Jump to content

qil

  • הודעות

    939
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי qil

  1. qil

    מחירי הדלק - רעיון למחאה

    ספק גדול אם מה שאתם מציעים חוקי בכלל, אבל בכ"א אם כבר לחסום אז הייתי ניגש לכל חבר כנסת וחוסם לו את נתיב התחבורה באופן פרטני, ככה אתה גם פונה לאנשים שבאמת אמורים להזיז דברים, וגם לא פוגע בציבור הרחב. אבי.
  2. האמת שזה מאוד פשוט לחישוב, אבל בסה"כ היו במדינת ישראל 2.57 מיליון רכבים (כולל מסחריים וכו') ב2010 נניח עפ"י ממוצע של 1:10 עם נסועה שנתית ממוצעת של 17.5 אלף קילומטר בשנה = 48 קילומטר ליום כלומר בסה"כ 4.8 * 2.57 מיליון = 12.3 מיליון ליטר ביום. כמובן שהמידע הזה מאוד לא מייצג מכיוון שלא לקחתי בחשבון סטיות תקן קשות כמו רכבים מסחריים ועוד אלף ואחד משתנים אבל זה נותן איזשהוא סדר גודל להבין. אבי.
  3. אוווץ, נשמע מבאס מאוד, תוכל לפרט יותר בנוגע לאבזור שבו הוא מגיע ומה עלות התוספות השונות (מושבי עור לדוג', קסנון, מערכת החיבור לאייפון במידה וזה קיים בכלל בארץ)? תודה!
  4. אני יודע שאנחנו לא אמורים לגלוש פה לפסים פוליטיים ולכן אני לא יכנס לזה, אבל אני רק רוצה לחזק את מה שנאמר כאן לפני כן לגבי כל אותם גאונים שהחליטו לשייך את המחאה בקיץ האחרון לצד כזה או כזה. מבחינתי זה היה אחד ההפסדים הגדולים של השנים האחרונות הסיכול הממוקד הזה וניסיון למשוך אותו לכיוונים פוליטיים פשוט הרס כוח של מאות אלפי אנשים שמתאגדים ביחד נגד הממשלה. הרבה לעשות אין ממש, רק להצטרף לגל הבא ולקוות שהפעם זה לא ייגמר באותו אופן, דר"א אין לי צל של ספק שמחאה נוספת תקרה במוקדם או במאוחר. אבי.
  5. בשעות המטורפות הראשונות של המבצע כשלא היה ניתן בכלל לדבר איתם, בהחלט התעצבנתי וכתבתי להם על הwall בפייסבוק בעצבים וכו' וכו', אבל בסופו של דבר הם באמת היו בעומס מטורף שהיה קשה להעריך אותו מבעוד מועד והיה ברור שהם ניסו להיערך בכל האמצעים.. בסוף חזר אליי נציג יום למחרת ב8:00 בבוקר, דיברתי איתו סגרתי את העסקה וביום רביעי הגיע אליי טכנאי חיבר אותי לשביעות רצוני ומאז הכל היסטוריה התקנה לא שילמנו בכ"א והאינטרנט המדובר הוא בהחלט אחד הדברים היותר טובים שקרו במדינת ישראל ב10 שנים האחרונות, פשוט לא האמנתי שאני יתחבר לאינטרנט במהירות כזו בטווח זמן הנ"ל. אבי
  6. מעבר להכרזה לא כ"כ ברור לי למי פונים במידה ומעוניינים לעשות נסיעת מבחן או לרכוש את הרכב ישירות האם לדלק מוטורס יש סוכנות שבה כבר יש רכבים כאלו ואחרים? אבי
  7. שמע, מקרה מאוד מתסכל, קרה לי בעצמי מקרה דומה לפני שנתיים בערך אצל החנייה בבניין של חברה שלי, שם פשוט השכן התעצבן שאין לו חנייה אז הוא החליט לבעוט לי במראה - שבר אותה לחלוטין. אין כ"כ מה לעשות במדינה זו בנוגע לנזקים כאלו, אף אחד לא באמת יעשה עם זה משהו ובד"כ מדובר באנשים פסיכים שפשוט או שלא אכפת להם מרכבים או שלא אכפת להם מאנשים אחרים. אני לא רוצה להסביר לפרטי פרטים מה הפתרון ע"פ ראות עיני מכיוון שאנשים יגדירו אותי כאן כאלים וכו' (רחוק מהמציאות) אבל אני רק אגיד שיחס גורר יחס במקרים כאלו לצערי. אבי.
  8. אני מכיר את הסצינה הזו מקרוב, מעל ל10 שנים, בגדול טורנטים זה נחמד והכל ויש אפילו דרכים שבהם לא באמת תצטרך להעלות קבצים מהקו הביתי ולשמר את הרטיו שלך יום ביומו, לדוג' בTL אלו הן הסטסטיסטיקות עבור account של חבר מקפריסין : Ratio: 7.282 UL: 2.38 TB DL: 335.31 GB Buffer: 2.06 TB DL Slots: Unlimited זה ע"י שימוש בSEEDBOX במשך כמה ימים.. באופן אישי אני מזמן וויתרתי על הקטע של טורנטים ועברתי לnewgroups, אני משלם כל חודש כמה דולרים, מוריד במקסימום קו תכנים מסויימים בHTTPS ואני לא שובר את הראש על כמה אני צריך לשמור על הרטיו לדוג. הספקית ניוזגרופ שלי היא astraweb אם זה מעניין אותך. אבי.
  9. qil

    Macbook או להשאר או PC?

    מבחינתי כמישהו ש5 שנים כבר עובד עם מק ברורה לי העליונות של מערכת ההפעלה בבירור, המערכת עובדת בצורה יציבה ללא דופן, מעולם לא נדרשתי לעשות ריסט כי קרתה תקלה ברמת מערכת הפעלה, אפילו לא ברמת תוכנה בודדת שבאמת חייבה אותי לעשות ריסט (מה שקורה לי בממוצע אחת לשבוע בווינדוס). גם אצלי, גם אצל חברה שלי ועוד עשרות אנשים בעלי מק, עוד לא שמעתי על אחד בודד ויחיד אפילו שהיה צריך לבצע פירמוט או התקנה מחדש של תוכנה כזו או אחרת כי המחשב הפסיק לעבוד, בווינדוס בממוצע אני שומע לפחות על מחשב אחד בחודש שנופל מסיבות כאלו ואחרות ודורש תחזוקה. מעבר לכל זה, גם אם מתעלמים לרגע מהתוכנה ומסתכלים ישירות על החומרה, קשה לי מאוד להאמין שתמצאו חומרה באותה רמת בנייה, עם שימוש בחומרים הכי טובים ובמפרט אפילו קרוב (תראו לי אולטררה בוק אחד עם SSD ברמות מחיר\מפרט דומות, בארץ(!)). ולכן גם אם אתם מאוד מתעקשים לעבוד עם ווינדוס אז זה עדיין יוצא משתלם יותר לטעמי. עכשיו באופן כללי, לכל אותם אנשים שמאוד מאוד מתעקשים להשמיץ את אפל, אבל בפועל לא נתנו למק ניסיון אמיתי אפילו אחד אני חייב להגיד לכם שאתם מפסידים עולם ומלואו, חברה שלי ואחותה = 0 ידע טכני בצורה מוחלטת, עברו שתיהן למק לפני מעל לשנתיים ופשוט לא מסוגלות בצחוק לחזור לווינדוס, הממשקים במק כ"כ הרבה ברורים ואינטואטיביים שפשוט אין מה להשוות בצחוק בכל תחום ממשק המשתמש. אבי
  10. צודק לחלוטין, אני לא יודע כמה סטארטאפים בדיוק נפלו בגלל שהם בנו טיל בזמן שהיו צריכים לבנות מקסימום קפיץ, אבל VPS המשמעות שלו היא עדיין שאתה צריך לתחזק את כל השרת בעצמך, למעשה חוץ מהמערכת הפעלה הם לא אמורים לתמוך בשום דבר ולכן אין הבדל מהותי בינם לבין שירותים ברמה הרבה יותר גבוהה סגנון אמאזון, מלבד העובדה שהם פי כמה וכמה יותר יקרים כמובן אבי.
  11. EC2 מאוד מתאים למי שיודע טוב מאוד מה הוא עושה, בשימוש לא נכון בפלטפורמה אפשר להגיע לסקאלות מחירים מטורפות וניצול גרוע של מה שהיא מציעה. כמו כן, בחבילות הקטנות יותר קיימת בעייה של "רעשי רקע" אם באות חברות ענקיות (אהם אהם) ומבצעות איזושהיא אופרציה מאוד גדולה על המכונה שלך ספציפית אתה תפגע מאוד בדברים כמו IO בעיקר, למרות שהם מאוד משתפרים בדברים האלה. יש המון המון צדדים מאוד חיוביים לעניין מצד שני, כגון עלות ע"פ שימוש ללא התחייבות חודשית, קווים מאוד מהירים, שירותים כמו פיירוול ו Load balancer מופשטים מאוד, storage על גבול האין סופי מבחינת רוב החברות ועוד מיליון ואחד דברים כשהדבר החשוב ביותר זה שאתה יכול בכל עומס נתון להרים עוד נניח 50 מכונות Quadruple באופן אישי לי יוצא לעבוד יום יום איתם, וזאת פלטפורמה מדהימה שכל יום משתפרת ונעשית זולה ונגישה יותר ואנחנו מצליחים לנצל אותה היטב אבל בהחלט הייתה עקומת למידה גם בפן הכלכלי. אבי.
  12. קצת לא מובנת לי הדרישה שמצד אחד יהיה איכות שירות מבחינת מהירות סטרימינג ומצד שני אנחנו מדברים על שרת בודד, בישראל , כל הסיפור הזה לא צפוי להחזיק יותר מדי משתמשים להערכתי ובעתיד תהיה חייב להתרחב לדברים הרבה יותר רציניים ברגע שתעבור את רף נניח ה1000 משתמשים (בהגזמה מוחלטת שקיים שרת וירטואלי, בישראל, שמחזיק 1000 בו"ז). בהצלחה בכ"א, אבי.
  13. qil

    יש מפתחי אייפון בקהל?

    לא, אתה לא צריך לשלם שום תשלום נוסף על שימוש בשליחת הודעות PUSH, אולם אתה תצטרך לנהל איזהשהוא שירות שרושם את המשתמשים שלך, ז"א שברגע שמשתמש חדש נכנס לאפליקצייה שלך ומאפשר לך לשלוח אליו הודעות PUSH, אתה צריך לקחת את אותו המזהה יחודי (TOKEN), ולשמור אותו בשרת. לאחר מכן אתה תצטרך בכל פעם שתרצה לשלוח הודעה, לקחת את כל אותם מזהים יחודים שאספת ממשתמשים שאישרו לך לשלוח להם הודעה, ולבצע קריאה מול השרתים של אפל - קרי APNS, ולשלוח להם את ההודעה, והמזהה ע"מ שהם יקבלו את ההודעה בצד הלקוח. בעקרון קיימים חברות שמאפשרות לך להטמיע ספרייה בתוך האפליקצייה שלך, שהיא מבצעת את הרישום והתקשורת מול השרתים שלהם, יספקו לך ממשק ניהול עבור שליחת הודעות ולבסוף הם יחייבו אותך המפתח הן פר הודעה, או פר משתמשים. גילוי נאות: החברה בה אני עובד, מספקת פלטפורמה ליצירת אפליקציות ביניהם ניתן השירות של שליחת הודעות PUSH ופיתוח מודולים בHTML5 אבי.
  14. הייתי במסעדה, כחובב בשר התקשתי מאוד להאמין איך אפשר כ"כ להרוס את כל הארוחה, האוכל היה פשוט מזעזע! המיקום עצמו מדהים, רואים את כל רמת גן\גבעתיים וכו' ממש מדהים מהבחינה הזו, אבל הייתי מעדיף משמעותית פשוט לעלות לתצפית ואח"כ ללכת למסעדה טובה אבי
  15. התסמינים שאתם מדווחים עליהם הגיוניים אל תשכחו שרק אתמול עברו בתוך סידיה מעל 200 אלף משתמשים, העומס הוא גבוהה מאוד וגורם כל פעם מחדש שמשוחררת פריצה לקהל רחב כ"כ לקריסה של השרתים שתומכים בסידיה, זה אמור כבר להתייצב. אבי.
  16. גם פתרון ההסעות\אוטובוסים לא בדיוק הרעיון המבריק ביותר מדובר בעשרות אלפי חיילים שעושים את דרכם במהלך שעות העומס הנ"ל, תגבור אוטובוסים ע"מ לשנע את אותם חיילים מהווה בעייה בפני עצמו כי אין ממש מקום לרכבים כבדים בשעות הללו בין כו וכו! הפתרון הנכון והיעיל יותר כמו שהוזכר כאן רבות הוא לפזר את זמני ההגעה ולהשתדל לשנע כמה שפחות כ"א במהלך שעות העומס מלבד כמובן אנשי מפתח שיקבלו אישור עבור השעות האלה או וואטאבר. אבי.
  17. רק כדי ליישר את ההדורים לי יש את הסט המפורסם פיוניר 421 שכן היה זמין בדיוטי לפחות לפני 3 חודשים בצירוף עם הJBL200.5 ואני חייב לציין שלדעתי עבור 99% מהאנשים הסט הזול הזה (1500 ש"ח) יהווה מעל ומעבר. רק כדי שלא ינגחו בי פה, ברור לי שעבור האחוז האחר שמוכנים להשקיע סדרי גודל רק באלמנט בודד הסט שלי ישמע כמו רמקול סיני בדולר. אבי.
  18. אני רק רוצה לחזק כמה עניינים, לכל אותם חברה שמאשימים את חברות כרטיסי האשראי ומשווים את הפריצות הללו לפריצה למאגר הביומטרי אני פשוט חייב להגיד לכם שאתם חיים בסרט. אין לחברות האשראי אשמה בכך שהאתרים הללו שמרו את פרטי כרטיסי האשראי ברמת אבטחה בזויה, בתור לקוח אם הייתי נפגע הייתי תובע את אותן חברות בצורה ישירה. באופן כללי בנוגע למאגרי מידע רגיש, אין לאף אחד ולו צל של ספק ש"לכל מנעול יש מפתח", השאלה היא מי מחזיק את אותם מפתחות ואיך האבטחה סביבם. יצא לי לראות בעבר ובהווה מכונות שמבצעות טרנזקציות של מאות עד מיליוני דולרים ביום, ואין לי צל של ספק שלכל מערך כזה או אחר קיימות נקודות חולשה שניתנות לניצול ע"מ לפענח את התעבורה הרגישה בדרך כזו או אחרת. לצורך העניין, תוכנת האגרון הודלפה ע"י עובד קבלן שלא עבר את הסיווגים המתאימים והיה בעל הרשאה באופן חוקי לגעת בחומרים, ולכן משמעות הדבר היא שמאגר ביומטרי או כל מאגר אלקטרוני אחר לצורך העניין במדינת ישראל יהיה חזק בדיוק כמו החולייה החלשה ביותר בשרשרת ובמסגרת ה"יהיה בסדר" הישראלי, אני חושב שאנחנו נמצאים בבעייה רצינית כי הבעייה היא לא טכנולוגית אלא באנשים שיטפלו במאגרים הללו, להאקרים האיראניים אוקראינים או אתיופים לצורך העניין אין שום יכולת סיכון מוגברת כלפי אותם מאגרים יותר מאשר משה מפתח תקווה. אבי.
  19. אני מאוד מבסוט מהאכיפה הזו, ומעודד כמה שיותר אכיפה כנגד נהגים שיכורים! אתמול בלילה יצאתי עם חברה שלי למסעדה ובדרך חזרה נסעתי מאחורי מיצובישי לנסר שלפתע באחד הסיבובים נזרק מתוכה בקבוק וודקה להערכתי שהתנפץ בצד הכביש, חצי דקה מאוחר יותר נזרקה מתוך האוטו שקית מלאה בקרח, אין לי ספק שהנהג בפנים היה שיכור. ניסיתי מעט להתקרב לרשום את המספר ע"מ לדווח אבל הוא פשוט נסע בפראות אז העדפתי להתרחק ממנו כמה שיותר ולשמור על שנינו בחתיכה אחת, מאוד מסוכנים אותם אידיוטים תסלחו לי על הביטוי שמסכנים את כולנו כל פעם מחדש. אבי.
  20. רק בשביל ההבהרה ניתן ואף עושים כסף גדול מאוד ממשתמשים גם בדרכים עקיפות בלי שום אגורה שיוצאת מהכיס של המשתמש הסופי, יש מודלים שלמים שמתעסקים בזה ויש חברות שעושות מיליוני דולרים בדרכים הללו. ונראה את ההודים מפתחים משהו דומה
  21. qil

    שאלה ללקוחות סלקום

    בתור מי שהיה לקוח של סלקום מימיה הראשונים, עברתי לפני כחצי שנה לפלאפון אך ורק בגלל האינטרנט, ברור לי שהשירות יכול להיות גרוע יותר, ושהקליטה יכולה להיות פחות טובה אבל האינטרנט היה פשוט בלתי נסבל ! ברמה שאני יושב עם חבר, מוריד על 20-60 קילו לשנייה, כשהוא לידי מוריד על 600(!!!!!) כששנינו מורידים את אותו הקובץ בדיוק מאותו מקור. אין, פשוט אין מה להשוות את פלאפון לשאר הרשתות היא פשוט עושה מהן צחוק. אבי.
  22. מה שהיה שם עם הפסים ברכב הקודם היה פשוט אבסורד, הייתי עובר על הפסים עם הלאון הקודמת שאמנם ישבה נמוך משמעותית וקשה ברמות אבל הייתי עובר שם על 5 קמ"ש והייתי מרגיש את הלסת היטב נגדיר את זה ככה. עד היום אני לא יודע איך עוד לא קרה שנתלש למישהו שם הטמבון אבי.
  23. ידידי פשוט תשים יד על הלב, ותגיד טעיתי. נזק בעצמם מודים שמדובר בהדמייה, כלומר - חבילת גיימרים-חרטה-שיווק-חרטה-ברטה. מדובר בקצת תעדוף מעט מעט מעט יותר טוב, רחוק שנות אור לדעתי ממה שאתם מדווחים, הרוב פסיכולוגית זה די ברור לי כמובן אבל זה פשוט הזוי כמה ששיווק ישראלי משפיע על הצרכנים. אבי.
  24. אני מקווה שאתם מודעים לזה שזה פסיכולוגי בצורה כמעט מוחלטת כן? חלק גדול מאוד מסרטי יוטיוב נמצאים בcache בשרתים בישראל.
  25. תשמע תראה תקשיב, כמו שכבר אמרו לך אוזניות זה דבר מאוד אינדיבידואלי וקשור מאוד לסגנון של המוזיקה שאותו אתה שומע. אני יכול להגיד לך בגדול לדוג' שאני משתמש בקליפש דגם S4i לאוזניות inear וכשאני מחפש דממה מרעשי רקע ולהתרכז אך ורק בעבודה אני עושה שימוש באוזניות של Bose מדגם QC15, שזה אמנם דגם יחסית די יקר, והרבה אודיופילים יגידו שהוא לא השלמות אבל מבחינתי מדובר באחד הסטים היותר טובים בסגמנט הזה ואני מאוד נהנה להאזין איתו. המלצה שלי היא ללכת להאזין לכמה אוזניות, ולקבל קצת מושג על מה אתה אוהב יותר מאשר לגרום לאישה להוצאה כבדה של אוזניות שהפיצ'ר הטוב ביותר הוא שהן נראות טוב. אבי.
×
×
  • תוכן חדש...