shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
כמובן שהרבה תלוי ברמת הידע של הלקוח ולא צריך ליפול על נוכל כדי שיסדרו אותך במוסך. יש הרבה דרכים לעשוק לקוחות. ראשית כל, רוב הנהגים בארץ לא מבינים דבר וחצי דבר במכונאות. שנית, ישנם מקרים שהמוסך שוגה באבחנה (אם בשוגג ואם במזיד) ומחליף חלק יקר ללא שום צורך. שלישית, המחירים במוסכים, בייחוד מורשי יבואן, אבל לא רק בהם, פשוט מטורפים, לפעמים אין קשר בין עלות החלק בחו"ל למחיר הנגבה מהלקוח בארץ וגם זה סוג של עושק. כמובן שלא כל המוסכים הם כאלה, אבל לצערי עד היום בכל המוסכים שהייתי , עם כל המכוניות שלי עד כה, נתקלתי ברמאות לשמה, או חוסר מקצועיות שעלתה לי הרבה כסף, או מחירים יקרים בצורה של הפקעת מחיר או בצירוף של כמה מהדברים הללו יחד.
-
מאור אתה צודק, אבל לצערי במוסכים המורשים לא מאפשרים לך לעמוד ליד הרכב בזמן העבודה, כך שגם אם תחכה במוסך לא תוכל לוודא שאכן החליפו את החלק.
-
אולי יש לך עדיין אחריות על הרכב משלמה סיקסט?
-
את לא יכולה לדעת, אלא אם כן תבקשי במפורש כשאת מוסרת את הרכב, שכל חלק שהם מחליפים הם יכניסו לשקית + האריזה של החלק המקורי וישמרו עבורך ברכב. זה מומלץ מאוד תמיד לנהוג בצורה זו. זה נותן לך איזו שהיא בקרה של הטיפול שנעשה לאוטו. אגב, ישנם הרבה מאוד חלקים שבמוסך יעלו לך הון תועפות ואם רוכשים אותם לבד באינטרנט יעלו הרבה פחות. כשהחלק יקר שווה לך לבדוק את האופציה הזו. בהצלחה.
-
הבנתי אותך. חשבתי שאתה מתכוון לכלל הרכבים המגיעים לארץ. טעות שלי.
-
אייל, לא הבנתי מה שאמרת. מה זאת אומרת "בכל הרכבים אשר קיבלנו ב 10 שנים האחרונות, יצור הרכב היה לפני 2-4 חודשים"? הרי היבואנים קונים רכבים למלאי. עובר זמן עד שהרכבים נמכרים ללקוחות בארץ (זה יכול לקחת גם חצי שנה ויותר, בגלל זה יש מבצעים לקראת סיום השנה מרגע שהרכב הגיע לארץ) ואם נוסיף לזה את הזמן שעבר מרגע הייצור עד שהרכב הוזמן והגיע לארץ הרי ברור שהלקוח לא יקבל רכב בן 2-4 חודשים.
-
אתה רוכש את הרכב מהיבואן או מחברת ליסינג? למה אני שואל? כי אמרת שהרכב עבר רישוי ב 2016, אתה בטוח בזה? אם אמנם כן, אז אתה אינך רוכש מהיבואן אלא ממישהו אחר (חברת ליסינג למשל). אני יודע זאת מאחר ואני רכשתי מהיבואן רכב שיוצר ב 2008 ועלה לכביש ביולי 2009 והרישוי בוצע ביולי 2009 (ולא שנה קודם). היבואן לא יבצע רישוי לפני שמכר את הרכב. אגב, אני סבור שכמעט בכל רכב חדש שעולה לכביש בישראל, השמן עמד ברכב כשנה (מרגע שיוצר, עד שהגיע לאוניה ואח"כ לארץ ועד שנמכר עוברת שנה), אבל מעולם לא שמעתי על מישהו שהחליף שמן ב 0 ק"מ. אולי כולם טועים ואתה צודק, לא יודע.
-
אם אתה שואל אותי כקונה פוטנציאלי לשני רכבים שיש להם היסטורית טיפולים מסודרת, אחד במורשה ואחד במוסך כללי - זה לא ישנה לי. הרכב שלך בעוד 3 שנים יהיה שווה במחירון 23,000. בפועל זה וודאי פחות מ20,000. אם הרכב יוצא טוב בבדיקה זה אומר שטופל כראוי, אם לא אז או שלא יימכר או שהמחיר ייקח בחשבון תיקון הליקויים שיתגלו. במחירים כאלו היחיד שמפסיד הוא זה שטיפל ברכב כל השנים במוסך מורשה ושילם פי 2 מי שטיפל במוסך כללי.
-
ישנם כאן הרבה דעות לכאן ולכאן. כמי שטיפל ברכבים שהיו לו גם במורשה יבואן וגם במוסך כללי וגם אצל מכונאי מתחת לבית זו דעתי: המוסכים מורשה היבואן יקרים משמעותית מהאפשרויות האחרות. בטיפול האחרון שעשיתי לרכב רכשתי את החלפים לבד. דאגתי שהם יהיו מאיכות טובה , חלקם מקוריים והחלפתי פילטר אויר+מזגן+סולר לבד, שאר הדברים (שמנים+ רפידות) במוסך כללי. חסכתי כ 1500 שקל לעומת מצב בו הייתי עושה את הטיפול במוסך מורשה יבואן. כמו כן חסכתי כ 5 או 6 שעות של ייבוש בהמתנה במוסך המורשה, שלצערי מוצף באנשים שבאים לשם יום יום לבצע טיפולים שוטפים, או טיפול בתקלות ויוצאים בסוף היום עם חור גדול מאוד בכיס. בכל הקשור למקצועיות ואיכות הטיפול ברכב, הטיפול היותר טוב נעשה לדעתי ע"י אותם אנשים המטפלים ברכב לבד. אין הבדל מהותי באיכות טיפולים שוטפים בין מוסך מורשה למוסך כללי. בכל מה שקשור להשפעה על מחיר הרכב כשמוכרים אותו, זה מאוד תלוי אחרי כמה שנים מוכרים אותו. אם מוכרים אחרי שנתיים שלוש, מין הסתם לטיפול במוסך מורשה תהיה יותר השפעה על הקונה. אם מוכרים אחרי 10 שנים, אין לזה שום חשיבות וממילא מחיר הרכב לא יהיה כזה יקר ובדיקה לפני קניה תתן את התמונה לגבי הרכב והיא זו שתשפיע ותכריע את גורל המכירה.
-
צודק, תודה. הטסט עבר בלי בעיה חוץ ממנורות ברקס שרופות.
-
ערב טוב, מסגרת לוחית הפלסטיק הקדמית נשברה אז הסרתי אותה. האם יש בעיה לעבור כך טסט? הלוחית מחוברת לפגוש כראוי. האם אפשר להכשיל על דבר כזה? תודה.
-
כמו שאמרו אחרים לפני, יש לגשת למוסך לטפל בבעיה. בעבר קרה לי מקרה דומה ביונדאי אלנטרה שהיתה לי. המכונאי הבריג את פילטר הדלק בצורה עקומה ולכן דלק דלף מהמיכל לתוך תא הנוסעים.
-
אולי כדאי שתבדוק את הפיוז האחראי על החלון החשמלי. יכול להיות שהוא לא יושב טוב. תוציא אותו תראה שהתייל שלם והמגעים נקיים ותחזיר. אם לא יועיל גם לא יזיק.
-
אגב, בקשר לאחריות כבר בעצמך אמרת שלא חובה ללכת למוסך יבואן ובאשר להתמחות - כאשר צריך לבצע רק טיפול (החלפת שמנים, פילטרים, רפידות וכדומה) אז אין כאן בכלל שאלה של התמחות. התמחות זה כאשר צריך לבצע טיפול בתקלה לא שגרתית, אז ההתמחות משמעותית וחשובה.
-
בעיה ב DSG7 חודש אחרי סיום אחריות למרות תלונה על הגיר מלפני
shha פרסם הודעה בנושא של Hihiz בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא שמתי לב שהבעיה כבר טופלה והסתיימה. יופי לך. יש עדיין צדיקים בסדום -
מה שהם אמרו לכאורה נכון, כי הטיפול אמור להיות לאחר 15,000 ק"מ או שנה. לפי המוקדם. הבעיה שלי היא רק המחיר. להערכתי רכישת חלפים עצמית וביצוע הטיפול במוסך כללי הייתה חוסכת לך לפחות 1000 שקל.
-
מסכים אתך חוץ מדבר אחד: החיסכון השנתי רחוק מאוד מה 200 שקלים שהזכרת. דוגמא קטנה: בטיפול האחרון שעשיתי לרכב, במוסך כללי כשאני מביא את החלקים, חסכתי לפחות 1500 שקל.
-
הרכב שלי טופל במוסך מורשה של קיה במשך 8 שנים מיום שרכשתי אותו ועד לפני כמה חודשים. אין ספק שכשאתה מגיע למוסך שמתמחה בסוג הרכב שלך זה נותן לך שקט נפשי. אתה מרגיש שהרכב מטופל כיאות ואתה יכול לשבת בחדר המתנה עם קפה חופשי ובחינם ולצפות בטלויזיה ולהינות מהמיזוג במקום. לכל זה יש מחיר כמובן. זה המחיר: 1. עלות הטיפול השוטף וחלקי החילוף ותיקון תקלות מטורפת! 2. זמן המתנה ארוך מאוד, אם כמובן אתה ממתין לרכב. זה יכול להימשך יום שלם. אם אתה משאיר את הרכב והולך, אז אתה אמור להסתדר עם תחבורה ציבורית הלוך ושוב ואינך נמצא ליד האוטו לצורך השגחה. 3. לא נותנים לך להתקרב לרכב בזמן הטיפול. אם אתה בכל זאת מתגנב לשם, אתה מתבקש לחזור לחדר המתנה. כך שבעצם אתה לא רואה במו עינך מה בדיוק נעשה עם הרכב. אתה אמור לסמוך על המוסך בעיניים עצומות. 4. המכונאי שטיפל לך ברכב לא מוכן לענות לשאלות שלך ואומר לך שאסור לו לדבר אתך וכל שאלה שיש לך תפנה לנציג המוסך או מנהל העבודה. 5. המוסך מסרב לאפשר לך להביא חלקי חילוף בעצמך ולרכוש רק את שירותי העבודה של המוסך. אחרי שמונה שנים כאלו התעוררתי והתפכחתי. זה קרה בעקבות חלק חילוף שעבורו המוסך דרש פי 6 מהמחיר שאני יכולתי לרכוש אותו עצמאית והמוסך סירב לסידור שאני אביא את החלק. בסופו של אותו יום נפרדתי מהמוסך לשלום הזמנתי את החלק מאי ביי והרכבתי לבד (5 דקות עבודה) וחסכתי 2000 שקלים. מאז חסכתי אלפי שקלים נוספים. נכון, לא כל אחד יכול לעשות זאת לבד ולא כל דבר אפשר לעשות לבד, גם אני לא, אבל ישנם מוסכים מורשי משרד התחבורה שאינם מוסכים מורשה יבואן והם כן מסכימים (בדרך כלל, לא תמיד) שתביא חלקים לבד. אם אתה מוצא מוסך כזה שהוא מקצועי, אמין וישר אז הרווחת. אם נוח לך עם המחיר של המוסכים מורשה היבואן, גם טוב. בהצלחה.
-
בעיה ב DSG7 חודש אחרי סיום אחריות למרות תלונה על הגיר מלפני
shha פרסם הודעה בנושא של Hihiz בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אף פעם אל תאמר נואש. גם אם לא יאשרו לך החלפה על חשבונם, אל תתייאש. תשלח להם מכתב רשום/פקס ותאמר את שיש לך לומר. תציין את העובדה שהתקלה הופיע לפני תום האחריות ונגשת למוסך המורשה שלהם בזמן. אם שוב לא יאשרו תפנה למועצה לצרכנות ותתלונן או שתשלח מכתב נוסף ותרשום שם שלפי חוק הגנת הצרכן סעיף 31א' אתה ראשי ומתכוון להגיש נגדם תביעה בבית משפט לתביעות קטנות לפיצוי לדוגמא של 10,000 שקל. העקשנות משתלמת. הרבה יבואנים/משווקים מנסים את שיטת מצליח. מי שמתייאש מפסיד, מי שמתעקש מרוויח. ככה הם מנפנפים את חלשי האופי. לי זה עזר עם המקרר שלי. אבל, ראשית, תמתין לתשובה שלהם. -
כנראה בעיית מגעים. זה יכול להיות כל דבר. החל מלכלוך במגעי הלחצן וכלה בחוט רופף/הלחמה קרה במנגנון הפנימי. אולי זו תקלה אופיינית לסוג הרכב שלך ולכן אם תוסיף את דגם הרכב אולי מישהו שיש לו רכב כמו שלך יוכל לציין יותר במדוייק איפה הבעיה. בכל מקרה נראה לי שלא תהיה ברירה אלא לפתוח את הדלת ולהגיע למנגנון ושם לבדוק עם מד התנגדות.
-
מישהו ניסה ומכיר את הספריי הזה ? אמורים לרסס אותו לתוך סעפת היניקה כשהמנוע עובד. http://www.justmotor.co.il/Product/%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%99-%D7%9C%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99-%D7%9E%D7%A6%D7%A2%D7%A8%D7%AA-%D7%95%D7%A1%D7%A2%D7%A4%D7%AA-%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-liqui-moly
-
רעש של וווווו (מעין שריקה/יניקה).בעת הרפייה מהמצערת
shha פרסם הודעה בנושא של BRAVO30 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הערה קטנה: מה שאמרתי הינה רק אפשרות אחת ויש לוודא זאת בבדיקה במוסך. אני מניח שיכולים להיות עוד הסברים לבעיה שתיארת. בהצלחה. -
רעש של וווווו (מעין שריקה/יניקה).בעת הרפייה מהמצערת
shha פרסם הודעה בנושא של BRAVO30 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
-
ראב 4 2011 - שני ברגים תקועים בצמיג - ניתן לתיקון או חובה להחליף?
shha פרסם הודעה בנושא של Acejin בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
למיטב ידיעתי אין סיבה שלא לתקן. גם לי היו שני ברגים בצמיג ותיקנו לי אותם עם פטריה והכל טוב. -
רעש של וווווו (מעין שריקה/יניקה).בעת הרפייה מהמצערת
shha פרסם הודעה בנושא של BRAVO30 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אומרים שאדם קרוב אצל עצמו וההודעה שלך הזכירה לי את התקלה שהיתה לי ברכב לא מזמן. זה קורה במנועים עם מדגש טורבו ואכן כשמשחררים את דוושת הגז נשמעת מעין שריקה (שחרור של אויר מווסת וואקום של הטורבו). התקלה נגרמת בגלל הצטברות של לכלוך בתוך הווסת המפריע לסולונואיד שלו להיפתח ולהיסגר כנדרש. אני מצרף תמונה של הווסת. אם זו הסיבה לתקלה אצלך אז אפשר כמובן להחליף ואפשר לפתוח, לנקות ולסגור בחזרה. יש סרטון הדרכה לאיך מנקים אותו. כשאני ניסיתי לנקות את הווסת שהיה לי ברכב הוא נשבר. צריך להיות מאוד עדינים אתו. אם החלטת לקנות אז תברר מה המחיר בארץ ותבדוק גם באתרים בחו"ל. ההפרש במחיר גדול מאוד (במקרה שלי 280 שקל לעומת כ 1600 שקל). כל זה כמובן אם התקלה אצלך נובעת מהווסת, אגב, במוקדם או במאוחר זה יקרה גם אצלך כי כאמור הווסת הזה מתלכלך ודורש ניקוי (או החלפה). הנה התמונה:
