פיגו 208 החדשה רק הגיעה לארץ, ואיך לומר המתחרות החדשות לא בדיוק ערכו קבלת פנים חמימה, להפך, צריך ממש להתבלט על מנת להיות סופר מיני טובה מאחרות, ובטח להיות מצטיינת.
האם הפיגו אשר משווקת עם תג מחיר לא זול בכלל, יכולה להראות שלמרות שהיא החדשה בשכונה, היא לא פריירית בכלל? יצאתי לבדוק.
שלום לך
פיגו החדשה נראית מעולה, גם בכחול ובמיוחד באדום ברמת אבזור הגבוהה GT-LINE שעמדה בסוכנות.
היא נראית מודרנית מאוד, ספורטיבית.
כניסה לתא הנוסעים המרשים ממשיכה את הרושם החיובי, תא נוסעים ניראה מצוין, ובעל איכות חומרים טובה בשני רמות האבזור, לחיוב אפשר לציין את משענת היד בין המושבים בעלת ריפוד עבה אשר נוחה מאוד.
אהבתי שיש תא אחסון נסגר בתחתית הקונסולה, ידנית הילוכים מעוצבת שזכורה לי מאופל קורסה, וסך הכול ההרגשה איכותית ונעימה.
מעבר למושב אחורי מגלה מרווח ברכבים בינוני למדי עם מושב סביר בנוחות שלו, תא מטען עם בעל 311 ליטר אך עם סף טעינה גבוה.
מניעים
אחת היתרונות של הרכב הוא במנוע החזק שלו 1.2 ליטר עם 130 כ"ס, התיבה היא פלנטרית בת 8 הילוכים. ואכן הביצועים מרשימים מאוד, לחיוב אני יכול לציין שיש שיפור גדול לעומת המנוע הקודם מבחינת רעידות בסרק ובהפעלת המזגן.
המנוע מספק ביצועים טובים, אך בלחיצה חזקה על דוושת הגז לתיבה לפעמים לוקח זמן להוריד הילוך לצורך תאוצה חזקה, פחות אהבתי את הצליל של המנוע שמרגיש מחוספס ופוגע בשקט של תא הנוסעים, הבידוד עצמו בין אם רעשי כביש או רוח טוב למדי גם במהירויות של 120 וצפונה.
נוחות הנסיעה ונוחות המושבים טובים מאוד, והרכב סופג את רוב השיבושים בצורה מעולה, זה בהחלט רכב שיקח אתכם בנוחות בנסיעות ארוכות.
גם זווית הגלגול מתונה למדי, אשתי אשר ישבה מאחור דווקא דיווחה על חוסר נוחות מהמושב האחורי ותמיכה צדדית חסרה.
המזגן מעולה וקירר מהר מאוד את חלל הנוסעים, גם מאחור היה נעים מאוד.
אבל, וזה אבל גדול, לא הצלחתי במשך כול המבחן למצוא תנוחת נהיגה נוחה וכזאת שההגה לא יסתיר את לוח מחוונים הדיגיטלי, רק לאחר שהורדתי משמעותית את הגה יכולתי לראות את כול לוח המחוונים.
אבל אז ההגה היה נמוך מידי ובכיכרות בעת סיבוב ההגה הידיים שלי נתקלו ברגלים. גם בתמונות ניתן לראות שקצה ההגה בדיוק מול לוח המחוונים.
שיק צרפתי
פיגו 208 משווקת בשני רמות אבזור בעלות מנוע בנזין:
Premium s אשר עולה 119 אלף, וכולל אבזור מכובד כמו לוח מחוונים דיגיטלי, טעינה אלחוטית, 4 שקעי USB כאשר גם לנוסעים מאחור יש 2, בלימה אוטונומית,בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, מערכת שמירה על נתיב כולל היגוי אקטיבי מושבים משולבי עור ועוד.
רמת אבזור הבכירה GT -LINE עולה כבר 125 אלף ש"ח ומוסיפה דברים כמו:
זיהוי רכב בשטח מת, פסי קישוט בצבע שחור, פנסים ראשים LED, חישוקי 17” אינץ לעומת 16”, חיישני חניה קדמים גריל שונה ועוד, מושבים ספורטיבים ועוד.
סיכום
פיגו 208 זהו רכב מצוין,היא נראית מעולה, חזקה ונוחה, מאובזרת טוב, סלון איכותי ויחודי.
אבל היא לא מושלמת, היא לא מרווחת כמו חלק מהמתחרות, ההגה שמסתיר את לוח המחוונים יכול להיות בעיה רצינית לחלק מהאנשים, והמחיר.. המחיר לא זול בכלל גם לרמת אבזור הנמוכה לעומת חלק מהמתחרות, וכאשר מצמידים לזה את השם פיגו זה לא פשוט.
בסופו של יום הפיגו בהחלט בין המובילות הקטגוריה, אך היא לא מתבלטת מספיק על מנת להצדיק את מחירה, במחיר נמוך יותר יש למשל את רנו קליאו RS-LINE, או ב-10 אלף פחות אופל קורסה אלגנס עם אותה חטיבת כוח, טיוטה יאריס החדשה גם כן זולה יותר, אפילו בגירסה ההיברידית שלה, כאשר רמת אבזור הבכירה של יאריס עולה כמו ה 208.
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.