-
הודעות
881 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shais01
-
כיוון פרונט מקצועי למי שלא מתפשר על איכות - המעבדה לרכב, חולון
shais01 פרסם הודעה בנושא של המעבדה לרכב בתוך פורום חוות דעת בעלי מקצוע
לאור ההמלצות בשרשור החלטתי להביא את שתי הגבירות האיטלקיות לביקור ב'מעבדה'. ראשונה הגיעה ה 166 עם תלונה על מכה בעת מעבר במפרים. ג'וג'ו בדק ולמרות הכוונה מוטעית שלי למתלה זיהה מהר שמדובר בתושבת מנוע פגומה. אחריה הגעתי עם ה GTV לכיוון פרונט, אחרי כיוון ונסיעת מבחן ג'וג'ו לא היה מרוצה, החליף את הצמיגים קדימה/אחורה בצד אחד, שוב נסיעת מבחן ואז החלפה דומה בצד השני, ועכשיו ה GTV נוסעת חלק, מדוייק וישר. ד"א - מסתבר שלמיתוס של TOYO T1R יש נטיה למשוך לאחד הצדדים יש במה להאחז. המשיכה נמשכה בלא קשר לכיוונונים עד להחלפה השניה קדימה/אחורה (הרכב נועל רביעיה טריה של T1R). בקיצור - עידן וג'וג'ו מתפעלים מקום מקצועי מאוד, מצוייד היטב, נקי ומסודר. שירות סבלני ונעים - תענוג לבוא! מומלץ! שי -
העדפת מנועים מחו"ל באה בשל האחזקה הטובה יותר לה הם זוכים שם - נוזל קירור יעודי, החלפת שמנים ומסננים בזמן וכנראה גם עבודה עם דלק נקי יותר. בנוסף, יבואן מנועים לא ישקיע הובלה+מיסוי על מנוע שעל פניו איננו 'פרפקט' וזה יוצר סינון מסוים, בעוד שכל מנוע שיפורק בארץ בסוף ימצא עצמו מותקן ברכב אחר, גם אם מאחוריו 200K ק"מ. עדיין יכול להיות מנוע מפירוק בארץ שיהיה במצב מצויין, אבל זהו העיקרון המנחה. שי
-
זה לא נכתב עד עכשיו אז לדעתי ההבהרה נדרשת - אתה מודע לכך שלמרות הדמיון/זהות בתצורה ובנפח, V6 3.2 אין שום קשר בין המנוע ב 159 למנוע ב GT? בGT זהו מנוע אלפא קלאסי ששורשיו מגיעים עד ל GTV6 משנות ה 80. מנוע עם המון אופי ואמינות שאמורה להיות מצויינת. ב 159 זהו מנוע שנלקח מGM ועבר התאמות ועדכונים לפני התקנתו באלפא. מי שמעוניין באמינות והאיכות העדיפות של ה 159 ועדיין רוצה 2 דלתות ומראה יותר ספורטיבי ראוי שיבחן את הבררה. למרות שלדעתי האישית ה 159 יפה ממנה. שי
-
קיבלתי אתמול את ה GPS - עובד יפה והגיע טעון במפות של ישראל + צפון אמריקה (ביקשתי. עולה 5$ אקסטרה). אבל ידית האחיזה שלו - הפריט שמתחבר לחלון הגיעה שבורה, ליתר דיוק הידית שמפעילה את פעולת ההצמדה לשמשה. שלחתי להם מייל, נראה איך השירות שלהם... שי
-
מבין שבמקום כרגע אין מכונת שטיפה אלא שטיפה ידנית+גרניק ושואב אבק (+/-). אם כך, ממליץ לך לבדוק כמה יעלה לך לרכוש את הפריטים הללו לבד (חדש/משומש) ולשכור מקום 'בתול'. אולי ההתחלה תהיה מעט קשה יותר, אבל בלאו הכי מספר הלקוחות הקיים הוא נמוך, אבל כך תוכל לבחור מקום שהוא אולי אטרקטיבי יותר (מישהו אמר תחנת דלק?) וסביר להניח שהשכירות למקום 'בתול' תהיה נמוכה יותר. שי
-
תחליף אותם, סיכוי טוב שהגומי התייבש. שי
-
מימוש אחריות על מצבר- החלפה בחדש או משומש ? מה מקובל בענף?
shais01 פרסם הודעה בנושא של אייל בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא רמזתי שהכשל של המצבר הישן אירע בכוונה ואם כך הבנת אני מתנצל. ברור לי שמדובר בתקלה. כוונתי היתה שברגע שיובן בציבור שמצבר שקרוב לסיום תקופת האחריות מוחלף בכל מקרה בחדש ימצאו החכמים שיגרמו למצבר שלהם למות על מנת לקבל מצבר חדש. מאחר וחלקנו נורמטיבי ולא יעשה מעשים כאלו ומאחר ומישהו יאלץ לממן את ההחלפות המיותרות הללו, ברור שהתוצאה הסופית תהיה עליית מחירי המצברים החדשים, עליה ממנה כולנו נפגע. לכן, למרות שזה מבאס לקבל מצבר משומש, מאחר וזה מוצר בעל אורך חיים קצוב השיטה בה לקראת תום תקופת האחריות מקבלים מצבר משומש בעצם מגינה עלינו. מבין את השיקולים שהעלת בעניין ההתנעה בדרדור והאמת שבמצבך כנראה שגם אני הייתי עושה כך. אני בטוח לעומת זאת שמעטים ערים למשמעות הפעולה. שי -
מבחינת הקרוב זו מתנה, מבחינתך ממש לא כי היא תעלה לך (על פי הערכה) לפחות 2000$. אז השאלה הראשונית שצריכה להישאל היא האם האופנוע הזה מדבר אליך. אם לא, תשקיע עוד 1000-2000$ ברכישה של משהו שכן. בלאו הכי המוצר הסופי (עלות היבוא+השיפוץ) יעלה הרבה יותר. בנוסף, כדאי להביא את האופנוע למצב מכאני מושלם לפני היבוא, זה אמור להיות יותר זול ובטח יותר מהיר וזמין מאשר לעשות זאת בארץ. שי
-
מימוש אחריות על מצבר- החלפה בחדש או משומש ? מה מקובל בענף?
shais01 פרסם הודעה בנושא של אייל בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מבאס, אבל נראה לי סביר שמצבר שנותרו לו חודשיים אחריות יוחלף במשומש. אחרת כל ישראלי 'טוב' יחסל את המצבר שלו (וכמו כל פריט מתכלה אין בעיה לעשות את זה במכוון) חודש לפני תום האחריות כדי לקבל חדש. בעניין ההתנעה בדחיפה/דרדור - קראתי פעם (לא זוכר היכן לצערי) שהתנעה שכזו מאוד לא בריאה לממיר הקטליטי ועשויה לחסלו בשל דלק לא שרוף המגיע אליו. האם נכון? שי -
קנייה של שמן 10w60 בצפון - מי מכיר?
shais01 פרסם הודעה בנושא של itaysamurai בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כי זו המלצת היצרן. שי -
צר לי, אבל זו תגובה ברמה נמוכה התוקפת את האיש ולא את העניין. לא ראיתי ש drsubaru ניסה לקשר בשום שלב בין השרשור הזה לבין עיסוקיו האחרים. זה קישור שאתה עשית במו ידיך עכשיו. לא ראיתי שהד"ר תקף את הפורום בשרשור הזה ובכלל, להיפך, וזה לא שהנהלת הפורום בטעויותיה (פעמיים!) ובתגובותיה השגויות לא היתה מצדיקה ביקורת עליה מצידו. האם הטענות שהוא מעלה אינן נכונות? אפילו טריידמוביל הודו שכן. האם טריידמוביל תיקנו - מסתבר שלא. אז מה אתה מצפה ממנו לעשות, להרפות? מדוע שיעשה זאת? איני מכיר אותו, איש איש ומניעיו, אולי משעמם לו, אולי יש לו קשיים בזוגיות עליהם הוא מפצה כאן ואולי הוא באמת מצפוני ואיכפתי. מצידי שילבש בגדי נשים ויצפה בערוץ האופנה כל היום. כל עוד המאבק שהוא מוביל הוא נקי וענייני, אני תומך. שי
-
כי בהאצה טבעית ונינוחה של הרכב אני מגיע למהירות השיוט (110-120, תלוי בכביש כמובן) בנקודה בה 'נכון' להעלות מהילוך 4. תיאורטית אני יכול להעביר ל 5 ומשם ל 6, אבל מכיוון שסיימתי להאיץ זה מיותר ואני מעביר ישירות ל 6. אני מניח שתיבה בת 6 הילוכים שימושית יותר במקומות בהם מהירות השיוט גבוהה משמעותית או משופעים בעליות שבהן הילוך 5 יכול להיות מתאים יותר לשיוט במהירות גבוהה. בתנאי הארץ אני בנתיים לא מוצא לתיבה כזו הצדקה. אבל, זה מאוד מרשים הדיוטות שי
-
מזל טוב! כמי שמתפעל גם כן גיר ידני של 6 הילוכים (166), זה לא מרגיש לך קצת מיותר? אני כמעט אף פעם לא משתמש בהילוך ה 5, אלא מ 4 מעלה ישר ל 6. אז נכון שהמנוע אצלי קצת יותר חזק, אבל איך זה מרגיש אצלך? לא טיפה גימיק? שי
-
drsubaru גם אני שמתי לב לפעילות העניפה של סמדר בפורומים האחרים תוך התעלמות מהשרשור הכי משמעותי לחברה שהיא מייצגת. אני שותף לאבחנה שלך שזו מדיניות מכוונת לקבירת השרשור הזה. לדעתי אתה יכול להפסיק לתת להם עצות (מצויינות דרך אגב !), כפי שזה נראה הם את הבחירה שלהם כבר עשו. תמשיך לקדם את העניין, יש הרבה תומכים מאחוריך, ואם יש לך רעיונות ספציפיים כיצד נוכל לסייע - בשמחה. שי
-
נכון, וזה מרגיז מאוד, ומעיד יותר מכל שההתנצלות אינה שווה את הביטים בהם נשלחה לאתר. מילא, אם סמדר היתה מתנצלת ונעלמת מהפורום, היינו יכולים עוד להניח שהיא עסוקה עכשיו במיון מאות מודעות ביד 2 ובסידור הבלאגן ולכן איננה פנויה להמשיך ולהגיב בשרשור הזה. אבל מצב בו: החברה מתנצלת (תוך העברת האחריות לצד שלישי) המודעות הפיקטיביות(קרי התופעה בגינה היא התנצלה) ממשיכות להתפרסם/להתעדכן. נציגת החברה נעדרת מהשרשור הזה, אבל מוצאת פנאי לייעץ לאחרים בשרשורים איזוטריים. מעיד כי התנצלות החברה היתה מהפה לחוץ וכי כוונתה למסמס את התהליך. לחן פרחי - כמי שמתח ביקורת על פותח השרשור ורמז שהוא טרחן - איך אתה מפרש את התנהלות החברה drsubaru - בהצלחה (בפעם השלישית!), העם איתך! שי
-
איטלקייה חדשה במשפחה (הפעם עם ארבעה גלגלים, לא מחרבנת)
shais01 פרסם הודעה בנושא של itaysamurai בתוך אוף-טופיק
כמי שמחזיק שתי אלפות (166 ידנית וGTV TS) ברוך הבא למועדון הדילמה בבוקר מהרגע שאני קם ועד ליציאה אני מתלבט באיזו ליסוע היום. מאחר והמסלול שלי אינו קבוע ההחלטה מוכרעת בד"כ על בסיס אורך המסלול המתוכנן (ארוך=166, קצר=GTV) וכמובן סטטוס התקלות המתעדכן באופן יומי כמי שמחזיק ב TS וב V6 אני חייב לציין ששני השיקולים שהועלו נכונים מאוד. ה TS הרבה יותר הגיוני לאחזקה ונותן ביצועים ממש בסדר. כל זה נכון עד שאתה פוגש ב V6 (קניתי את ה 166 אחרי ה GTV). עלות האחזקה מזעזעת, אבל הכיף שהמנוע הזה נותן אינו בר השוואה ל TS, בכל מובן - סאונד, כח - הכל. בכל מקרה - בהצלחה! שי -
קשקוש. הדיזל והטורבו דיזל היו באותו המעמד בדיוק. הטורבו החליף את הדיזל, ובתורו הוחלף ע"י האסטרה טורבו דיזל (שהייתה בליגה אחרת). שלושתם החלו חייהם כרכבי סא"ל, ובהמשך התדרדרו במעמד החברתי עד שסיימו כרכבי ת"ש/שינוע שכל זב חוטם התעלל בהם. ואני בהחלט מסכים - לקנות אוטו כזה בהנחה שבתקלה הראשונה הוא יושבת. אני לא הייתי קונה אותו בכל מחיר. שי
-
מומלץ שלא להפעיל את המגבים והמתזים על מנת לנקות את השמשה הקדמית מכמות גדולה של חול. כדאי להרים כל מגב על מנת שהחול שהתישב עליו ישתחרר ויפול ואח"כ לשטוף השמשה. אם ניתן בעזרת צינור גינה ואם לא - בעזרת בקבוק/דלי מים. הפעלת המגבים על חלון מלא בחול יוצרת סריטות זעירות המפריעות בעיקר בנסיעה בלילה עם תנועה נגדית. שי
-
למה הם בכלל טורחים עם הבלוקים? למה הם לא פשוט מורידים את הרכב על האספלט אחרי פירוק הגנטים? לא מאמין שאיכפת להם מהרכב/מהבעלים שי
-
מדוע הגלגלים האחוריים של רוב הסיטרואנים מכוסים בחלקם?
shais01 פרסם הודעה בנושא של שביט בתוך רכבי אספנות
מעבר לעיצוב יש כאן גם יתרון אוירודינמי. כנראה שהיתרון זניח ולכן נזנח אל מול הקושי (החלפת גלגל/תחזוקה/ההכרה שזה סתם מכוער). דרך אגב, כיסוי לגלגל הקדמי היה בעל יתרון אוירודינמי גדול עוד יותר, אבל בשל זוית הצידוד של הגלגל בעת היגוי - איננו מעשי. שי -
יש לי מגבי VALEO על ה GTV, נקנו מסמל"ת ב 15ש"ח ליחידה (לא חוכמה, במסגרת מכירת חיסול של חלפים לדגמים ישנים). למרות שלדעתי הם שכבו במחסן כמה שנים טובות, מנגבים מעולה. הכיתוב VALEO מופיע על המגב, כך ש TD5, אני לא בטוח שמה שקנית הוא אכן מה שאמור להיות. שי
-
אני לא נכנס לסוגיית ההלשנה/הסגרה/בגידה... אבל ברור לך שחברות הביטוח חשדניות דווקא בגלל מקרים בהם 'תיחמנו' אותן. תיחמנו במרכאות כי זו גניבה לכל דבר. והגניבה הזו בסוף מתנקמת בכולנו. תראה מה קרה לביטוחי החובה של האופנועים. חלק לא קטן מעלויות הפרמיה לביטוח חובה לאופנוע בא ממקרים שכאלו. אח"כ כולנו בוכים על התעריפים. ולפותח השרשור - בהצלחה ושמח בחלקך שראשית לא נפגעת ושנית שהנזק הוא קטן יחסית. נסיעה ללא ביטוח זה מעשה לא חכם. שי
-
בהנחה ולא שינית את גודל הצמיגים, הבעיה יכולה להיות רק בספידומטר, לכן כדאי לפנות לבעל מקצוע בתחום. לא מכיר אישית אבל כאן בפורום יש תגובות טובות על אוו ספידומטרים - תעשה חיפוש. שי
-
אבל עם צריכת דלק (מחושבת) על הפנים שי
-
יצאתי דביל - תדלוק בנזין במקום סולר בלנדרובר דיסקברי TD5
shais01 פרסם הודעה בנושא של shais01 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
רוקן המיכל ונוקה (ע"י הוצאת המשאבה), נוקו הקוים והוחלף מסנן הסולר. בנוסף בהמלצת המוסך הוחלף שמן המנוע והמסננים (לדבריו קיים סיכוי שבנזין שהוזרק בלחץ חדר דרך טבעות הבוכנה לשמן ופגם בו). מולא סולר, סטרטר והניע כמו גדול. עבד יפה חלק ועגול כמימים ימימה (עד כמה שמנוע 5 ציל' עובד עגול). שמחה גדולה והקלה גדולה . מאז נוסע כבר 5 ימים בלא כל סימן לבעיה. לקחים: 1. לא לתדלק בנזין במנוע דיזל 2. אם זה קרה, להדמים ולא להמשיך ליסוע אפילו לשניה. אני לא הסכמתי להניע את הרכב כדי להוציאו מהחניה ואני והגרריסט דחפנו אותו עד למצב בו הוא יכול היה למשוך אותו אל הרמפה. 3. לערב את הביטוח ולפעול על פי הנחיותיו. אני לא נזקקתי לשמחתי אבל הנזק אצלי (5 מזרקים+משאבה) היה מגיע ליותר מ 30,000 ש"ח לסט חדש! 4. לטפל בצורה מלאה בלי קיצורי דרך בניקוי המערכת. שלא תדעו. שי
