Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירה השוואתית - פולקסוואגן פולו ופורד פיאסטה 2010 על כבישי האיחוד האירופי


Derish
שימו לב! השרשור הזה בן 4963 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הקפצה:

 

שכרתי רכב מ Sixt גרמניה מאותה הקטגוריה. ביום שבו הופעתי לאסוף את הרכב, נתנו לי לבחור בין הפולו לפורד. באופן מפתיע (אני חובב VW מושבע) ובעקבות השרשור הזה בחרתי בפיאסטה.

 

בקצרה אני נוטה להסכים עם כל מה שכתב דריש, אחרי 11 ימים שבהם שעשיתי 2500 ק"מ (הייתי עושה יותר אם לא הייתה הגבלה), גיליתי שהפורד הקטנה מאד נוחה, גם כנהג וגם כנוסע.

 

מ-א-ד הפריע לי החץ שדולק כל פעם שאתה עובר את ה2000 סל"ד במטרה לשכנע אותך שזה הזמן להעלות הילוך. אותי זה מאד עיצבן והלחיץ שכל הזמן יש לי משהו שדולק ונכבה בלוח השעונים, ומצאתי את עצמי כל הזמן מתעסק בהעברת הילוכים מיותרת. (החץ דולק, מעביר הילוך כי אני חושב לעצמי כי האוטו בטח יודע יותר טוב ממני ואולי אחסוך טיפה דלק, לוחץ על הדוושה - האוטו לא מגיב, מוריד הילוך בחזרה).

 

עוד דבר שמאד העיק על הנסיעה, בעיקר העירונית - השמשה הקדמית נמוכה כלכך שאי אפשר לראות את הרמזורים, זה פשוט מגוכח, הייתי חייב תמיד להטות את הראש כדי לראות!

 

נ.ב1: אחרי כמה ימים החלטתי לבדוק את מצב לחץ האוויר בצמיגים, להפתעתי זה היה נמוך משמעותית ממה שרשום על המדבקה, במיוחד במצב שבו אנחנו נסענו - מהיריות גבוהות (האוטו מגרד את ה175 קמ"ש), שלושה נוסעים ומזוודות. לתשומת ליבם של השוכרים.

 

נ.ב2: צולמתי על 140 קמ"ש בכביש שהמגבלה בו 100 קמ"ש, כנראה שהרשיון הגרמני שלי יצא לחופשה קצרה בקרוב (עוד לא קיבלתי את הדו"ח) עוד בטרם שאפילו קיבלתי את הכרטיס של הרשיון :evil: :evil: .

 

את התמונות מהמצלמה הדיגיטלית מחקתי בטעות אז קבלו שתיים מהסלולארי:

DSC03933.jpg

DSC03943.jpg

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהנתי מאוד לקרוא ,כתבה טובה - ונותנת חומר למחשבה .

 

לא תמיד החיים הם להגיע מהר , כייף גם לחייך ולהנות .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, אייל.

 

אינפיניטי - באיזה גרסה נהגת, גם כן 1250 ידני? אני מניח שבגרמניה הפיאסטה הייתה יותר מאובזרת, משום שלא

זכורים לי שום אינדיקטורים להעברת הילוך. האם זה נמצא בקונסולה המרכזית, בלוח השעונים עצמו, או במקום אחר?

 

מעניין מה חושבים בני התמותה הרגילים על המכוניות האלה. האם קיבלת איזשהן הערות לחיוב או לשלילה מהנוסעים?

 

עריכה: מחקתי את השאלה שלי לגבי המהירות הסופית, לאחר שנזכרתי ש-175 על השעון זה בערך אותם 159 שמדדתי בפועל על ה-GPS.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותו מנוע כמו זאת שאתה שכרת. 175 בקושי רב (בלי המזוודות - עם שלושה נוסעים כולל נהג).

 

האינדטקור היה בלוח שעונים, בתוך "העיגול" של מד המהירות.

 

הנוסעים בני 18-19, לא היו יותר מדי תלונות :)

זה שלפעמים החליף אותי בנהיגה התלונן על ההגה הקל להחריד והמנוע העצל. לשני אין קשר, אפילו מקרי, לעולם הרכב. הוא נהנה מהנוף במושב האחורי.

 

בכל מקרה, לאף אחד מאיתנו לא היו תלונות משמעותיות על הרכב, בסה"כ לא מתחרט שבחרתי בה ולא בפולו. אבל בכסף שלי לא הייתי קונה אותה, ולו רק בגלל השמשה הקדמית.

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שבוע עם פיאסטה חדשה במשפחה, ההתרשמות של הנהגת דומות למה שנכתב.

ההבדל המשמעותי הוא כמובן בגיר (טיפטרוניק) שנמכר כאן והתלונה היחידה היא שהרכב עצל מדי בזינוקים (יש הרבה בנסיעה בעיר)...

פרט נחמד, נסענו לקחת את הרכב מהסוכנות עם פורד קשישה בהרבה...

IMG_2139.jpg

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

מקפיץ ברשותכם את השרשור, לרגל נסיעה שיצא לי לעשות על מתחרה נוספת בקטגוריה:

 

אופל קורסה - 1200 סמ"ק, 80 כ"ס, גיר ידני.

 

bcn-cdg.jpg DSCF0673 (Large).JPG DSCF0666 (Large).JPG

 

הפעם העבודה לקחה אותי לתערוכה בפאתי פריז, כאשר חישוב קצר של עלויות טיסה מול נסיעה הכריע לטובת הנסיעה - 2 ימים וכ-1100 ק"מ בכל כיוון. הקורסה נלקחה לשם שינוי מסוכנות הרץ, הממוקמת באותו אזור של העיר וחולקת את החניה עם סיקסט. המסלול עבר בעיקר בכבישים מהירים בהלוך, ובכבישי/שבילי הפירנאים בסמוך לאנדורה בחזור. בדרך לצרפת מזג האוויר היה בהיר ושטוף שמש, ובדרך לספרד היה גשום וחלקלק, כך שבסיכום הדברים התאפשר לי לבדוק את התכונות הדינמיות של הרכב בתנאי דרך ומז"א שונים.

 

בתשובה לשאלות החשובות: כמה פותחת? לא יודע, לא ממש בדקתי. כמה סוגרת? 165 קמ"ש על ה-GPS, משהו כמו 180 על השעון, עם רוח גבית. כמה אוכלת? בין 14 ק"מ/ליטר במהירות ממוצעת של 130 קמ"ש, לבין 18 במהירות 110.

 

נקודות זכות נרשמות לקורסה על ההגה המצויין, בעל משקל ופידבק יוצאי דופן לקטגוריה (כמובן לא ברמה של גולף/מונדאו אבל בכ"ז). אמנם ההתנהגות שלו בכבישי ההרים המפותלים לא אפשרה הרבה חופש פעולה (בהעדר ESP), אבל התחושה שלו בתנועה רגילה הייתה טובה בהרבה מזו של הפיאסטה והפולו. בעניין אחר, בגרסת ה"ליסינג" שלי נספרו לא פחות מ-6 כריות אוויר, חישוקים קלים, מערכת קוראת דיסקים ו-MP3 עם חיבור AUX ושליטה מלאה מההגה, ואף בקרת שיוט אינטואיטיבית וקלה להפעלה ולניתוק, שהייתה מאד שימושית בכבישי צרפת. מדהים לראות לאיזו רמה של אבזור מגיעות המכוניות הקטנות של ימינו... מן הראוי לציין גם את המראה המרכזית המצויינת, שפשוט נתנה לי את התחושה שאני מסובב את הראש ומסתכל אחורה. בד"כ זה לא משהו ששמים לב אליו, אבל שדה הראיה בקורסה מצויין מכל הכיוונים, למעט חרכי הירי המפגרים של הפיאסטה שחזרו על עצמם גם כאן. נראה שזאת פונקציה של זווית השמשה החדה, אחרת אינני רואה הסבר לתופעה.

 

נקודות חובה נרשמות בעיקר בסעיף עיצוב הפנים. על אף שהחומרים עצמם די איכותיים, ישנו ערב רב של עיצובים בתוך הקוקפיט - זוויתי, עתידני, אבל גם מיושן ושמרני במקומות מסויימים. נראה שהדשבורד הורכב מחתיכות שבאו ממכוניות שונות, וידיות האחיזה על הדלתות נלקחו מדגמים של סוף העשור הקודם. לא ברור מה ניסו מעצבי אופל לעשות כאן, אבל זה לא הצליח. בעיה נוספת שהגיעה ממחלקת "קיצוץ עלויות" היא פתחי האוורור לשמשה הקדמית, המרוכזים באמצע הדשבורד בלבד. התוצאה היא הפשרה לא אחידה ולא אפקטיבית בעליל של האדים המצטברים על חלקה הפנימי. זה לא רק מפריע בעין, אלא גם לא בטיחותי, ואת זה מאד לא אהבתי.

 

המנוע הקטן "סוחב" לא רע בתנועה עירונית, אבל במהירויות תלת-ספרתיות חייב הורדת הילוך בעליות מתונות, והורדת שניים בעליות חדות.

 

לסיכום - מבין השלוש, הפיאסטה עדיין המועדפת עליי כחבילה כוללת, אבל הקורסה מזנבת בה בנחישות. אחרי שנסעתי על השתיים האלה, אני מתקשה להבין בשביל מה העולם בכלל צריך את הפולו, שאינה מצטיינת באמת באף תחום. כולי תקווה שבגרסת ה-TSI היא מחזירה קצת מהכבוד האבוד שלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4963 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...