Jump to content

  • In Flames

    משהו מוזר קורה לאחרונה בתחום הסופר מיני – הוט האץ'. אם עד לאחרונה חובב נהיגה שרצה סופר מיני ספורטיבית,  היה בודק בעיקר בקרב היצרניות האירופאיות. אבל (!!) רנו ייצרו בדור הלפני אחרון קליאו RS רובוטית בלבד ובדור הנוכחי לא תהיה כלל, פיג'ו את ה-208 החדשה ישאירו בגרסאות חשמליות וסטנדרטיות ועל סיאט\קופרה איביזה בכלל לא שמענו.

     

    לוואקום שנוצר נכנסו טויוטה ויונדאי. 2 היצרניות מהמזרח הרחוק התחילו (או חזרו) להתחרות ב-WRC כאשר יונדאי החתימו אפילו את סבסטיאן לואב הצרפתי, אלוף העולם 9 פעמים שמזוהה מאוד עם קבוצות פיג'ו-סיטרואן. ההצלחה לא איחרה לבוא ויונדאי הם אלופי היצרנים בעונת 2019 ב-WRC. אם לא די בכך, יונדאי יצרו לא מזמן מכונה שזכתה להרבה שבחים בשם i30N וכעת, עם הצגת דור חדש ל-i20, גם הסופר מיני זכתה לעשות כושר.

    i20N (שם מעצבן לאללה להקלדה) הינה סופר מיני בעלת 5 דלתות שנבדלת מהגרסה הבסיסית ע"י חישוקי 18 אינץ', ספויילר על הגג (פחות מקובל בקטגוריה), פגושים שונים, חצאיות ועוד שלל שינויים קוסמטיים.

     

    בסלון בולטים מושבים בסגנון "באקט לייט" (ביטוי שאני חושב שאני המצאתי, כמו באקט אבל בלי העומק של מושבי באקט) ולוח מכוונים דיגיטלי כנהוג היום.

    את חובבי הנהיגה מעניינת בעיקר יחידת ההנעה. ב-i20N אנחנו נמצא מנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו המפיק 201 כ"ס ו-28 קג"מ של מומנט שמזיזים את המרכב ששוקל 1190 ק"ג. בניגוד לרוח התקופה (שוב!) הגיר הינו ידני ובעל 6 הילוכים. אם הנתונים האלו לא מספיקים, יונדאי תשווק את הסופר מיני החמה הזאת עם דיפרנציאל מכני מוגבל החלקה.

     

    כמו באחות הגדולה, גם ל-i20N יהיו הרבה אפשרויות התאמה בדמות 5 מצבי נהיגה (רגיל, אקו, ספורט, N ו-N מותאם אישית). ואם לשפוט לפי המפרט והאחות הגדולה - ה-i30N, מצופה לנו רכב מבטיח שיכנס לנישה מדוללת מאוד בימינו.

     

     

    Hyundai-i20_N-2021-1024-0a.jpg

    Hyundai-i20_N-2021-1024-0c.jpg

    Hyundai-i20_N-2021-1024-02.jpg

    Hyundai-i20_N-2021-1024-06.jpg

    Hyundai-i20_N-2021-1024-07.jpg

    • אהבתי 3

    User Feedback

    Recommended Comments



    @robertf תן לי לנחש, הזנב ה-over designed?

    הונדה, יונדאי וטויוטה (שוב) ממש יוצאים מגדרם עם כמות הזוויות והאלמנטים שהם מנסים לדחוף. בדיוק כמו שפבל כתב במבחן של יונדאי סונטה

    https://carsforum.co.il/cars/מגזין-רכב/3544/מבחנים/יונדאי-סונטה-במבחן--דור-שני-להצלחה

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אוהב מאד את העיצוב. אשקול ברצינות לרכוש במידה ויביאו לארץ. עדיף על הזבל gti האירופי עם איכות נחותה בניחוח יוקרה.

    Sent from my SM-G985F using Tapatalk

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    נשמח לשמוע את חוות דעתך המלומדת מה הופך את הGTi האירופאיות (כולן מסתבר...) לזבל, ואת היונדאי לטובה מהן. מניח שכבר יצא לך לנהוג בה ולכן נשמח ללמוד מנסיונך.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מה קורה מקסים? חי? נושם? התגעגענו

     

    לעצם העניין הנתונים מאוד מעניינים, העיצוב מוזר משהו, האחורה עם הפלסטיק השחור שעליו שמו את הסמל, מהצד יש את ידיות הדלתות האחוריות שנראות מוזר, הספוילר גג והחזית נראים אחלה דווקא.

     

    לעניין הכתבה - תיקון קטן, לוח מחוונים דיגיטלי, מכוון זה מישהו שמראה לך כיוון, בעוד מחוון זה מכשיר שמראה נתון מסוים

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    כל הכבוד ליונדאי שממשיכים (מתחילים?) לייצר רכבים ספורטיביים במחיר עממי בזמן שכל האחרים בורחים משם.

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

     

    לפני 14 שעות, robertf כתב:

    אלוהים כמה שהדבר הזה מכוער.

    היא יפה יותר בצבעים כהים, התכלת שחטיבת N בחרו לעצמם מתאים יותר לI30 הסולידית

    לפני 6 שעות, Hagaix כתב:

    הפנסים האחוריים משום מה גורמים לי לאי נוחות עם כמה שהם נמוכים וקרובים לבתי גלגלים בפרופיל.

    יש להם צורה של ברק, הם נראים כאילו שבן 8 עיצב אותם (וזה לא דבר רע)

    לפני 6 דקות, מיץ פטל כתב:

    כיף שיש עוד אלטרנטיבות - כבר שנים ארוכות שהמלכה שלא מוזכרת בכתבה היא הפיאST. מניח שמדובר פה בראש מול ראש.

    בניגוד לפורד, ליונדאי יש סיכוי להגיע לישראל. מה שכן, בהסתמך על מחיר הI30N לא בטוח שתקבל מחיר סביר

    עריכה אחרונה על ידי mcshmupi
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני כשעה, shugiflex כתב:

    כל הכבוד ליונדאי שממשיכים (מתחילים?) לייצר רכבים ספורטיביים במחיר עממי בזמן שכל האחרים בורחים משם.

    בחו"ל

    לא בארץ

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני כשעה, mcshmupi כתב:

     

    בניגוד לפורד, ליונדאי יש סיכוי להגיע לישראל. מה שכן, בהסתמך על מחיר הI30N לא בטוח שתקבל מחיר סביר

    זה בערך אותו דבר...

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אם היבואן לא יחליק שוב על הראש ויחליט להביא אותה לארץ במחיר שבו היא אמורה לעלות (150K במקסימום) אז גם פה היא יכולה להצליח. זן נכחד שהרבה ישמחו לרכוש לפני שלצערנו הכל נעלם. 

     

    וכל הכבוד ליונדאי שמחזיקים את הלפיד בוער, הלוואי וזה יצליח מספיק כדי לעורר את השוק ולגרור עוד כמה יצרניות לספק דגמים משלהן. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 22 דקות, Doron_Z כתב:

    אם היבואן לא יחליק שוב על הראש ויחליט להביא אותה לארץ במחיר שבו היא אמורה לעלות (150K במקסימום) אז גם פה היא יכולה להצליח. זן נכחד שהרבה ישמחו לרכוש לפני שלצערנו הכל נעלם. 

     

    וכל הכבוד ליונדאי שמחזיקים את הלפיד בוער, הלוואי וזה יצליח מספיק כדי לעורר את השוק ולגרור עוד כמה יצרניות לספק דגמים משלהן. 

    אם לגזור מהתמחור של ה30N, אין שום סיכוי שה20 תעלה פחות מ180 אלף. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...