Jump to content
  • טויוטה אייגו X - מיני על עקבים


    discoTD5

    בין שלל מכוניות שהושקו ונבחנו ומחיריהן נעים בין רבע מיליון שקל לחצי מיליון שקל, צריך לזכור שהרכב הנמכר ביותר בישראל הוא רכב שמחירו מתחת ל 100.0 אש"ח, וסגמנט המכוניות הקטנות חי ובועט, גם אם לא מייצר את אותו רעש תקשורתי.

     

    עד לפני שנים לא רבות, ניתן היה למצוא בשוק שלוש אחיות תאומות שהופרדו בלידתן מאותו פס יצור – הפיג'ו 107/108, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו. שלושתן היו למעשה אותו הרכב עם הבדלים עיצוביים.

     

    מתוך השלישייה הזו, נותרה רק הטויוטה שלקחה את האייגו החמוד, הפכה אותו לאייגו X – עיצוב מעודכן, מבנה קצת יותר גבוה והנה יש לנו 'ג'יפון מיקרו', שהוא יותר מיקרו מג'יפון.

     

    1256270353_.thumb.jpg.6a9b0849473b538d52f3641105ce97bd.jpg

     

    אחד הכלים החזקים העומדים לזכות האייגו X הוא העיצוב. ב X לקחו טויוטה את העיצוב המתוק המקורי של האייגו, וחידדו אותו לכדי גור ג'יפונים על עקבים חמוד להפליא גם אם לא ממש גדול או מאיים. יחידות תאורה ראשיות גדולות ומעט בולטות מעל קו מכסה המנוע. סמל טויוטה גדול שלא תתבלבלו. מהצד ניתן להבחין בקו חלונות גבוה יחסית. 

    צבע שחור ממלא את כל החלק האחורי של הרכב, כאשר הדלת החמישית עשויה כולה זכוכית שחורה, ויחידות תאורה גדולות אנכיות משני צידי הרכב.

     

    1793135340_.jpg.ba21bc95fe6bec3d6f8151797a9252a9.jpg

     

    פנים הרכב מעניין גם הוא. מול הנהג לוח מחוונים כאשר קשת גדולה לכל רוחב לוח המחוונים מציינת את המהירות, שנתות דיגיטליות משני הצדדים מציינות את הסל"ד (משמאל) והדלק (מימין).

    במרכז לוח המחוונים צג דיגיטלי קטן עם תצוגות ומידע מתחלף לבחירת הנהג. במרכז הדשבורד לוח אובאלי גדול המכיל בתותו מסך מולטימדיה עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, (ניתן לשליטה מלאה מההגה) ומתחתיו שלוש חוגות 'של פעם' לבקרה על המיזוג. מושב הנהג 'בסדר' היה חסר לי מעט טווח כיוונון וזווית המושב עצמו היתה לי מעט פחות נוחה. 

     

    20230124_064856.jpg.1d37c64aa106f351867d45ee9d9ab317.jpg

     

    לרכב ארבעה מקומות בלבד – שניים אחורה ושניים קדימה, ועם בסיס גלגלים של 2.43 מטר, מבוגרים לא ישמחו להתארח בו מאחורה.

     

    עם מידות חיצוניות של 3.7 מטר אורך, ו 1.74 מטר רוחב, הדבר הכייפי ביותר באייגו X היה להיכנס לחניות שמכוניות 'רגילות' לא חולמות לנסות להיכנס אליהן.

     

    מנוע האייגו X הוא מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, ללא טורבו. ההספק 72 כ"ס והמומנט נעצר ב 9.5 קג"מ ב 4400 סל"ד. תיבת ההילוכים רציפה CVT שמספיקים ל 14.8 שניות במבחן התאוצה הרשמי ל 100 קמ"ש ו 151 קמ"ש מירביים.

     

    עד עכשיו כל סה"כ בסדר, חמוד, מעוצב, מאובזר. ועכשיו נוסעים. עם ההתנעה מרגישים את המנוע נוכח בתא הנוסעים אבל לא משהו דרמטי. כל עוד אתם בעיר (על רכב אחר נאמר 'העיר זה השטח שלו', וזה הרבה יותר נכון לגבי האייגו X) הרוב סה"כ בסדר.

     

    20230123_181631.jpg.b78a28217366dc3bbe91e0860fcc24b7.jpg

     

    יציאה מחוץ לעיר זה כבר סיפור אחר. האצת הרכב כדי להתמיד בקצב התנועה מביאה עימה הרבה מאוד רעש לתוך חלל הנוסעים. בהגזמה. אני מדבר על מהירויות בין-עירונית, כשאתם רוצים להאיץ נניח מ 80 קמ"ש ל 120 קמ"ש. יש סיכוי שבדרך תורידו קצת את הרגל מדוושת התאוצה ותאמרו לעצמכם, 'או.קי, זה יקח קצת יותר זמן עד ל 120, אבל בינתיים לפחות נצליח לשמוע את המחשבות'. קשה לי להסביר כמה הרעש נוכח, אבל ימים לאחר הנהיגה אני עדיין שומע את הרעש באזניים. זה המקום לציין בהוגנות, כי היומיום שלי הוא עם רכב חשמלי מלא, שהוא שקט במיוחד, אז לעבור מרכב שהוא מאוד מאוד שקט, לרכב שהוא מאוד מאוד רועש, פתאום הפער הזה אצלי בראש מאוד מוחשי.

     

    מתלי הרכב בסיסיים למדי, ומורגש הנסיון לשמור על תקציב נמוך שיאפשר גם מחיר נמוך ללקוח הסופי. בפועל, כל עוד הכביש סלול היטב – אין בעיה. עם זאת, כאשר נוהגים על כבישים עירוניים מצולקים הרכב חובט בך לא מעט. ההשוואה שלי (הלא הוגנת) היא לפיאט 500 חשמלית עם בסיס גלגלים קצר יותר אבל נוחות בסיסית גבוהה משמעותית.

     

    צריכת הדלק הרשמית של האייגו X עומדת על כ 20 ק"מ לליטר. בנהיגה עירונית להערכתי תסחטו ממנה כ 16 ק"מ לליטר, ואילו בנהיגה בינעירונית רגועה תעברו את ה 20 ק"מ לליטר בקלות.

     

    האייגו X מצויידת בכל מערכות הבטיחות המקוריות ההכרחיות – בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, שמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ציון איבזור בטיחות 5, וארבעה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של ארגון EuroNcap.

    האייגו X משווקת בשני דגמים PURE ב 95,990 ₪ ו PULSE ב 100,990 ₪. אגרת הרישוי עוד 1240 ₪.

     

    הסיכום הוא שהאייגו X הוא רכב עירוני מתוק ושונה, וכך צריך לבחון אותו. כן, בידוד הרעשים לוקה בחסר, ולחיצה על המנוע תניב גם רעש נוכח בתא הנוסעים. במחיר שלו הוא היום אלטרנטיבה לתחבורה עירונית בסיסית.

     

    המבחן המלא פורסם ב car-pad אתר הרכב של יואב פולס, עורך ומגיש פודקאסט הרכב 'דרייב'.

    • אהבתי 1

    User Feedback

    Recommended Comments



    רכב נורא ואיום הספיקה לי פחות משעה להיות באחד כזה כדי להבין שב100K עדיף לקנות סופר מיני משומשת בת שלוש.

    הרכב פשוט לא סוחב בשום תוואי אולי רק בפקק. רועש מאוד. מתאים לנהגים שנוסעים במהירות סבתות ולאנשים במידות של הוביט. אני אישית 1.90 ישבתי בכסא נהג המושב שלי היה אחורה עד הסוף והברך נגעה בקונסולה ופשוט אין אפשרות גם לילד לשבת מאחורה.

    זה רכב לשקול אולי לזוג תל אביבי שמרכז חייו בתוך העיר מתנייד רק בתוך העיר ונושא החניה חשוב לו. 

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני כשעה, TZR84 כתב:

    רכב נורא ואיום הספיקה לי פחות משעה להיות באחד כזה כדי להבין שב100K עדיף לקנות סופר מיני משומשת בת שלוש.

    הרכב פשוט לא סוחב בשום תוואי אולי רק בפקק. רועש מאוד. מתאים לנהגים שנוסעים במהירות סבתות ולאנשים במידות של הוביט. אני אישית 1.90 ישבתי בכסא נהג המושב שלי היה אחורה עד הסוף והברך נגעה בקונסולה ופשוט אין אפשרות גם לילד לשבת מאחורה.

    זה רכב לשקול אולי לזוג תל אביבי שמרכז חייו בתוך העיר מתנייד רק בתוך העיר ונושא החניה חשוב לו. 

    אתמול דיברתי עם מנהל מכירות בסניף טויוטה במקום מגורי. אמרתי לו שלפי מבחני רכב שקראתי וצפיתי, חסר כח לרכב. כפי שכתבת, הוא אמר שהוא תמיד מציג את הרכב כרכב לנהגים רגועים מאוד, שמחפשים מחיר סביר וחסכון בדלק, ושלוחצים על הגז בעדינות. מי שרוצה תגובות מהירות מהרכב, זה לא הרכב. בנוסף, הוא גם מציין שהרכב מתאים יותר לנסיעה שרובה במישור.

    • אהבתי 1
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני עליתי עם אייגו X לגולן, צפון הגולן. הצרחות שהמנוע המסכן הזה צרח בדרך לשם היו ממש מעוררות רחמים וזה לא ממש עזר לאוטו להתקדם מהר יותר.

    עם זאת לאוטו הזה יש עיצוב ממש מתוק, אבזור בטיחות טוב, אבזור נוחות לא רע ויכולת תמרון עירונית מעולה. מעטים האנשים שיוכלו להשתמש בו כרכב ראשי, אבל כרכב שני בבית אם אין ילדים קטנים הוא בחירה טובה והיתרון המרכזי שלו על פיקנטו/i10 הוא הגיר הרציף.

    • אהבתי 3
    • רעיון טוב! 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הרכב שלעשצמו הוא לא בעייתי, לכול סיר יש מכסה. הבעיה זה התמחור שלו. 

    זה אותה אייגו מ-2016 מוגבהת ב-5 ס"מ , עם גיר רציף במקום רובוטי , בקרת שיוט אדפטיבית(ממש שימושי לרכב עירוני) ומערכות בטיחות. רק שהיא יקרה ב-25 אלף שקל. 

    יכולים לטעון ולומר , מערכות בטיחות לא שוות 25 אלף שקל ? אולי, אבל בפיקנטו הם העלו את המחיר ב- 5 אלף שקל, לא ב-25 אלף. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    קיבלתי את הרכב כרכב חלופי למספר ימים , 

    הילדה שלי נכנסה למושב הנוסע הקדמי , והדבר הראשון שאמרה זה , 

    המושב הזה לא נוח. 

    והיא אחת שלא מתלוננת הרבה. 

     

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני כשעה, Mike808 כתב:

    זאת לא אותה אייגו. מדובר בשלדה אחרת לגמרי שמשמשת גם את הדור הנוכחי של היאריס.

     

    פחות מעניין אם המרחב הפנימי דומה לדגם הקודם, והמושבים האחוריים נועדו לגמדים. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    כל רכב הוא מכלול של יתרונות וחסרונות במקרה של הרכב הזה - צריכת דלק כנראה הטובה בקטגוריה, אבזור בטיחות כנראה הגבוה בקטגוריה ואולי בעתיד נושא האמינות והסחירות (בכל זאת טויוטה אבל זה כמובן בסימן שאלה). בנוסף יש שיוט אדפטיבי שלא קיים אצל אחרות והמזגן לא רע.

     

    החסרונות כפי שציינת זה שהרכב רועש, ומאוד צפוף במיוחד מאחור שיש כמעט תחושה קלסטרופובית עם דלתות הצוללת והחלונות הקטנים. בנוסף הבגאז הכי קטן בקטגוריה.

    אני כן רוצה להוסיף שיש גם תחושה מאוד ברורה של קמצנות, חלונות אחורים לא חשמלים (חלונות שנפתחים הצידה כמו בסיטרואן) , מתכת חשופה בדלתות (חלק פנימי ללא גימור פלסטיק) ,  פאנל מתכת חשופה בבאגז ( נשרטת בקלות) , אין מראה במגן שמש של הנהג, אין ידיות אחיזה בצידי הרכב. זה ממש מצטייר שהיצרן עשה כל מאמץ כדי לחסוך כל גרוש. 

    עריכה אחרונה על ידי borisYalzin
    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אכן דיברתי רק על האייגו X. 

    בזמנו היא ניראתה לי מעניינת כי בתמונות היא הרגישה שהיא גדלה בגודל(גם עזרה לזה כאמור שהיא מבוססת על הפלטפורמה של היאריס) 

    אבל תמונת לחוד ומציאות לחוד. הרכב מאוד קטן. אני אגיד שמאחור הוא אפילו הרגיש פחות מרווח מהאייגו הקודמת (וזה קשה...) 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...