Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נזילת מים ירוקים לא מהרדיאטור ולא כל הזמן, מה זה? [קולט 94']


ohanaohad
שימו לב! השרשור הזה בן 5966 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב לחברי הפורום!

הרכב: קולט 94' 1600 ידנית.

לפני כחודשיים-שלוש הייתה בעית לחץ שמן (רשלנות של מוסך שמתנער), דבר הוביל לדבר והרכב עבר חריטת קראנק.

בגלל אותה בעית לחץ שמן, השמן שעובר שם לא עבר כמו שצריך וכתוצאה מכך התחמם, ולפני חודש (בעיה נגררת) נפרץ פעם שניה אטם ראש (שוב רשלנות של מוסך שלא בדק את זה למרות שהיה צריך ועד היום מתנער).

 

מאז אותה פריצת אטם ראש, אני בודק מים ושמן ממש כל יום, גם בשיא החום לא מתעצל ובודק, זה כולל בדיקה מים ברדיאטור, מים במיכל רזוורה לידו, ושמן.

 

אתמול לפני יציאה בערב בדקתי והכל היה תקין, איך שסגרתי מכסה מנוע פתאום ראיתי נזילה קטנה של מים ירוקים מצד ימין של הרכב נוזלים על הכביש, שוב הרמתי את המכסה מנוע , בדקתי, רואה שלא חסר מים בכלל והכל מלא ובנתיים כבר נזל אולי כמות של כוס על הכביש.

ירדתי הביתה להתייעץ עם אבא שלי ועליתי אחרי שעה שוב לרכב (בעיקוב של שעה ליציאה) ואיזה פלא! אין נזילה ואין שום דבר, טיפה אחת לא ירדה לא ברדיאטור ולא במיכל רזרוובי, אז אם אין כלום - נסעתי.

הגעתי חזרה הביתה לקראת הבוקר, בדקתי שוב אם חסר, ופשוט פלא ומסתורין, לא חסר מים ואפילו לא טיפה לא ברדיאטור ולא במיכל רזרווי.

 

היום (שבת) יצאתי ב19:00 וכרגיל בדיקת שמן\מים, הרדיאטור- מלא, המיכל הרזרווי, כמעט ריק.

הסתכלתי מתחת לאוטו - אין נזילה ואין כלום, אז מילאתי מים ירוקים בערך חצי ליטר.

חשבתי אולי שוב נפרץ האטם ראש למרות שלא התחמם אבל אין טחינה והשמן כמו שצריך להיות.

נסעתי והגעתי אחרי 20 דקות לאן שהייתי צריך להגיע ובדקתי מים שוב, רדיאטור לא פתחתי כי הכל חם, פתחתי מיכל רזרווי וראיתי שהכל מלא כמו שמילאתי לפני 20 דקות.

 

הסתכלתי מתחת לרכב וראיתי 2 נזילות דיי חזקות מאזור הבלוק, זאת אומרת נזילה אחת מקדמת המנוע ונזילה אחת מאחוריו.

2 אפשרויות:

1. או שנהיו 2 חורים בבלוק ויש נזילה (איך דבר כזה יכול להיות? האוטו מטופל רק במים ירוקים ויש לי קבלות וחתימות מכל המוסכים מ94' וגם במוסך לפני חודש היו רואים סדקים ולא ראו, חוץ מזה האוטו אצלי כבר מעל שנה וחצי ולא הייתה נזילה אחת של מים).

2. או שהצינורות שיוצאים מהרדיאטור ונכנסים לבלוק נקרעו או זזו ומשם הטיפטופים, מה שאני לא מבין:

 

-מאיפה הנזילות?

-למה הנזילות לא קבועות? אלא אולי רק אחרי נסיעה או לפעמים גם זה לא?

-איך המים לא מתרוקנים מהרדיאטור ומהמיכל כן ולפעמים גם לא משניהם?

 

**הוחלפו באוטו כל הצינורות של המים + רדיאטור בדיוק לפני שנה (הרדיאטור הקודם שהיה נשבר בטעות על ידי גורם חיצוני).

 

מצרף תמונות:

1

2q3yk21.jpg

2

2pyx6wk.jpg

3

15pg4up.jpg

 

תודה מראש וסליחה על האורך.

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד קשה לראות משהו בתמונה, ניראה כמו נזילה ממשאבה.

 

שני עיצות:

1. תחליף מוסך לאחד אמין, אני מניח שחברי הפורום יוכלו להמליץ.

2. האם המים יורדים כאשר מנוע עובד או כאשר מנוע חם וכיבית אותו? אם כן, יש מצב לפריצת אטם ראש או סדקים בראש מנוע.

לפי כך עיצה - תעשה בדיקת לחצים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שהמנוע עובד בדקתי אתמול והיום - המים לא יורדים.

שאני מכבה את המנוע לפעמים יורד אותו רגע ולפעמים אחרי שעה מתחיל לרדת.

 

בגלל זה שאתמול שרציתי לצאת המים נזלו בדיוק ל5 דקות בכמות של כוס ואז הפסיקו.

והיום נזל הרבה יותר אבל אחרי נסיעה של 20 דקות ואחרי שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה.

 

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנזילה עלולה להיות בגלל בריחת לחץ מסדקים או אטם שרוף.

האם יש נזילות באיזור ראש מנוע?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן מאד שהנזילה היא ממקום אחד וזה רק נראה כאילו זה שני מקומות כמו שתיארתה.

צריך לבדוק את המערכת בלחץ על מנת לאתר את מקור הנזילה.

תבדוק את הצינור היוצא מהמיכל הריזרבי הוא אמור להוצא עודפים בלחץ גבוהה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אטם הוחלף לפני חודש (פעם שניה) , קניתי אחד ב200 שקל אם אני זוכר שמותאם לחום גבוה ולא תחליפי שעולה 70,

חוץ מזה הרכב בכלל לא התחמם אפילו לא פעם אחת אז אין סיבה שייפרץ האטם.

מכיוון הראש אין נזילה, לא מקדמת המנוע ולא מאחוריה.

הנזילה עצמה רק מאזור הקרטאר שזה החלק הכי נמוך של המנוע, יש מאחורי הקארטר ומקדמת הקארטר אבל לא מהקארטר עצמו.

בגלל זה רשמתי שיש נזילה מכיוון אחד מאחורי המנוע ומכיוון אחד מלפניו בסביבת הקארטר.

 

אני כמעט ושולל לחלוטין נזילת מים דרך סדק או חור כי המנוע טופל רק במים ירוקים כל חייו, ושלפני חודש האוטו היה במוסך להחלפת אטם אז היו רואים התחלה של סדק וכמובן זה לא היה.

 

לגבי הצינור ניקוז שבמיכל הרזוורי, הצינור הזה בסדר גמור, לא סתום ולא שום דבר, ולא זרם דרכו מים כבר הרבה זמן כי לא היה לחץ גבוה של מים במיכל.

 

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

לא סדקים ולא בטיח!!!

לי ניראה שרוב הסיכוים הם שמשאבת המים נוזלת.

בדרל כלל כאשר משאבת מים מתחילה לאבד מים המים יורדים כאשר הרכב מכובה אחרי נסיעה ועמידה.

תעשה נסיון פשוט בערב לפני השינה ואחרי שהמנוע קר תפתח את מכסה הראדיאטור ותשאיר את הראדיאטור פתוח למשך כול הלילה ומירב הסיכוים שבבוקר תגלה שלולית מים יפה מתחת לרכב.

אגב לפתוח מיכסה ראדיאטור לא מיכסה מיכל העיבוי.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה לכל מי שהגיב, אני רק רוצה לעדכן,

בני ל. צדק לחלוטין זו הייתה משאבת מים.

אותה משאבה שפירקו כבר הייתה חלודה כולה מבפנים ונזלה מכל מקום אפשרי אפילו חורים\סדקים פנימיים נוצרו שם.

אבל מה היא החזיקה 14 שנה מאז צאת הרכב מהמפעל שזה יפה!

 

בכל מקרה,

המשאבה: 215 ש"ח,

עבודה: 270 ש"ח (עבד על האוטו שעתיים שזה כולל פירוק כל הטיימינג וגלגל, בנוסף משחק עם הליפט שפעם העבודה נעשית מתחת לרכב שהוא מורם ופעם העבודה נעשית ממכסה המנוע שהרכב הורד).

 

רק רציתי להתעניין לגבי מה שאמר בני, הוא אמר בלילה שהרכב קר להשאיר מכסה רדאיטור פתוח עד הבוקר ואז למצוא בבוקר שלולית של מים, זה מעיד על כך שהמשאבה נוזלת, איך בדיוק יש קשר בין אחד לשני?

 

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

רק רציתי להתעניין לגבי מה שאמר בני, הוא אמר בלילה שהרכב קר להשאיר מכסה רדאיטור פתוח עד הבוקר ואז למצוא בבוקר שלולית של מים, זה מעיד על כך שהמשאבה נוזלת, איך בדיוק יש קשר בין אחד לשני?

 

אוהד.

 

משאבת המים נמצאת במסלול שבו זורמים המים,

אם יש בה חור, אז יש נזילה של מים מהחור.

אם אתה פותח את המכסה של הרדיאטור, אתה מונע

וואקום, ואז כל המים נוזלים החוצה דרך החור,

כי המשאבה נמצאת בחלק התחתון של המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה לכל מי שהגיב, אני רק רוצה לעדכן,

בני ל. צדק לחלוטין זו הייתה משאבת מים.

אותה משאבה שפירקו כבר הייתה חלודה כולה מבפנים ונזלה מכל מקום אפשרי אפילו חורים\סדקים פנימיים נוצרו שם. - מים ירוקים זו לא אחזקה נכונה של הרכב ! עלייך להשתמש בנוזל קירור מקורי או שווה ערך למקורי בכדי לשמור על חלקי מערכת הקירור.

אם היית משתמש בנוזל קירור איכותי אזי הסיכוי לחורים/סדקים קטן בצורה משמעותית.

אבל מה היא החזיקה 14 שנה מאז צאת הרכב מהמפעל שזה יפה!

 

בכל מקרה,

המשאבה: 215 ש"ח,

 

 

אוהד.

 

הרעיון שלי בני.ל אנימניח שהוא מבוסס על נסיונו הרב. ייתכן שבזמן שפותחים את מכסה הרדיאטור נכנס אוויר למערכת הקירור שגורם לתנועה של המים במערכת הקירור (אולי..).

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיון שלי בני.ל אנימניח שהוא מבוסס על נסיונו הרב. ייתכן שבזמן שפותחים את מכסה הרדיאטור נכנס אוויר למערכת הקירור שגורם לתנועה של המים במערכת הקירור (אולי..).

ברגע שפותתחים את מכסה הראדיאטור אז המים יכולים לזרום החוצה דרך הסדק שנמצא איפשהו במערכת המים .מהסיבה שאוויר יכנס במקום המים , והמים יטפטפו החוצה,

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

לגבי הנזילה כמו שנאמר מכסה פתוח מאפשר נזילה של המים מצד אחד נוזל כי מאפשרים מלמעלה כניסת אויר.

רק תרשה לי לשאול שאלה אחת מי המכונאי המטומטם שפרק את המנוע לחריטת קרנק כלומר פרק את כול הטימינג ולא בודק ומחליף משאבת המים .

לא פעם אחת אלה פעמיים כי בשלב ב' פורק הראש ושוב פורק הטימינג.

ממש מכונאי תותח או אולי תותחת.

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותו מכונאי (בלי שמות אלא כמובן בפרטי אם מישהו יתעקש), המוסך שלו נמצא בצומת קריית אתא, והוא חבר מאד טוב של דני זומרשטיין, וכמובן קיבל גם כמה המלצות כאן בפורום.

המלצות שמלצות, הבן אדם יקרן, גנב ומעלים כסף בשחור, לוקח המון כסף ונותן לי חשבונית על סכום של 200 שקל וממציא משהו.

אפילו דלק הוא גנב לי חצי ג'ריקן (כמות של בערך 70 שקל), לפני הכניסה אליו נכנסתי עם 120 שקל דלק בטנק, וקיבלתי פחות מחצי, בתלונות אליו אמר שככה היה.

אחרי חיפוש במוסך עצמו גיליתי את הג'ריקן ואז כבר לא היה לו מה להגיד.

 

רק לצורך דוגמא: כמה כבר עולה לחרוט ראש מנוע? אני אישית מכיר חרט טוב באזור המפרץ, ביקשתי מאותו מכונאי שפשוט יפרק לי את הראש, אני ייקח אותו לחריטה, ויחזיר לו אותו, הוא ירכיב הכל חזרה , ימלא מים ושמן, הוא ביקש 1800 שקל! על פירוק ראש + הרכבה + מים ושמן.

החריטה לבד עלתה לי 400 שקל, והוא בסוף קיבל 1300 למרות שגם זה לא מגיע כי הוא בפועל - לא עשה שום דבר אבל אמרתי שאני סומך עליו כי יש המלצות ובסוף דפק אותי פעמיים.

החלפת אטם ראש ראשון - היה אצלו, 8 חודשים בין החלפת אטם ראש הראשון והשני, והוא מסיר אחריות לחלוטין וטוען שטיגנתי את המנוע, מה שבפועל המנוע בכלל לא התחמם.

 

האטם ראש נשרף פעם שניה כתוצאה מכך שחודשיים קודם המנוע עבר חריטת קראנק בגלל לחץ שמן לא תקין, מה שקרה בפועל זה בגלל חוסר תנועה של השמן, השמן טיגן את האטם ראש ועם הזמן חודשיים אחריי הוא נשרף, אם פירקת את כל האמא של המנוע, קשה לבדוק מה מצב האטם ראש אחרי\לפני חריטת הקראנק?

כל המוסך קומבינות, גניבות שקרים והמצאות במיוחד על הסיפור על הדלק ממקודם.

 

שוב, בלי שמות ובטח בלי האשמות לדני זומרשטיין, זה שהם מכירים ושאני יודע שהם מכירים זה מקרי לחלוטין, אני מיוזמתי שאלתי אם בעל המוסך שמע על דני זומרשטיין מהפורום.

 

מי שרוצה- בפרטי.

 

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5966 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...