shha
-
הודעות
1,145 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shha
-
קיה קרניבל - מקפיא.
-
בנוסף לסוכך שמש, שים כיסוי הגה. זה גם ימנע את המשך ההתייבשות והקילוף, או לפחות יאט אותו וגם יהיה נעים יותר מבחינה אסתטית. סבלתי מבעיה דומה ברכב קודם שלי ומאז אני תמיד משתמש בסוכך ובכיסוי הגה. זה מונע את הבעיה. מומלץ.
-
לפני מספר שנים הרכבתי נורה של HELLA בפנס לפני הטסט. נכשלתי בטסט על עוצמת אור בפנס (הבוחן הראה לי את ההבדל בעוצמת האור בין 2 הפנסים במכשיר מדידה שלו והוא כמובן צדק). החלפתי לנורה פשוטה שעולה רבע מחיר ועברתי.
-
לא חושב שניקוי בעזרת לחץ אויר יעזור כאן. לדעתי צריך לפתוח את החלק כמו בסרטון המצורף למעלה או כמו שתראה בסרטונים אחרים ברשת (תלוי במבנה ה wastegate שלך). אני עשיתי זאת על החלק הישן שלי ולצערי משכתי את הגומיה והיא נקרעה (צריך לנער את החלק בעדינות ולתת לגומיה ליפול לתוך היד במידת האפשר). בכל מקרה אם לא מצליחים עדיך להזמין ברשת (עלות של כ 90$ במקום קרוב ל 2000 ש"ח אצל היבואן בארץ).
-
אגב, גם לי יצא להחליף את החלק הזה פעמיים. הבעיה בחלק זה חלקיקי אבק שחדרו פנימה. תשאל את עצמך מהיכן חדרו חלקיקי האבק? אצלי הבעיה הראשונית היתה קרע בחלק התחתון של צינור האויר (האקורדיון). זו בעיה אופיינית של התייבשות הגומי של הצינור עקב החום של המנוע.
-
אכן החלק יקר, בייחוד אם קונים בארץ (לא מומלץ בכלל). לא חושב שיש עסקים שמתקנים את החלק, אבל ישנם סרטונים ברשת כיצד לנקות את החלק. הבעיה היא לכלוך שנכנס פנימה ומונע פעולה חלקה של הסולונואיד/שסתום. שים לב כשאתה פותח אותו להיזהר מאוד על הגומיה, זה החלק הכי עדין ומשיכה לא זהירה תקרע אותה. בכל מקרה שווה לנסות לנקות, אין מה להפסיד (קצת מוזר שבחלק שלך ישנם 3 צינורות וואקום ולא שניים). ראה סרטון דוגמא:
-
מדוע רשום בדוח שמאי "חובת דיווח ללקוח"?
-
גם כשלקוח קובע תור למוסך מורשה, הוא נאלץ להמתין שעות בטרם מטפלים בו. ככה זה כאן. מדינה שכל משפחה מחזיקה אחד, שניים, שלשה רכבים (כי התחבורה הציבורית גרועה) ורבים מאוד הולכים למוסכים מורשי יבואן (כי ההנחה היא שרק שם יקבלו את הטיפול הכי טוב לרכב), כל זה הופך את הלקוחות ל"לקוחות שבויים" והמחיר והיחס בהתאם.
-
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
טוב, נסיים כידידים. התעלקנו יותר מדי על השרשור הזה. -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
שוב, אמרתי לך כמה פעמים, אני נגד טיפים ומעולם לא קיבלתי טיפים על העבודה שלי. בשביל זה יש משכורת. וכשאני נותן טיפ, או שזה כי כך נהוג באופן קטגורי, או שזה תלוי בהרגשה שלי או מצב הרוח שלי אחרי העבודה. במוסך מעולם לא יצאתי משם עם הרגשה טובה. מה לעשות? תמיד יצאתי עם הרגשה שעשקו אותי. אגב, היתה פעם אחת שממש עשקו אותי, גם לפי החוק, אבל זה לא קשור. למזלי אני כמעט כבר לא צריך לחוות את התחושה הזו, כי אפשר גם אחרת. היום, גם אם יגידו לי בוא לטיפול שיגרתי (שאני יודע לעשות לבד) חינם במוסך, לא הולך. מעדיף לשלם על החומרים, לעשות לבד, ולחסוך את התחושה המגעילה שיש לי כשאני מגיע למוסך ואת חצי היום-יום שלם המבוזבז שם. נ.ב: זה ממש לא משנה לאן הולך הרווח מהמחיר המופקע על החלק. ממש לא מעניין אותי. הכסף יורד לי מהכיס בכל מקרה. -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אולי הפנצ'רמאכר מרוויח כמו במוסך, אבל העובד שלו לא. טיפ אני נותן לעובד שלו, לא למנהל שם. אם היית רואה אותו גם אתה לא היית טוען שהוא משתכר כמו המכונאי במוסך קיה שהייתי בו לאחרונה, שעבד עם כפפות ואפילו טיפה של לכלוך לא היתה על הבגדים שלו. אבל לא זו הנקודה. אני נגד זה ומעדיף לשלם עבור השירות במסעדה בתוך החשבונית ולא טיפ. אבל לא אני קובע את הכללים במסעדה. יותר מכך אני אגיד לך, אחרי שהייתי רואה את החשבוניות במוסך המורשה שם טיפלתי, עם ההרגשה שפשוט עשקו אותי (למשל שסתום שעולה 300 שקל שילמתי 3000 שקל), לא היה עולה בדעתי לעולם לתת גם טיפ. זה בכלל לא בכיוון. בפנצריה אני משלם 30 שקל עבור התיקון, אומר תודה רבה מכל הלב גם למנהל שם וממש לא מרגיש שמישהו הכניס לי יד גסה לתוך הכיס, כמו שאני מרגיש במוסך. -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא אמרתי שלעולם אני לא נותן טיפ. יש מקומות שכך נהוג. לא אשנה את העולם. במסעדות נהוג לתת. אפילו מצפים ודורשים את זה. אז גם אני נותן. לעובד צמיגים אני נותן טיפ כי אני עומד לידו ורואה אך הבנאדם עובד קשה, מתלכלך וגם השכר שלו אגב לא משתווה לשכר עובד מוסך. ותמיד אני נותן לו אחרי העבודה, לעולם לא לפני, אני לא מציב לו דרישה איך לעבוד או מה לעשות כתלות בטיפ או בגודלו. אבל אני משתדל לא להפוך את זה למנהג בכל מקום וזמן. במוסכים בהם טיפלתי ברכב, למעט מקרה אחד או שניים, אני בכלל לא יודע מי עבד על הרכב, לא נותנים להתקרב. כמו שאני לא נותן טיפ לנהג אוטובוס של דן, או לרופא בקופת חולים, אני לא רואה סיבה לתת למכונאי במוסך טיפ. יותר מכך, במקום בו משתרש מנהג של תשלום טיפ לעובדים, שם תראה ירידה בשכר ובמעמד של העובד. המעביד לאט לאט הופך את הטיפ לשכר והעובד יוצא מופסד. זה בדיוק מה שקרה למלצרים. אם אתה חושב שזה מכבד את העובד לקבל טיפים ואתה רוצה לראות את המנהג הזה משתרש בכל מקום ותחום, אני לא שם. -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כשהולכים ללמוד, תמיד זה במחשבה קדימה. אתה אף פעם לא הולך ללמוד ומיד פותח מוסך משלך. בקשר לטיפ וכבוד. לדעתי בטיפ אין כבוד. זה קומבינה, לפנים משורת הדין. למה כשלקוח נכנס למוסך הוא צריך להתחנן, או לשלם אקסטרא כדי לקבל עבודה לפי הספר? אין בזה היגיון. זה גם לא אפשרי בכל מוסך. במוסכי יבואן לא מאפשרים לך בכלל להיכנס למתחם העבודה או לדבר עם המכונאי. אני גם לא מעוניין בזה. למה אי אפשר שיתנו ללקוח עבודה מקצועית ,הוגנת ולפי הספר על זה שהוא משלם 2000, 3000 שקל על טיפול פילטרים, שמנים ובלמים?! כנראה שבישראל זה תמים לבקש התנהלות כמו במערב במקומות שנותנים שירות. ככה אנחנו נראים. -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בחיים האמתיים (לצערנו) השכר לא הולך לפי המאמץ/חשיבות. יש חוקים אחרים. יש חוקי היצע וביקוש לעבודה ולשירות/סחורה. גם מורים, אחיות, עובדי סיעוד לא מקבלים שכר לפי המאמץ שלהם. האם מכונאי /טכנאי צריכים להרוויח יותר? כן, כי מ 5000 שקל אי אפשר להתקיים. האם הם צריכים להרוויח כמו מהנדס? כנראה שלא. משהו באמצע יהיה יותר מתאים. אבל אם מכונאי במוסך ילך ללמוד ותהיה לו דפלומה הוא יוכל להתחיל לחשוב על מוסך משל עצמו, תהיה לו תקוה למשהו יותר טוב בעתיד. בלי השכלה גם אין תקווה. -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
למה אתה חושב שמכונאי רכב מדופלם צריך להרוויח כמו מהנדס אלקטרוניקה? אתה חושב שטכנאי אלקטרוניקה מוסמך או אחות מוסמכת מרוויחים יותר ממכונאי? ממש לא. טכנאי מוסמך מתחיל או מנוסה המחפש עבודה היום מציעים לו בין 5000 ל 7000 שקלים ברוטו. תהיה מהנדס מכונות אז תתקרב לשכר של מהנדס אלקטרוניקה. -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
יתכן שאתם צודקים. כנראה שלא ניתן למצוא עובד מדופלם ומקצועי במוסכים, למעט בעל המוסך/ מנהל המוסך, לכן ככה נראים המוסכים. כשמחליפים רפידות בלם, פשוט פותחים בורג אחד בקליפר, מוציאים רפידות וזורקים פנימה את החדשות. בלי לנקות ובלי לגרז ובלי כלום. אותו דבר כשמחליפים נוזל ברקס, מחליפים רק בכוסית וזהו. ואל תדברו איתי על פיקוח, כי ככה הם עובדים לפי הוראה ממנהל העבודה. במו עיני ראיתי. למה? כי ככה יותר קל ויותר מהר. -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אתה חוזר לטיפולים עצמיים שאינם קשורים כאן. תשמע לא מדובר כאן במשא ומתן של בלי דיפלומה ועם נסיון. כמה נסיון? פשוט מדובר על הסטנדרט של עובדי מוסך. כמו שכמעט לא תמצא בתעשיה מהנדס אלקטרוניקה בלי תעודה, כך הלקוח מצפה במוסך. אז המציאות לא כזו וחבל. -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אצל עובד מוסך לא מדופלם וחסר ניסיון זה יכול לקרות הרבה יותר ממכונאי מדופלם עם ניסיון. זה כל מה שאני אומר. ואם אתה סומך על הפיקוח, לך תראה מה הוא שווה בענף הבניה. לא הרבה. זו הסיבה שלקוח סביר מצפה שבמוסך יעבוד השני ולא הראשון. -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אתה מוליך את הדיון למקום לא נכון. העובדה היא שזה קרה במוסך מורשה ולא אצל חבר כנופיה. למה המוסך המורשה מקבל רישיון מוסך? כדי לומר כולנו אנושיים? לא. כדי שדברים כאלה לא יקרו. נקודה. העניין הוא שאף אחד לא מפקח על עבודתם של עובדי מוסך מתחילים, למעט אולי נסיעת מבחן שמבוצעת אחרי טיפול. לכן כשאדם מבקש שבמוסך, שמוכר שירותי טיפול לרכב, יעבדו אנשים עם תעודות, זו דרישה הגיונית, בלי שום קשר לכך שאנשים מטפלים ברכב בבית בלי תעודה. פשוט אין קשר. -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
ההשוואה שלך לא במקום. כשאתה מחליט לטפל לבד, או בעזרת הכנופיה, אתה אחראי, אתה רואה בדיוק מה נעשה ואתה לא תיסע על הרכב אם לא תהיה בטוח שהכל 100%. במוסך אתה לא יודע מי מטפל ברכב ואפילו לא מרשים לך להתקרב ולהסתכל. אני אתן לך דוגמא :עשיתי טיפול לרכב קודם, במוסך מורשה יונדאי, די מרכזי ומוכר, מי שטיפל לי ברכב הרכיב את הפילטר דלק עקום והדלק נשפך מתחת למושב האחורי. חזרתי למוסך באותו יום ואמרתי שיש ריח דלק. אווררו את הרכב ואמרו הכל בסדר. למחרת נסענו לאילת. כל הדרך הלוך וחזור נאלצנו לנסוע עם חלונות פתוחים. חזרתי למוסך ורק אז הם טרחו להרים את המושב וראו שהכל רטוב. איפה היה אז המבוגר האחראי במוסך שמפקח ולא נותן לזב חוטם להתעסק ברכב?! -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כמו שאמרתי יש הבדל בן מצב שאדם מכניס את הרכב שלו למוסך ( ואז יש לו דרישות מסויימות ובצדק, כי הוא משלם ובגדול) לבין מצב שאדם נעזר בכנופיה, שאגב לטעמי עושים עבודה יותר מקצועית מאשר נעשית בהרבה מוסכים, גם אם אין להם תעודות. לא מדובר כאן בדו פרצופיות, אלו שני מצבים שונים. אגב, אף אחד לא נכנס למוסך ודורש לראות תעודות. הוא יוצא מההנחה שיש כאלו למי שמטפל לו ברכב, בלי לבדוק זאת. התעודה לא תבטיח מקצועיות, אבל במקום שזו פרנסתו זה אלמנטרי. -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא הבנתי. אתה אומר שמוסכים משלמים שכר נמוך למכונאים מדופלמים? וזה למרות שמחיר שעת עבודה במוסך גבוה ומחיר החלפים במוסך מטורף לגמרי, עד פי 10 מאשר ברשת? ואתה מתפלא שאנשים מעדיפים לטפל לבד ברכב שלהם? -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא דיברתי על נותן שירות /ספק שירותי רכב( שאני מבין שזה חייב להיות מוסך מורשה על פי חוק), אלא על טיפול עצמי ברכב. נדמה לי שהיו כאן בפורום מספיק דיונים בנושא ולא אכנס אליהם שוב. מה שרציתי לומר, אדם סביר שמכניס רכב למוסך, מצפה כתנאי מקדים, שמי שמטפל ברכב שלו יהיה בעל מקצוע עם תעודה וניסיון מעשי. לעומת זאת, כשאדם מחליף לעצמו לדוגמא, פילטר אויר ברכבו, אין לצפות ממנו שיהיה בעל תעודת מכונאי. היגיון פשוט וסביר. -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אז לפי דעתך הדרישות ממכונאי במוסך וממי שעובד על הרכב כחובב צריכות להיות זהות? -
איך מעסיקים עובדים במוסכים מורשיים מטעם היבואנים שאינם בעלי תעודת מקצוע?
shha פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כשמדובר במקצוענים אין בעיה. אגב, גם כשאתה עובד על הרכב שלך אתה בלי תעודות ולפעמים בלי ניסיון, ההבדל הוא שאז לפני כל פעולה שאתה עושה אתה בודק 20 פעם באינטרנט וכל בורג שאתה פותח/סוגר אתה עושה זאת ממש לאט ובזהירות. דברים שאתה עושה לבד פעם ראשונה לוקחים לך שעות כשבמוסך זה לוקח דקות. העניין הוא שלקוח המגיע למוסך (בייחוד למורשה יבואן) משוכנע שהוא מגיע למקום של מומחים לרכב שלו ולכן אי שום דאגה ובשביל זה הוא משלם והרבה. האמת קצת שונה.
