Jump to content
  • יונדאי STARIA


    discoTD5

    משהו ממש ממש טוב עובר על המעצבים של יונדאי בתקופה האחרונה. מעיצוב שמשתדל לא להרגיז אף אחד ולהיות הכי מיינסטרים, הביאו מעצבי יונדאי את האיוניק 5 ישר לפנים, ועכשיו הם ממשיכים עם היונדאי סטאריה – STARIA. תסתכלו בתמונות, ותגידו אם אי פעם ראיתם רכב מסחרי / מוביל נוסעים כל-כך יפה ומדויק. אני בהחלט מסיר את הכובע בפני מעצבי יונדאי ויכול רק לבקש 'תמשיכו!'.

     

    כלמוביל השיקה היום את היונדאי סטאריה, תוך שאנשי יונדאי מדגישים שלא מדובר במחליפה ל i800 או שמדובר במסחרי חדשה. מבחינת יונדאי מושק היום מוביל נוסעים חדש, האמור לספק חווית לקוח / משתמש שונה מכל מה שמוכר עד היום.

     

    המושג של 'חווית לקוח' ליווה את ההשקה מתחילתה ועד סופה, כאשר העיצוב נועד לשוות תחושת מרווח של חלל פתוח. איפה שלא תסתכלו – זה שם. קו חלונות נמוך מאוד המספק תחושת אווריריות לנוסעים, קו מתאר אחד מחזית הרכב ועד קצה הגג, מפתחי דלתות גדולים, בסיס גלגלים גדול, פנסי חזית ואיתות מוטמעים בגריל הקדמי הנמוך, חימת או ייחודית מקדימה ועוד.

     

    בסיס הגלגלים כיאה למוביל נוסעים עומד על 3.273 מטר, ואורך כללי של 5.25 מטר, הגובה לטובת הנוסעים עומד על 1.99 מטר.

     

    מערכת ההנעה מסתייעת במנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר, עם טורבו בעל גיאומטריה משתנה, 177 כ"ס ו 44 קג"מ כבר ב 1500 סל"ד. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת 8 הילוכים ולדברי אנשי יונדאי עם ממיר מומנט משופר ויעילות אנרגטית גבוהה מתורגמת למעט מאוד איבודי כח בתיבת ההילוכים. המתלה הקדמי מקפרסון, והאחורי רב חיבורי היושב על תת שלדה.

     

    לסטאריה מערכות בטיחות מקיפות, מתוך תפיסה של היבואן להביא כל מערכת בטיחות המוצעת בדגם. כך תקבלו את הסטאריה עם בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, ועוד ועוד אביזרי בטיחות חשובים. בהתאם, במבחני ריסוק של ההמכון האוסטרלי, המקביל של ה EURONCAP בעולמות הקנגורו, זכתה הסטאריה לציון מירבי של חמישה כוכבי בטיחות.

     

    20220531_130122.jpg.d2b1f83a71a691173b31688274d74176.jpg

     

    יונדאי מביאים את הסטאריה במספר גירסאות תוך שהם מכוונים גם למשפחות גדולות, בעלי מוגבלויות תנועה, מורי דרך, נהגי שאטלים, הסעות VIP וגם הובלת סחורה. דרגת הרישיון הנדרש – ב'.

     

    הסטאריה תשווק בארבע גירסאות:

    מסחרי סגור, נהג + 2 החל ב 236,900 ₪ (מכוניות בודדות)

    מסחרי חלונות, נהג + 2 החל ב 249,900 ₪

    נוסעים, נהג + 8, פרימיום, החל ב 269,900 ₪

    נוסעים, נהג + 7, לקשרי, החל ב 294,900 ₪.

    מבחינת מאלים כרגע יש כמה עשרות כלי רכב, ובכפוף להקצאות היצרן, מקווה היבואן להוריד לכביש עד סוף השנה כמה מאות סטאריות.

     

    האמת, אחרי שאני רואה את הסטאריה, שבא לך ללטף אותה וללחוש 'מי יפה של אבא?', מעולם לא מוביל נוסעים שכל-כך רציתי לקבל למבחן.


    User Feedback

    Recommended Comments



    אותי יותר מענייו לראות איך נראית המסחרית עם הפגושים השחורים שבודאי נראה אותה יותר.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני שעתיים, itsik170 כתב:

    אותי יותר מענייו לראות איך נראית המסחרית עם הפגושים השחורים שבודאי נראה אותה יותר.

    אין.

    הדגם הפשוט ביותר, המסחרית נהג + 2, ללא חלונות, מגיע עם פגושים בצבע מרכב. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הלואי וההתנהגות והאמינות של הסטריה תהיה כמו של הפרוויה,
    הפרוויות בזמנות חצו את ה400K ללא בעיה לפני שיפוץ גיר...

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 4 שעות, במבליק כתב:

    גילגולו המודרני של הטויוטה פריוויה

    image.png.f22bab0db43b5d4ba2a31f3f7253b241.png

    גם לטויוטה פרוויה יש דורות חדשים יותר (הדגם רץ עד 2019):

    image.thumb.png.c9d5bac57070458b0b7b6a21456271d3.png

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אין ספק שהעיצובים של יונדאי בזמן האחרון ייחודיים ושונים מאלו שרגילים לראות בנוף. לדעתי, הבעיה הגדולה ביותר איתם היא הגרסאות הזולות. בדרך כלל הגרסאות הזולות יגיעו ללא אלמנטים ייחודים, מה שגורם להם להראות מאולצים ואפילו מצועצעים. הבעיה נוצרת כשרוב הרכבים שנמכרים, הם מרמות הגימור הבסיסיות, מה שגורם לכך שהרכבים של יונדאים, לרוב, פשוט נראים לא טוב.

    ניקח לדומה את הטוסון החדש. עיצוב מיוחד וחדש ויש האומרים אפילו מוזר. עם זאת רוב הייחודיות קיימת רק בגרסאות היקרות, עם תאורת הלד. לדעתי (לפחות), ללא התאורה הוא העיצוב נראה מאוד חובבני ואפילו קצת סיני...

    20220606_181523.thumb.jpg.30ddabe13335a3e000ff1221221b3ba9.jpg

     

     

    הבעיה הזאת קיימת לא רק בטוסון. כך למשל גם בi20. הגרסאות הבכירות נראות נורא יוקרתיות ואיכותיות חיצונית, בלי הסמל נראה כמו מתחרה ישיר של A Class. אבל אז קיימות הגרסאות הזולות, והנפוצות שנראות ככה: 

    20220606_182525.thumb.jpg.bd75200fe057029c3bddb52899f93b3b.jpg

      

    הרווח בין גוף הרכב לגלגל, ברמת הגימור הבסיסית באמת מגוחך.

    גם קיים בi10:

    9420723.thumb.jpeg.5801eba69983b192771ff3d59c713626.jpeg

     

    הרשימה של הדגמים וההשוואות יכולה להימשך לכל היצע הדגמים.

    העניין הסופי הוא כזה, יונדאי מעצבת את הרכבים במחשבה על האבזור הגבוה. לחשיבה הזאת יש יתרון וחיסרון.

    היתרון הוא של יונדאי, לקוח שיגיע לקנות רכב ויראה את הרכב הבסיסי נראה מגוחך, ירצה להוסיף כמה שקלים על מנת לשדרג קצת את המראה. 

     

    החיסרון של יונדאי, שלמרות זאת, רובם של הרכבים שנמכרים הם בסיסיים ועירומים מאבזור, מה שגורם לרוב הרכבים, להראות כמו צעצועים שיצאו מציור של ילד בן 5.

     

    דרך אגב, גם בסטאריה זה ככה (במסחרית אין פס לד, זה פלסטיק שחור):

    20220606_184038.thumb.jpg.c858eb3bb96c8fb8cf4fbbd976c78584.jpg

     

     

     

    ושלא נתחיל לדבר על הvenue 2023...

    Screenshot_20220606-184434_Instagram.thumb.jpg.0f4d221d9c2830320443f5834888e3fb.jpg

    • אהבתי 1
    • רעיון טוב! 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 7 שעות, במבליק כתב:

    גילגולו המודרני של הטויוטה פריוויה

     

     

    לפני 3 שעות, llaavvii כתב:

    הלואי וההתנהגות והאמינות של הסטריה תהיה כמו של הפרוויה,
    הפרוויות בזמנות חצו את ה400K ללא בעיה לפני שיפוץ גיר...

    חצו? חצו??

    אני עדיין רואה את הרכב הזה במספרים נאים במגזר החרדי. אמינות שלא קיימת יותר בעולם הרכב. אין דברים כאלה.

     

    מבחינת התנהגות - דווקא התקדמנו, הפריוויה חובט ומקפץ כמו מיניוואן של פעם.

     

    עריכה אחרונה על ידי hans
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני כשעה, hans כתב:

     

     

    חצו? חצו??

    אני עדיין רואה את הרכב הזה במספרים נאים במגזר החרדי. אמינות שלא קיימת יותר בעולם הרכב. אין דברים כאלה.

     

    מבחינת התנהגות - דווקא התקדמנו, הפריוויה חובט ומקפץ כמו מיניוואן של פעם.

     

    הפריוויה בזמנו הייתה עם התנהגות כביש מצויינת ונוחות טובה מאוד (בדגם האוטומטי הדגם הידני שנמכר במספרים נמוכים הציע מערך מתלים פשוט יותר והורגש השינוי לרעה במיתלים).
    כנראה מה ששרדו הם עם תחזוקה מינימאלית וללא החלפת בולמים אלא אם חייבים.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    היו כמה במשפחה. רכב מעולה. מרווח ויחסית נוח.

    מיניוואן עם מנוע מרכזי, כמעט סופר-קאר...

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 9 דקות, Froyne כתב:

    היו כמה במשפחה. רכב מעולה. מרווח ויחסית נוח.

    מיניוואן עם מנוע מרכזי, כמעט סופר-קאר...

    image.thumb.png.64d6cdc10b1b1880bff50ef7b7a243a2.png

     

    לא הייתי מתנגד לפרוויה במצב טוב, אפילו שאין לי מה לעשות עם מיניוואן.

    • מצחיק 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...