-
הודעות
946 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי orenuchx
-
מצטער הטיעונים שאתה מעלה אינם רלוונטיים לדיון והתובנות מסעיף 2 ממש חסרות ביסוס. להגיד על מפעל הרכבה של מוצר מורכב כמו רכב : ״זה בסה"כ המקום בו מבריגים הכל ביחד, החלק הכי פשוט והכי פחות מתוחכם בתהליך ייצור המכונית, בו לפועל גם אין חשיבות כל כך גדולה.״ נשמע לי קצת הזוי ותלוש. נכון לא ביקרתי בקו ייצור של ממפעל רכב ולא צללתי לתוך התהליכים של התעשייה הספציפית הזו- אבל ביקרתי בעשרות רבות של מפעלים מתחומים שונים, הן כמבקר, הן כמפתח מוצרים הן כלקוח והן כמנהל ייצור- ולהגיד על מפעל - כל מפעל, ובייחוד מפעל להרכבת רכב- את המשפט הנ״ל מראה על (מצטער להגיד ועמך הסליחה) חוסר ידע בסיסי בכל מה שקשור לתעשיה וייצור. אין לך שמץ של מושג כנראה מה רמת ההשפעה של פועל בתעשייה, המיומנות שלו, התהליכים שהוא אמור ליישם, הציוד שהוא מחזיק, ואפילו הלבוש שהוא לובש והמשך אל בקרת האיכות שיושבת מעליו ,והלאה והלאה על המוצר אותו הוא מייצר. כנראה שיש דברים שאי אפשר ללמוד מהאינטרנט.
-
לא רק שיש הבדלים בין מדינות יש גם הבדלים במפעלים של אותו ייצרן בתוך מדינה. זה נכון לייצור נעליים, מכונות כביסה ונכון גם לייצור רכב. בחברות מסודרות וגדולות יש ציון לרמת הספקים, והם מקבלים ביצוע עבודות ברמת מורכבות המותאמת ליכולות המפעל. מבלי להכנס לויכוח שמתנהל כאן -הייתי בוחן את החשיבות של השאלה באופן בו הייתי משיב לשאלה: אם זה היה נתון לבחירתי היכן הייתי רוצה שירכיבו את המרצדס שלי? (אז לכל מי שתהה התשובה היא: גרמניה.)
-
התהליך פותח למעשה כטיפול לפני שטח ויצירת מתח פנים מחוסם לשטח, ולא כניקוי גרידא. העניין מתבצע אחרי תהליך של ניקוי בהתזת גרגירים על מנת לייצר גימור מושלם ופני שטח מוגנים. התהליך עצמו גורם ל ריקוע ואיטום של פני השטח ויצירת שכבת הגנה בפני חימצון של המתכת. הנה מקור מעניין שמסביר הכל על התהליך: http://www.arnoldsdesign.com/Vapor-Blasting.html לצערי נראה לי שזה ממש לא מה שראית. הנה תמונה שממחישה את ההבדלים בין התזת גרגירים לVapour Blasting
-
כאחד שחיפש כנראה את כל הטכנולוגיות האפשריות יש משהו מטורף שגיליתי שנקרא Vapour blasting. מדובר על איזושהי מדיה גרגירית שמותזת יחד עם סילון מים. היתרונות הן ריכוך של פגיעת הגרגיר באלומיניום ומניעת קריעה של פני השטח וסוג של הסרה רכה של התחמוצת שנמצאת על פני השטח. מסרטונים שראיתי חלקי אלומיניום פשוט יוצאים כמו חדשים. לא מכיר מישהו שמבצע את זה בארץ אבל ממש הייתי רוצה לפגוש אחד כזה כי הייתי נותן לו הרבה עבודה...! אפשר לראות דוגמה כאן: או כאן: http://www.vaporblastingequipment.com/wet-blasting/what-wetblasting-guide-vapor-blasting-process או כאן: או פשוט לג׳גל vapour blasting
-
קיבלתי - תודה! ראיתי בחול מידות נוספות - אז אבדוק לעומק במכון רישוי. בכל מקרה תודה.
-
הי עמית שאלה קצת מצחיקה אבל ננסה בכ"ז: מהן מידות מותרות לצמיגים וחישוקים עבור פיאט פנדה שנת 90'? הדגם המדוייק: Fiat Panda 141A 1000 מנוע Fire כרגע נמצאים המקוריים 135 R13 S תודה רבה! אורן
-
סליחה על הבוטות אבל נראה לי שהבנתי,קצת באיחור, לאן השרשור הולך -ואסכם ב 6 מילים: חבל על הביטים שהשרשור תופס בשרת.
-
^אה, אוקי, אחלה רעיון - ואיך אתה בדיוק בודק שהצמיגים הללו מתנהגים באמת? הדעות על צמיגים סיניים הם לא קדומות. להיפך הם מתקדמות ככל שהזמן עובר.
-
זה נכון. רק שיש בעיה במשפט. הבעיה במילה "מינימליים". בתור אחד שראה קצת איך עובדים במכון התקנים הישראלי, ומכיר קצת את הדרך לקבל תו תקן - הדבר האחרון שגורם לי שקט הוא המשפט - "עבר תו תקן". מישהו פה בדק פעם מהו התקן הישראלי לצמיגים? איך בודקים אותו? מי בודק אותו? איזה דגימה נלקחה מפס הייצור? על איזה מסמכים ותקני ייצור של הייצרן הוא נסמך? כאילו אנחנו מדמיינים פה איזה עשרה מדענים עם חלוקים לבנים, שעומדי במעבדה, עם פרארי על דיינו שמדמה מסלול, והם כל היום מורידים ומעלים צמיגים, לוקחים מהגומי דוגמאות לזיהוי הרכבים כימיים, ממטירים על זה מים, מקרינים על זה UV ועוד ועוד. !yeah right cut the crap -אם אתה רוצה לסכן את עצמך ניחא - אבל בשביל כמה מאות שקלים לסכן את היקרים לך שיסעו איתך, ואת הסובבים אותך- זה כבר גובל בשיקול דעת לקוי. מאוד לקוי. לא מבין אנשים שמנסים לחסוך - מה? 500 ש"ח - 1000 ש"ח? לשלוש שנים? עשה טובה לך ולזולת, גש ותקנה צמיג ממותג ידוע, יש בפורום אינספור המלצות - ותחסוך מאיתנו דיונים על צמיגים שלא ראויים להיות בולם סירות ברציף של עכו.
-
היה לי uni-t ut50a שנקנה חדש בסכום של 150 ש״ח, ועשה רושם של מקצוען. נראה איכותי והרגיש מליון דולר. התחיל לעשות בעיות אחרי כמה חודשים והתפגר אחרי שנה. החלטתי to cut the bullshit וקניתי פלוק 77III. עכשיו נראה אם הוא מצדיק את המוניטין..
-
מרווח שסתומים מנוע פורד פינטו 2000 סמק, (טרנזיט)
orenuchx פרסם הודעה בנושא של orenuchx בתוך רכבי אספנות
המון תודה! -
שלום לכולם, מבקש לדעת מהו מרווח השסתומים למנוע פינטו 2000CC מדובר בפורד טרנזיט שנת 85. אודה אם המידע יהיה מבוסס. תודה אורן
-
רעיון נחמד אבל לעניות דעתי (כמפתח מוצרים במקצועי)ומבלי להיות בקיא בפיתוח לפרטיו- העניין רחוק עדיין מלהיות ישים בתעשיית הרכב, כאשר גם באופניים נראה כי יתאים בעיקר לאופניים עירוניים בהן אין צורך במהלך בולמים ארוך. יש לקחת בחשבון שבתצורה הזו מהלך השיכוך מוגבל מעצם המבנה ההנדסי ויורד ככל שקוטר הגלגל יורד. בנוסף הבולמים מוגבלים בעומס אותם הם יכולים לשכך עקב אילוצי גודל בבוכנה וקפיץ אותם ניתן לרתום למבנה. ישנן עוד בעיות הקשורות להתנהגות דינמית במהירויות גבוהות, אפק גירוסקופי גדול שיעלה ככל שהבולמים יגדלו ואלו יגדלו כאשר ידרשו לשכך את המסה של רכב בתנועה מהירה שמוכפלת ככל שעולה המהירות , ואין דין התנהגות דינמית של גלגל במהירות של כיסא גלגלים לבין התנהגותו במהירות בהן נעים כלי רכב ממונעים. אינני יודע מי קדם למי אבל הרעיון קיים בוורסיה נוספת : https://www.loopwheels.com/ בכל מקרה אני בעד כל פיתוח טכנולוגי שיכול למצוא יישום, ושוק האופניים מפלצתי דיו כדי לספק לרעיון כר פורה של מכירות ורווחים. יחד עם זאת הכתבה לא הציגה מבט של גורם אובייקטיבי וניתוח הנדסי מקצועי, וגודל השקעה ושמות מפוצצים לא מהווים בהכרח מתכון בטוח להצלחה.
-
בתור אחד שרץ אחרי הגנבים בעודם דוחפים את הרכב שלי במורד הרחוב אספר שמה שעזר לי לישון טוב בלילות אחרי האירוע זה מנעול הגה וסנדל של ההוא מומשב ישרש. המנעולים מאוד מסיביים ואיכותיים ויוציאו את החשק לכל גנב. מנעול ההגה הוא מהסוג שעוטף את כל ההגה ולא ניתן לתפעל את ההגה כשהדבר הזה מולבש עליו. כך גם הסנדל. את שניהם ניתן לנסר רק עם דיסק חשמלי והייתי רוצה לראות את הגנב שיעבוד על סנדל ואחכ על מנעול הגה עם דיסק בתוך האוטו ועוד בחניון של בית דירות... עוד אמצעי מומלץ זו אזעקת ביפר של רב בריח שתתן לך התרעה בכל התעסקות עם הרכב זאת כל עוד יש קליטה- מדובר על 800 מטר במקום פתוח . תכלס זה מה שהציל לי את הרכב ו עוד לפני שמיגנתי אותו במנעולים ועוד אצלי מדובר היה ברכב אספנות שמניעים עם מברג ומסטיק. עוד אמצעי זה מפסק סודי על המינוס למשאבת דלק - יכול לשגע כל אחד שינסה להתניע רק שבמקרה שלך יתכן ולא אפשרי מטעמי שמירת אחריות של הרכב וכו בהצלחה
-
הצד של הדבק הוא שחור
-
לא יודע להגיד ספציפית מהו החומר. מדובר על גליל שנמצא אצלי זה מכבר ולא יודע את מקורו. החומר זה סוג של Eva ( פלציב בלשון העם) בעובי של כ 10 מ״מ עם שכבה של רדיד אלומיניום כלשהו, וגב עם דבק . נראה לי שמקורו בחברת פלציב שבקיבוץ שדה אליהו אבל לא סגור על זה
-
-
אז הנה עוד כמה תמונות מאותו יום מכונן בתולדות הפיאט לדורותיה: הבידוד תופס מקומו על קרקעית הרכב: השטיח המקורי שעבר כביסה עצבנית חזר אל מקומו כמו גם כל הלייסטים שהחזיקו אותו: משאבת הבלם החדשה שתפקידה להאט את הרכב (לעצור זה כבר הי-טק בשביל כזה רכב) ממוקמת במקומה: כל גומיות המסגרות לדלתות ולחלונות הוחלפו. אגב הגומיות כלכך פשוטות שנמצאו ללא בעיות, ונקנו במטר רץ (גומי ת"א). איזה כיף לשפץ רכב כזה..!
-
קראנק דופק ב Audi A6 3.0 2002 והאם ניתן לשפץ? ואיך מייבאים ?
orenuchx פרסם הודעה בנושא של אסף22 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כמה שאלות שאני הייתי שואל את עצמי במקרה שלך: 1) כמה יעלה שיפוץ? גם כאן העלויות יכולות לטפס למחיר מנוע מייבוא.. 2) ואם חיפשתי מישהו שיהיה מוכן לשפץ ולא כל-כך מצאתי - האם זה מעיד על משהו? (רמז: שלא משפצים כזה מנוע או לפחות שיפוץ כזה הוא נדיר ...) 3) ואם לא מצאתי בקלות מישהו שישפץ כזה מנוע - אז גם אם אני אמצא יעלו ספקות לגבי טיב השיפוץ ומחירו... נראה שהגעת לנקודה המפורסמת שבה עלויות התיקון נושכות חזק את הכדאיות של המשך השימוש ברכב. ברכבי יוקרה הנקודה הזו כואבת בהרבה. בתור אחד שהיה בסרט של החלפת מנוע ברכב יקר (אצלי לא היתה בכלל התלבטות) הייתי הולך על מנוע מייבוא מיבואן אמין או ישירות דרך המוסך. יש מצב ששיפוץ יעלה הרבה יותר ורמת הביצוע לא תשתלם. אם מחירי הרכבים כאלו נמוכים -אולי אפילו שוקל קניית רכב נוסף לטובת המנוע. -
בשלב הבא אחרי שהקלאץ מצא את מקומו על תבורו של המנוע- העבודה התחלקה לשתי משימות מקבילות: האחת- עבודה קשה, שחורה וסיזיפית של הרכבת חלקי הפרונט תוך זחילה מתמדת מתחת לרכב, והשניה עבודה נקיה ונינוחה של דיפון הקבינה בחומר בידוד. כמובן שהשוליה שלי בחר (כלומר בחרתי בשבילו- בכל זאת הוא אח צעיר שצריך לתת לי כבוד עצמי) לזחול מתחת לרכב, ואני התנדבתי למשימה הקשה של לחתוך חומרי בידוד ולהדביקם אל רצפת הרכב. מצד שני מצאתי עצמי הופך ל״לך תביא״ שלו בשביל כל בוקסה שהיה צריך כך שאני לא סגור מי דפק פה את מי.. בכל אופן מלאכת החיתוך והבידוד מצאה אותי נהנה מאוד תוך שאני מהרהר ומפנטז איך ישמע כאן הדארק-סייד-אוף-דה-מון בפול ווליום אחרי התקנת הסטודיו שאני בונה ברכב תוך הרהורי בחירה דמיוניים של מערכת שמונה מאות וואט- שמונה-רמקולים-וסאב שלא תהיה פה. ביננו - לא ישמע כלום כי אפילו את הדלתות מבפנים דיפנו בעיקר עם פח. אז היום הזה הסתיים כשהרכב מדופן ומבודד למשעי, הפרונט מורכב ללא דופי, ואח שלי מקלל כי כולו עקוץ מנמלי אש (כן כן יש כאלו בארץ) שהגיעו לפני כמה שנים כנוסעות סמויות על גזעי עצים שהגיעו מאפריקה למפעל עיבוד עץ סמוך.. (עוד תמונות בהמשך)
-
-
כמה תמונות: תא נוסעים נקי. המושבים לפני הריפוד החדש.בהמשך יתווסך בידוד וכמובן מושבים מרופדים. הקלאץ החדש ומשאבת בלם. מחירי ריצפה! הכריות בלם שלא נמצאו בארץ. החדשות כבר כאן. (היונה הגיעה) הקלאץ החדש על גלגל התנופה החרוט: הקלאץ מורכב:
-
ראיתי את התאריך האחרון ולא האמנתי. כמעט שנה. כמעט שנה שלא עידכנתי. האמת היא שאני מרגיש קצת פאתטי לעדכן את הפוסט לאור מצבו של פורום אספנות (שהפך בעצמו לאספנות -להכנס לכאן זה תחביב של משוגעים) אבל החלטתי שהשרשור יהיה תיעוד און-ליין, ויהיה מה שיהיה עד שהפייסבוק ישתלט לנו על המחשבות ויכבה את כל מה שלא מתנהל דרכו. איפה היינו? אני אפילו לא זוכר. הולך לקרוא את השרשור שוב, חוזר עוד 5 דקות. חזרתי. טוב אז ככה: אחרי שהצלחנו להניע את הרכב לא היה מנוס מלבצע סיבוב דאווין להרשים את החבר'ה (חבר'ה בקיבוץ של היום זה שני קשישים על קלנועית) אחרי כמה חרקות במהירות של שני קמ"ש וחצי (החבר הותיק מהקלנועית היה חייב להתגרות ונסע לפני תוך שהוא מצלם אותי בפוזות של טופ-גיר –אני עוד אראה לו), ומדידת תאוצה מ 0-100 שנמדדה עם יומן (אגב המדידה נעשית עד רגע זה כי הרכב עדיין לא הגיע ל - 100) האבחנה היתה חדה: הגורם לירידה בביצועים זה קלאץ מחליק. ההחלטה שנפלה היא החלפת הקלאץ' ועל הדרך ישור קו מקיף לכל מכלולי הרכב כדי להביא אותו לטסט באופן התקין ביותר. כך מצאתי עצמי מעביר כמה חודשים נוספים עד ליום פנוי בו הרכב עלה על בוקים לביצוע הטיפולים הנדרשים. בנוסף לתיקונים המכאנים הוחלט גם לחדש את פנים הרכב האקזוטי של הרכב ולרפד אותו במיני בדים וריפודים שלא יביישו את יוצא חלציה של ארץ האופנה א-לה-איטליה. וכך הרכב עבר פירוק מסיבי סזיפי ומקיף של מיני רכיבים (תכל'ס לקח 5 דקות. בכ"ז מדובר באוטו שבד ריפוד למושב נחשב בו ל"איבזור"). אחרי שפירקנו את השטיח התגלה גם שמשאבת הבלם נוזלת לתוך תא הנוסעים וגם היא מצאה את מקומה – בפח. גלגל התנופה עבר חריטה, ונרכשו כאן בארץ הקודש קלאץ ומשאבת בלם חדשים. חייב לציין שעלות החלפים היתה ממש מגוחכת: 250 ₪ לקלאץ' ו100 ₪ למשאבת בלם! עם כאלו עלויות תחזוקה וצריכת דלק של וספה סי אני לא מבין איך הפנדות לא נוסעות עד היום... מה שלא הצלחתי למצוא בארץ הן כריות לבולמים שיחודיות לפנדה ולשם כך נעזרתי בשירותיו של איביי, דבר שהצליח לעכב את השיפוץ בעוד כמה חודשים. יש לי "הרגשה" שזה קשור לדאר ישראל כי לקח לחלקים חודשיים להגיע. ניחוש שלי: היונה של דואר ישראל לא הצליחה למצוא את המטוס של הדואר הגרמני.. בינתיים המושבים נשלחו לריפוד והשטיח עבר כביסה, וכך גם הדשבורד. (איזה מצחיק זה דשבורד שעובר כביסה.. ) אפרופו ריפוד – זה היה ממש קשה למצוא משהו ברוח התקופה. מכיוון שהדשבורד וכמה פאנלים מרופטים (אמרתי מרופטים? התכוונתי מרופדים) עדיין משרתים את פנים הרכב חשוב היה לי למצוא משהו שיתאים לאוירה. חרשתי את כל חנויות הבדים באיזור המרכז בואכה איזור חיוג 03 ולא מצאתי... הגאולה הגיעה לבסוף בצורת בד לחליפות בר-מצווה שנמצא בחנות קטנה בנחלת בנימין. למרות שהבד קצת דק המוכר התעקש שזה יהיה בסדר והרפד שלי לא אהב את זה, אבל כמו בהסכם עם אירן -הפרסי ניצח (תרתי משמע) - ולא היתה לו ברירה. עברו עוד כמה חודשים נוספים והכל התכנס לרגע המכונן של תחילת העבודות על הרכב. נגמר לי הדיו במקלדת – אשוב בקרוב.
-
-
אם הספוג התומך בריפוד נמצא בשלבי התפוררות יהיה קשה ליישם אליו הדבקה. אם העניין חשוב לך ממליץ לך ללכת לרפד - יש לו את הנסיון והאמצעים לטפל בבעיה.
