Jump to content
  • מיני מבחן: טיוטה יאריס היבריד 2020.


    yulianx
     שיתוף
    עוקבים 1

    טיוטה יאריס היא אחת מהסופר מיני הנמכרות בארץ. זה לא בגלל המראה המושך שלה, לא בגלל המנוע העוצמתי שלה וגם לא בגלל הנוחות. היאריס נמכרת בגלל 3 סיבות: אמינות, שמירת ערך וסחירות.

     

    האם טיוטה יאריס החדשה הולכת באותה הדרך או שהפעם יש לנו משהו מעניין יותר?

     

    IMG_4808.thumb.JPG.e4f4fe6298a3a20b63e2d25210062e29.JPG

     

     

    מממ… מי את?

     

    נכנסתי לסוכנות הרכב של טיוטה והיא עמדה שם, בצע אדום עם גג שחור ברמת האבזור הבכירה, פרימייר. והיא נראית פשוט מצוין, מעט ספורטיבית, הפנסים האחוריים נראים מצוין, בתי הגלגלים הנפוחים. מרשים מאוד. ומוזר לכתוב את זה על יאריס. ברמות האבזור הנמוכות היא כבר פחות מרשימה אך עדיין נעימה לעין, רק לא בצבע הלבן של רכב המבחן.

    כניסה לתא הנוסעים מראה שגם בנושא הזה היאריס החדשה השתפרה, לא בתחום איכות החומרים שהיא די ממוצעת לקטגוריה עם חלק עליון רך ושאר האזורים נוקשים, גם האזור שבו מניחים את המרפק על הדיפון עשוי מבד דק וקשיח, גם משענת היד הייתה יכולה להיות רכה יותר.

    אבל השיפור הוא בעיצוב, אהבתי את הדשבורד שמעיין מחולק לשניים, הנדסת אנוש פשוטה ונגישה, אך לא מדובר בתא נוסעים מודרני כמו בפיגו 208 או משולב צבעים ואיכותי כמו ברנו קליאו RS-LINE.

    עוד דבר שאהבתי אלו הם תאי האחסון, יש תא אחסון עם משטח מונע החלקה מתחת למולטימדיה, עוד אחד בתחתית הדשבורד ועוד אחד מעל תא הכפפות אם כי האחרון פחות פרקטי בגלל גודלו.

     

    מעבר לאחור מגלה לנו תא נוסעים לא מרווח כאשר מרווח הברכיים די גבולי, מזכיר יותר את הקורסה/208/קליאו מאשר רכבים מרווחים כמו האיביזה/ג'אז/ריו. אך המושב האחורי הוא דווקא אחד הנוחים בקטגוריה לדעתי ולדעת אשתי שגם נסעה מאחור. תא המטען לצערי בין הקטנים קטגוריה עם נפח של 286 ליטר.

     

    IMG_4812.thumb.JPG.9b4dd6a5c02d0af8e68e4c6a9b690cf7.JPG

     

    הנעה שקטה

     

    מניעים את הרכב ושקט פה, זה היתרון ברכב היברידי מעבר לצריכת דלק טובה, נסיעה עירונית ניתן לבצע על המנוע החשמלי והשקט ממכר למי שלא רגיל לרכב היברידי. לחיצה חזקה על דוושת התאוצה מעירה את מנוע הבנזין והמעבר חלק ולא מורגש, גם ראוי לציין שלמרות שהמנוע בעל 3 צילנדרים, כמעט ולא מורגשות רעידות.

    היאריס מגיעה עם מנוע בנפח 1.5 ליטר עם 116 כ"ס. לא ציפיתי להרבה מבחינת הביצועים, אבל היאריס למרבה ההפתעה מרגישה זריזה יחסית, אמנם נכון, זה לא מנוע טורבו עם 130 כ"ס כמו אצל חלק מהמתחרות, אך סך הכול הביצועים בהחלט מספקים גם בעליות, אם כי יש השהייה קלה עד שמתקבל הכוח להאצה חזקה.

    פחות נחמד הוא הרעש מהמנוע עקב גיר רציף, אך הוא פחות חודר מאשר בהונדה גאז החדשה.

    הפתעה נחמדה הגיעה גם בדמות התנהגות כביש, זווית הגלגול די נמוכה ומאפשרת כניסה לפניה במהירות גבוה, חבל רק שהמושבים לא תומכים מספיק את הגוף.

    מנגד על אותה התנהגות כביש אנחנו משלמים בנוחות נסיעה עירונית ועל בורות, הרכב מרגיש נוקשה יחסית, וגם המושבים מעט קשיחים לא תורמים לנוחות, מאחור דווקא המושב רך יותר ונעים לנסיעה, יש ממש הרגשה שהגוף בתוך המושב.

     

    בידוד הרעשים טוב ברובו, רעשי הרוח מבודדים טוב, רעשי המנוע תלוים עומס, אך רעשי הכביש מורגשים בכביש לא סלול טוב, ויש שוני גדול ברעש בסוגי אספלט שונים.

    IMG_4810.thumb.JPG.a19b7cb86649a0bbf41ea7e43ffb0449.JPG

     

    ומה ההבדלים?

     

    היאריס מגיעה אלינו עם שתי מערכות הנעה, אחת היברידית והשניה בנזין רגילה עם מנוע בנפח 1.5 ליטר ו-125 כ"ס, המנוע בעל 3 צילנדרים בכל הגרסאות.

    כיוון שהמבחן עוסק בגרסה ההיברידית, אתייחס לרמות אבזור של גרסה זו בלבד.

     

     

    רמת האבזור הנמוכה היא ה-ECO, בעלות של 113 אלף ש"ח:

     

    מבחינת אבזור בטיחותי ניתן לציין לטובה את טיוטה שלא החסירה אף מערכת גם בגרסה הבסיסית, והיא כוללת בין היתר זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה ותיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים, כרית אוויר בין מושב הנוסע לנהג, בלימה אוטונומית ועוד.

    מבחינת אבזור הנוחות יש מערכת מולטימדיה בעלת מסך 8 אינץ, שליטה מההגה, דיבורית, בקרת אקליםבלם יד חשמלי ועוד.

     

    רמת אבזור הביניים היא ה-STYLE (רכב המבחן) בעלות של 116 אלף ש"חרמת אבזור זו מוסיפה חישוקים קלים, מצלמת רוורס, כניסה והתנעה ללא מפתח, 6 רמקולים במקום 4.

     

    רמת אבזור הבכירה היא ה-PREMIERE EDITION בעלות של 120 אלף ש"חרמת אבזור זו מוסיפה בקרת אקלים מפוצלת, מושבים נוחים ומעוצבים יותר בשילוב עור, פנסי LED, חיישני גשם, לוח מחוונים דיגיטלי, מראה נגד סינוור, מראות צד מתקפלות חשמלית, מושב נוסע מתכוון לגובה, תאורה בסככי השמש, צביעה דו גוונית, ומראות צד עם מפשיר אדים.

     

    IMG_4816.thumb.JPG.673d401964bf44f3a599254aba66ee4d.JPG

    IMG_4821.thumb.JPG.6752ab2817efb8e5850c4f809a62b4c1.JPG

     

    סיכום

     

    טיוטה יאריס החדשה טובה מקודמתה, בפעם הראשונה ניתן להגיד שהיא מרשימה (ברמת האבזור הבכירה), הביצועים לא רעים, צריכת הדלק טובה, והאמת? גם התנהגות הכביש שלה לא רעה ומאפשרת מעט הנאה.

    אבל לא בכול התחומים יש שיפור, איכות החומרים ממוצעת, המרווח מאחור בינוני וגם נוחות הנסיעה סבירההגרסה הבכירה לא זולה, אך אישית דווקא היא המעניינת יותר לא רק בגלל האבזור אלא בעיקר בגלל המראה. אך למי שהיא יקרה מידי, יש טווח מחירים "לכל כיס" לגרסה ההיברידית, וגרסת הבנזין אפילו זולה יותר ומתחילה מ-106 אלף ש"ח.

     

    לדעתי היאריס תמשיך להיות אחד הרכבים הנמכרים בקטגוריה ואף תוביל את הקטגוריהיש לה מבחר גרסאות, יש לה את השם נכון, התדמית ובסך הכול מדובר על רכב טוב.

    IMG_4808.thumb.JPG.e4f4fe6298a3a20b63e2d25210062e29.JPG

    IMG_4809.thumb.JPG.34eadc3151ba1fe31bb38252a5bd72ab.JPG

    IMG_4813.JPG

    IMG_4811.JPG

    IMG_4815.JPG

    IMG_4814.JPG

     שיתוף

    User Feedback

    Recommended Comments



    לא מדובר בסלון האיכותי ביותר, ואכן היה מקום לשפר יותר לעומת הדגם הקודם.

    אך איפה שהפלסטיק נוקשה, הוא מרגיש כמו בשאר הקטגוריה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לדעתי היא לא נראת כזה רע מבפנים,

    ומהניסיון שלי אני יכול להגיד שעדיף רכב עם טיפה פחות איכות חומרים אך יותר איכות הרכבה מאשר רכב עם חומרים טובים והרכבה גרועה, כך גם לא תשמע רעשים זמזומים וכו...

    יאמר לזכות טויוטה שהם סוף סוף מתחילים ליצר מכוניות עממיות מעניינות, אולי לא הכי מעניינות ומתנהגות בשוק, אך ללא ספק יש קפיצה גדולה מאוד ממה שהיה אפילו מלפני שנה בודדת,

    רק מקווה שהאמינות שלהם לא נפגעה מהמעבר החשמלי, כי למרות שהיאריס החדשה עדיין טריה, כבר יש בוחן רכב ממגזין Carwow הבריטי שנקתל בתקלה די רצינית שלא אפשרה לו לשלב למצב נסיעה.

    עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    ב-"מבחן של אולם התצוגה", רציתי להתייחס לנקודה מעניינת,{והייתי אומר מרגיזה מאוד}, לפחות מבחינתי, לגבי דגם PREMIERE EDITION.

    לא רוצה להכנס לפרטים הקטנים, לגבי הגימור הפנימי. הרכב נראה טוב לכל הדעות. חומרים ממוצעים ומעלה לקבוצתו. הייתי מצפה לקצת יותר חומרים רכים, פה ושם, לרכב שעולה 122000 על הכביש, אבל לא בזה אדון כרגע.

     

    כאמור ברכב הזה הגג הוא בצבע שחור מטאלי.

    בחלק האחורי של הרכב, היכן ששני הצבעים נפגשים, קיימת מן "מדרגה" כזו, חדה מאוד,{של חצי מילימטר לפחות!}, ומשם ממשיך הצבע השחור. כל מי נגע בנקודת המפגש בין הצבעים, הרגיש את זה, טוב טוב. 

    בהתחלה חשבתי שזו מן סוג של מדבקה עבה על כל הגג, אבל מסתבר שזו שכבת צבע, שכאילו נצבעה על הרכב האדום, ולאחר מכן הורידו את נייר הדבק בנקודה, היכן ששני הצבעים נפגשים.

    ציפיתי לשכבת צבע אחידה על כל הרכב, או לקה אחידה, במיוחד בנקודת המפגש בינהם.

    איפה הייתה הביקורת על איכות הגימור כאן? כבר הבנתי שטויוטה הלכו רחוק עם העיצוב, כאן. זה אולי חלק מן הייחוד בדגם? קשה להאמין.

    לא מתאים לרכב ברמת מחיר כזו. במיוחד עם הסמל שמתנוסס עליו.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    האמת היא שלא שמתי לב לזה באולם.

    כניראה שזה לא בלט מספיק לעין.

    ואני מניח שזאת לא פאשלה בייצור אלא ככה הרכב מיוצר, בפועל? זה לא היה מפריע לי לרכוש דווקא את הגירסה הזאת.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    ללא ספק תהיה להיט מכירות. 

    אחד הרכבים היותר מעניינים בקטגוריה, התמחור גם הגיוני מאוד במיוחד כשמשווים לג'אז. 

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    ראיתי המון ג'אז חונות באילת...
    מעניין איך הולך להם עם השיווק. רכב מיוחד, עם קהל נאמן אך מאוד יקר.
    מעניין אם הייחוד והנמאמנות יספיקו.

    לגבי היאריס, כנראה שתמשיך את המגמה של הקודמת. המחיר עלה וגם התמורה.

    אחלה סקירה זריזה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אישית בין היאריס לגאז הייתי בוחר ביאריס.

    היאריס שקטה יותר, נראית טוב יותר לדעתי, מושב אחורי נוח יותר, איכשהו הרגישה לי זריזה יותר.

     

    הגאז מבחינת מרווח מאחור משמעותית מרווחת יותר.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    חמי קיבל את היאריס שלו ביום ה, דגם הייבריד בגרסאת הביניים.

    התרשמתי מאוד לטובה ביחס ליאריס היוצאת, הייתי שמח לנהוג גם בגרסאת הבנזין, להערכתי מדובר ברכב שובב ואף מהנה לנהיגה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    איך המולטימדיה? 

    במבחן של carwow ראיתי שהיא לא משהו , הטאץ' ברמה ירודה והתגובה ללחיצה איטית ומעצבנת במונחים של 2020 ( נראה כמו הטאצ' בנוקיות הראשונות אי שם ב2008)

    האם זה המצב גם פה?

     

     

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני הסתובבתי במשך 5 ימים עם יאריס דור קודם (לא היברדית אבל חדשה לחלוטין), והופתעתי מהזריזות של המכונית גם ביחס "למטורבתות",
    התחושה ביציאה מהמקום היא מצויינת, מעניין אם זה נשמר גם בדגם החדש (לפחות נדמה שכך?).

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לא יצא לי לשחק יותר מידי עם המולטמדיה, לדעתי התגובות שלה בסדר, החיבור לאייפון בוצע בקלות.

     

    ההיברדית מרגיה זריזה יותר ביחס לגרסת הבנזין של הדור הקודם.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...