יש לציין כי רוב התשובות , די ממצות את הנושא, אין ספק כי המטרה לעבור לגפ"ם נולדה בעולם המערבי (למעט מלחמות) ע"מ לצמצם את זיהום האויר. לכן בחו"ל , צרפת איטליה הולנד ועוד, מכונית המותקנת גפ"ם, רואה גם הורדה במיסוי השנתי על הרכב, לעיתים חניה חינם בערים מסוימות, הנחה בביטוחים ויציבות מחיר התדלוק. כיום כאשר משבר הדלק פוגע בכולם, גם באירופה יש דרישה גדולה יותר להסבות וכן מעבר לביודיזל .
באשר לארצינו, כבר היום, למרות הצהרה מפורשת של המדינה , לא להעלות את מחיר הגפ"ם עד סוף 2006, כבר העלו את מחירו. כך , כאדם החושב קודם על איכות האויר, קשה לי להגיד למצטרפים , כי יש ביטחון בכדאיות הכלכלית.
באשר לתפוצת התחנות וריכוזן בצפון הארץ, : הקמת תחנת גפ"ם בארץ תלויה ב"תוכנית" תב"א. אשר בין היתר קבעה היכן אפשר להקים תחנות גפ"ם, מאחר וההגבלות אשר הציבה המדינה בנושא הצבת צוברים ותדלוק הם דרקוניים . במרכז הארץ,באיזור הכי דרוש, אין סיכוי לראות תחנות חוקיות צצות מחר , אלא אם המדיניות תשתנה. באירופה הדרישות הרבה יותר קלות ואפשר לראות תחנות גפ"ם משולבות באילו של דלק וסולר , גם באמצע אזור עירוני. צוברים , גדולים יחסית וללא קירות מגן, אפשר לראות ליד הרבה בתים פרטיים אשר משתמשים בגפ"ם לחימום כחומר הסקה נקי.
תנסו לבקש להקים תחנה או להציב צובר ליד ביתכם....