Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

400 כ"ס באמפרזה משופרת (את הכותרת לא הצלחתי לכתוב לבד)


motocross
שימו לב! השרשור הזה בן 7113 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני ידוע שאימפרזה הכי חזקה שנמכרת בארץ היום (אם אני טועה תקנו אותי) ואני מתכוון בלי שיפורים בלי כלום, כלומר ככה מהקרטון, יש לה 284 כ"ס, אני מדבר על ה- WRX STI DCCD

אם אני לא טועה, בלוח פוקוס השבוע ראיתי אימפרזה משופרת 450 כ"ס, זה מה שכתוב.

רציתי לדעת אם זה יכול להיות?

מה כבר הוסיפה לה שהיא הכפילה את הכ"ס שלה פי 1.5 בערך?

מה המהירות המרבית של אימפרזה כזו עם 450 כ"ס, מה התאוצה מ0-100?

 

תודה מראש למי שיענה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין אפשרות להעריך ככה סתם מהירות 0-100 על פי כ"ס כי אין לך נתון לדוגמא של משקל...

Of course you can calculate the top speed without knowing the weight of the car, you don't even need to have the exact horsepower assuming you have a lot of it which it sounds like this car does have quite a bit... all you need to know is the overall diameter of the tires used on the car, the gearing ratios and where the rev limiter is set to

 

.What I am wondering is, where was the car dymoed at 450 HP, or is it just an estimate, dyno numbers count, estimates are as good as farts in the wind

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Of course you can calculate the top speed without knowing the weight of the car, you don't even need to have the exact horsepower assuming you have a lot of it which it sounds like this car does have quite a bit... all you need to know is the overall diameter of the tires used on the car, the gearing ratios and where the rev limiter is set to

 

 

 

 

 

 

.What I am wondering is, where was the car dymoed at 450 HP, or is it just an estimate, dyno numbers count, estimates are as good as farts in the wind

 

 

 

 

.Moti

היי מוטי,

 

ובכן...הנה אתגר... :)

 

המכונית היא שבי קמארו Z28 שנת 1980, למכונית יש כ-448 כ"ס, 62 קג"מ (נתוני דיינו - מנוע כמובן לא הסטוק...), הנתונים הרלוונטיים:

 

- מידת צמיגים קדמי/אחורי 245/60/15

- תיבת הילוכים אוטומטית (TH350) יחסים: 1- 2:52, 2- 1.52, 3- 1:00

- יחס דיפרנציאל (בהנחה וזה רלוונטי, הנעה אחורית..) 3:42

- ניתוק הצתה ב-6200 סל"ד (כ- 200 סל"ד מעל הפיק, על-פי הדיינו)

 

אשמח לדעת עפ"י אותה נוסחה מה המהירות המרבית "על הנייר" :)

 

תודה מראש,

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

The top speed of your Camaro is 230.65 Kmh, but I think that switching to higher ratio gear box will definitely raise it considerably, same as the replacement of the differential ratio, say if you had a rear end of 3.2 instead of 3.42, and a top gear of 0.85, you'll get to 290 Kmh

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי אתה יכול להביא את הנוסחא בבקשה

כי גם לי יש איזה שאלה לגבי זה

 

ועדיף לך להביא את הנוסחאה הזאת ליפני שכל הפורום יתנפל עלייך

תן לנו לעשות לבד ולא נפריע לך

רנה דקארט אמר:אני חושב משמע אני קיים

גארי קספרוב אמר:אני טוב כי אני חושב 5 מהלכים קדימה

זיגמונד פרויד אמר:כשאתה חושב על משהו תחשוב עליו דרך כל 4 הכיונים ולא דרך כיון אחד הכיון הישיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

The top speed of your Camaro is 230.65 Kmh, but I think that switching to higher ratio gear box will definitely raise it considerably, same as the replacement of the differential ratio, say if you had a rear end of 3.2 instead of 3.42, and a top gear of 0.85, you'll get to 290 Kmh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.Moti

אי אפשר לחשב את המהירות המרבית של הרכב לפי הנתונים האלה, גם לא את התאוצה. לפי הנתונים אפשר לחשב את המהירות המרבית התאורטית שמסוגלת לספק יחידת ההנעה (מנוע/תמסורת/צמיגים).

 

ברוב המוחלט של המכוניות מהירות זו גבוהה יותר בהרבה מהמהירות המרבית האמיתית - שמוגבלת ע"י סך ההנתגדויות לתנועת האוטו - התנגדות לגלגול + התנגדות אוירודנימית. אפילו במכוניות מאד חזקות מגבלת ההתנגדויות גוברת על מגבלת המנוע, אלא אם למישהו היתה מטרה ספציפית לעשות את ההיפך.

 

ניתן לתת אומדן גס למהירות המרבית ע"י ידיעת משקל הרכב, שטח פני החזית, מקדם הגרר, הספק המנוע ויחסי התמסורת.

 

עם כל הרצון הטוב קשה להאמין שהקאמרו הזאת, עם 445 סוסיה, תגיע ל 290 קמ"ש רק בזכות שינויי יחסי העברה. מדובר על תוספת של התנגדות אוירודינמית של יותר מ 60% יחסית ל 230 קמ"ש.

 

בנוסף - למכוניות אוטומטיות החישוב מורכב יותר מכיוון שלא ידוע יחס ההעברה בממיר המומנט בכל רגע נתון. אי אפשר פשוט להזניח אותו ולהניח יחס של 1:1. במצב של עבודה קרוב לקצה גבול היכולה בהחלט יכולה להיות בו החלקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לחשב את המהירות המרבית של הרכב לפי הנתונים האלה, גם לא את התאוצה. לפי הנתונים אפשר לחשב את המהירות המרבית התאורטית שמסוגלת לספק יחידת ההנעה (מנוע/תמסורת/צמיגים).

 

ברוב המוחלט של המכוניות מהירות זו גבוהה יותר בהרבה מהמהירות המרבית האמיתית - שמוגבלת ע"י סך ההנתגדויות לתנועת האוטו - התנגדות לגלגול + התנגדות אוירודנימית. אפילו במכוניות מאד חזקות מגבלת ההתנגדויות גוברת על מגבלת המנוע, אלא אם למישהו היתה מטרה ספציפית לעשות את ההיפך.

 

ניתן לתת אומדן גס למהירות המרבית ע"י ידיעת משקל הרכב, שטח פני החזית, מקדם הגרר, הספק המנוע ויחסי התמסורת.

 

עם כל הרצון הטוב קשה להאמין שהקאמרו הזאת, עם 445 סוסיה, תגיע ל 290 קמ"ש רק בזכות שינויי יחסי העברה. מדובר על תוספת של התנגדות אוירודינמית של יותר מ 60% יחסית ל 230 קמ"ש.

 

בנוסף - למכוניות אוטומטיות החישוב מורכב יותר מכיוון שלא ידוע יחס ההעברה בממיר המומנט בכל רגע נתון. אי אפשר פשוט להזניח אותו ולהניח יחס של 1:1. במצב של עבודה קרוב לקצה גבול היכולה בהחלט יכולה להיות בו החלקה.

למעשה הוא דווקא די צודק לגבי המהירות המרבית.... כמובן שאני לא ארשום כאן שבדקתי...האאממ...האאמ.....

 

לגבי האוטומטית, ממיר המומנט בונה לחץ עד סל"ד מוגדר ולאחר מכן משתלב באופן אחיד עם התיבה, כלומר ם יש לי ממיר של 2800 סל"ד, עד אותו סל"ד אתה צודק אך מעבר אליו הוא לא ממש מתפקד אלא הגיר נכנס לפעולה של יחס ישיר.

 

אגב במקרה של הקמארו, יש לה נתוני גרר מעולים, לא זוכר בדיוק כמה אך מהשוואה שראיתי לפני זמן מה היא עוטמדת באותו קו עם מכוניות על מודרניות.... (תציץ בתמונה שלה ובקווים של המכונית ואני מניח שתבין על מה אני מדבר.. :) )

 

מה שבטוח, אתה צודק שיש עוד מרכיבים בקובעים בסופו של דבר את המהירות ולא רק נוסחא..

 

 

בקרוב אני מחליף תיבת הילוכים כך שאני מניח שהנתונים ישתפרו קצת....

 

מוטי, תודה :)

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Of course you can calculate the top speed without knowing the weight of the car, you don't even need to have the exact horsepower assuming you have a lot of it which it sounds like this car does have quite a bit... all you need to know is the overall diameter of the tires used on the car, the gearing ratios and where the rev limiter is set to

 

 

 

 

.What I am wondering is, where was the car dymoed at 450 HP, or is it just an estimate, dyno numbers count, estimates are as good as farts in the wind

 

 

 

 

.Moti

אין שיקולי אווירודינמיות בחישובים של מהירות סופית?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה באמת נורא יפה שאתם מיתווכחים על הדיוק של הנוסחא

אבל בשם ה' תגידו את הנוסחא ואיך לחשב

רנה דקארט אמר:אני חושב משמע אני קיים

גארי קספרוב אמר:אני טוב כי אני חושב 5 מהלכים קדימה

זיגמונד פרויד אמר:כשאתה חושב על משהו תחשוב עליו דרך כל 4 הכיונים ולא דרך כיון אחד הכיון הישיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לחשב את המהירות המרבית של הרכב לפי הנתונים האלה, גם לא את התאוצה. לפי הנתונים אפשר לחשב את המהירות המרבית התאורטית שמסוגלת לספק יחידת ההנעה (מנוע/תמסורת/צמיגים).

 

ברוב המוחלט של המכוניות מהירות זו גבוהה יותר בהרבה מהמהירות המרבית האמיתית - שמוגבלת ע"י סך ההנתגדויות לתנועת האוטו - התנגדות לגלגול + התנגדות אוירודנימית. אפילו במכוניות מאד חזקות מגבלת ההתנגדויות גוברת על מגבלת המנוע, אלא אם למישהו היתה מטרה ספציפית לעשות את ההיפך.

 

ניתן לתת אומדן גס למהירות המרבית ע"י ידיעת משקל הרכב, שטח פני החזית, מקדם הגרר, הספק המנוע ויחסי התמסורת.

 

עם כל הרצון הטוב קשה להאמין שהקאמרו הזאת, עם 445 סוסיה, תגיע ל 290 קמ"ש רק בזכות שינויי יחסי העברה. מדובר על תוספת של התנגדות אוירודינמית של יותר מ 60% יחסית ל 230 קמ"ש.

 

בנוסף - למכוניות אוטומטיות החישוב מורכב יותר מכיוון שלא ידוע יחס ההעברה בממיר המומנט בכל רגע נתון. אי אפשר פשוט להזניח אותו ולהניח יחס של 1:1. במצב של עבודה קרוב לקצה גבול היכולה בהחלט יכולה להיות בו החלקה.

My friend, you are absolutely right in the general concept, only you missed something that I wrote in my first reply - "Of course you can calculate the top speed without knowing the weight of the car, you don't even need to have the exact horsepower assuming you have a lot of it ", meaning you are able to hit redline in top gear, than, no aerodynamics or anything will change the fact that it's simple math

 

.Acceleration can not be calculated

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

My friend, you are absolutely right in the general concept, only you missed something that I wrote in my first reply - "Of course you can calculate the top speed without knowing the weight of the car, you don't even need to have the exact horsepower assuming you have a lot of it ", meaning you are able to hit redline in top gear, than, no aerodynamics or anything will change the fact that it's simple math

 

 

 

 

.Acceleration can not be calculated

 

 

 

 

.Moti

מוטי צודק בהחלט!

שיקולי אווירודינמיות לא משפיעים כל עוד יש לך מספיק כח(כ"ס)כדי להגיע לסל"ד מסויים ביחס העברה מסויים.

יש לי את הנוסחה,אני צריך לחפש אותה ואני אפרסם אותה כאן.

גורג

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,הנוסחה נמצאת במחסן שלי ...ייקח כמה ימים עד שאני אגיע לשם!

 

אם מישהו יעלה אותה בינתיים - מה טוב.

 

גורג

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחשבון לחישוב מהירות:

 

http://www.mysportscar.com/tools/topspeed.htm

 

מחשבון רבע מייל:

 

http://www.nationaldrivetrain.com/calcs/dragcalc.html

 

מחשבון סל"ד/מהירות:

 

http://www.quiknet.com/~ke6vut/rpmcalc.html

 

עוד מחשבוני מהירות/ביצועים:

 

http://www.web-cars.com/math/qtr_mile.html

 

מחשבון ל-Pimp כדי לחשב כמה ה- Hoe שלו הרוויחה... :

 

http://www.beaconschool.org/~wchen/php/cal.php

 

 

תריצו בגוגל חיפושים ותמצאו אינסוף נוסחאות וחישובים :wink:

 

ליאור

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7113 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...