Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע הרכב צורך יותר דלק בנסיעה עירונית?


sasa_204
שימו לב! השרשור הזה בן 1082 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זאת לא הבלימה שצורכת דלק אלא זה שהשקעת דלק בלהאיץ למהירות ואז אתה בולם, משמע שרפת דלק סתם.

בכביש מהיר אתה עומד על אותה המהירות להרבה זמן ובולם לעיתים רחוקות יותר וכמו שטענו מקודם, להאיץ למהירות צורך יותר דלק מאשר להישאר בה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, sasa_204 כתב:

לגבי ההאצה בעיר אפילו אם לוחצים גז בעדינות זה גם צורך דלק.

 

מדוע לחיצה פתאומית על דוושת הבלמים צורכת דלק (עירוני/בינעירוני)?

הבלימה לא צורכת דלק, אבל כל בלימה זה אומר שאתר עומד להאיץ חזרה שוב ולכן כל פעם שתבלום  אתה בפוטנציאל תבזבז יותר דלק. 

זו הסיבה שנסיעה תוך כדי שמירת מרחק סביר ופחות האטות, בגלל הרכב שנוסע לפניך, תהיה חסכונית יותר מאשר תסע צמוד לרכב וכל הזמן תבלום. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפה הגאוניות של רכב PHEV,מנוע חשמלית מספיק חזקה כדי להזיז 1600+ ק"ג בלי לצרוך בטיפה דלק,וגם בנסיע בין עירונית במהירות שיוט של 100 ק"מ לא נוגע בדלק,לכן היצרן יכול לרשום בלי לשקר צריכה משולבת של 74 ק"מ לליטר,יצא לי לעשות נסיעות יותר חסכוניות מזה,יש לי טווח נסיע של 58 ק"מ רק חשמל ומנוע היברידי 1.6L,עלות טעינה מלאה 4 ש"ח בבית.
כמובן זה תלוי בהרבה גורמים,אבל הרבה פעמים אני מגיע ל-16-18 אגורות עלות לקילומטר,שמחשבים עלות דלק וחשמל !

לפני 57 דקות, danniel כתב:

הבלימה לא צורכת דלק..

 

אצלי רק מייצר עוד חשמל,וכמובן בירידות,ובכלל במצב ACC שבכלל לא נוגע ב דוושת גז !

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא משנה איזה רכב מדובר IC EV HEV, אם במקום לנסוע במהירות קבועה מנקודה אחת לשניה, אתה תאלץ לבלום ואז לחזור למהירות הקבועה שלך, אתה תבזבז יותר חשמל או דלק מאשר במקרה שלא בלמת לאותה נסיעה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה משנה מבחינת "כיס",כי הדיון נפתח בגלל זה,ולא לנסות להסביר או להוכיח משהו שזה כבר אקסיומה,לפי חוקי פיזיקה !!
אנרגיה חשמלית הרבה יותר זולה,ואתה גם מייצר אותה על הדרך בגלל כוחות רגנרטיבים,וכך אתה נהנה מיתרונות של 2 עולמות ICE ו-EV .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר ועלות לא עלו לדיון, אפילו לא פעם אחת. 

שאלו למה רכב צורך יותר בנסיעה עירונית וניתנה תשובה. 

 

לעניין רכב חשמלי או היברדי, שטוען סוללה בבלימה והאטה, נכון יש ניצול טוב יותר של אנרגיה אבל בהחלט בלימה לא תחזיר את כל האנרגיה שתדרש להאצה חזרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשאלה של פותח השרושור יש מספר גורמים:

 

1. יעילות תרמודינמית נמוכה בזמן תאוצה - במצבי טרנזיאנט מנועי בעירה פנימית נוטים להיות יעילים פחות מאשר במצבבין מתמידים (גז קבוע).

 

2. חיכוכים פנימיים - בנסיעה בעיר לרוב הנסיעה על הילוכים נמוכים, דבר המביא לכך שהמנוע עושה הרבה יותר סיבובים ביחס לגלגלים לעומת נסיעה בילוך גבוה יותר. 

מבחינה חישובית נהוג להתייחס לחיכוכים פנימיים אלה כקשורים ישירות לסל"ד. הדבר הזה מפסיק להיות נכון כאשר התנגדות האוויר (במהירות גבוה) מתחילה להיות משמעותית יותר מהחסכון על חיכוכים פנימיים.

 

3. בזבוז אנרגיה - לעומת נסיעה בינעירונית רציפה בה כמעט ולא לוחצים על הברקס, בנסיעה עירונית לוחצים הרבה על הברקס. הווה אומר שאנחנו הופכים חלק ניכר מאנרגיית התנועה לחום באופן תדיר.

מכיוון שאנרגיית התנועה (אנרגיה קינטית) מגיעה ישירות משריפת דלק, אז בזבוז אנרגיה קינטית שקול לבזבוז דלק. כמובן לסעיף זה ניתן להוסיף עמידת הרכב במקום בצמתים, מצב בו עדין מבוזבז דלק אך אין תנועה כלל.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי tepic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1-3 נכון ודיברנו על זה על בלימה ותאוצה.לגבי סרק, הביזבוז הוא פחות משמעותי אבל בהחלט קיים- בגלל המציאו לנו את העצור/סע. 

2 פחות משמעותי ויש בדיקה של בוקי שמראה זאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צופה עוד מס' שנים שרשור דומה אבל הפוך:

 

"מדוע הרכב צורך יותר חשמל בנסיעה בינעירונית?"

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1082 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...