Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדיקת מנוע צעדים בעזרת רב מודד (או חנן מלמד דיאגנוסטיקה בעזרת fluke) [כ"ע]


bosss
שימו לב! השרשור הזה בן 5789 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חנן, בבית מצערת המקורית אצלי אין אפשרות לכוון את הסל"ד בעזרת הבורג מכיוון שהוא סתום לא ע"י פקק נשלף אלא סתום ממש כחלק מהברזל שהיא עשויה ולכן נראה לי שהכיוון מתבצע רק ע"י המחשב ניהול מנוע ואין אפשרות להתערב בכיוון ידני ע"י פתיחה/סגירה של הבורג כפי שציינת

לא ברור לי העניין למה כדיי לבדוק את תקינותו של המנוע צעדים/IAC עליי לבצע גימפור בין A ל-B בשקע הדיאגנוסטיקה ,הריי במצב רגיל כאשר אתה פותח סוויץ לפניי שלב ההנעה מבלי לגמפר כלום הוא אמור להיפתח/ליסגר אוטומטית נכון או שאני מפספס פה משהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מוזר לי מאוד, עד לא הגיוני, מה שאתה מתאר. אולי אתה לא מחפש את בורג הכיוון במקום הנכון, או שהוא מכוסה באיזו ג'יפה שאתה מפחד לחפור בה ולהגיע אל הבורג.

 

או שיש כאן משהו שהוא חדש ולא מוכר לי. בהחלט יתכן.

 

 

לגבי הIAC, זה נכון שהוא משחק גם באופן רגיל, אבל הוא עושה את זה למספר צעדים קטן שמקשה עליך לשמוע אותו. כשאתה מקצר את הALDL ופותח סוויץ' מנוע הצעדים רץ עד שהוא נסגר וממשיך לתקתק ולנסות להסתובב מול העצר, וזה הזמן הכי טוב להקשיב לו ולשמוע אותו עובד בצורה תקינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, קבל תמונה של תא המנוע המתמקד באיזור המצערת ,רואים שם את המקום שאמור להיות שם הבורג כיוון הסל"ד ממש כ2 ס"מ ימינה מהצינורית וואקום הימנית ביותר ,לפי דעתי זה המיקום המדויק תקן אותי אם אני טועה ושם רואים בבירור שהוא סתום הרמטית ולא ניתן להגיע אל הבורג שכנראה "שתול" שם לפי דבריך

בכל אופן נמתין גם לתשובתו המלומדת של יגאל שבוודאי יודע האם המצערת זקוקה ל"אתחול" מחדש בצורה ידנית כפי שאתה אומר או שאין צורך וזה נעשה באופן אוטומטי ע"י המחשב ניהול מנוע

הנה התמונה לעיונך DSCF9011.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי חנן עכשיו העניין ברור יותר,אבל בבדיקה כזאת המנוע לא עלול להתחמם ייתר על המידה ולהשרף?

 

זו שאלה תיאורטית, כי עוד לא ניסיתי להשאיר את המנוע ככה במשך שעה ולראות אם הוא נשרף או לא. אם זו ההמלצה לבדיקת הIAC אז אני מניח שהיא לא מסוכנת. במצב כזה גם מנוע הצעדים מקבל פולסים קצרים של מתח ולא מתח רציף, אז זה בוודאי מקל על עניין ההתחממות, אם קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, זה אכן בדיוק המקום שאני גם התכוונתי אך אצלי כפי שציינתי אין שקע ורואים את ראש הבורג כמו שמופיע בתמונה שאתה צירפת אלא פשוט המקום שם סתום לגמריי ,גם לי זה נראה ממש מוזר אך זה המצב, לדעתי יצרן הרכב סתם את הגישה לבורג הזה בכוונה ע"מ שלא "ישחקו" איתו באופן ידני ובכך יישגעו את המחשב ניהול, הייתכן לדעתך אפשרות שכזאת?

חנן, בתמונה שצירפת אני רואה שהצינורית השמאלית ביותר סתומה ע"י בורג, האם הצינורית הזאת שייכת לEGR ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שבחלק מהTBIים יש מכסה פח שמיועד לANTI TAMPERING, כלומר למנוע מאנשים לשחק בו. מוציאים אותו ע"י הברגת בורג פח פנימה ומשיכתו עם המכסה.

 

לא ידוע לי על מצב שבו אין כל גישה לבורג, אבל היי, כל החיים הם בית ספר, לא? :-)

 

אני לא יודע לענות לך על פתח הEGR.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חובה, לעניות דעתי. אם עברת באיטיות על כל טווח המצערת ולא ראיתי אי-סדירויות במתח, או מתח לא נכון בקצוות הטווח, אז אתה יכול להחשיב אותו כתקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, את חיישן הMAP שמופיע בתמונה שצירפתי מקודם בצד שמאל למעלה עם הקונקטור הירוק איך ניתן לבדוק שהוא תקין,התנגדות,מתח, ידוע לך במקרה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא הצלחת לארגן לך לפטופ ישן וWINALDL?

 

לחיישן שלושה חוטים:

 

אדמה, אתה צריך לראות שם 0 וולט כשהסוויץ' פתוח.

מתח רפרנס. אתה צריך לראות שם חמישה וולט כשהסוויץ' פתוח.

סיגנל. אם זכרוני אינו מטעני, אתה אמור לראות שם משהו כמו 4.3-4.4 וולט עם סוויץ' פתוח, מנוע כבוי. תן לו וואקום חזק עם הפה, ואתה אמור לראות את המתח יורד ל1-2.5 וולט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, את הבדיקה של הMAP מבצעים כאשר הפרוב השחור של הרב מודד נמצא קבוע על הכבל מינוס הראשי של המצבר והפרוב האדום "משחק" בשלושת הטרמינלים של החיישן עצמו, האם הבנתי נכון?

בעיון קצר בפורום גיפולוג הבנתי מחברים שם שטוענים שחיישן הMAP של GM אמין מאוד ולעולם אינו מתקלקל, יש אמת בדבר לדעתך או סתם שמועות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה לשאלה הראשונה חיובית.

 

לגבי אמינות החיישן, קטונתי מלכתוב קביעה גורפת כזו. אני עוד לא נתקלתי בחיישן כזה מקולקל, אבל זה באמת לא אומר כלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, כאשר אני מבצע את בדיקת המתח בחיישנים TPS ו-MAP על איזה סקלה ברב מודד עליי לכוון AC או DC כלומר עליי לבדוק מתח ישיר או חליפין?

שכתוב בהסבר הטכני שיגאל העלה 5 וולט בקירוב ,כמה סטייה יכולה להיות ועדיין החיישן ייחשב לתקין?

תמונה של הרב מודד הפשוט שיש ברשותי, בבקשה:attachment.php?attachmentid=100836&d=1195503965

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5789 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...