Jump to content

orenuchx

  • הודעות

    946
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי orenuchx

  1. עמית שלום אני מבקש לדעת מהן מידות הצמיגים האפשריות ל BMW 2002 שנת 72? תודה!
  2. אני ממש לא מצליח להבין את הטרוניות של המוסך. נכון - הם מרוויחים על חלקים וזו חלק מפרנסתם, ונכון - הם לא יכולים לתת אחריות על חלפים שלא יצאו מהם, ונכון - זה ממש מעצבן שיש לקוחות שיודעים לחפש חלקים באיביי ומבינים שמחירי ישראל זה עושק אחד גדול. הכל נכון. אבל, אם כבר הגעת לשם, ו"הפתעת" אותם עם חלקים, וקיבלו אותך לעבודה - אז מה הם בוכים? אם כל כך כאב להם והם לא הבינו אותך - הם היו יכולים פשוט להגיד לא. יוצא שגם מרחו אותך בזפת ונוצות וגם גירשו אותך מהעיר. בחייאת מה הם גן ילדים..?
  3. הקפצה!
  4. מפרסם עבור חבר: ALPINE CDE153BT המכשיר במצב מצויין, לא עבר תיקונים או פגיעות כלשהן. מותקן פחות משנה. המכשיר עצמו מותקן כרגע ברכב כך שניתן לבדוק תקינות מלאה לאורך לרוחב ולעומק. נקנה חדש לפני כשנה. תדרי רדיו ישראלים במקור. מכשיר מתקדם ומצויין - למפרט מלא ראו כאן. מחיר נדרש 650 ש"ח ניתן לפנות אלי בה"פ או לבעל המכשיר בטל: 0527023638 - נתיב
  5. יש ל״צמד״ לעשות שעורי בית שנתן לו ״חמד״.... על הפרק : סאב נורמלי לחבר pure I 20 להחליף רמקולים אחוריים בדלת עוד השבוע..
  6. תם ואדי אין ספק שאם הייתם לומדים בישיבה הייתם מוגדרים ״עילוי״ מאיפה הדרייב לחקור כ״כ לעומק ? לי זה עדיין נראה קצת כמו סינית .. בכל מקרה תודה על פתיחת האופקים... מרתק!
  7. שוב שלום לכולם, אני חוזר הנה כדי לשתף במסע קטן אבל מדהים שעברתי מאז שהעלתי את הפוסט ועד לימים אלו. העניין בשיתוף הוא שאולי מה שעברתי יעזור לעוד חבר'ה שהגיעו בלי ידע מוקדם להגיע למקום טוב. או טוב מאוד I would say! נתחיל מההתחלה , את הרכב רכשתי כשקיימת בו המערכת המקורית שהותקנה במפעל אי אז ב2001 כאשר הרכב יוצר. כבר מההתחלה ידעתי ששומעים לא רע והמערכת אכן היתה ממש טובה לזמנה - אבל עם HU שהמדיה הכי עדכנית שהוא מכיר זה "דיסקים לא צרובים "אי אפשר להגיע רחוק אלא אם אתה תולה לך מחזיק דיסקים סטייל שנות ה90 בתוך האוטו.. ומה עוד היה שם? 8 רמקולים של BOSE – שלושה בכל דלת, ושני סאבים על המגש האחורי. את כל זה הרקיד מגבר OEM של BOSE. הרמקולים מסודרים כשוופר וטוויטר נמצאים בקדמת הדלת, והרמקול השלישי בדלת - כך מסתבר -מיועד לבדר את היושבים מאחור. בוא נגיד שממש לא היה לי מושג מה הולך שם באמת ואיך המערכת עובדת. מבחינתי רמקלים של פיוניר מהדיוטי פרי היה הדבר הכי Hi End שהכרתי. אז התחלתי עבודת לימוד עצמי בפורום או יותר נכול לשאול שאלות של טירון - ואחד הדברים הראשונים שיעצו לי עוד לפני שנה זה להחליף HU. (מה זה HU לעזאל ?) אחרי שלמדתי מה זה HU - רכשתי אחד של ALPINE מדגם CDE148BT ושם...אהם- עצרתי. הHU ישב אצלי שנה בבגאז וזאת משום שלא היה לי מושג אם ניתן בכלל לחבר אותו אל כל האלמנטים המקוריים של הרכב. זה היה נראה מאוד מסובך והעניין דעך אצלי כמעט שנה. בין לבין ניג'סטי לכמה מתקינים אבל לא ממש קיבלתי כיוון אמיתי או פתרון מעבר ל "אם הרמקולים לא מחרחרים אז אל תחליף.." או מה יהיה נכון ואיך צריך לעשותו ברכב כמו שלי. אחרי שנה של האזנה לאותם דיסקים מליון וחצי פעם, החלטתי שזהו נשבר ה... קש - ולהתחיל לחשוב ברצינות מה אני עושה, וכמה זה יעלה. ועל הדרך קניתי מגבר. זה היה מעשה חכם בעיניי באותו הזמן והרגשתי חשוב. יש לי מגבר ועוד של אודיסון. למה? כמה? סתם כי זה נשמע לי טוב... הרגשתי בענינים ואמרתי לעצמי – יש מגבר, יש HU כל מה שצריך זה להוסיף את מילת הקסם – קומפוננט + סאב. אבל איך בוחרים? ואיזה? שוב פניתי לפורום והתשובות לא אחרו להגיע – ווואלה פתחו לי את העניים והראש. הבנתי שהמגבר נרכש לשווא ושאני ממש רחוק מלהבין מה אני עושה... אבל גם התייצות עם מתקינים לא נתנה הרבה – המחירים גבוהים אם רוצים "משהו טוב" ואללי איך אני יודע שה 5000 -6000 ₪ שהתבקשתי לשלם יקנו לי משהו "טוב"? החלטתי להגיע למפגש לפני שאני פותח את הארנק ושם פגשתי אחד, אדי קוראים לו - שלראשונה מבין כולם - באמת הקשיב לי! ולרכב ! ואחרי שהקשבתי גם אני לאדי או יותר נכון למערכת שלו - החלטתי שאת העצות של הבחור הזה אני הולך ליישם. אדי הציע מתווה מחוץ לקופסה כך מתברר: (אני מקווה שהמונחים נכונים) 1. מגבר Prima bit 8.9 שיאפשר עבודה ב FULL DA ויאפשר להפוך את העבודה מול הרמקולים המקוריים, והלא רעים כשלעצמם- לאקטיבי מלא. 2. התקנה של DRC שיאפשר מעבר בין מקורות – הרעיון שלו היה לעבוד עם הנייד בלבד אבל HU כבר יש אז למה לא כבר להתקין. שיהיה. 3. התקנה של סיב אופטי (89 ₪ באופיס דיפו ) כדי לחבר את הנייד למגבר באופן דיגיטלי מלא + מכשיר שיאפשר חיבור הנייד ליציאה אופטית וזהו! ומה מאז? ברכב הותקן מגבר Prima Bit 8.9 של אודיסון ונשארו הרמקולים המקוריים על כל 15 השנה שלהם. הקופסה המכונה PRIMA bit8.9 היא קופסה קטנה שעולה הרבה, אבל את הקסמים שהיא מחוללת שומעים מצויין. אבל ממש מצויין! את הכיוונים ביצע אחד, מקצוען – נכון, אדי. ומאז אני פשוט יושב בפקקים ומחייך מאוזן לאוזן, מחפש את הדרך הארוכה כדי לשמוע עוד משהו ומחפש דיסקים ששמעתי לאחרונה לפני 10 שנים כדי לבדוק איך הם ישמעו עכשיו. הדרך לא הסתיימה. ההתלהבות קיימת והחיידק טורף לא התאפקתי והחלפתי כבר טוויטרים והסאב בדרך... לא שהיה הכרחי אבל אני כבר מכור. לא חשבתי שזה עניין שיכול לתפוס אותך כל כך חזק.. רוצה להודות לכל מי שיעץ בשרשור, לרדיו רפי בבת ים על ההתקנה המקצועית, לדרור על היחס האישי, ולאדי שבעצות שלו פתח לי צוהר נהדר אל עולם האודיו. אם יש שאלות אשמח לענות תודה אורן
  8. מצד אחד אתה רוצה משהו פשוט לאחזקה עם זמינות חלפים ומצד שני אתה לא רוצה טכנולוגיה ובטיחות של שנות ה 70 ובזה אתה פוסל את כל ה ב.מ.וו. יש לי הרגשה שאתה כבר קצת מבולבל... הבנתי שב.מ.וו זה לא כוס התה שלך וזה ממש בסדר - כל אחד והסט***ת שלו , אבל כל מה שמדהים וגאוני באופנועי ב.מ.וו זה הפשטות הטכנולוגית שהביאה אותו להיות מיוצר כמעט ללא שינוי עד לאמצע שנות ה90. וכשכבר עברו בב.מוו לייצר אופנועים מתקדמים מאוד עם הזרקת דלק ומחשבי ניהול היתה מחאה ודרישה של לקוחות לחזור אחורה, ואכן ב96 הם הוציאו סשן ייצור נוסף של Gs - שאגב היום מתומחרים בחול בכ 8000-12000 יורו. מעניין שהטכנולוגיה שנות ה70 הזאת לא מונעת מאלפי חובבים בעולם להמשיך ולרכוב עם הבימרים הישנים לכל חור על פני כדור הארץ, לנצח את מירוץ פריז דקאר 3 פעמים, לזכות באליפות הסופרבייק העולמית (76׳) ועוד עשרות מירוצי כביש עם אופנועים שהם כמעט סטוק As is. ואגב לא הייתי מבלבל בין פשטות טכנולוגית לבטיחות , או התנהגות - אבל כבר הבנתי שיש כאן סלט מחשבתי ובלבול מונחים.. אני כבר לא מנסה לשכנע אותך ללכת על זה , הסצנה של אופנועי ב.מו.ו זה משהו לאנשים מסוג מסויים שאוהבים ונתפסים לייחוד שלהם (ואחכ לא יכולים לעבור למשהו אחר אבל זה סיפור אחר) ולא כל אחד מתאים לזה- אבל לפחות, אולי, לא תיטעה ותטעה ...
  9. והונדה מגנה זה בעיניך אופנוע יפה???!!
  10. יקר זה עניין יחסי. בעיקר ביחס לתמורה של החלק ו/או של האופנוע בכלל. התמורה באופנועי ב.מ.וו היא גבוהה, ואני לא מכיר הרבה אופנועים אמינים כמו סדרת ה R של ב.מ.וו. בכל מקרה בהצלחה, אם בכ"ז תחליט ללכת על BMW אשמח לעזור.
  11. לדעתי הצעתי לך גם בפעם שעברה - ואציע שוב: BMW R כלשהו. ועכשיו אפרט: 1. אופנוע אמין עד כמה שאפשר אחרי 30 שנה. אין יותר אמין מזה - חד וחלק. 2. עלויות אחזקה היגיוניות ובעלי מקצוע בארץ שיודעים לטפל - האמינות והזמינות של ח"ח משפיעות לטובה על עלויות האחזקה. בעלי מקצוע? יש, אם תרצה המלצות פנה אלי בה"פ. 3. מלאי חלפים קיים בארץ, או קל להשגה ב EBAY - רק כמה שתרצה. חלקים משומשים ב eBay? אין סוף. חלקים חדשים? ב.מ.וו מייצרים חלקים חדשים לכל הדגמים מכל השנים. שיפורים? מה שרק תרצה-ועשרות פורומים ואתרים שמלאים כל טוב. 4. לא סופר מפלצת אבל חזק ושיהיה כח זמין. (אני מניח ש 500 ס"מק ומעלה, לא פוסל גם 1000) - כל הדגמים סוחבים מצויין, ה800 ה900 וה1000 חזקים מאוד ונוחים לכל סוגי הרכיבה. תרצה עוד כוח - יש קיטים מפה עד מחר. קנית 600 וזה לא חזק מספיק? הסבה קלה ויש לך מנוע 1000 יורק אש. 5. תנוחת ישיבה נוחה לנסיעות הנאה ארוכות (כנראה לא סופר ספורט) - נו? באמת צריך להוסיף? ישנם דגמים במשפחת ה R שחווית הרכיבה, הבטיחות וההתנהגות לא מביישות שום אופנוע מודרני 6. חשוב שיהיה נוח לשני רוכבים. - ראה תשובה של סעיף 5... 7. התקציב: כ-30 אלף ש"ח. ניתן למתוח קצת ואפשר גם בפחות בתקציב הזה ניתן למצוא משהו נחמד ובעוד עשיריה כבר תמצא משהו טוב. 8. מעדיף לקנות בארץ ולא להתעסק ביבוא - יש בארץ מבחר לא קטן אבל צריך סבלנות למשהו טוב. 9. יסלחו לי בעלי ה'גולדווינגים' - לא מתחבר לגודל (בעיקר לרוחב) - צודק! 10. אפשר גם להפנות אותי למודעות רלוונטיות ביד-2 (אזור המרכז המורחב) - יש כמה ביד 2 אבל דרושה שם השקעה כדי לקבל משהו טוב - ממליץ לחפש פריט מתוחזק וטוב. יש כאלו בארץ והם צצים מדי פעם.
  12. מבלי לזלזל בקיה (שבהחלט מייצרת רכבים ברמה גבוהה בשנים האחרונות) זה נשמע קצת יומרני להגיד ביום בהיר אחד - "החלטנו לייצר רכבי יוקרה" - ומיד אח"כ זורקים לסיר מנכ"ל, קצת מעצבים, קומץ מהנדסים - ופוף -יוצאת תחת ידם מכונית שיכולה להתחרות במיטב רכבי היוקרה שיש היום. בתעשייה לוקח לחברות שנים על- גבי שנים לסגל לעצמם DNA של יכולות ייצור מסויימות. ועוד יותר מזה לוקח שנים לשכנע את הלקוחות שהרכב שלהם עומד בקנה אחד עם שאר המתחרים. אני לא טוען שהם לא יגיעו לכך ביום מן הימים במידה וישימו את זה לעצמם כמטרה - אבל אני מסכים לגמרי שאין תהליך אינסטנט. הזכירו כאן את WV. נו וכמה זמן לקח להם לייצר מכוניות יוקרה? ואיפה נמצאים רכבי היוקרה שלהם היום? הם היו צריכים לקנות חברות אחרות כדי להכנס לפלח הזה, כי שוב- DNA של יכולות פיתוח וייצור לא מגדלים ביום אחד - דרושה מסורת ,יכולת ומיתולוגיה שנבנית עם השנים. אני בטוח שגם המנכל החדש של החטיבה יחלום בלילה על הלמבורגיני שהוא השאיר מאחור.
  13. הי לי כמה דקות פנויות - אז הנה תכנון די פשוט שניתן לחרוט מ - PVC או אוקולון, או לחילופין מאלומניום / עץ... או להדפיס...
  14. גם השמאי שלי (ראה הנ"ל) העריך את עלות החלפים לפי מחירוני החברה, וגם אצלי הצטבר סכום גבוה מאוד כי הפגיעה היתה לא קלה. אמהמה - הוא גם נתן הערכת שווי לרכב שהתבססה באופן הגיוני ביותר על עלויות יבוא של רכב כזה, וע"פ הפרמטרים הבאים: מחירו של רכב במצב דומה במודעות מכירה בחול (לדוגמה MOBILE.DE) עלויות השינוע לארץ מיסי היבוא או בקיצור - כמה עולה ליבא רכב במצב זהה.. וראה זה פלא - עלות היבוא הסתכמה במחיר בו לא ניתן היה להשבית את הרכב ..! שורה תחתונה הרכב לא הושבת, וחברת הביטוח של הצד הפוגע שילמה את מלא גובה הנזק (אאל"ט הסתכם באיזור ה 50% מהשווי) בקיצור דבר עם השמאי שהמלצתי לך כדי לגבש דעה- זאת עבודתו והוא מקצוען.
  15. או קי, שמו צחי מירון 0506918105 בהצלחה
  16. הי אם אתה הולך על הדפסת 3D - אז יש לי נסיון רב בתחום ואשמח לתרום לך מהידע. אם יהיו לי כמה דקות פנויות אוכל לשלוח אליך תכנון להדפסה ע"פ השרטוט (למרות שאדי כבר עשה את זה..) , ואם הרמקול יהיה בידי השמיים הם הגבול מבחינת התכנון בכללי - על מנת להתקין ברכב מוצר מודפס עליך להדפיס אותו בחומרים ממשפחת הפלסטיק (כמו שאדי אמר - ABS PA וכו') ולא פולימרים (מדפסות אובג'ט) כי אלו האחרונים אינם עמידים בחום שמתפתח ברכב והם יתעוותו וישנו את צורתם. אלו מהפלסטיק ניתנים לצביעה, וגם לחיזוק פני שטח בשיטות שונות. ישנם כמה נותני שירות בתחום שתוכל לקבל מהם הצעת מחיר - בכל מקרה זה לא שירות זול: 1. המלצה אישית שלי - ארז RP - נמצא במכון הטכנולוגי בחולון - בחור נהדר וגם מחובר מאוד לתחום הרכב עם מחירים נוחים. מחזיק מגוון מדפסות וחומרים ויוכל ליעץ לך בעניין. (אם תפנה אליו תגיד לו שהגעת דרכי) עוד נותני שירות בתחום: 2. הירש דגמים - חולון 3. רוני גרנות- חולון 4. סינרגי - נתניה. 5. ארן - קיסריה (מחזיקים מדפסות SLS שיכולות להפיק מוצרים ברמה תעשייתית אבל המחירים בהתאם) שווה גם לערוך חיפוש ברשת, יש אתרים לשיתוף קבצי 3D - סביר להניח שיש מי שתכנן כבר פודים עבור הרמקולים האלו. עוד משהו ששווה לחשוב עליו: מכיון שהרמקול עגול (ע"פ השרטוט הנ"ל) ניתן לחרוט את הפוד ולכך ניתן להשתמש במגוון חומרים: PVC, EPDM, אלומיניום או אפילו עץ/MDF רחמנא-לצלן. אחרי שתקבל חלק חרוט לקדוח בו קדח לחיווט ולחבר אותו עם "רגל" כלשהי אל המשטח. אם תרצה חלק חרוט בפלסטיק או אלומיניום - אשמח לתכנן אותו עבורך ולהפנות לחרט מדהים ולא יקר בתל אביב. בברכה אורן
  17. יש לי פרטים של שמאי שעובד עם רכבי אספנות. עשה עבורי עבודה נהדררת - שלח ה"פ אם מעניין אותך.
  18. מוקפץ במחבת
  19. תודה על ההסבר, אני מנסה לארגן לעצמי האזנה למשהו שקרוב למפרטים שקיבלתי
  20. בסט של ARC היה חסר קצת טרבל, או סוג של חדות ובידול צלילים. היה מן סוג של חוסר עומק או נקיון בצליל. כאילו כל הסאונד יושב על מישור אחד. לגבי דבריך בנוגע להימור- זהו בדיוק ! בפרוספקטים הכל נראה ממש פצצה אבל לא לשמוע מערכת ברמות המחירים האלו זה יהיה משהו שגובל בחוסר אחריות (אגב זה מה שגרם לי לרדת מכל העניין לפני שנה כשרכשתי את הרכב ורציתי לשדרג את המערכת) אני מבין עכשיו שהכל צריך להיות באותו Level ועדיף לא לחפף בהתאמת הרכיבים אבל חייב לשמוע.. לגבי מה שאני מחפש - יש מערכות שאתה שומע ואתה מרגיש שהצליל עוטף אותך ושכל כלי מגיע מעומק אחר במרחב. הבנתי שאני מחפש טרבל נקי ומדוייק, ושהסאב יהיה רק אלמנט שעוטף את הסאונד ולא דומיננטי מדי. עוצמה גבוהה לא מעניין אותי אלא דיוק והפרדת צלילים גבוהה. מחפש צליל שמכה בבטן אבל לא באגרסיביות אלקטרונית. מקווה שהתיאורים שלי מתאימים לאיזשהי מציאות..
  21. שוב שלום לכולם! או קי - אז הלכתי ועשיתי סקר קצר אצל שני מתקינים "נחשבים בתחומם" וחזרתי עם כמה תובנות - אבל עם עוד כמה התלבטויות. תובנה ראשונה: על מנת להעסיק את הרמקולים הראויים שאני מכוון אליהם יהיה צורך במגבר יותר עוצמתי - ולכן ה Audison SR4x שקניתי צריך ללכת כלעומת שבא. (ככה זה - לפעמים צריך לשלם שכר לימוד על חוסר ידע). תובנה שניה : על מנת להציב את המערכת על הרף הנדרש צריך להגדיל את התקציב - ובהרבה. תובנה שלישית (וכנראה מאוד בסיסית ומתבקשת) : חייב סאב במקרה שלי זה יהיה סאב די בסיסי. כרגע ההתלבטות הצטמצמה ואני מחפש עוד קצת חיזוקים או דעות כדי לקבל החלטה. להלן הפרטים: אופציה א': שמעתי ברכב מכובד מערכת קומפוננט 2WAY של ARS 6.2 עם מגבר XDI 450.4 ARC וסאב ARC-10. אני חייב להגיs ששמעו טוב ואפילו טוב מאוד -אבל לא "עפתי" עליה ובמחיר שאני הולך להוציא אני מצפה למשהו שאני באמת אוהב. היה משהו קצת אנמי חסר עומק וצבע צליל במערכת. אולי קשור לזה שהיא עדיין לא כוונה במלואה. באותו המעמד קיבלתי הצעת מחיר גם עבור מערכת הכוללת קומפוננט 6.2 סדרת BLACK עם מגבר KS300.4 – רק שאזי המחיר יוצא ממש גבוה...! אופציה ב': מגבר Rainbow Germanum 4 - עם סט קומפוננט מסדרת Germanum GL.C6.2 או לחילופין קומפוננט מסדרת SL-PRO , וסאב בסיסי של Rainbow אופציה ג' : מגבר כמו באופציה ב' - רק עם קומפוננט מסדרת Hi ENERGY של הרץ או MILLE. לגבי המילה המחיר ממש תופס גובה אז אני בספק אם זה יהיה הכיוון. אופציה ד': מגבר אופציה ב' עם קומפוננט Morel elate titanum אופציה א' יקרה, ומכיוון ששמעתי אותה והיא לא היתה במלא המובן לטעמי -אז היא כנראה במקום האחרון כרגע..? אופציה ב' יקרה יותר – רק שמדברי המתקין הבנתי שזאת החבילה הטובה ביותר למחירה. אופציה ג' – עם Hi Energy הזולה ביותר. ועם המילה המחיר כנראה יהיה היקר ביותר. אופציה ד' – היקרה ביותר אבל המחיר ספציפית עבור סט Morel Elate היה הזול יותר שקיבלתי עד כה. אופציות ב,ג ו-ד ניתנו על ידי אותו המתקין שעשה עבודת התקנה נהדרת אצל חבר עד כמה שאני יכול לראות ולהבין. באופציות האלו הכל בנוי על אותו מגבר והוא גם פקטור מאוד משמעותי במחיר. יכול להיות שזאת התפרעות? ומעבר לזה - השאלה שלי אל חברי הפורום הנכבדים - מהי ההמלצה או דעות עבור האופציות שכתבתי? ממה שנאמר לי ע"י המתקין השני -ההמלצה החמה ביותר שלו היא עבור אופציה ב', רק שלא היתה לו אפשרות להשמיע לי את זה... בכוונתי לתת גיחה למפגש ברמת גן ביום שבת הקרוב – האם יש ישהו שיכול לפרוש עלי חסות ולהשמיע לי את הקומבינציות הנ"ל או משהו שנמצא באותו התחום? תודה!
  22. נסה ב ״תו -אור״ בתל אביב
  23. מה הכוונה "שווה"? כלכלית - אני מסופק אם מכונית כזאת תהייה שווה ערך כספי גבוה או כלשהו מתישהו בעתיד. רגשית - שאלה שאתה צריך לשאול את עצמך - האם הרכב הזה "עושה" או "יעשה לך את זה" מתישהו. שאלה נוספת היא איך תהיה צורת השימור ואם יש לך מקום או כסף לשמר ולשמור אותה, בכל מקרה גם השימור עצמו עולה כסף או יעלה כסף בעתיד בצורת שיקום לנסיעה- כסף שלא יחזיר עצמו כך אני מעריך. לעניות דעתי - אם חשקה בנפשך מכונית אספנות עממית ופשוטה יש כבר בימינו אנו מבחר לא מועט של רכבי אספנות, הזולים לרכישה ותחזוקה, ויכולים לספק את הייצר כאן ועכשיו. אם לא פיאט אונו - אז משהו אחר.
  24. למכירה מגבר AUDIOSON SRx4 קניתי אותו זה לא מכבר מחבר פורום - ומוכר מפאת חוסר התאמה (...מסתבר שזה לא יתאים לשאר חלקי המערכת שאני מעוניין להתקין...) במצב חיצוני מצויין, ללא שריטה, ללא תיקונים, עם התחייבות לתקינות. על חוסר הבנה כנראה שצריך לשלם - מחיר בשביל להעיף 650 ש"ח (קניתי לפני שבועיים ב900...) נמצא בת"א או בהרצליה 054 7999 404 אורן
  25. orenuchx

    רכב זול או דו גלגלי?

    פעם כשהייתי קטן הייתי מתאבד על הטיעון שדו"ג עדיף על רכב. פקקים, כיף, בטיחות אקטיבית, רוכב מיומן, עלויות אחזקה - כולן היו מילים מרכזיות בנסיון שלי להוכיח את טענותי בעד דו"ג, ורצוי מסוג אופנוע, ורצוי מסוג כזה שנוסע מהר וחזק. מאז התבגרתי. את הדו"ג לא עזבתי - להיפך יש לי כמה - אחד לשטח, אחד ליומיום אחד לתצוגה, אחד לשיפוץ ואחד שהיה הראשון כשהייתי בן 15. אבל בסופו של דבר בבוקר, לעבודה אני נכנס נוסע במכונית. למה? כי זה נח, כי זה בטוח יותר (או אם תרצה מסוכן פחות) כי אפשר לקחת בזה ארגז עם תפוזים או יותר משקית אחת מהסופר. אה... ועם מחירי הביטוח החלפים והמוסכים משוללי ההגיון של אופנועים בארץ גם יותר זול. ואני אחד שנוסע ברכב עם אחזקה יקרה. כשאתה אומר "תעשה את העבודה" אתה מתכוון ל: "תשמור-את-החלקים-של-המוח-באריזה-אחת-כדי-שזק"א-לא-יתאמצו-לאסוף-אותם-משטח-גדול"? כי זה הדבר היחיד שקסדת 300 שקל תעשה טוב. ראה הנ"ל אם כבר נכנסנו לזה: מי שמעריך שהראש שלו שווה ערך ל 300 -600 ש"ח מוזמן שיתכבד בקסדה שכזו, ושיהיה לו בהצלחה.
×
×
  • תוכן חדש...