Jump to content

orenuchx

  • הודעות

    946
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי orenuchx

  1. שוב תודה לכולכם. העומק והרמה שאתם הולכים איתה כדי לתת עזרה מוערכת מאוד על ידי! אם יש משהו שאני פוחד ממנו זה בניות והתאמות, ואני אוהב את הרכב שלי עם כמה שפחות התערבות חיצונית, אקח את ההארות שלכם לתשומת ליבי כדי שאוכל לשאול את השאלות הנכונות את המתקין. מבירור נוסף אכן המורל וירטוס נשמע כמו כיוון טוב ללכת עליו, גם מבחינת המחיר וגם מבחינת ההתאמה של המגבר, לגבי המגבר - לא נאמרה המילה האחרונה ואם הכל יהיה במחיר סביר יתכן ואתאים מגבר אחר ואת זה הנוכחי נוציא כשם שהוא נכנס.. אני אבדוק גם את עצתו של תום ללכת על 2WAY כשבמקרה זה התקציב אפילו מאפשר לעלות רמה (כך אני מבין) תודה לכולם, אלך להתייעץ השבוע עם המתקין ואשוב לעדכן אורן
  2. תודה על ההסבר, אגב - למה אתה קורא הגברה ראויה? איזה מגבר לדוגמא יכול להתאים יותר מההוא שציינתי? תודה שוב
  3. ^ המיקום שלו הוא לא בדיוק אל המושב האחורי אלא יותר "אל צידו" של המושב הקדמי.. בכל מקרה בלי להתיחס למיקומים המובנים בדלת שלי - היכן המיקומים הנכונים ל 3WAY? ובמידה ואתה צודק - מה המניעה להתקין 3WAY במקומות הקיימים לעומת 2WAY? האם בכל מקרה 3way לא עדיף?
  4. הי תום זה שיש לי 3WAY במקור נאמר לי על ידי מתקין מנוסה אחרי בדיקה ושמיעת המערכת שלי... אני מקווה שהוא לא מטעה אותי. אגיד גם שהאוזן שלי הלא הכי מיומנת עדיין מבדילה בפיזור הצלילים אבל יכול להיות שאני מדמיין. בפעל יש 3 רמקולים בכל דלת: אחד קדמי בגודל 6 - 6.5", שני בגודל של משהו כמו 4" בחלקה האחורי של הדלת, והשלישי כאמור טוויטר במשולש המראה. ישנם שני סאבים בדש האחורי שמופנים כלפי הבאגז'. ישנו מגבר מקורי בכנף האחורית, וכל החיווט והחיבורים ל HU ולמגבר נראים לי (בעין בלתי מזויינת עם מעט הידע שלי )- כמו משהו שיחודי לרכב. שני המתקינים איתם התיעצתי אמרו שאין אפשרות להתחבר עם HU אחר למערכת ללא שימוש במתאם בינו לבין המגבר המקורי, שעלותו, כך נאמר לי -באיזור ה 700 ש"ח.. אז ההגיון אמר: HU חדש+ מגבר חדש שעולה קצת יותר מהמתאם האמור = להחליף הכל וזהו. מקווה שזו החלטה סבירה. אני מאמין אם כן שיש מקום להתקנת 3WAY בכל מקרה, גם אם בפעל המקורית היא 2WAY עם רמקול נוסף, וכך גם נאמר לי על ידי אחד המתקינים, ביחוד שכרגע למעשה כל הרכיבים יותקנו ללא קשר למקור (כשרק הסאבים יחוברו למערכת החדשה- כי באסים חזקים לא ממש עושים לי את זה.. ) מקווה שאני חושב בכיוון נכון
  5. תודה על התגובה המפורטת והמנומקת. אקח זאת לתשומת ליבי. ידוע לך מהו טווח המחירים של האילייט שלהם? וכן מהו טווח המחירים עבור ARC סדרת BLACK? אולי אני יכול קצת למתוח את התקציב... (אם לא תגלו לזוגתי תודה אורן
  6. אולי אני לא מבין נכון - אבל עוצמת שמע זה לא דרישה שאני מציב, אני בד"כ שומע בווליום מתון. איכות, עומק ופיזור הצלילים חשובים לי יותר אלא אם כן חייבים הספק כדי לקבל איכות.. הרצתי תמונה של ה morel virtus 603 ונראה לי שזה אכן מה שהוצע לי בזמנו. ידוע לך מהו הסט שברמה אחת מעל לזה ומה מחירו? הרכב מגיע עם 3WAY במקור, כך שהתושבות, אני מניח, מוכנות- וכך גם נאמר לי ע"י מתקין שייעץ לי. לגבי 2WAY - שמעתי במספר רכבים מערכת 2WAY במסגרת המחירים שלי, ואני חייב להגיד שאני מוצא שאצלי שומעים טוב יותר עם המקורית בת ה 15 שנה... עוד המלצות? תודה, אורן
  7. שלום לכולם, הגיע הזמן לשדרג את המערכת המקורית שברכב. מדובר במרצדס CLK שנת 2001, והכוונה להחליף את המערכת המקורית של הרכב (שהיא די טובה כשלעצמה..) במערכת בוא-נאמר "מודרנית" פחות או יותר... האביזרים שנאספו עד כה הם: הד-יוניט - Alpine CDE153 BT מגבר- Adiuson Sr4x כשהכוונה לגבי הסאבוופר היא להשאר עם שני הרמקולים המקוריים (של BOSE) אם כך - כדי להשלים את התמונה ולגשת להתקנה אני מבקש המלצה על סט קומפוננט 3WAY איכותי. השימוש הוא בווליום מתון, של מוזיקת רוק/ רוק מתקדם/פופ של שנות ה80 וכיוצ' ללא פיצוצים מכל סוג שהוא. שתי האופציות שעלו על-ידי מתקינים שביקרתי אצלם הן סדרת ה Hi Energy של Hertz וסט אחר של MOREL (שאני לא זוכר את שמו המדוייק) אשמח לשמוע אפשרויות נוספות בטווח המחירים של 2000-2700 ש"ח . אשמח לשמוע מעבר להמלצה ישירה גם קצת על אופי הצליל של הרמקולים המומלצים כשאני מעדיף (אם אני יודע להגדיר נכון את העדפותי) צליל חם, ועמוק ופחות מתכתי אלקטרוני. תודה מראש אורן
  8. למכירה כמה חלקים למרצדס W123 : 1) הגה עור AMG, תוצרת גרמניה, במצב כללי מצויין. העור טוב ותקין עם סימני זמן וקצת סימני יובש בחלקו העליון. הרכבה פשוטה וישירה ללא שימוש בשום מתאם כלשהו . 2000 ₪ מתאים בוודאות לדגמי בודי הבאים: W123 W126 R107 ( דגמי SL 1971-1989) C107 (דגמי SLC 1971-1981) W124 W201 2) פנס איתות צד ימין תחליפי, צבע לבן. חדש באריזה. 120 ש"ח 3) סט שלם קישוט דשבורד W123, גימור אלומיניום + עור שחור. במצב מצויין – מחיר 350 ₪ 4) קישוטי עץ Zebrano שונים לדש בורד ללא גב אלומיניום , ישנם בלכה סדקים, 120 ₪ לכל הסט 4) דלת תא כפפות עם קישוט עץ, מצב מצויין, ידית פתיחה תקינה, צבע כחול. 260 ₪ 5) פאנל כפתורים מעץ Zebrano במצב מעולה. צ'יפ קטן שבור בצד. 350 ₪ 6) חיפוי מאפרה מעץ Zebrano במצב טוב. שני סדקים (עובי שערה) בלכה. 190 ₪ 7) פאנל תחתי דשבורד מעץ Zebrano. במצב מושלם (!) למעט צ'יפ שבור קטן מימין למטה. כולל כל המפסקים (חלונות חשמל קדמי +אחורי, מראות חשמל, מפסק אורות חירום, גומי מסגרת למנגנון הילוכים) 1500 ₪ קונה שיקח הכל יחד יזכה להנחה של 10% אורן 054 7999 404
  9. למכירה כמה חלקים למרצדס W123 : 1) הגה עור AMG, תוצרת גרמניה, במצב כללי מצויין. העור טוב ותקין עם סימני זמן וקצת סימני יובש בחלקו העליון. הרכבה פשוטה וישירה ללא שימוש בשום מתאם כלשהו . 2000 ₪ מתאים בוודאות לדגמי בודי הבאים: W123 W126 R107 ( דגמי SL 1971-1989) C107 (דגמי SLC 1971-1981) W124 W201 2) פנס איתות תחליפי, צבע לבן. חדש באריזה. 120 ש"ח 3) סט שלם קישוט דשבורד W123, גימור אלומיניום + עור שחור. במצב מצויין – מחיר 350 ₪ 4) קישוטי עץ Zebrano שונים לדש בורד ללא גב אלומיניום , ישנם בלכה סדקים, 120 ₪ לכל הסט 4) דלת תא כפפות עם קישוט עץ, מצב מצויין, ידית פתיחה תקינה, צבע כחול. 260 ₪ 5) פאנל כפתורים מעץ Zebrano במצב מעולה. צ'יפ קטן שבור בצד. 350 ₪ 6) חיפוי מאפרה מעץ Zebrano במצב טוב. שני סדקים (עובי שערה) בלכה. 190 ₪ 7) פאנל תחתי דשבורד מעץ Zebrano. במצב מושלם (!) למעט צ'יפ שבור קטן מימין למטה. כולל כל המפסקים (חלונות חשמל קדמי +אחורי, מראות חשמל, מפסק אורות חירום, גומי מסגרת למנגנון הילוכים) 1500 ₪ קונה שיקח הכל יחד יזכה להנחה של 10% אורן 054 7999 404
  10. ? איך הגעת לזה?
  11. למכירה רביעיית ג'אנטים AMG 17 למרצדס (או כל רכב מתאים אחר...) תוצרת גרמניה, מרווח ברגים 5X112 , רוחב 8" הגנטים משומשים במצב טוב, עם סימני זמן. עברו צביעה מקצועית ונראים טוב על הרכב. מפאת חוסר מקום קיצוני המחיר המבוקש על רביעיית החישוקים הוא 500 ש"ח. הקונה המאושר יקבל (אם ירצה) זוג צמיגים במצב טוב 245.45.17 וכוס קפה נמס. איסוף מהרצליה פיתוח. בתמונה החישוקים על הרכב, לתמונות נוספות לוואצאפ אנא לפנות לנייד. 054 7999 404 אורן
  12. האם משהו יודע מי מבצע חריטה של תוף בלם לגלגל אופנוע? האם יש מישהו שיכול לחרוט את התוף מבלי לפרק את הנאבה מהחישוק (חישוק "19) ? תודה אורן
  13. שלום לכולם, שואל עבור חבר בעל רכב שבכותרת (הוא קצת מאותגר באינטרנט..) הוא מעוניין לדעת - האם ישנו ברכב מנגנון אוטומטי לנעילת דלתות לאחר התנעה/בזמן נסיעה. אצלו כרגע המצב הוא שהדלתות אינן ננעלות עם תחילת נסיעה, והוא מעוניין שהן ינעלו באופן אוטומטי (לאור המצב אני מניח...). * לא מדובר על נעילת ילדים בדלתות אחוריות- אלא על נעילה של כל דלתות הרכב. השאלות הן : האם קיים ברכב הזה מנגנון שכזה? אם כן - האם יש כפתור/פונקציה שמפעילה או מבטלת את הנעילה האוטומטית? האם זה תלוי ברמת גימור? תודה לעונים אורן
  14. אני ייבאתי אופנוע לפני כמה חודשים, ונראה לי שיש פה כמה לקרדות מלוחות במיוחד! 1. כל הוצאות הנמל שלי הסתכמו ב 1021 ש"ח - נראה לי כי יש בהצעה אצלך הרבה חרטא. 2. על עמילות שילמתי 350 ש"ח (*הסתייגות!! זה היה דרך חברת ייבוא שעובדת עם החברה בה אני עובד כך שההנחה היתה גבוהה!) - עמילות רגילה אצל עמיל מכס עולה באיזור ה1500 ש"ח 3. הובלה בפנים הארץ (בהצעה אצלך כ 600 ש"ח)- תבוא תקח את האופנוע בעצמך או שתזמין גרר והעלות היא בהתאם למיקומך בארץ. בקיצור תפנה לעמיל מכס אחר. נ.ב. - איך התחלת את מהלך הייבוא? האם עם חברה מסודרת מרגע האיסוף בחול ועד כאן? לא עבדת עם הצעת מחיר מסודרת שמשקפת עלויות לאורך כל הדרך? תנסה להעלות את הרשומון שקיבלת . נ.ב. 2 - אני אבדוק בערב את הרישומון והמסמכים שלי ואראה אם ניתן להשוות...
  15. על מה נדרש הסכום? על ביצוע השחרור/עמילות בלבד? אם כן זה סכום שחיטה. *עריכה גולש בנייד ולא יכול לפתוח את החשבונית...
  16. אולי זה מלא באלכוהול. ומי ששיבש את זה זה ההוא שהמציא את מסור הג׳קסון...
  17. אין קשר בין הקפאה להעברת בעלות. כמו שכתבתי- ברגע שהפקת רשיון חדש ושילמת אותו (אם צבורים לרכב תשלומי פיגורים הם יכללו באגרה) ניתן להעביר בעלות בפרוצדורה שפירטתי.
  18. לא מדוייק - אין צורך בבדיקת מעבדה לביצוע העברת הבעלות גם ללא טסט מעל לשנתיים. להלן ציטוט מפוסט שפרסמתי לפני שנתיים. הפוסט פורסם מתוך נסיון ממשי ולאחר שביצעתי בפעל את מה שמתואר שם אחד לאחד: אנסה לעשות סדר בדברים מתוך נסיון מעשי בהעברה שביצעתי לפני כחודשיים. הרכב היה עם רשיון מופקד (כתום) והינו רכב מיושן (שנת יצור 90). אגב יש לי תחושה שה"נהל" משתנה ממשרד רישוי אחד למשנהו - אני עשיתי במשרד הרישוי בני ברק לכן ממליץ לסור לשם בעניין. 1. יש להחתים את הבעלים הרשום על יפוי כוח (הטופס הרגיל בצבע סגול - נמצא בכל סניף דואר **"הערה חדשה - ייפוי כח ניתן להוריד באינטרנט") ואז לגשת למשרד הרישוי עם יפוי כח ות.ז של הבעלים. 2. במשרד הרישוי יש להפשיר מההקפאה את הרישוי ולהפיק רשיון רכב כחול. ברגע שהרשיון מופשר מופיעה בו האגרה הרלוונטית נכון לאותו רגע. (יש מצב בו נצברו חובות עקב הקפאה שבוצעה אחרי תקופה בה לא שולמו אגרות ואם כך היה הם יופיעו שם) 2. במעמד הפשרת הרישוי יש לבקש מהפקידה שובר תשלום אגרת העברת בעלות. (צבע ירוק) השובר הינו תשלום אגרה עבור העברת בעלות שמתקיימת במשרד הרישוי, האגרה היא ע"ס 225 ש"ח. 3. יש לשלם בדואר את סכום האגרה שמופיעה ברשיון החדש + אגרת העברת בעלות (הטופס הירוק) 4. לחזור למשרד הרישוי (עדיף לאותה פקידה..) כשאתה מצוייד בבאים: רשיון רכב משולם וחתום , שובר תשלום העברת בעלות משולם , יפוי כח חתום מבעל הרכב, תעודת זהות של בעל הרכב. 5. באיזשהו שלב היא אמורה להחתים אותך על טופס בו אתה מאשר שאתה ביודעין מבצע העברת בעלות לרכב ללא טסט. 6. בסוף התהליך הרכב נרשם על שמי. כמובן שברשיון הכחול הופיע הדרישה לבדיקת מעבדה מכיוון שהרכב הינו רכב מיושן שלא ביצע מבחן רישוי מעל לשנתיים. זהו התהליך אחד לאחד שאני עברתי. יש להיות נחוש (ותקיף במידת הצורך) בנוגע לאפשרות הזו - לא כל הפקידות מכירות את הנהל. אם יש סירוב יש לפנות למנהל בכיר יותר. ממני לא דרשו נוכחות של בעל הרכב אלא כאמור ת.ז ויפוי כח חתום. בהצלחה אורן כמובן שניתן להמתין לחלוף 30 שנה משנת היצור, להעביר את הרכב לסטאטוס אספנות ולבצע את העברת הבעלות בו במקום ללא תשלומי אגרות שנצברו.
  19. כמו קודמי אגיד שלא הגדרת תקציב כך שקשה לתת המלצה קונקרטית. תקציב זה הבסיס לכל פרוייקט באשר הוא ואתה חייב הגדרה מראש של מהו הכסף הפנוי לרכישה ומהו הסכום ששמור לשיפוץ/יישור קו . ועם זאת אמליץ לך לבדוק את דגמי מרצדס מסדרה w123 או w124 או 190. אמנם זה נשמע להדיוטות כמשהו מפחיד אבל מנסיון זה לא כצעקתה . אני התנידתי למעלה מחמש שנים במרצדס w123 כרכב יומיומי לכל דבר, עם שתי דלתות,בת זוג ושני ילדים והגעתי איתה בגאון ללא חשש וללא בעיות לכל מקום. הרכבים האלו בנויים לתלפיות, אמינים ביותר כל עוד טופלו ונשמרו, נותנים חווית נסיעה מעולה שאין כמותה גם ברכבים מודרניים, חלפים ישנם בשפע- חדשים ומשומשים כאחד, הרכבים כוללים מיזוג ושאר פינוקים, בטיחותיים יחסית ביחס לרכבים בני גילם, שומרים על ערכם... ועוד ועוד.... שתי הסדרות הללו ידועות כאמינות להפליא ויוצרו תחת הדרישה מהמהנדסים של: ״תעשו רכב מעולה, לא אכפת לנו כמה זה עולה ולא כמה זמן יקח חשובה רק התוצאה״. מה שכן אם תבחר במרצדס תבדוק היטב שמדובר ברכב שמור ומטופל ושאתה מתחיל מבסיס טוב אחרת זה עלול להיות כואב; אין דבר יותר יקר ממרצדס שקנית בזול.
  20. ^ +1 יש כמה הנחות שאפשר להניח מהכתבה: 1) יש לו כסף. 2) יש לו עקרונות. 3) אין לו סבלנות. תכל'ס בקוריאה - זה מעשה על גבול הנורמלי
  21. נראה לי שהצלחת לתמצת בכמה משפטים את מהות תחביב האספנות של רכב עממי..
  22. זוכר את המודעה!! גירה אותי מאוד בזמנו אבל היה עומס רב בפרוייקטים... אשמח לפגוש את האונו כדי שוב להרגיש בן 22
  23. אני הייתי מגדיר זאת כך: ערך כספי - לא יהיה כאן ערך אספני - יהיה עוד יהיה לי יש פיאט פנדה דור שני , אוטו פשוט, ובסיסי, שמחירו כפריט אספנות לא יגרום לילדי לריב עליו בזמן הקראת צו הירושה.. ברם- הערך האספני שיש לו בעיניי הוא גבוה ולו רק משום שאני לא מכיר אף אחת כזו נוסעת בארץ הקודש, וגם משום שכל פעם שאני עובד עליה הנפש מתרוממת אל-על. אם מה שעושה לך את זה זה פיאט אונו לך על זה בלי חישובי היוון על הכסף שתשקיע. אושר ממשהו שגורם לך הנאה שווה יותר מכסף. שנה טובה. נב -הראשונה שלי היתה אונו s70 89, אך לו הייתי פוגש אחת היום...
  24. אם נחזור לשאלה שפתחה את הדיון - "האם זה משנה היכן מיוצרת מאזדה 2" - אז התשובה היא - כן. והתשובה היא "כן" לו רק מעצם זה שנשאלה השאלה, ולו רק משום שיש כאלו שזה כן משנה להם. ותתפלא יש כאלו - אני בינהם. האם מאחרי התשובה עומדות סיבות מוצדקות או לא? קשה לומר, יתכן שלא ויתכן שכן - זה ממש לא משהו שיש לו חוקים. על מנת לחרוץ תשובה צריך להכיר את הפרטים בהיכרות מעמיקה באופן השמור כנראה רק לחברות עצמן, אבל אין בדברים האלו מובן מאליו גם אם מדובר במפעלים מהטופ העולמי. אני משוכנע שיש מקרים לכאן ולכאן, ופסי ייצור איכותיים או איכותיים פחות, והם לאו דווקא משוייכים למדינה כזו או אחרת, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש משהו עמוק שיושב אצלנו כצרכנים שמראה לנו, כמו כלל אצבע - שיש משהו שהוא "על בטוח" ויש משהו שהוא פחות. אתן דוגמה שהתלבטתי בה בה במוצר שאנו מייצרים, מזה שנים רבות אנו מייצרים מוצרים אצל ספקים במזרח הרחוק שהם מהמובילים בעולם. כשאני אומר מובילים בעולם הכוונה שמוצרים מקבילים מהטופ העולמי מיוצרים בפס ייצור מקביל למוצרי החברה. בין הספקים ישנן חברות גרמניות, עם הנהלה גרמנית, מכונות גרמניות וכו שפשוט יושבות במזרח מטעמי עלויות כח אדם- ולמעשה המפעלים פשוט הועתקו אל מדינות המזרח הרחוק. אם תכנס למפעל מבחינתך זאת גרמניה. יחד עם זאת נפתח לנו חלון הזדמנויות לייצר את אותו המוצר בדיוק בפס ייצור בגרמניה. וההתלבטות היתה גדולה ועשינו בדיקות כדאיות עמוקות. כי למילים MADE IN GERMANY יש משמעות שיווקית אדירה. לגופו המוצר היה יוצא כנראה באותה הרמה, אבל הייצור בגרמניה היה מוסיף מימד אחר של איכות ואחריות. מוצדק? לא יודע - לראייה הפרוייקט נדחה כי עלויוות הייצור היו גבוהות בהרבה. האם זה משנה לצרכן? משנה ועוד איך! יש מקרים רבים בהן "ההוויה קובעת את התודעה" ודברים שמושרשים בתרבות אחת יקח זמן ליישם בתרבות אחרת. מפעלים שנמצאים במדינות מתפתחות עוברים הרבה תהליכים עד שהן מסגלים סטנדרטים שנמצאים מלכתחילה אצל מקביליהם שנמצאים במדינות מפותחות מלכתחילה. ושוב אומר - אם זה היה נתון לבחירתי - את המרצדס שלי הייתי מעדיף שירכיבו בגרמניה.
×
×
  • תוכן חדש...