Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע רדיאלי


ראלימן
שימו לב! השרשור הזה בן 7625 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המנוע שרשף הציג כאן נקרא מנוע כוכבי.

(יש לקרוא במלרע ולא במלעיל - אין למנוע כל קשר לחובב האלמרות הידוע!) :D

 

המנוע הכוכבי הוא מנוע 2 או 4 פעימות רגיל, שכמו שיש מנוע V עם בלוק אחד ושני ראשים, במנוע כוכבי יש בלוק אחד וראשים כמספר הצילינדרים (או חצי - אם מדובר בשני כוכבים צמודים).

יתרונות - מנוע קצר יותר (חשוב לצורך חלוקת משקל במטוסים עתיקים)

קירור אויר יעיל יותר (אמין יותר מקירור מים, ויעיל ביותר באויר)

 

חסרונות - לא ידוע לי על משהו ספציפי - ככל הנראה מדובר בשילוב של משקל גבוה + סיבוך בתכנון ובביצוע.

 

אבל, כיון שכל יום לומדים דבר חדש, היום למדתי, שמנועים כוכביים היו בשימוש גם כמנועי מכוניות מירוץ, ובאנגלית הם אכן נקראים "RADIAL ENGINES"

 

קישורים מעניינים -

 

http://www.kolumbus.fi/leif.snellman/c8b.htm

 

ולכל חובבי ה- BMW -

http://www.tighar.org/Projects/Histpres/Corrosion_Report/bmw801.html

 

המנוע של BMW הוא אוירי ולא לרכב.

המנוע שהצגתי הוא סיבובי- כל המנוע מסתובב יחד עם הציר (לא רק הציר) ולכן אין צורך בטלטלים וארכובה. הדלק והחשמל מוזנים דרך הציר. ויסות המהירות נעשה על ידי הפסקת ההצתה ולא כמות הדלק.

החיסרון הוא המומנט האדיר שיש למנוע ששואף לסובב את המטוס במקום את המדחף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי אני חושב שבוקסר עלה על זה.

 

אומנם סטריט רייסר הביא תמונה מאד קרובה והדרייב שאפט ומערכת הטלטלים זהה אבל עקרון הצילינדרים בנפרד לא הולך שם.

 

אז אם בוקסר יוכל לפרט טיפה יותר אני אשמח!

 

רשף זה לא גז צא מזה! :wink:

 

 

ורוני - אתה פשוט מיוחד...

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי אני חושב שבוקסר עלה על זה.

 

אומנם סטריט רייסר הביא תמונה מאד קרובה והדרייב שאפט ומערכת הטלטלים זהה אבל עקרון הצילינדרים בנפרד לא הולך שם.

 

אז אם בוקסר יוכל לפרט טיפה יותר אני אשמח!

 

רשף זה לא גז צא מזה! :wink:

 

ורוני - אתה פשוט מיוחד...

 

ראלימן

 

מה אתה רוצה שאני אפרט?

 

עקרון פעולה של 2 פעימות או 4 פעימות אתה מכיר - עכשיו רק צריך לבדוק את מבנה המנוע -

מנוע טורי - אתה מכיר.

מנוע V - אתה ודאי יודע מה זה.

אז עכשיו קח את גל הארכובה, ותבנה סביבו לא 2 בלוקים לתצורת V אלא 5, 6, 7, 8, או 9 בלוקים לתצורה כוכבית (ממש לא קשה לדמיין את זה)

מנוע סיבובי אמור להיות ממש ממש לא יעיל - לסובב את כל המשקל של הראשים בלי לקבל מזה איזושהי תנועה יעילה לא נראה לי מתכון לחסכנות מופלגת.

 

בהודעה הקודמת פירטתי את היתרונות / חסרונות של המנועים הכוכביים. השימוש שלהם במכוניות היה נדיר, ובצדק - תחשוב איזה גובה צריך להיות מכסה המנוע כדי להכיל מנוע כזה שגובהו כמעט כמו שני מנועים טוריים. היום מנוע כזה ממש לא יכול להיכנס מתחת למכסה מנוע של מכונית מודרנית.

 

האם הוא בשימוש היום?

אין לי מושג. בטח לא במכוניות. אולי במטוסי בוכנה צבאיים / אזרחיים, אבל באמת אין לי מושג.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי אני חושב שבוקסר עלה על זה.

 

אומנם סטריט רייסר הביא תמונה מאד קרובה והדרייב שאפט ומערכת הטלטלים זהה אבל עקרון הצילינדרים בנפרד לא הולך שם.

 

אז אם בוקסר יוכל לפרט טיפה יותר אני אשמח!

 

רשף זה לא גז צא מזה! :wink:

 

ורוני - אתה פשוט מיוחד...

 

ראלימן

 

מה אתה רוצה שאני אפרט?

 

עקרון פעולה של 2 פעימות או 4 פעימות אתה מכיר - עכשיו רק צריך לבדוק את מבנה המנוע -

מנוע טורי - אתה מכיר.

מנוע V - אתה ודאי יודע מה זה.

אז עכשיו קח את גל הארכובה, ותבנה סביבו לא 2 בלוקים לתצורת V אלא 5, 6, 7, 8, או 9 בלוקים לתצורה כוכבית (ממש לא קשה לדמיין את זה)

מנוע סיבובי אמור להיות ממש ממש לא יעיל - לסובב את כל המשקל של הראשים בלי לקבל מזה איזושהי תנועה יעילה לא נראה לי מתכון לחסכנות מופלגת.

 

בהודעה הקודמת פירטתי את היתרונות / חסרונות של המנועים הכוכביים. השימוש שלהם במכוניות היה נדיר, ובצדק - תחשוב איזה גובה צריך להיות מכסה המנוע כדי להכיל מנוע כזה שגובהו כמעט כמו שני מנועים טוריים. היום מנוע כזה ממש לא יכול להיכנס מתחת למכסה מנוע של מכונית מודרנית.

 

האם הוא בשימוש היום?

אין לי מושג. בטח לא במכוניות. אולי במטוסי בוכנה צבאיים / אזרחיים, אבל באמת אין לי מושג.

 

לא בשימוש, בטח לא סדיר. כבר במלה"ע ה 2 עברו למנועים טוריים, מה שגרר את המצאת הטורבו, ראם-אייר,הזרקת מים, הזרקת דלק ועוד...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימש בעיקר במטוסים וגם בטנקים מסוג "שרמן" ממלחמת העולם השנייה.

יתרונו הגדול הוא בפשטותו ובנפח הקטן יחסית שהוא תופס ביחס לגוף המטוס. כמו כן המנוע הזה מקורר אויר כך שנחסך משקל שחיוני כל כך במטוסים.

לא כל מטוסי הקרב צוידו במנוע כוכבי. הספיטפייר והמוסטנג צוידו במנוע טורי מתוצרת רולס רויס (שצאצא שלו היה בטנק ה"סנטוריון"). יתרונו של המנוע הטורי היה בתצורה אוירודינמית של חרטום המטוס.

המטוסים המפורסמים שצוידו במנועים רדיאלים הם הדקוטה, התנדרבולט (מטוס קרב מפורסם במלחה"ע השניה), סדרת מטוסי הנוסעים DC שהמשיכה אחרי הדקוטה ומטוס האימונים "הרוורד" שמנועו זהה ל"שרמן". יצרנית המנועים הרדיאלים הכי גדולה (אם לא ניקח איזה יצרן רוסי כזה או אחר...) היא "פראט אנד וויטני".

radial-engine-01.jpg

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר למצא את המנועים הללו על הטיסנים של היום (דו כנפיים בד"כ)

 

אם זה ממש מענין אותך לך לאחד המנחתים ותבקש ממישהו שיראה לך מה המנועים הללו יכולים לעשות. הרעש מדהים.

 

איזה טעות עשיתי שפרשתי מטיסנאות.... :(

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימש בעיקר במטוסים וגם בטנקים מסוג "שרמן" ממלחמת העולם השנייה.

יתרונו הגדול הוא בפשטותו ובנפח הקטן יחסית שהוא תופס ביחס לגוף המטוס. כמו כן המנוע הזה מקורר אויר כך שנחסך משקל שחיוני כל כך במטוסים.

לא כל מטוסי הקרב צוידו במנוע כוכבי. הספיטפייר והמוסטנג צוידו במנוע טורי מתוצרת רולס רויס (שצאצא שלו היה בטנק ה"סנטוריון"). יתרונו של המנוע הטורי היה בתצורה אוירודינמית של חרטום המטוס.

המטוסים המפורסמים שצוידו במנועים רדיאלים הם הדקוטה, התנדרבולט (מטוס קרב מפורסם במלחה"ע השניה), סדרת מטוסי הנוסעים DC שהמשיכה אחרי הדקוטה ומטוס האימונים "הרוורד" שמנועו זהה ל"שרמן". יצרנית המנועים הרדיאלים הכי גדולה (אם לא ניקח איזה יצרן רוסי כזה או אחר...) היא "פראט אנד וויטני".

 

בני , מנוע הרולס לא היה V ?

 

זכור לי איזה בחור אוסטרלי (אחד מעיתוני "מוטו" הראשונים) שחתך שני צילינדרים מהמנוע האווירי והרכיב אותם על אופנוע.

הבעייה היחידה הייתה למצוא צמיג אחורי שלא ייקרע עם פתיחת הגז הראשונה... :shock2: :crazyeye:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט, לצורך הדיון הכנסתי אותם לקטגוריה טורית כי הצילנדרים מסודרים, אחרי הכל בטור.

אגב, מנוע הרולס במוסטנג ובספיטפייר נקרא "מרלין" והמנוע בסנטוריון נקרא "מטאור".

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7625 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...