-
הודעות
946 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי orenuchx
-
אספר מקרה שהיה לי לפני 12 שנה. חבר עשה תאונה עצמית וירד לתוך תעלה שבקצה עקומה בירידה. סיבוב מסוכן מאוד בהר הצופים מתחת לקמפוס של האוניברסיטה העברית. באתי לעזור לו והחנתי את הרכב שלי במפרץ חניה שממוקם לאורך הכביש, מעט לפני העקומה שהעיפה את החבר לתעלה. הרכב שלי חנה בחניה מסודרת בתוך מפרץ חניה במקביל לשפת המדרכה. הגיע גרר להוציא את הרכב של החבר מהתעלה. הגרריסט חסר האחריות מיקם את הגרר במרכז הכביש בדיוק בקצה העקומה! הערנו לו על כך וביקשנו שיזיז את הגרר אחרת יגיע עוד רכב ויכנס בו. הגרריסט סירב ואמר שעוד מילה לא במקום והוא מסתלק ומשאיר את הרכב בתעלה. יום שישי בערב, לא רצינו לריב איתו אז התפללנו לטוב. כמובן שאחרי כמה דקות הגיע נהג מונית במהירות, ראה את הגרר באמצע הכביש, נבהל, ניסה לחמוק- איבד שליטה ולמול עיננו המשתאות נכנס במלא העוצמה ברכב שלי שחנה בצד! לא משנה מה היה אח"כ (את הפיצוי קיבלתי מהמקיף כי הוא כמובן התנער מאחריות) אבל העניין נדון בבית משפט כתביעה של הביטוח שלי נגד נהג המונית -ואני זומנתי כעד מטעם חברת הביטוח. הנהג טען, תחזיקו חזק - שהרכב שלי לא היה עם הנדברקס משוך, הדרדר לכביש ברוורס ופגע בו בעודו נוסע לתומו בכביש. את כל זה הוא טען כשהיו 3 עדי ראיה בינהם גרריסט אדיוט. לא צריך להיות גאון כדי להבין מה השופט חשב על העדות שלו אחרי ששמע אותי. אבל מאז למדתי שאנשים ימציאו כל דבר ברגע האמת רק על מנת לחמוק מעונש. אורן
-
חד משמעי - הכתוב למעלה זה המסלול. ועכשיו אכתוב שוב כדי שפות"ש יפנים (לכל החוכמולוגים - כן -אני כותב מנסיון): 1. חדל ברבורים עם הצד הפוגע - הוא קיבל הזדמנות ודיבר בהתלהמות. כבר נפסלה הדרך לישב דברים בהגיון. 2. טלפון לסוכן שלך ושליחת מייל עם הבאים: א) הסבר מילולי של השתשלות המקרה ב) איור מפורט של מהלך התאונה ג) פרטי הנהג הפוגע וחברת הביטוח שלו. 3. הסוכן שלך פונה לחברת הביטוח של הפוגע ופותח תביעה לפוליסת צד ג' שלו. (במידה ואין לו צד ג' - ברוך הבא לעולם של חוסר מזל -אתה קצת בבעיה ותצטרך מסלול ישיר של תביעה בבימ"ש לתביעות קטנות). 4. חברת הביטוח שלך מפנה אותך לשמאי לביצוע הערכת נזק. להשקפת עולמי אין כזה דבר פגיעה קלה - גם שפשוף קל או עיקום של מפגש פחים יכול להסתכם באלפי שקלים. את התשלום לשמאי אתה מבצע בצ'ק דחוי ל90 יום. התשלום הזה יצטרף לתביעה ולפיצוי שתקבל אם התביעה תתקבל. עלות שמאי עבור רכב רגיל נעה בסביבות 1000-1500 ש"ח. אתה יכול להביא שמאי באופן עצמאי, רצוי אחד כזה שמקובל ומכיר את שמאי חברת הביטוח הנתבעת משום שחוות דעתו תתקבל עם פחות התנגדויות. **השמאי העצמאי צריך לעבוד בשבילך. אם הוא שמאי טוב הוא יסבר לך את כל המסלולים העומדים בפניך: תשלום כנגד חשבוניות תיקון, כסף ביד ללא תיקון וכו.. אדגיש - אתה לא חייב לתקן את הרכב - הפיצוי הוא עבור הנזק שנגרם למבוטח (כלומר אתה) ולא לפגיעה ברכב. אתה תחליט מה לעשות עם הכסף - לצורך העניין תקנה איתו בלוני יום הולדת - זה לא עניינם. עוד מיתוס שאנפץ - במידה והפיצוי הוא כספי ולא עבור חשבוניות תיקון - הם עדיין חייבים לשלם מע"מ (הם מנסים להפחית את המע"מ במקרה כזה- אבל פסיקה שנעשתה לאחרונה מחייבת את חב' הביטוח לשלם גם מע"מ במידה והתשלום הוא כסף ) 5. הגשת התביעה על ידי הסוכן שלך אל חברת הביטוח של הפוגע הכוללת חו"ד שמאי. 6. מחכים לתגובה. הם (חברת הביטוח של הפוגע) חייבים להגיב תוך זמן קבוע בחוק (אאל"ט 45 יום) התגובה תכלול את התיחסותם: אם התביעה התקבלה במלואה תקבל כסף/תשלום בגין חשבונית תיקון. אם יש התנגדויות הם יציעו פחות מהעלות בהתאם לסיבות שונות ומשונות (רשלנות תורמת, הרכב שלך חנה בתוך ערפל, לא היה לך כובע או כל שקר כלשהו) ואם התביעה תדחה אתם הולכים יד ביד לביהמ"ש שם אתה תובע את הפוגע ואת חברת הביטוח שלו שניהם יחד וכל אחד לחוד. 7. במידה ומציעים לך פחות מהערכת השמאי למלוא הנזק תדרוש שהם ישלמו את הנזק שבו הם כן מכירים בו תוך הצהרה כי ישנם סכומים שנויים במחלוקת. את הסכומים האלו תתבע אח"כ ולחוד בביה"מש. במקרה כזה אינך חותם על כתב ויתור. בהצלחה אורן
-
ברגע זה ובו זמנית יש תחת ידי שתי מכוניות שונות בתכלית זו מהאחרת. בפינה הכחולה רנו קליאו RSI נעולה בצמיגי ספורט, חמושה במנוע 1.8 ושוקלת 900 ק"ג. בפינה האדומה מרצדס CLK 320 עם 218 סוסים ו-1500 ק"ג של שרירים. מי יותר זריז ? הקליאו מרגישה כמו קארטינג במשחק מחשב, עם היגוי של פליסטיישן ומצערת רגישה שכל ליטוף שלה מפיק תאוצה בשרנית, נעה בתזזית ממסלול למסלול ולפעמים קצת "עפה" ברוח. לעומתה המרצדס "יושבת" ו"מגהצת" בנונשלט, מרחפת כמו חללית ובלחיצה חזקה מדביקה את האישונים לאחורה של הגוגולת והנוף נמרח מהצדדים. המרצדס הרבה יותר חזקה, מאיצה יותר מהר והרבה יותר מהירה בכל רגע נתון. אבל הקליאו יותר זריזה! זה הכל מתחיל ונגמר בתחושות. אורן
-
רענון ושדרוג מערכת שמע - מרצדס CLK 2001
orenuchx פרסם הודעה בנושא של orenuchx בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
-
רענון ושדרוג מערכת שמע - מרצדס CLK 2001
orenuchx פרסם הודעה בנושא של orenuchx בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
המון תודה לעונים! אני אגש לבתי העסק שהומלצו ואשמע מה הם מציעים. אם יש עוד רעיונות תמיד מעניין לשמוע. אורן -
שלום לכולם, אני חדש בפורום האודיו ולמעשה משוטט פה לראשונה. נכנסתי לכאן כדי לקבל עצה לגבי רכב חדש שקניתי לאחרונה. מדובר במרצדס CLK 320 שנת 2001. ברכב מותקנים 8 רמקולים שעושים רושם כמקוריים. הרכב שמור ביותר ולא נראה שמישהו משני הבעלים הקודמים שינה משהו במערכת השמע - יעידו על זה הרדיו-דיסק והצ'נגר המקורים של מרצדס שנמצאים ברכב. העצה שאני מבקש היא בנוגע לבאים: 1.החלפת הרדיו דיסק המקורי במשהו איכותי ומודרני עם אפשרות לחיבור USB/BT/AUX 2. חיבור שני הרמקולים האחוריים (BOSE) למערכת - כי כרגע הם לא מחוברים ו/או לא מפיקים סאונד משום מה.. 3. והעיקר - המלצה מתוך נסיון על בית עסק באיזור ת"א-הרצליה- בני ברק- ר"ג שניתן לקבל בו שירות אמין ומסביר פנים עבור הדיוט אאודיו שכמוני ? הרעיון הוא לשמוע טוב (לא מפלצת סאונד) על בסיס הקיים, עם שדרוגים נדרשים בתקציב של איזור ה 1500-2000 ש"ח. תודה , אורן
-
רכבים עממים ופשוטים כאלו פשוט עושים לי את זה! כל הכבוד! אני מצדיע ומעריך אנשים שמשפצים רכב- לא רק משום שהוא פאר היצירה המוטורית, ולא רק משום היותו קלאסיקה יוקרתית - אלא פשוט בגלל אהבה כנה למוטוריקה ולסיפוק הבסיסי שעולה אצלך כשאתה עושה את זה. הרכב פשוט מעלה חיוך - תהנה מהרכב. אורן
-
הסרת שאריות דבק
orenuchx פרסם הודעה בנושא של מיכאל לאוה בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
יש מסיר דבק יעודי עבור זה - שאל את החבר'ה בטכנוקאר (הרצליה) מי שייעץ לגבי WD40 יודע על מה הוא מדבר כי למרבה הפלא הוא מסיר שאריות דבק של איזולירבנד - בדוק! אורן -
טירוף!!!!
-
למכירה רנו RSI 1.8 שנת 95 יד רביעית (03 ברישיון) הנתונים היבשים: מנוע 1.8 ליטר 110 כ"ס – ללא שיפורים, קומבינות והתעסקויות - פשוט מקורי. גיר ידני 5 הילוכים חלונות חשמל כיוון מראות חשמלי סאנרוף מקורי (ברישיון כמובן) 134,000 ק"מ אמתיים! דשבורד של קליאו וויליאמס עם שלושה שעוני VDO : טעינה, לחץ שמן, טמפ' שמן פנסי איגל איי עם תקן E1 עוברים טסט מוט מייצב Cooler שמן מנוע פנסי ערפל *טסט לשנה (עד 25.12.15) תוספות וחלקים שאני התקנתי בשלושה שבועות האחרונים כדי לרענן את מה שבכ"ז היה צריך: 1) ג'אנטים סגסוגת קלים 15” Forged)) חדשים שהותקנו לפני שבוע (נרכשו מג.מ. פורטל) מאושרים ברישיון (הקונה יקבל גם את הג'נטים המקריים הייחודיים ל RSI) 2) רביעיית צמיגים חדשים Yokohoma S. Drive (עם אחריות ל 4 שנים) 3) מערכת חדשה – (רמקולים 300W פיוניר) רדיו MP3 BT של LG , חיבור AUX , חיבור BT לכל מכשיר כרטיס SD...) 4) מנוע צעדים חדש – (הרכב לא החזיק טורים, ניקיתי את בית המצערת ואת מנוע הצעדים וזה פתר את הבעיה – ובכ"ז התקנתי מנוע חדש! ) 5) מצבר שנפ חדש 55 אמפר אחריות 12 חודשים 6) ועוד כמה פיציפקסים...בוכנות הרמה לדלת חמישית...ידית פתיחה חדשה שהחליפה את זו שנשברה... · יש את כל החשבוניות על הדברים שביצעתי והכל תחת אחריות. אז איך הוא נוסע: הרכב נוסע פשוט פנטסטי, מנוע חזק וגמיש, תאוצה מצוינת, אחיזה של קארטינג. הגה של פליסטיישן. בקיצור HOT HATCH אמיתי של פעם. פנים הרכב במצב מקורי ומצוין, מושבי ספורט תומכים כל הריפודים במצב נפלא (למעט קרע קטן במושב נהג), סאנרוף עבר טיפול ועכשיו הוא נפתח ונסגר באופן תקין, הכול בסביבת הנהג עובד -אפילו הנעילה המרכזית המקורית במפתח. מצב חיצוני מצוין, צבע מבריק ויפה ללא שריטות או מכות. מכאני - טופל על ידי הבעלים הקודם במוסך גבע ושם גם ישנה היסטורית טיפולים , לאחרונה ביצעו בו החלפת רצועת טיימינג, מניע בנגיעה ונשמע מעולה. פשוט להיכנס להתניע ולנסוע! אז מה בכ"ז לא בסדר? ככה – הקלאץ' קצת קשה. הכול בו תקין לא מחליק, לא מרעיש רק קצת קשה. אולי החלפה של כבל למקורי תפתור את הבעיה. היסטוריה הרכב נקנה לפני מספר שבועות מחבר פורום וגם הוא קנה מחבר פורום... אז למה אני מוכר אם רק קניתי? אז זהו- שאם זה ממש חשוב לדעת אז ככה : 10 חודשים חיפשתי את הרכב שרציתי ( מרצדס CLK...), לא מצאתי וקצת התייאשתי. כל הזמן הזה התגלגלתי באופנוע עד שכבר נהיה קשה עם החורף והסופות - אז קניתי "גלגלים" כדי שיהיה איך לנייד את המשפחה בגשם, קניות וכו – ואם כבר גלגלים אז שיהיו עם פלפל. רצה הגורל ושבועיים אחרי שקניתי את הרנו נמצא עבורי הרכב שחיפשתי, אז קניתי גם אותו. ככה זה - מרפי הרים את הראש. אז זהו -זה למה אני מוכר! אם הייתי עשיר הייתי שומר אותו כרכב שני כי הוא ממש, אבל ממש נפלא - אבל גם לזה יש גבול.. המחיר המבוקש הוא 15,500 ₪ ואני גמיש אבל ממש קצת. לא רוצה להתעשר וגם לא יותר מדי להפסיד, רק שאני והקונה נהייה מרוצים. זמין כמעט בכל עת 0547999404 אורן תמונות יעלו בהמשך...
-
קול קורא- נגנבה מרצדס SL450 הלילה, מרמת השרון - כל היודע דבר ...
orenuchx פרסם הודעה בנושא של orenuchx בתוך רכבי אספנות
תודה על התגובות והעזרה הרכב איננו שלי - הוא של מכר שאני מנסה לעזור לו. יש מצב שהוא עמד למכירה והכיוון של משהו שהגיע לראותו יבדק. תודה - ואם מישהו יכול לעזור עוד באופן ספציפי זה יהיה מבורך. -
כלי חמוד ויפה! תהנה ממנו. (נ.ב - ממליץ לך בחום להסיר את התמונה של הרשיון או לפחות למחוק פרטים מזהים) אורן
-
בקיבוץ בו גדלתי יצרו חלקי רכב מתקדמים מפלסטיק ביניהם ניתן היה למצוא מגש מצבר, דיפוני קיר אש, חלקי פנים לדלתות ועוד. הלקוחות היו GM (אופל) וקונצרן פולקסווגן אאל"ט. הייצור עבור לקוחות אלו הוביל להשקעות מסיביות ביותר בבקרת איכות ותשתיות. העניין החזיק כעשור כמדומני עד שהמפעל נמכר. בקיבוץ נווה אור ייצרו (אינני יודע אם נכון גם להיום) מוצרי סגסוגות אלומיניום ביציקות לחץ. בביקור במפעל החזקתי ביד קייס לגיר של אאודי שיוצא את המפעל במחיר של 5 יורו - על הגיר הוא כבר יעלה 500... גם את פסל הבולדוג המפורסם של משאיות MACK ניתן היה למצוא במצאי המוצרים שלהם. אורן
-
-
רכב עם אפקט "מגניבות" מטורף! תתחדש ובהצלחה! אורן
-
גם אני מצטרף לתהייה של מכובדי שמעליי. אני עוקב באדיקות אחרי השרשור ומוצא אותו מעניין ביותר (טוב-קצת יותר תמונות עוד לא לא הרגו אף אחד ) אבל יש באיביי גרמניה בכל רגע נתון מעל 20 דפים עמוסים בכל טוב לאופנוע הזה, ובנוסף ישנם בתי מסחר בגרמניה שישיגו לך כל חלק שתרצה. לכן גם לי לא מובן- למה להתעסק עם יצור של חלקים מורכבים כמו גלגש"ים וכיוצ' ולא להשתמש בחלקים מקוריים? בכל מקרה בהצלחה! אורן
-
קראתי היטב את הפוסט של פות"ש , ואז קראתי שוב. ואז קראתי בשלישית. ומכיוון שאני מוצא עצמי ממליץ במשך תקופה ארוכה על שירותיו של המוסך דלעיל - חשבתי טוב טוב אם ברצוני להכנס לכתיבת פוסט שיתכן ויתפרש ככתב הגנה. השיטה הזאת אצלנו, שהאצבעות קלות על המקלדת וקל מאוד להכפיש ( ובזאת אני לא טוען שפות"ש אינו צודק) יכולה לעשות בקלות ברגע אחד נזק למשהו שלוקח לבנות שנים. הראש אומר - מה אכפת לי, אני מרוצה, וזה מה שחשוב. אבל הלב אומר שלא נראה לי הוגן ששמו של מוסך שמשרת אותי נאמנה מעל ל - 5 שנים, ושמוסך עליו אני ממליץ למכרי תחת כל עץ רענן- ימרח בזפת ונוצות ויגורש מהעיר מבלי שאשמיע את קולי. אני גם לא טוען שפות"ש מציג מצג שווא ושאיננו צודק. אני רק רוצה להציג איך אני רואה את השירות של מוסך מרכז איילון. אני חייב להגיד כאן ועכשיו: אינני עובד במוסך, אינני מקבל ממנו שום תמורה כלשהי, אינני מדבר איתם בכלל על ענייני הפורום, ואין לי שום אינטרס! הדרייב היחיד שמניע אותי הוא להציג את הצד השני של להיות לקוח של מרכז איילון ואת זה עשיתי במשך מעל ל-5 שנים, עם מרצדס w123 coupe שנת 84 עד שתאונה החריבה לי את הרכב. במשך 5 שנים, למעשה מהיום הראשון שרכשתי מרצדס - טיפלתי ברכב במוסך המדובר. במשך כל השנים המרצדס עברה הרבה, והרבה היה ביוזמה שלי - מטיפולים שוטפים - דרך שיפוץ פרונט, מתיקוני מערכת דלק ועד החלפת מנוע. וזה לא היה רכב שנסע למפגשים וחזרה. זה היה רכב ששירת אותי כרכב יום יומי, שהמשפחה נסעה בו על בסיס קבוע לכל מקום בארץ, רכב בן 30 שנוסע כ 15K בשנה! במשך השנים כל העבודות בוצעו במקצועיות, במהירות ובשירות שגרם לי להרגיש מעל לכל בטוח. בטוח שיש לי מקום שאני סומך עליו. נכון שהיו כמה במפים בדרך וכמה פעמים שחשבתי שניתן היה לעשות משהו באופן אחר אבל התמונה הכללית היא שניתן להחזיק מרצדס מיוחדת בעלויות שוות לאחזקת רכב חדיש - ואת זה אני אומר באחריות. והמחיר? הנה רשימה קטנה אך מייצגת: 1. החלפת מנוע קומפלט במנוע מייבוא, שהוזמן במיוחד עבורי מגרמניה על ידי מרכז איילון - המנוע עלה 5000 ש"ח והעבודה 1500. לא כולל מע"מ. והמנוע אם שאלתם היה מדהים. שמיים וארץ ביחס למה שירד. 2. החלפת כל הבוקסות של הפרונט (ובמרצדס יש הרבה) 750 ש"ח רק לעבודה (את הבוקסות הבאתי בעצמי. לא כל מוסך מאשר את זה ומבחינתי בצדק). לא כולל מע"מ. 3. החלפת גלגל תנופה עקב החלקה של הסטארטר (זה אומר פוה"כ מלא של הדרייב שאפט והגיר) 1500 ש"ח כולל הגלגל תנופה. לא כולל מעמ. 4. החלפת מנגנון התנעה חמה 2000 ש"ח. נשמע יקר? חלק חדש עולה בחול 350 יורו. החלק שראובן שם לי היה חדש. מהניילון. אז תעשו חשבון. אה כן והיתה את הפעם שהשבתתי את ההתנעה עם המפסק הסודי שלי. ושכחתי מהמפסק. והרכב לא הניע. אז שלחתי אותו על גרר למוסך מרכז איילון עם דפיקות לב. אחרי שעה קיבלתי טלפון - "תגיד יש לך איפשהו איזה מפסק על המינוס של המשאבת דלק?" אה כן נזכרתי אדיוט שכמוני... זה עלה לי 100 ש"ח. אם שאלתם אז כן - לא כולל מע"מ. לא מזמן עברתי על כל החשבוניות ממוסך איילון. עניין של דו"ח שנתי למס הכנסה. וואלה לא יקר להחזיק מרצדס. לפני חצי שנה אדיוט עבר באדום, נכנס לי ברכב בצד וגרם לרכב נזק של 38 אלף ש"ח. הגעתי לראובן ועדי. אל תתקן הם אמרו. העצות שהם נתנו לי עזרו לי לקבוע שווי רכב של 60 אלף ש"ח. הפיצוי מחברת הביטוח היה בהתאם. אף לא אגורה פחות. (ואני לא אכנס לזה שהם יכלו לשכנע אותי די בקלות לתקן את הרכב ומי שהיה רואה כסף מזה זה הם...) אני מניח שמי שקרא עד כאן מבין - אני לקוח מרוצה של מרכז איילון. מרוצה מאוד. ואני ממש לא פראייר. אני מבין ברכב, מבין מכונאות. יודע כמה עולה בחול, ואם חלק הוא באמת מקולקל. מבין עבודה ואכפת לי כל פיפס. כל כפתור ברכב היה מקורי מרצדס. אפילו כל בנד או בורג. מי שמכיר אותי יודע. אני מחפש עכשיו מרצדס. מי שיבצע בה ישור קו זה מוסך מרכז איילון. חד וחלק. אורן
-
ענתיקות בדרכים ובחצרות, אפריל - דצמבר 2014, הנחיות בהודעה הראשונה.
orenuchx פרסם הודעה בנושא של Benni Haspel בתוך רכבי אספנות
גם אני מכיר אותה ואפילוהעליתי צילום שלה לשרשור "ענתיקות בחצרות" . ממה שאני זוכר היא חלודה למוות. מאמין שאני יכול לאתר לך אותה, שלח ה"פ אם מעניין אותך. -
כבאית התנגשה ברכב אספנות ,ומחפש המלצה לשמאי לרכב אספנות
orenuchx פרסם הודעה בנושא של אסף22 בתוך רכבי אספנות
ממליץ לך על השמאי צחי מירון - טיפל בתביעת הנזק שנגרם למרצדס שהיתה לי באופן מקצועי ביותר. צחי מרון שמאי רכב טל' : 09-7484499 פקס : 097484041 נייד : 050-6918105 בברכה אורן -
ממליץ לך על לוזון, נמצא בהרצליה. 0502500248 בהצלחה אורן
-
אז אין לך בעיה.
-
מדהים כל פעם מחדש לשמוע סיפור על פקידות טפשות שלא בקיאות בנהלים שנקבעים על ידי המשרד שהן עצמן עובדות עבורו. אנסה להבהיר לך את הדברים: אופציה 1 - במידה והרכב איננו רשום כ"אספנות": 1. אם רשיון הרכב לא רשום על שמך - אתה צריך לבצע העברת בעלות במשרד הרישוי. אין חובה שהרכב יהיה בעל רשיון תקף (קרי עבר טסט) כדי לבצע העברת בעלות. מה שכן תהליך העברת הבעלות צריך להתבצע במשרד הרישוי ולא בדואר. ראה כאן את התהליך המלא להעברת בעלות ללא טסט בתוקף (פוסט מס 8 ) 2. אם רשיון הרכב רשום על שמך - גש שוב למשרד הרישוי ותבקש להפיק רשיון רכב חדש. ככה פשוט. אם רשיון הרכב נמצא בסטטוס "הפקדה" (רשיון כתום) תבקש מהפקיד/ה לבטל את ההפקדה ולהפיק רשיון כחול.במידה והסטאטוס אכן "הפקדה" לא יהיו חובות פיגורים עבור כל התקופה בה הרשיון היה מופקד. אם הרכב לא היה בהפקדה במהלך התקופה, או שהיה רק בחלקה - אזי תופיע ברשיון אגרה הכוללת את כל הפיגורים במידה והצטברו. אם הרכב לא עבר מבחן רישוי בשנתיים האחרונות יופיע על הרשיון " חייב בדיקת מעבדה" הוה-אומר שתאלץ לבצע בדיקת מעבדה לפני ביצוע מבחן רישוי. 3. אם הרכב איננו רשום "אספנות" ועברו 30 שנה משנת היצור (יעני מודל 84 ודרומה) אתה יכול להעביר לסטאטוס אספנות ועל ידי כך לפטור עצמך מתשלום פיגורים ובדיקת מעבדה, ולגשת ישירות לטסט (עם אישור מוסך מורשה) *קח בחשבון שההליך אינו הפיך ואתה תהיה כפוף למגבלות התנועה שחלות על רכב אספנות. אופציה 2 - אם הרכב רשום "אספנות". 1. גש לפקידה, תגיד לה שתפסיק לבלבל לך את המוח ושאין לך זמן לשטויות שלהם, ותוציא רשיון כחול. אין פיגורים ואין הפשרות. על הרשיון יתנוסס "רכב אספנות" בסעיף ההערות. למבחן רישוי תצטרך אישור מוסך מורשה. שלום על ישראל. * יחד עם כל זאת- נקודה בסיפורך שאינה מסתדרת לי: הרכב היה ללא סטס 15 שנה והצלחת להעביר לפני שנה בעלות בדואר... ממממ לא מסתדר לי אלא אם כן הרכב רשום כאספנות. אורן
-
עוד היום!
-
תודה שמח שזה מעלה חיוך. זה כל הכיף בתחביב החיוך שעולה לך על הפנים מדברים פשוטים .. אז העדכון הוא שהפנדה נוסעת והרוב עובד פרפקט כאילו לא עברו כמב שנים טובות מאז שנסעה לאחרונה. סיבוב בשדות עמק הירדן הוכיח לי בפעם המאה שמכונית קטנה ישנה ופשוטה (ויש שיגידו גם "פושטית") יכולה לעורר בך ריגושים שאף מכונית מודרנית לא תצליח. היא מדלגת בשבילי העפר כמו גיפ קטן וערמה של ילדים צווחים בהנאה במושב האחורי נתנה הרגשה של סינמה פאראדיסו. מה שכן כנראה שהקלץ גמור כי הוא מחליק ולא יהיה מנוס מלהחליפו. אורן
