-
הודעות
4,910 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי fizban
-
בראון קפה בכפר סבא - מדרחוב ירושלים. שקט, נעים, אוכל טוב.
-
ברור שכל העסק יתן שיפור יפה מאוד לרכב, השאלה רק כמה זה יעלה, כולל משלוח ומכס.
-
או שתקנה קליאו ספורט ותרכיב עליה טורבו.
-
למה ביאסו אותך חיזוקי המנוע? במנוע אטמוספרי יש יחס דחיסה גבוה יותר שצריך להוריד אם מרכיבים טורבו. לגבי המחיר, שוב, זה תלוי כמה אתה מוכן להשקיע בחלקים. אם תקנה טורבו מפירוק, אינטרקולר של משאית, תוסיף מזרק אחד גדול באמצע סעפת היניקה אז העסק יעלה פחות אבל אז תשלם על זה באמינות/יעילות לטווח קצר/ארוך. אם תקנה טורבו מקורר שמן ומים חדש, אינטרקולר מותאם לרכב שלך, סעפת טורבו מושקעת, מחשב ניהול מנוע ומזרקים גדולים, אז העסק בקלות יכול להגיע ל 25 ואולי יותר אבל תקבל משהו אמין ויעיל יותר לאורך זמן. בגירה ציין דבר מאוד חשוב - צריך לבדוק אם המנוע במצב לגדישה ועל הדרך את יעילות מערכת הקירור. אני מציע לך לחפש בפורומים בחו"ל פרוייקטים שעשו לרכב כמו שלך, זה יעזור לך לבחור חלקים נכונים (אם תדע לסנן את המידע הנכון) ולהעריך כדאיות.
-
לווקס של zymol יש תוקף ארוך מאוד, הם מציינים את זה בספרי ההוראות שלהם.
-
זה יופי של דבר. DP הם חברה רצינית. אבל דבר כזה עולה יותר מכמה אלפים (לכל הפרוייקט). כמו שאמרנו, אפשר ללכת על קאמשפטים עצבניים אבל אם תרצה לשפר מעבר זה יהיה כבר הרבה יותר יקר. אם הייתי לפני צבא, הייתי מחכה עם עניין השיפורים, אני יודע שזה קשה, אבל נראה לי שבטווח הארוך זה היה לך יותר טוב. בטח תשתחרר, תרצה טיול, תמכור את הרכב, מי יודע.
-
כמה כבר יוסיף? צנרת פליטה מיועדת בעיקר לכאלה שמכניסים יותר אויר. בשביל עוד 10 כ"ס לא הייתי משקיע, אלא אם זה חלק מפרוייקט טורבו או קאמשפטים.
-
בכמה אלפים בודדים אני ממליץ לך לשפר התנהגות. כל שיפורים מנוע למניהם דורשים תחזוק יקר יותר ואולי תהיה לך בעיה כשאתה בצבא. אולי בעוד 3 -4 שנים תוכל לקנות 207 GT ולגרום לה לנסוע חזק יותר (יש לה טורבו). לצורך העניין: סט בולמים B6.ללא הנמכה. סטראט קידמי ואנטי רול אחורי הכי עבה שאתה יכול למצוא, אולי גם בוקסות משולשים GRP N, אם נשארו מזומנים.
-
עדיף לך ללכת כבר על משהו יותר אגרסיבי, כמו KENT (ואני לא מדבר על הסיגריות). יחדעם פולים מתכוונים, קפיצי שסתומים וכו'. להחליף לצנרת גדולה יותר (אבל לא להגזים). המחשב לא יתמודד עם קאמשפטים חמים יותר (בהנחה שאתה קונה משהו חם חם), אתה תהיה עני בגבוהות במקרה הטוב. חייב remap. עדיף מחשב ניהול חדש שיתזמן הצתה כמו שצריך. וסת מתכונן יכול לעזור לך במקום להחליף למזרקים גדולים יותר, אבל אז תבזבז דלק (בניגוד לסט אפ גדישה, שאז הוסת יכול לעלות לחץ בהתאם לגדישה). לגבי מחיר - קאמשפטים (של 106) וצ'יפ לא אמורים לעבור את ה5K לדעתי - אלא אם הקאמשפטים ממש נדירים. כמובן שלא תקבל יותר מדי כוח.
-
שלום אפרת, היתה ברשותי הונדה סיויק שנת 95 וכרגע ברשותי פיז'ו 306 שנת 98. 2 המכוניות טופלו ביד אוהבת ושתיהן עבדו קשה בג'ימיקאנות. אם נתעלם מהעובדה שהפיז'ו היא כמה ליגות מעל ההונדה כשמדובר בהנאה מנהיגה (כי זה פחות מעניין אותך): ההונדה התחילה לעשות בעיות (המנוע התחיל להתחמם), הצרפתייה טפו טפו לא עושה בעיות (חוץ ממנוע צעדים). ההנדה היתה עם 130K ק"מ. הפיז'ו כרגע עם 195K. ההונדה נגנבה, על הפיז'ו לא כל כך מסתכלים. הביטוח המקיף להונדה עלה לי 4000 ש"ח, לפיז'ו זה 2000 ש"ח. אני מצטרף לדעתם של חברי שעדיף למצוא צרפתיה שמורה בשנתון גבוה על פני יפנית משנתון נמוך. אם זה היה להפך: צרפתיות משנתון נמוך היו שוות כמו יפניות משנתון גבוה, הייתי ממליץ על יפנית. בהצלחה
-
מה זה צנרת וכל מני חרטות? יש לך קוטר צנרת גדול מהמקורי? בחישוב פשוט - יש לך 140 כ"ס ואתה רוצה 220 שזה 57% יותר כוח, כלומר גדישה של 0.6 ברוטו - כלומר גדישה של 0.7 באר עם יעילות של 80% (אחרי איבודי חום ותוספת אינטרקולר). לגבי מנוע - כנראה שצריך לחזק אותו טיפה בשביל שיחזיק 0.7 באר. לאו דווקא בוכנות וטלטלים - אולי רק אטם עבה יותר להורדת יחס דחיסה וברגי ARP לטלטלים. עוד כלל אצבע - 80 כ"ס כפול 5CC לכל כ"ס זה 300CC תוספת למזרקים. 300 לחלק ל 4 זה 75, כלומר אתה צריך מזרקים גדולים יותר ב 75CC (לכל מזרק) בשביל להזרים מספיק דלק לתמיכה בגדישה. במקום להחליף מזרקים אפשר להוסיף מזרקים לסעפת ולשלוט בהם על ידי מערכת שמרגישה גדישה. בקיצור, הכל תלוי בכמה אתה רוצה להתפרע עם המחיר. פרוייקט טוב ואמין יעלה בסביבות 25, לדעתי.
-
נו, אלירן - אנחנו מחכים לתשובות ממך.
-
אני לא יודע איך הגעתם למסקנה שהעניים נדפקים מזה. יש בארץ 3 מעמדות - עניים, מעמד בינוני ועשירים. לעניים אין כסף להחזיק רכב, לכן הם נוסעים בתחבורה ציבורית קלוקלת. הכניסה לכביש היא חינם לתחבורה ציבורית, לכן זה דווקא יעזור לחלק מהעניים להגיע יותר מהר לעבודה. כמו כן, נכון שרוב הכסף לא יושקע בעזרה לעניים, אבל כאחוזים מתקציב המדינה, הההשקעה בעניים תגדל במעט. מעמד בינוני - אנשים שכן מחזיקים מכונית (ולפעמים בקושי) ותקועים בפקקים בדרך לעבודה. החבר'ה האלו לא יקבלו יותר עזרה מהממשלה כי אם כבר הכסף ילך להשקעה בעניים. אותו מעמד בינוני ישאר תקוע בפקקים, למרות שכנראה תהיה פחות תחבורה ציבורית על הכבישים הרגילים וכתוצאה מכך, פחות פקקים (לא פחות בצורה דראסטית אבל פחות). חלק מהמעמד הבינוני יבחרו אולי לנסוע 4 איש ברכב אחד לעבודה וכן יוכלו להכנס לנתיב החדש. סביר להניח שאחוז מסויים מהמעמד הבינוני דווקא כן יבחר לנסוע בנתיב החדש (כנראה המעמד הבינוני הגבוה). חברות - אנשים שיש להם רכב חברה כנראה יוכלו לנסוע גם בנתיב החדש מטעם החברה - וזה כולל חלק מהמעמד הבינוני ו- 99.9% מהעשירים. העשירים - יסעו בנתיב לעשירים, יחד עם כל האוטובוסים ושאר תחבורה הציבורית וישלמו על זה כסף. אין מה לדאוג להם כי יש להם את מגיני המס שלהם. על פניו נראה שכולם מרויחים מזה. מצד שני - כל החברות והעשירים יקבלו הוצאות מוכרות במס וכתוצאה מכך ישלמו פחות מיסים למדינה - מה שגורם לפחות כסף ופחות השקעה בעניים. המסקנה היא שהמעמד הבינוני הכי נדפק מזה - כי הוא זה שישלם מחיר מלא, בלי הוצאות מוכרות או יעמוד בפקקים ויביט בעשירים ובעניים חולפים על פניו בנתיב המהיר. פעם אחרונה שבדקתי, המעמד הבינוני הוא הרוב במדינה.
-
יאללה, שים לי אחת על החשבון.
-
שלום חברים נשדדה לי הגומיה שמסביב לפנס ורציתי
fizban פרסם הודעה בנושא של corola98 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אני חושב שתפקיד הגומיה לאטום מפני מים. בחורף יכולה להיות לך חדירה של מים למנגנוני הפנס. בדוק במוסך אם אפשר לרכוש גומיה כזה. בטוח אפשר להשיג בפרוקיה. -
דבר עם ירין מ PSI. יש לו 206 XS כתומה והוא עשה בדיוק מה שאתה רוצה. לא ידעתי שיש מולטיפלקס ברכב הזה, באסה.
-
תתחיל מלחשוב לכמה כ"ס ומומנט אתה רוצה להגיע. לפי זה נוכל לעזור לך יותר. איך הגעת ל 150 כ"ס? זה נתוני המנוע המקורי?
-
אתה מבין שהביטוח שלה עולה כמו הפג'טה שלך?
-
אין בכלל התחייחסות למסלול באשדוד, צא וחשוב מה הרמה שלו...
-
הסיכוי יותר גבוה שיכוונו עליך לייזרים של מתנ"א. מפוצץ בניידות בכביש 5.
-
צודק.
-
שמע, אם הייתי מרשל, לא הייתי פותח לאף אחד אלא אם אני מכיר אותו. המרשל זה כמו ש.ג - אין לו סיבה לעשות משהו בניגוד לנהלים, והחופש הגדול ידוע בפורענותו. הכל תלוי באחראי המשמרת ובד"כ בבעל המסלול עצמו. ברחובות בד"כ פותחים לאנשים יותר אבל ברגע שמישהו מראה חוסר שליטה עוצרים אותו וסוגרים קצת.
-
אם נתניה קרובה אליך יותר מרחובות, קפוץ לנתניה. המסלול קופצני אבל לא יגרם לך נזק אם אתה עולה למקצה או שניים. זה עניין של אימונים ארוכים (וגם אנשים רזים נחשפים לנזק הזה יותר כי הם אלו שנחבטים בצידי הכיסא בקפיצות, מה שגורם לסדקים קטנים בצלעות, שנרפאים לאחר שבוע שבועים מנוחה מקארטינג. )
-
כן, זה נקרא ביקסנון. סיכויים גבוהים מאוד שתעבור טסט, אבל שום דבר לא בטוח בחיים (חוץ ממוות ומס הכנסה).
-
עתיד, זה לא משנה אם הוא ראה אותך לפני שבועיים. ברגע שאתה נוהג עם ילדים (או כל אוכלוסיה אחרת חסרת נסיון, גם מבוגרים) במקצה שלך זה יכול להיות מסוכן כי הם לא צפויים ואתה בכל זאת יכול להתנגש בהם שלא באשמתך. זה עניין אחר אם אתה מתחרה בליגה כלשהי ואז יש לך הרבה יותר נסיון בנהיגה על קארט. אתה גם לא חייב לעשות קורס בכל מסלול על מנת שיפתחו לך את הקארט. מעבר לזה, מסכים עם כל מה שנאמר על פתח תקוה ולטרון, וחבל. ברחובות הקארטים במצב טוב מאוד וגם המסלול מהנה. בנתניה המסלול גם כיפי. הקארטים, לפי דעתי, במצב פחות טוב מרחובות אבל בקצת (יש יותר הבדלים בין הקארטים). בקיצור - המסלולים המומלצים מבחינתי הם (לפי עדיפות): 1 - רחובות (מסלול מעולה, קארטים במצב טוב מאוד בד"כ) 2 - נתניה (מסלול טוב מאוד אבל לא בריא לצלעות אם מתאמנים הרבה בלי מיגון לצלעות , קארטים במצב טוב מאוד) 3 - לטרון (מסלול מעולה, קארטים במצב גועל נפש, מרשלים חסרי נסיון) 4 - פתח תקוה (מסלול טוב אבל גם קופצני ולא בריא לצלעות אם אין לך מיגון אישי מתאים, קארטים במצב לא טוב בכלליות - למרות שלפני תחרויות עובדים עליהם והם משתפרים). על חיפה אין לי דעה כי הרבה זמן לא הייתי שם. עוד דבר, 28 שניות זה זמן של צב - זה אומר שהם ממש סוגרים את הקארטים עכשיו. בפעמים האחרונות שהייתי שם קארטים סגורים עשו 24 בערך.
