Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הזמנה להשקת Vignale Gamine מודל 1969 של רועי צוקרמן - והתמונות שאחרי !!!


מועדון החמש
שימו לב! השרשור הזה בן 6199 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כבוד!

תתחדש

ג.

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רכב מאוד חמוד ומיוחד

כל הכבוד לך על הסבלנות והשקעה:idea:

 

אני גם רואה הסתדרת עם החבלים:wink:

vw-golf כתב:

זו פאקינג מדינה דמוקרטית, זה לא שהוא הרים יד על מישהו, אז חלאס, סתמו פיות!!
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיון שהיו שאלות בכמה שירשורים על ההיסטוריה של ויני, מצאתי לנכון לצרף את הטקסט שהוקרא במהלך ההשקה, עם קצת מידע והיסטוריה.

 

בנוסף, מצורף קישור מהאתר המצויין www.carsfromitaly.net עם הרבה מידע נוסף ותמונות של עוד דגמים שייצרו ע"י ויניאלה:

http://www.carsfromitaly.net/others/index.html

(אין קישור ישיר - צריך לגלגל למטה וללחוץ על Vignale)

 

Vignale Gamine

 

כל השקה היא מיוחדת, אם בזכות שיפוץ מעניין או איתור הרכב באופן בלשי ומרתק, אבל היום זו השקה מיוחדת פשוט משום שזו מכונית מיוחדת מאד... הויניאלה גאמין של רועי צוקרמן.

זו הזדמנות להיזכר בסדנאות העיצוב האיטלקיות של שנות החמישים והשישים. העיצוב האיטלקי תמיד הוביל במקוריות ונועזות. סדנאות העיצוב נתנו שרותים ליצרנים הגדולים, עיצבו מכוניות מיוחדות ללקוחות, אבל גם ייצרו מכוניות משלהם.

מוכרים לכולם השמות ברטונה, ג'יאוג'ארו, פינין-פארינה, זגאטו, גיהה ועוד, אבל היתה עוד סדנת עיצוב אחת, קצת פחות מוכרת, בשם ויניאלה.

ויניאלה נוסדה ע"י אלפרדו ויניאלה בשנת 1946, והתמחתה בבנית מרכבים מיוחדים למכוניות מרוץ, מכוניות "לפי הזמנה" של לקוחות עשירים, וגם ייצור של סריות קטנות של דגמים מיוחדים עבור יצרנים גדולים יותר כמו פרארי, מזראטי, אלפא-רומיאו, לאנצ'יה וכמובן פיאט.

בשנות השישים הם גם ייצרו דגמים רבים תחת השם ויניאלה שהיו מבוססים על מכלולי פיאט, ובשיא הגיעו לייצור יומי של 40 מכוניות ליום – לא רע עבור סדנה קטנה.

בשנת 1969 ויניאלה נרכשה ע"י דה-טומאסו, והפסיקה להתקיים באופן עצמאי בשנת 1974.

 

אחד הדגמים המיוחדים שייצרה ויניאלה היא המכונית הקטנטונת שלפנינו – הגאמין. באיטלקית זוהי טום-בוי, נערה שובבה שמתנהגת כמו בן...

הגאמין התבססה על מכאניקה של פיאט 500F, ונזכיר בכמה מילים שהפיאט 500 יוצרה באיטליה בין השנים 1957 עד 1975, במעל 3.5 מיליון עותקים, ונחשבת לאחת ממכוניות-המיקרו המוצלחות והאהובות בהיסטוריה המוטורית.

לגאמין יש ריצפה מחוזקת של 500, מנוע 500 סמ"ק עם 22 כ"ס אימתניים, אבל מצד שני רק 488 ק"ג שצריך להזיז (ועוד ה-60 של צוקי :wink:). על הכל מכסה גוף רואדסטר קטן וחמוד, עם מקום לשני נוסעים ושקית קניות אחת, אבל מי צריך יותר... האורך כ-3 מטר, ובסיס הגלגלים 1.84, והיא מזכירה את המכונית של נאדי פעמוני, אבל זה סוד הקסם שלה.

הגאמין יוצרה בין השנים 1967 עד 1971, ולא ברור בדיוק כמה יוצרו, אבל כנראה בין 200 ל-300 מכוניות, כך שיש לנו עסק עם מכונית נדירה מאד.

 

המכונית שאנחנו משיקים היום נקראת ויני. היא משנת 1969, ועלתה לישראל כנראה רק ב-1971. בעל הרכב, חברנו רועי צוקרמן (הידוע בכינוי צוקי) , קנה אותה לפני ארבע שנים בדיוק מסוחר שהחזיק בה כ-10 שנים ולא נסע בה. היא בקושי נסעה והיתה מלאה בחומר פחחים וחלודה. בדצמבר 2004, אחרי שנסעה קצת והתעדכנה במה שהתחדש בעשור האחרון בכבישים, הכניס אותה רועי לפחחות כללית ושיפוץ. בשלב הראשון היא פורקה לגורמים ואוחסנה לכמה חודשים, בזמן שהמרכב נשלח לפחחות וצבע.



כשהשלב הזה נגמר, החל רועי בסיועו של ירון וול, הבעלים של אחת מהפיאט 500 היפייפיות שעומדות לצידה של ויני, לשפץ את החלק המכאני. המנוע נבנה מחדש עם חלקים שירון הביא מגרמניה, והכל הורכב בסטנדרטים הגבוהים של ירון. את התוצאה, נראה עוד מעט, ואנחנו רק מבקשים זהירות רבה ובלי ידיים – ויני היא מכונית קטנטנה וקצת חוששת מילדים גדולים.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אם כבר פורסם הסרטון - אז גם לי מותר להעלות תמונות של ויני מההשקה ;-)

 

בתמונות, מימין לשמאל: רגע לפני, קובי מספר על ויניאלה, נחום מעניק תעודה, אישה בסגול נבוכה.

שורה תחתונה, מימין: ירון וול מקבל מחמאות - ואז עוזר להרים את הכיסוי. חבל שלא הבאתי עוד אחד :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למעלה מימין: הכיסוי עולה. ועולה. והנה רועי רבינוביץ' (חשבת שתתחמק, הא? ;-)), ו-ויני ברגע של מנוחה.

שורה תחתונה: ויני והבנות, ו...שוב ויני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו זה נגמר (אלו היו רק התמונות הנבחרות. אבא שלי אוהב לצלם :-P)

 

שוב, תודה לכל מי שבא וחגג איתי ועם ויני יום הולדת 1 כחברה (משופצת) במועדון ה-5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף כל סוף הצלחתי להעלות תמונות

(בעייה בתוכנה)

http://public.fotki.com/ufd41/dd/

"ברוכים הבאים לעולם הטילונים"

אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/

אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/

פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6199 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...