Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

PROJECT BIGASS BITCH - ההתקנה החדשה שלי


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 4698 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים



היציאה האופטית עובדת!

 

עברתי לשמוע דרך הCARPC מהיציאה האופטית שלו

 

ההבדל בצליל הוא שתחום הבאס נקי יותר (כל השאר נשמע אותו הדבר), יש כנראה איזשהו עיוות שמיע שהיציאה האנלוגית מעבירה וזה גורם לסאב להשמע הרבה יותר דומיננטי כי הוא קצת יותר מפוזר וברכב שלי זה דווקא גורע ולא מוסיף (לרוב דווקא אני רואה שיש לאנשים נטייה לחזור לאנלוגי).

 

יופי אדי ! עכשיו קח את הציטוט הזה ותתחיל להוכיח לאנשים (שלא מאמינים ) למה יש יתרון ליציאה דיגיטילית (קואקס או אופטית זה כבר לא משנה )

היסטורית רכבים: אלפא 33 -91' :wink: \ קליאו 1.4 -ידנית 2003:-o \ניסן טידה 1.6 אוטומטית 2007 :roll: \ מגאן דיזל ידנית 2008 - :-) \פלואנס 1.6 בנזין אוטומטית (:shock: ) \הונדה סיוויק -2010 ידנית :-D \...עכשיו אין כלום...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 320
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

להוכיח? איך זו בדיוק הוכחה?

זו דיעה של אדם מסוים, עם השפעה סביבתית לא מבוטלת (הוא בעל הציוד, הוא ניסה להשמיש את האפשרות הזו וכו').

נכון שזו עוד דיעה מאד חשובה בכיוון, אבל זו בסה"כ עוד דיעה.

מתחדשת*

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עופר

 

זה עניין של טעם לדעתי

 

אני גיליתי שהיציאה האופטית עובדת כבדרך אגב כאשר עברתי תוך כדי ברירת המקורות בשביל לשמוע אם האייפון מנגן - וראיתי פתאום שאני על היציאה הדיגיטלית.

 

בהתחלה עברתי כמה פעמים בין האופטית לאנלוגית (מהמחשב למחשב) ולא שמעתי שום הבדל בהתחלה - פשוט לא הצלחתי להבין מה שונה.

 

ואז לקחתי טרק שיש בו הרבה באס וגם הרבה כלים שמנגנים נמוך ועברתי מאחד לאחד ושמתי לב שהתוצאה מהיציאה האופטית היא מדוייקת יותר - ההבדל הוא שבין שתי היציאות אין שום הבדל מורגש בווליום ומה שזה אומר שהביט1 משווה את המתחים ביציאות שלו כאשר עוברים מיציאה אחת לאחרת (מאותו המקור).

 

אני יכול לאמר שאולי ברכב אחר הייתי מעדיף את ה"עודף" הזה בבאס, אולי על סאב אחר זה היה ממש חסר לי.

 

יש אנשים כאן בפורום שחזרו לאנלוגי מובהק אחרי שהם עבדו על אופטי וזה כולל אנשים כמו לאון (מערכת מלאה של תסיסס) שהקרוס האנלוגי המקורי של התסיס היה נשמע לו טוב יותר מבחינת סאונד מהביט1 אבל כרגיל - מחוסר כוח להתעסק עם פיור פאסיב הוא פשוט נטש את הרעיון (אפרופו ברכב הבא בכלל אין ביט1 - הוא הולך להפגיז עם פיוניר חדש...)

 

ויש אנשים שדווקא מעדיפים את הטווח האופטי מתוך בחירה בנקיון האות ובתגובה "שטוחה" יותר שלדברי רבים מוגדרת כחסרת חיים.

 

אני גם יכול לאמר לך שאם אני אקח את עצמי באופן סתמי ופשוט אאזין למערכת שלי - אני לא בטוח שכל פעם אוכל לזהות על איזו יציאה אני שומע - ההבדל הוא מינורי ושומעים את זה או יותר נכון מבחינים בזה רק אחרי שעושים כמה השוואות טובות על אותו קטע מוזיקה - זה ממש זניח אבל עדיין אהבתי יותר את התוצאה על האופטי.

 

אם זה פסיכואקוסטי כי זה אופטי וזה עושה לי את זה - יכול להיות אבל אני לא חושב ככה אחרי שבדקתי היטב מה ההבדלים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להוכיח? איך זו בדיוק הוכחה?

זו דיעה של אדם מסוים, עם השפעה סביבתית לא מבוטלת (הוא בעל הציוד, הוא ניסה להשמיש את האפשרות הזו וכו').

נכון שזו עוד דיעה מאד חשובה בכיוון, אבל זו בסה"כ עוד דיעה.

 

כידוע לך , דעות יש מעט, חילוקי דעות יש הרבה.

לעניין: ליציאה דיגיטלית יש המון יתרונות, במיוחד אם אתה מזין איתה DSP . יכול להיות שבשמיעה ראשונית יהיה קשה באמת להבדיל ,

אבל את הבדיקה צריך לבצע כאשר בודקים כל אפקט לגופו. אחד עם הזנה אנלוגית ואכ' עם הזנה דיגיטלית. זה בדיוק ההבדל

בין אקולייזר אנלוגי או לאחד שנעשה בתוכנה.

 

מה שאני אומר: אם יש לך מכשיר DSP הזנתו באות ספרתי עדיפה ( לפחות על הנייר)

היסטורית רכבים: אלפא 33 -91' :wink: \ קליאו 1.4 -ידנית 2003:-o \ניסן טידה 1.6 אוטומטית 2007 :roll: \ מגאן דיזל ידנית 2008 - :-) \פלואנס 1.6 בנזין אוטומטית (:shock: ) \הונדה סיוויק -2010 ידנית :-D \...עכשיו אין כלום...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שציינתי - ההבדלים הם קטנים מאוד



 

אבל ברגע ששמים לב אליהם יש עליונות מובהקת ברכב שלי ליציאה הדיגיטלית.

 

זה מורגש באזור בו הסאב ו\או המידבאסים מגיעים לקצה התחתון שלהם בו הם מתחילים לייצר רעידות - ללא ספק, ביציאה הדיגיטלית הם יותר מרוסנים.

 

כמו שאמרתי - יש כאלה שלא יאהבו את זה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עופר, לרגע לא אמרתי שאין הבדל, או שההבדל לא משמעותי.

אלא שהתוצאות הללו הן לא הוכחה חד משמעית ואבסולוטית לאפשרויות.

אגב, גם לדעתי יציאה אופטית תהיה עדיפה מאנלוגית, כאשר היא חוסכת המרות בדרך.

מתחדשת*

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכבל האופטי שאני משתמש בו הוא הכבל האופטי הכי זול ומעאפן שאפשר רק למצוא - השחורים הפשוטים שקונים בחנויות מחשבים...



 

אני לא חושב ששימוש בכבל יקר יותר שמעביר את אותו האור ידגדג לי בצ'קרות ובמנטרות אם אתם מבינים למה אני מתכוון :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז... מתברר שישנו מקום לעוד עדכון קטן



 

חשבתי שכבר הגעתי לסוף אבל טעיתי :-D

 

הרדיו קלט לי רק את תדר 100FM ואז הבנתי שהעובדה שהמקלט נמצא בתא המטען על מאריך 5 מטר - כנראה שזה גורם הנחתה רצינית.

 

הערב לאחר שקניתי לי שתי חולצות חדשות ולאשתי זוג נעליים :-P חברים - חשוב לדעת לשחד את שר האוצר!!! :lol:

 

ירדתי מהבית שוב לעבר החניה ונכנסתי אל הרכב בכדי לבצע את הפעולות הבאות:

 

1. ניתוק והסרת דונגל הרדיו מהפלטה של מחשב הרכב כולל המגבר שלו.

2. חיבור של כבל מאריך אזניות לתחנת העגינה של האייפון לכבל PL - אני כבר אסביר מדוע.

3. החלפת מפצל הUSB בפעם השניה למפצל חדש והרבה יותר קשיח מבחינה פיסית.

4. איתור כבל האנטנה המקורי של הרכב וחיבורו למקלט הרדיו.

5. ווידוא ע"י הפעלת המחשב והמערכת שהכל עובד.

 

לגבי מקלט הרדיו ומפצל הUSB -

 

מפצל הUSB שהיה לי שם היה בנוי מ4 קוביות מוזרות כאלה ואחד השקעים לא עבד - אני זקוק לכל הארבעה ולכן החלפתי את המפצל לאחד אחר מאותה החברה כך ששקעי החשמל התאימו לי ואין סיכוי שהוא יהרס פיזית.

 

כעת יש קליטה של רדיו באופן מספק בהחלט - כמו שהיה לי ברכב הקודם - אולי קצת יותר טוב.

 

מעבר לכך כאשר האייפון היה מחובר לתחנת העגינה - לא יכלתי לחבר את כבל הPL לRCA המקורי לשקע אזניות כי תחנת העגינה מבטלת אותו ברגע שהאייפון מחובר.

ברגע שכבל הPL היה מחובר לתחנת העגינה - המחבר היה גדול מידי ויצר רעשים שנכנסו לתוך המערכת.

 

לכן - הבאתי כבל מאריך אזניות עם תקע קטן יותר וקצר יותר והבעיה נפתרה.

 

האייפון יושב בתחנת העגינה שלו, קל ונעים לתפעל אותו וזה נשמע פשוט מצויין - אני יכול לכבות בכלל את מחשב הרכב ולעבוד על האייפון ישירות דרך הביט1

 

מה שמקנה לי -

 

כל סוג אפשרי של GPS (האייפון פרוץ הרי)

רדיו אינטרנטי באיכות צליל מעולה

נגן IPOD פנימי מהאייפון עם 16 גיגה נפח אחסון ושמיעה במצב SHUFFLE שלפעמים זה פשוט תענוג!

טעינה של האייפון

חיבור של האייפון לדיבורית כרגיל

 

בקיצור - המערכת עכשיו סוף סוף יציבה כמו שהיא היתה אמורה להיות מהרגע הראשון.

 

מה הדבר הבא?

 

החלטתי שבכל זאת בא לי להוסיף גם מצלמת רוורס - בעיקר בשביל האשה - אבל בואו נודה בזה - אני הפכתי לגאדג'טר נוראי.

 

אה כן - ואני עושה שיעורי בית לאחרונה על הנעת הרכבים בעזרת דלק HHO (אלקטרוליזה של פירוק המים למימן וחמצן) :-D

 

זה יגמר בפיצוץ חברים :?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אאאאהההההההה

:-D

 

עכשיו הBT פתאום לא עובד :-D

 

צריך לבדוק מה קרה לדונגל BT - אולי הוצאתי אותו בטעות :?

 

נעביר אותו מקום :-P

 

יעבוד! 8)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

הי אדי,

 

קודם כל רציתי לברך אותך את התקנה כזאת מהממת, לא ראיתי השקעה ברמה שכזאת אף פעם !!!

 

ראיתי באחד השירשורים אחרים תגובה שלך לגבי אוונסיס וקרויז קונטרול (Cruise Control).

אז חשבתי שזה יהיה מקום מתאים לפנות אליך...

 

אז יש לי מידע שיכול מאד לעניין אותך.

אפשר בקלות להתקין קרויז קונטרול ברכב שלך.

אתה יכול לראות תמונות של התקנה כאן: http://www.avensis-club.ru/forum/viewtopic.php?t=5482&postdays=0&postorder=asc&start=140

הפורום הוא ברוסית, אבל תמונות די ברורות.

 

להגבי איך לבדוק האם הפונקציה זאת קיימת מוסבר בעמוד הבא: http://www.avensis-club.ru/forum/viewtopic.php?t=5482&postdays=0&postorder=asc&start=30#

מה שכתוב שם ברוסית בשתי מילים:

1. צריך לפרק את תא הכפפות.

2. להגיע לחיבור של המחשב.

3. לזהות את ה-E10 connector.

4. למצוא פין 24.

5. לסובב את המפתח אבל לא להפעיל את המנוע.

6. לקצר פין 24 לכמה שניות לאדמה. הפעולה הזאת שקולה להפעלת קרויז קונטרול. ובמידע ומחשב שלך תומך בפונקציה הזאת אמורה להדלק מנורה Cruise על הלוח שעונים. שים לב ל-schematics בתומנה שלישית.

 

אם המנורה נדלקה זה אומר שאתה יכול לקנות ב-ebay את הידית, ואם קצת התקנות תוכל להנות מקרויז קונטרול...

 

אם תרצה עזרא/הסבר/תירגום - אסמך לעזור...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארמואר



 

תודה - זה נראה מגניב ביותר

 

אני כרגע לא אלך על הרעיון הזה כי מה שבעצם אמרתי זה שבדגם של 2010 יש את זה וזה היה יכול להיות נחמד אם היה את זה בדגם שלי אבל אני לא רואה כרגע צורך ממשי לעשות דבר שכזה.

 

הסיבה העיקרית לכך שהיא שאני בייסודי - נהג מאוד מאוד רגוע ודווקא בנסיעות ארוכות אני אוהב לתת לרכב לשייט במהירות כזו שאני לא אקבל בה דו"ח והרגל שלי יציבה מאוד אז אין לי בעיה גדולה עם זה - בדרך... אני נהנה מהמערכת.

 

אני בכל מקרה הולך לתת למוסך של טויוטה להעביר לי את שני הרכבים שלי טסטים בזמן הקרוב אז אני גם על הדרך אשאל אותם אם זה אפשרי מבחינתם לו הייתי רוצה לעשות את זה כרגע.

 

מבחינה תקציבית כרגע אני ממש לא מסוגל להתפנות לפרוייקט שכזה כי יש לי כרגע כמה דברים אחרים שעומדים על הפרק ועד סוף החורף הזה אני עוצר הוצאות לחלוטין מעבר לתחזוקה הבסיסית של הרכבים.

 

המון תודה!

 

ואם אני כן אעשה את השיפור הזה מתישהו - אני מבטיח לעדכן כולל תמונות.

 

אם כבר השרשיר קפץ אז אני אעדכן שכרגע המצב הוא:

 

1. הרמקולים כבר נפתחו ושמתי לב שהווינאמפ עצמו היה מונחת גם כן - אחרי שהסרתי את ההנחתה הזו המערכת נשמעת בעיניי כרגע - מספקת לחלוטין, אין לי כוונה כרגע לגעת בכוונים כלל וכלל.

 

2. תחנת העגינה של האייפון לצערי התקלקלה - המגעים של הטעינה לא עובדים טוב - כבר הזמנתי תחנת עגינה חדשה וכבר עקפתי את תחנת העגינה כך שאני יכול לתפעל את האייפון בצורה מלאה כולל טעינה (כבל מאריך לתחנת עגינה) ואני שוקל לבינתיים כן להתקין עריסה לאייפון על שמשת הרכב כי זה נוח מאוד ופרקטי מאוד - הזמנתי עריסה מאיביי כבר (שחורה) ואני מקווה שהפעם היא תחזיק לי מעמד.

 

כל שאר המערכת - תענוג אחד גדול ומטורף - אני לא מפסיק לחייך בכל פעם שאני נכנס לרכב הזה.

 

- ארמואר עוד משהו - תחפש את ה"בלוג" של dannyg - מה שאני עשיתי זה כלום לידו...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביקרתי לאחרונה שני אנשים יקרים לליבי



 

הראשון - אליקו

 

סוף סוף יצא לי להשמיע לו את המערכת - ישבנו קצת ואליקו שם לב, לטענתו - שהמידים אצלי מושכים קצת ימינה.

 

כמה משחקי הנחתות קטנים בין שני הצדדים (מידים וטוויטרים) וסידרנו תחושה טובה יותר של פוקוס - לידיעתכם, אין תיקוני זמנים בין צד ימין לשמאל ברכב :-D יש רק תיקוני זמנים בין הסט הקדמי לסאב.

 

הטוויטרים לאחר מכן קצת צרמו לי - אז עשיתי עליהם טריק קטן והעברתי את החסימה על הטוויטרים מHPF לBPF (בנד - פאס) וחסמתי אותם מלמעלה ב20K - זה מ-א-ו-ד הרגיע אותם והשיג אפקט נהדר. (זה קרה אפרופו גם אחרי שהייתי אצל ההבא בתור...)

 

יום למחרת - ביקרתי עוד איש יקר אשר מזמן לא ראיתי - שמעון קוסטיק (סאונדסטורם)

 

אפשר לאמר עליו הרבה דברים ואני יודע שהוא לא אהוד בפורום, אבל, לאיש יש שמיעה פנומנלית ואין מה לאמר הוא רפרנס מדהים לתחום הזה.

 

קצת חששתי בהתחלה מהתגובה שאקבל ממנו לרכב שיצא מECA אבל הופתעתי כל כך לטובה מהיחס החם שלו וגם מהפרגון המדהים שהוא הביע כלפי יוסי - הוא שיבח את העבודה שלו והרעיף מחמאות על ההתקנה.

 

בימים אלו הוא מתעסק המון בבניית רמקולים (האלמנטים עצמם) ופשוט היה תענוג לבקר לראות ולשמוע.

 

לענייננו ---- מפה לשם יצא לי להבין מהם חלק מהרג'קטים אותם שמעון ניסה לרמוז לי אליהם והרג'קט העיקרי לדעתי היה לגבי העומק של המערכת.

 

לגבי הגובה - הרג'קט נדחה היות והגובה מצטייר לי תקין - לא משנה איך אנסה להסביר את זה - אין לי בעיה עם הגובה.

 

היום עשיתי ניסוי - שאלתי את עצמי - מה עם באמת ניר צדק לגבי משהו שהוא אמר לי באחד המפגשים - שבשביל אלמנט בודד זה קשה מאוד לנגן מכמה מאות הרצים בודדים עד מעל ה4K?

 

שאלתי את עצמי - מה אם הטוויטרים דווקא ינגנו את התחום הזה יותר טוב מהמידים? ואל תשכחו על איזה טוויטרים מדובר

 

אז יצרתי לי (יש ארבעה זכרונות לקרוס אובר ונקודות חיתוך בביט1) - מעבר להגדרה A שבה נקודת החיתוך בין המידים לטוויטרים היא 5.5K

 

גם את הנקודות הבאות -

 

B - נקודת חיתוך 3.75

C - נקודת חיתוך 3.50

D - נקודת חיתוך 3.20

 

והתוצאה שקיבלתי בנקודה B היתה מאוד מאוד מפתיעה - צריך טיפה טיפה לרסן את הגברת נורה ג'ונס אבל בעוד בזכרון A המערכת נשמעת נקיה לחלוטין אבל "שטוחה" משהו

 

בנקודה B המערכת נשמעת מלאת חיים ובועטת, הסאונד הרבה יותר חם וקשה להאמין שזה רמקולים של HAT, אבל קצת קצת פחות נקי אם כי פשוט מדהים.

 

בC ובD יש כבר אובר מטורף של מיד וזה לא נעים לאוזן לעומת זאת ההבדל בחיות המערכת הוא קטן מאוד ולכן אני אתמקד בתקופה הקרובה על המיצוי של נקודה B, להרגיע אותה קצת.

 

אפרופו - הגובה שמתקבל כתוצאה מעבודה בנקודה B הוא עוד יותר טוב ועוד יותר יציב.

 

מה שאני יכול לאמר זה שנקודות רפרנס הן הכרח בכוון מערכת - אני מגיע למסקנה הזו שוב שאם כל הידע שיש לי - אני לא מסוגל לכוון מערכת מבלי לקבל חוות דעת רבות ככל האפשר מאנשים שאני מכיר ואוהב את הטעם שלהם בסאונד וגם מאנשים שאני לא.

 

רציתי לעשות את זה מזמן אבל פשוט לא היה לי כוח להתעסק עם זה וגם לא הייתי סגור ממש למה - אחרי שני המפגשים עם האנשים שציינתי מעלה זה כבר היה יותר ברור :wink:

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4698 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...