושים מכאן. אפשר למרוח זמן ולהתנהל "מפה לאוזן" באיזי ולאט לאט לגדול. לבנתיים זה עובד לא רע אבל לא לזה אני מכוון. אציין שמבחינה מקצועית ויחס ללקוח נראה לי שאני דיי נמצא בטופ. (לא אכפת לי לפרגן לעצמי כי ת'כלס אתם לא באמת מכירים אותי זה רק לצמורך העמדת נתונים) והחזון שלי וכך לפחות אני משווק את עצמי שאצלי הלקוח איננו מספר! (ואני יודע איך עבודה מתנהלת במקומות אחרים....) מה שכבר הפנמתי זה שלעבוד במחיר נמוך זו טקטיקה גרועה. זה מוביל לשכר נמוך והרבה שעות עבודה= זלזול בלקוח ואת זה אני לא רוצה. אז מה הלאה. מה אתם בתור עצמאים הייתם מצפים מהרו"ח/יועץ מס שלכם. מה היה גורם לכם לקחת שירותים דווקא ממנו. אני חשבתי להציע 3 חודשים חינם ללקוח . ללא התחייבות (שזה בערך עלות קניית תיק ) מדבר אליכם? וכמובן במהופך מי שעשה מהלך כזה בעבר (לאו דווקא בתחום הזה כל תחום של נותן שירות רלוונטי לדיון) אשמח מהתובנות שלו.
  20. השאלה כמה אתה מוכן "להתעסק" עם זה. אני קניתי אוניברסלית ב370 שקל מאלי אקספרס . ואני הרבה יותר ממרוצה אם כי יש בזה הרבה אלמנט של מזל. לבנתיים אני חצי שנה נהנה
  21. לפני שאתם מעלים מחשבה בראש..... ישבנו כמה חברים לפטפוט קליל. צץ נושא של השכרה וכ'ו נזכרתי שלפני כמה שנים שכרתי רכב ולאחר תלונה על פנס אחורי לא תקין התגלתה הפתעה כנראה אחד השוכרים לפניי "עקץ" את כל מכלול הפנס האחורי ונשארה רק הבקלית אז זה לא ממש עניין אותי (מתחתנים פעם אחת...) .אבל עכשיו צצה לי שאלה מטרידה איך חברת השכרה מבטיחה לעצמה שהרכב לא הוחזר כשמחשב גיר-צירייה אנא עארף לא הוחלף בחלק תקול ע"י השוכר...נראה לי שהבנתם.... הדיון תאורתי!!!! ולא נראה לי שאני מעלה רעיונות לראש קלוקל.כי אם לי עלה בראש מן הסתם לעוד כמה ברנשים לפניי וגם לחברות עצמם זה עלה מתישהו אז איך זה הולך באמת?
  22. נכנסתי רק מהסקרנות מה הציעו לך בתקציב כזה מגוחך.... אבל היי לאבא שלי יש סיוויק 2002 עם 280 אלף קילומטר!!!!! שביציאה מהמקום מורידה כמעט על ארבע את הB4 שהיו לי והיו לי כמה. סיוויק זה ממש לא רכב ספורט או אוחז בשנים האלו לפחות אבל יש תחושה של רכב נמרץ והוא גם דיי חסכוני ואמין. (שוב במסגרת התקציב זה נראה לי בחירה הגיונית השאלה מה הסיכוי שתמצא אחת במצב נורמלי) עוד אופציה בדגש על אמינות מופלגת היא סובארו אימרפזה אבל היא לא ספורטיבית ולא חסכונית. מה שכן לא תצטרך לנחש אם היא תניע בבוקר.....
  23. אגב בכבל שזור ללא סופית. כל פעם שהידקתי במהדקי חשמל רגילים "שוקולדה" החוט השזור מתפזר יש בכך סכנת התחממות? שאלה שנייה איך מהדקים נכון את הסופיות כבל האלו עם פלייר זה לא ממש הולך והרבה פעמים הכבל בורח ממנו. עוד בעיה שנתקלתי זה שקשה מאוד להדק את הסופיות האלו עם "השוקולד" זה לא נתפס. אשמח לפתרונות שלכם.
  24. yd b-4

    מצלמה לבעל ידע מועט

    בעניין הפילטרים. אין צורך בפילטר קרני UV ומן הסתם הוא לא יעזור במקרה של מכה חזקה. לעומת זאת שריטות זה מונע. בציוד יקר זה באסה כי אף אחד כמעט לא יקנה עדשה אפילו אם היא שרוטה קלות ואם כבר במחיר של רכב עם שאסי בלי גיר מצד שני כך קניתי עדשה מעולה בשליש מחיר אז אולי כדאי שלא תשימו פילטרים..... HOYA ו B&W הם חברות טובות ומוכרות שפחות פוגעות אופטית בעדשות מומלץ לקנות באמאזון.
  25. yd b-4

    מצלמה לבעל ידע מועט

    השנקל שלי- פות"ש יקר. אתה מתכנן להוציא סכום מכובד על ציוד שאינך יודע מה עושים איתו. צילום זה סוג של מקצוע שצריך ללמוד, ולא התמונות יצאו לך דיי דומות למה שאתה משיג היום. אז או חבל על הכסף או שתלמד תחביב חדש בקצב שלך תלמד מה אתה צריך, מה מעניין אותך ואיזה פשרות אתה מוכן לספוג בציוד שלך. (בכל מצלמה או מערכת יש פשרה מסויימת). הידע הטכני הוא ממש לא מדע טילים. היום הרבה יותר קל להוציא תמונה טובה טכנית מפעם. אך זה מצריך לימוד קל אם תרצה בלוג או אתרים בעברית שמלמדים מהבסיס נשמח להציע לך. את הצד האומנותי תפתח בטעם שלך ובקצב שלך. בהצלחה.
×
×
  • תוכן חדש...