Jump to content

zvi.doc

  • הודעות

    590
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי zvi.doc

  1. zvi.doc

    סעפת סדוקה

    כאשר מרתחים סעפת , יש ללטש את השטח הבא במגע עם ראש המנוע ולהדק את האומים בצורה מאד אחידה ולא, היא תיסדק מחדש. ריתוך סעפת מחוץ למנוע זה דבר אותו עשים בתנאי והמחיר כולל עבודה מוצדק. בכל מקרה לא נעים ולא בריא לנהוג עם סעפת פרוצה.
  2. מצטער לא כל כך מובן לי הפרשנות. לעומת זאת ובהקשר לאיכות התערובת: ניצולת הבנזין היא יחסית נמוכה ובגין כך בגז הפליטה יש עוד שארית אנרגיה לבעירה, מצד שני השארת של אחוז מסוים מאותם גזים , מצמצמת את כניסת הדלק והאויר ומעלה את רמת החום של הבעירה הבאה=ניצולת גבוהה יותר. זה מצטרף גם למציאת הרבה מנועים השוכבים באלכסון כלפי אחורה וסגירת מעברי הקירור למצנן ע"מ לשמור על חום יחסי יציב וגבוה ככל האפשר.
  3. ישנם שני סוגי בלוק מנוע (גוף המנוע , עשוי מיציקת פלדה או אלומיניום): 1. מלא הכולל את הצילינדרים אותם חורטים בקדח מדויק ומלטשים בצורה מיוחדת, בדרך כלל בלוק מפלדה. 2. ריק, בו משחילים שרוולים (SLEEVES) מקודדים ומלוטשים . מכנית התוצאה שווה בשני המקרים ויש מכוניות בהן המנועים ניראים זהים חיצונית אולם פנימית ,אחד יהיה עם שרוולים והאחר לא. כמו מנועי TU של פג'ו. הסיבות להבדל ולבחירה של היצרן הן הנדסיות ומחושבות היטב ולא אנסה לפרט.
  4. שטיפת מנוע מתבקשת ע"י רוב היצרנים כאשר מדובר במעבר חד בין שמנים מינרלים לחצי או סינטטים מלאים. אם יהיה לי זמן אמצע בטח קישור. לעומת זאת שטיפת מנוע עושים מבלי לנסוע ובלי לתת גז, ולא עוברים את הזמן המומלץ.
  5. נושא השמנים עבר "מהפכה " קלה בשנים האחרונות, השמנים החצי סינטטים והסינטטים הוזלו ונעשו זמינים יותר. אני השתמשתי בשמנים אלו כבר לפני 25 שנה בחו"ל , שם מחירם כמעט זהה לשמן רגיל. לכן אין סיבה , כיום, לחסוך במעבר משמן רגיל לחצי סינטטי גם במכוניות יחסית ישנות . 10X40 או 15X 40 מתאימים כמעט לכל הרכבים , למעט אלו המשתמשים בסינטטי מלא. הייתרון של שמנים חצי סינטטים הוא: בזמן הצורך בתוספת שמן, אפשר להוסיף משלושת הקטגוריות בלי בעיה. למרות זאת, כאשר מבצעים את המעבר מסוג שמן אחד לשני , יש לעשות שטיפת מנוע (FLUSH) ולהחליף פילטר שמן.
  6. לצערינו, כיום זה "הגיוני". בכל מקרה אחד הדברים החשובים לבדיקה ברכב זו רמת הטעינה: טעינת יתר תאיץ את בלאי המצבר , דבר אשר מתבטא גם בהיווצרות חומצה לבנה על הקטבים. אם אכן יש טעינת יתר רצוי להחליף ווסת באלטרנטור ע"מ לשמור על חיי המצבר הבאו על רכיבים אלקטרוניםם ברכב
  7. מתחילת שנות השבעים, הנטייה של יצרני המנועים למכוניות סטנדרטיות, הייתה לתת לסשתומי הפליטה שבב של שניה עיכוב בסגירה ע"מ לאפשר לגזים שרופים לחזור מעט לבוכנות בזמן ירידתם מטה אחרי פעולת פליטה. דבר זה גרם להשארת נפח קטן של גזים חמים בבוכנה אשר עזרו לשיפור ביצועים ולחיסכון בדלק. על מנת לקבל תוצעה מירבית . מערכות הפליטה קודדו כך כי בעת הנכונה ישאר באיזור הסעפת מספיק לחץ תוזר אשר יאפשר ביצוע הפעולה. לכן מערכת פליטה משוחררת מונעת תהליך זה ומערכת פליטה סתומה תמנע כח גם בלי קשר לתהליך. מסקנה : רצוי לשמור על מערכת פליטה תקינה ותיקנית על מנת לשמור על ביצועי המנוע ומניעת זיהום אויר מיותר.
  8. באופן כללי ,עדיף לקנות משומש , עלויות השפוץ גבוהות לעומת החלפה מליאה. תפתח דפי זהב לא חסר מפרקים ויבואנים.
  9. גם לא טענתי כך, עניתי באופן כללי מתוך כוונה לעודד את כולם להרים את הרמה ומתוך התחשבות באלו אשר קשה להם . עמך הסליחה אם נפגעת.
  10. הנה, יש לך מלא מידע, אתה יכול להעביר את השאילתה לאנגלית יש סיכוי כי תקבל הרבה לינקים. http://www.google.ch/search?hl=fr&q=salon+auto+geneve+2006&btnG=Recherche+Google&meta=cr%3DcountryCH בהצלחה
  11. אני בהחלט מסכים עמך וגם דואב את הבעיה, אולם יש בין חברי הפורום לא מעט עולים חדשים ועוד, אשר מערכת החינוך הקורסת שלנו , פשוט לא נתנה דעתה עליהם. לעומת זאת שיפור רמת התמליל ותמונות סימלון, כולל ה"תוארים" אשר נבחרו גם ע"י מנהלי הפורום, יעזרו בהרבה לשמור על רמת רוגע בפורום. בכתיבה נכונה, עד כמה אפשרי, של אלו בעלי הידע והיכולת ,נוכל לתת דוגמא, אני מאמין כי עצם עבודת הכתיבה והקריאה בפורום, מהווה תרגיל מנחה ומלמד , בלי להתיימר . בהצלחה לכולנו.
  12. קודם בא נבהיר מה הוא צד ימין של רכב: כמו אצלינו , הולכי על שתיים, יש קדימה ויש אחורה , לכן, צד יימין של כל רכב הוא הצד הנגדי להגה מקדמת הרכב כאשר אנו נמצאים בתוכו או משמאלינו כאשר אנו מסתכלים על רכב מחזיתו. לפי הנתונים אשר מסרת בשרשור אפשר לנסות להסיק כי יכול להיות והשמן נזרק החוצה בלחץ, של נשמים סתומים, או על החגורות של המזגן והאלטרנטור, דבר אשר יכול להצביע על נזילות ממחזירי השמן של חגורת התיזמון, אם זה המצב כדאי להחליף את החגורות מחזירי השמן ומיסב המותח של התיזמון כמובן אחרי ניקוי מקדים של כל האזור ובדיקת תקינותם של הנשמים. בהצלחה.
  13. במכוניות אלו, לעתים קרובות מצוף הדלק נמצא מתחת למושבים האחוריים ובתוך המיכל הוא מגיע כמעט עד לקרקעיתו. מכה הגונה של אבן או עצם אחר מתחת לגחון הרכב, עלולה לגרום למצוף להינזק דווקא בחלקו העליון, שם כדאי לבדוק אם אין סדק או חוסר אטימות. במקרה של סדק יש להחליף מצוף.
  14. תוספי דלק אותם שמים במיכל ו-K44 בפרט , בשל היותו מאד חזק, אין לשים על מיכל של מכונית ישנה לאחר שנים של אי שימוש בתוספים. במיכל הדלק יש מדף תחתון הצובר אליו את רוב הליכלוכים ע"מ ולא יעברו אל יתר מערכת הדלק. כאשר שמים תוסף חד פעמית במיכל , התוסף מ"פעיל" את כל כוחו כנגד הלכלוך אשר הצטבר במיכל, ממיס אותו וגורם לו להגיע בכמות גדולה למאייד או להזרקה. באותו זמן החומר כבר לא פעיל ומהווה לכלוך בפני עצמו. לעיתים אחרי טעות כזו, יש לנקז ולשטוף מיכלי דלק ובנוסף לנקות את יתר מערכת הדלק. ברכבים אלו כאשר רוצים להשתמש בחומרים מסוג K44, מחברים צינורית לתת לחץ בסעפת או לפני המאייד , מניעים ומדי מספר דקות טובלים את הצינורית בחומר , לפעמים זה מכבה את המנוע, אך התוצאות מדהימות, מיד רואים ענן פיח יוצא מהפליטה ומרגישים מהר כי הרינגים משתחררים והמנוע מתעורר. נקודתית לבעיה שלך אפשר לנסות להזין את המאייד ישירות ממיכל פלסטיק עם תערובת של ארבע ליטר דלק וK44 , או לחלופין לתת את המאייד לניקוי תוך בדיקת רמת הליכלוך אשר צפה בדלק.
  15. לצערינו , קורה ובהובלה הימית של רכב חדש, הוא נפגע, בחברה יש אמצעים לחפות על כך ואין מידע לקונה עד אשר הרכב עובר בדיקת קניה!!
  16. כן, עם התניות..
  17. זו תופעה של מנוע צעדים לא תקין או לא מסונכרן עם TPS, אולם גם חיישן למבדה יכול לזייף.
  18. סיפור אמיתי לפני כחמש שנים פנה אלי חבר אשר מספר לי כי עמית שלו לעבודה הכניס את ה-XANTIA החדשה שלו למוסך סיטרואן מורשה, כאשר אין אפשרות להניע את הרכב למעט מעט תגובות מעלות עשן כבד. בשמונה ! שבועות בהן הרכב שעה שם החליפו בו כל דבר "הגיוני" : מחשב ראשי מספר פעמים. מנוע צעדים חיישן למבדה, פלואמטר וכהנה וכהנה וכל זאת מול מהנדסי החברה בצרפת ונאדה, כלום, אותו דבר.. לאחר תקופה זו אמרו לבעל הרכב כי יקח את העגלה ומצידם הוא יכול לתבוע מאחר והם לא מוצאים דבר. במצב זה מגיע הסיפור אלי בבקשה לבדוק את הרכב, לא היה לי מה להפסיד.. הסקתי כי מאחר והם החליפו כל דבר אנסה רק שתי ניסיונות: 1: בדיקת סעפת היניקה=תקין. 2. קצת יותר מורכב, פתיחת צמת החיווט בין המחשב לכל החיישנים, מאד עדין , יש חוטים בעובי שערה, עברתי חוט חוט , בדקתי רציפות מליאה לכל אחד, לבסוף מצאתי את מבוקשי,(אחרי יומיים!) חוט חיישן חום מיים לא נתן רצף: פתחתי את הבדוד בעדינות וגילתי נתק בו שתי הקצוות מעט חרוכות וכמעט נוגעות, ברגע בו יצרתי את המגע מחדש , וורררום.. המנוע הניע מיד ובלי כל זיוף. אחרי הלחמה כיאות וסגירה יפה הרכב הוחזר אחרי כבוד לבעליו. מסקנה: גם חיישן חום מסכן , מסכן את פעילות המחשב. מסקנה שנייה , בחברה יבואנית, גם אם החלפת כבר הכל היה אפשר לנסות להחליף צמה שלימה מבלי לנתח אותה .
  19. אם כך כדאי לבדוק את כל קישורי התת-לחץ, טעות קטנה ותיבת ההילוכים לא מעבירה בצורה תקינה.
  20. zvi.doc

    לא מזהה את המכונית

    הם לא מפסיקים!
  21. רוב המכוניות אשר מסתובבות באיזור המרכז ובערים צפופות "חוטפות מכות קלות, בחניה, בהחניה וכו, מכות אלו או תיקונן יותר נכון, נקראים ומהווים נזקי פח קלים ואיכות הטיפול בהם כולל עמידותם בחלודה תלויה באומן, הן אינן מהוות סיכון לרכב ונוסעיו. נזקי שלדה לעומת זאת והיום זה כולל את כל המרכב הקשיח : שסי מדומה, מתחם הנוסעים למעט דלתות, (אשר גם הן הפכו לחלק מהמיגון וכדאי להחליפן בתקינות!) וגג הרכב הם מבחינה היצרן יחידה קשיחה אחת אשר נועדה להגן על היושבים ברכב, לכן המרכב הוא פריט אחד גדול מתוכנן ומיוצר בקפידה ומהווה את החלק המרכזי של הרכב, כל השאר ניתן להחלפה, מספר ההלחמות הקיפולים הרבים לכולם משמעות מרובה. לכן כאשר המרכב נפגע ולפעמים אפילו "קלות", אין לאף אחד אפשרות להחזירו למצבו התקני!! יש ארצות אשר פוסלות מכוניות גם על סטייה של 3מ"מ אלכסוני. כיום עובדים על ייצור רכבים עם פח בעל זיכרון מולקולרי, ז"א, כאשר הפח מקבל מכה הוא מיד מתיישר למצבו הרגיל. התהליך מייקר מאד את הרכבים וכנראה יופיע רק ברכבים יוקרתיים וגם שם באיזורים בהן יהיה לו תפקיד להצלת חיי אדם. מסקנה: כאשר קונים רכב חשוב לבדוק בייחוד את המרכב ועל פי רוב לסרב לקנות אותו עם סימני תאונת מרכב, לפני אובדן ערכו שמרו על חייכם. מכונית זו ערימת פח אשר תפקידה הראשון , להגן על חיינו.
  22. מעניין, בטור הזה פתאום כולם נחמדים הבנות יפות והמתדלקים נחמדים .. ומה על שביתת הצרכנים? פתאום המחיר מתגמד מעצמו! וחוץ מכך, מה איכפת ממשרד התשתיות, תשאלו אותם מדוע יש סחבת של 5 שנים בהקמת תחנות תדלוק לגפ"ם ולא להזכיר את הזובור אשר צריך לעבור כדי לעשות הסבה.
  23. בהקשר קרוב: אשמח לקבל תשובה רצינית, האם מותר להדביק מדבקות כלשהן על השימשה הקדמית?
  24. תיבה ידנית או אוטומט?
  25. אם המצתים חדשים ובאים מיצרן טוב. אל תיגע במרווח. אם הם מאד משומשים זרוק אותם ההשקעה משתלמת.
×
×
  • תוכן חדש...