Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דילוג על הילוכים בהורדה לפני פניה-מזיק לאוטו?


=DJ Shadow=
שימו לב! השרשור הזה בן 6941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סליחה על הבורות אבל אני מאוד מסוקרן.

נניח שאני לפני פניה במהירות של 100 קמ"ש,ואני רוצה להוריד ל40 קמ"ש מהר,

אני נמצא בהילוך חמישי ואין לי זמן להוריד הילוכים עד לשני,זה יזיק לאוטו אם אני אעביר ישר לשני (לא ב100 קמ"ש,אלא אחרי שאני יורד במהירות)?

והפוך,אם בהאצה אני מותח הילוך ראשון עד לקו האדום ומעביר ישר לשלישי,מזיק? (אני לא באמת עושה את זה.)

ובאותו נושא,אני מגיע לרמזור בהילוך חמישי,מוריד מהירות ובמקום לרדת הילוכים בהדרגה אני נשאר בחמישי ומוריד לניוטרל לפני שאני עוצר לגמרי,יש בעיה עם זה?

אני יודע לעשות גז ביניים ולהעביר חלק אבל מעניין אותי מה עושים במרוצים נניח,שאין הרבה זמן להוריד הילוכים.

 

לפני התשובות- מדובר על אוטו ספורטיבי, ועל בנאדם בוגר,לא מהמשתוללים.

לא ראיתי לנכון לשים את הנושא בפורום טכני או אופדטופיק, אם טעיתי סליחה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בהנחה שאתה מדבר על נסיעה רגילה ולא השתוללות, אז,

 

בהאצה, אם אתה רוצה לדלג על הילוך, עשה זאת בירידה, ובלי לקרוע את המנוע, אין שום בעיה.

 

בקשר להורדת הילוכים, אתה יכול להוריד מה שבא לך ואיך שבא לך.

בקשר למירוצים, אין להם גיר כמו שלך...

 

בקשר לרמזור, יש כאלה שבולמים בניוטרל, יש כאלה כמוני שיורדים קצת במהירות ואז מורידים לשלישי ואז לשני וזהו... ויש כאלה שמורידים את כל ההילוכים, כל עוד אתה לא משתולל תעשה מה שנוח לך...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקטע של הירידה לא הבנתי

 

למה בעליה נגיד אני לא יכול לצאת ראשון 4500 סל"ד (40 קמ"ש נגיד,) שני 4500 סל"ד (90 קמ"ש נגיד...) וזהו חמישי....נופל לאיזור ה2200 סל"ד אם הרכב מושך סע לשלום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברנו בלי לקרוע את המנוע לא? נסיעה רגילה קצת מקשה על דילוג הילוכים בעליה, אני בכל אופן הייתי מדלג הרבה על הילוכים בירידות כשהעברות בוצעו ללא קלאץ',

בעליה זה היה נראה לי קצת תמוה לעשות.... בשביל הניסוי אין שום בעיה לעשות עתיד! בוודאי, אבל אם הוא רוצה לדלג באופן קבוע, רק בירידה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע שאני אבין למה מלכתחילה להוריד הילוכים לפני רמזור?

 

מה שאני עושה תמיד זה משלב לניוטרל ולפי המצב שאני נמצא אני משלב להילוך המתאים..

כמובן אם אני נוסע מהר אני לא אשלב להילוך נמוך אחרת לא יהיה נעים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נצל"ש

האם אפשר לנסוע בירידה בניוטרל בגיר רגיל ובאוטומט?

היה על זה דיון בפורום, באוטומט נגרם נזק כי בניוטרל אין שימון כראוי, ובידני זה בסדר להשאיר בהילוך, אבל ללחוץ קלאץ'. כי צריך שההילוכים יסתובבו בשביל שמשאבת השמן תפעל. כך הבנתי מהתגובות, וייתכן שאני טועה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע שאני אבין למה מלכתחילה להוריד הילוכים לפני רמזור?

במכונית רגילה, נחלקו בזה המומחים אם יש יותר בלאי למנוע+קלאץ' מאשר לברקסים באותה מידת האטה, ולכן בירידה ממושכת בוודאי משלבים הילוך נמוך, אבל האטה לעצירה - מחלוקת. בכל אופן בלימוד נהיגה בארץ מקובל ללמד להאט עם ההילוכים, אבל זה לא אומר שזה הנכון, ובוודאי שזה לא עוזר לבלום מהר יותר, כמו שיש שחושבים.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר להורדת הילוכים.

 

אין שום בעיה להעביר מכל הילוך לניוטרל, זה לא מזיק לשום דבר. רצוי לקחת בחשבון שכאשר אתה בניוטרל אין לך בכלל בלימת מנוע ואם תיצטרך להאיץ בפתאומיות תצטרך להכניס להילוך המתאים לפי המהירות שאתה נמצא בה. ברכב אוטומטי אין שום, אבל שום סיבה להעביר לניוטרל במהלך נסיעה, וגם לא במהלך עמידה ברמזור.

בקשר להורדת הילוך מחמישי לשני, גם אין שום בעיה, כל עוד עושים זאת נכון. עם אתה נמצא ב 30 קמש בחמישי, אתה יכול בכיף להוציא מחמישי ולשלב לשני או שלישי, לא יקרה שום דבר לרכב. לכל הילוך ברכב יש את טווח המהירויות שמתאים לו, לכן לא תמיד חייבים להוריד את ההילוכים לפי הסדר.

 

בקשר להעלאת הילוכים.

 

כן כבר יותר מומלץ לעבוד לפי הסדר, אלה אם כן נמצאים בירידה. כשאנחנו מעלים הילוך זה אומר שאנחנו מגבירים מהירות, אם נעלה הילוך להילוך גבוהה מידי זה אומר שלמנוע לא יהיה מספיק טורים (לא מספיק מומנט) כדי למשוך את האוטו, כמובן שהכל תלוי בסוג הרכב, כמו שאמרו קודם, יש רכבים שיש להם מספיק מומנט גם ב 2500 סל"ד ובהם נוכל להעלות הילוכים הרבה יותר מהר מאשר ברכב ששיא המומנט שלו מתקבל ב 5000 סל"ד למשל.

SAY MY NAME | www.alonadler.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמא אישית,

דייהטסו אפלאוז אוטומטי, גיר שעבר המון התעללויות בצעירותי, כולל עמידה בניוטרל בפול גז והכנסה להילוך ב6000 סל"ד והורדות להילוך שני ב140 קמ"ש, דברים בסגנון, (כשקיבלתי רישיון, תרגעו), הגיר הגיע ל400K ונמכר האוטו,

מגנום, גיר ידני, עבר המון התעללויות ובלימה בעזרת הילוכים באופן קבוע, העברות בלי קלאץ' וכו'... עבר את ה500K והלך מנוע, לא גיר.

מזדה 323 אוטומטית, עדיין אצלי, 300K עדיין גיר מקורי.

אז אני לא יודע מה אתם עושים שהולכים לכם גירים כל כך מהר.

או שאולי אתם ממהרים להספיד אותם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל כך הרבה שטויות (וקצת דברים חכמים ...)

 

אז ככה.

 

אין בעיות להעביר לכל הילוך כל עוד הסל"ד בהילוך הנ"ל מתאים לדרישות שלך ממנו (סלד ביניים נמוך לנסיעה רגועה או סלד גבוה להאצה). גם למעלה וגם למטה.

 

אני יכול בהחלט להאיץ חזק בראשון שני ושלישי ואז להעביר לשישי במאה ומשהו ולהשאר יציב.

 

כנ"ל בהאטה, אם אני במהירות 100 הילוך שישי ורוצה בלימת מנוע, הילוך חמישי לא יעזור, הילוך רביעי לעומת זאת כן יעזור (או הילוך שלישי לבלימת מנוע חזקה יותר).

 

 

בקשר לבלימת מנוע מול ברקסים, כמו שאמר הטל"ש, השחיקה והלחץ בבלימת מנוע הינם זניחים. בילמו עם מה שנוח לכם ...

 

לילה טוב

 

מחר מילואים

 

ניב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי ספר הרכב בפיז'ו 406, אוטומטית (AL4)

 

מותר לגרור בניוטרל, עד 100 ק"מ מרחק, ו 80 קמ"ש מהירות.

זה לא בגרירה.

זה כרגיל. אחרי 100 ק"מ או מעל 80 קמ"ש הגיר הולך.

AL4 מה לעשות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב אוטומטי אין שום, אבל שום סיבה להעביר לניוטרל במהלך נסיעה, וגם לא במהלך עמידה ברמזור.
למה אין סיבה?

יש לי חבר שעושה זאת בטענה שזה חוסך דלק, זה נכון?

למכירה שעון ברייטלינג shark יד 2 במצב נהדר!

פרטים בה"פ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אין סיבה?

יש לי חבר שעושה זאת בטענה שזה חוסך דלק, זה נכון?

אין סיבה.

בזמן שגיר אוטומטי נמצא בניוטרל עלול להיגרם נזק לגיר מכיוון שאכן משאבת השמן לא עובדת.

וכמובן הסיבה הבטיחותית - אם תידרש האצה פתאומית, יבוזבז זמן גדול שעלול להיות קריטי, על הכנסת הבורר לדרייב, היסוס הגיר בשילוב, ולבסוף שילוב הגיר, המלווה לא פעם בבלאי עקב השילוב המהוסס וה"ברוטאלי".

 

חפש שרשור שפתח צביקה מצביקה קרבורטורים לפני כמה חודשים, דובר על עניין צריכת הדלק רבות.

או לקצר דברים - כאשר המנוע לא נמצא בטווח סל"ד סרק, הגיר משולב להילוך ואין לחיצה על דוושת התאוצה - צריכת הדלק אפסית. המנוע דוחס אוויר ולא תערובת אוויר-דלק.

המשך שבוע טוב

 

אלעד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...