בהרבה מאוד מודעות מכירת רכב ברשת מופעיות תמונות שמיד מורידות כל חשק להתקשר למפרסם או להמשיך לקרוא את המודעה.
תמונות חצויות, חשוכות, לא מפוקסות, תמונות בהן רואים עצמים כמו עמוד חשמל או פח זבל שתופסים 50% משטח התמונה, תמונות שצולמו ממרחק מטר בין מכוניות חונות כאשר מהמרחק הזה אי אפשר להכניס את כל האוטו לפריים, תמונת של מכוניות מלוכלכות, תמונות בהן מופעיות כמה מכוניות ולך תדע איזו מהן מוצעת למכירה ועד שורה ארוכה של טעויות בצילום שגורמות למודעה להיראות רע.
תמונות טובות מהוות 90% מהצלחת המודעה. אנשים מסתכלים בתמונות ורק אם התמונות נראות להם, עוברים לקריאת המודעה.
ריכזתי פה מספר המלצות לצילום רכב למודעת מכירה. הדוגמנית נמכרה מזמן.
1. לא לצלם רכב שחונה במקום בעייתי. כגון באדום - לבן, על המדרכה, על שתי חניות. אפילו שאין איש בסביבה ורק חניתם שם ל 10 שניות בשביל לצלם. תמונה של רכב שמצולם במקום כזה זועקת: בעל הרכב הוא אחד שלא איכפת לו מהסביביה. אז למה שיהיה איכפת לו מהרכב?
2. רצוי שלא יהיו בסביבה מכוניות אחרות. אנחנו מוכרים את הרכב שלנו ולא את זה של השכן. כל רכב אחר בתמונה מושך תשומת לב מהרכב שלנו. אפשר להשקיע כמה דקות, לנסוע לחניון ריק ולצלם שם.
דוגמא לאותה תמונה עם כלי רכב אחרים וללא. בתמונה עם כלי רכב אחרים אנחנו מתחילים להסתכל על האוטובוסים ולא על מה שחשוב באמת...
3. לא לצלם ממרחק קצר תמונות חצויות. לשים לב שההשתקפות שלכם לא מופיעה בתמונה. זה נראה מצחיק. גם את הצל שרואים בו איך מחזיקים את הטלפון, אפשר לא לעלות למודעה. דוגמא לכמה תמונות פסולות.
4. לגבי הסתרת לוחית רישוי. עניין אישי של כל אחר. מי שרוצה להסתיר את הלוחית, אבל לא יודע לעשות זאת בתוכנת עריכה, יכול לפתור את הבעיה מאוד פשוט. לצלם את האוטו כך שלא רואים את הלוחית.
הלוחית לא מופעיה בתמונה. זהו. לא צריך להסתיר אותה בדרך מגוחכת. עדיין רואים באיזה אוטו מדובר ואיך הוא נראה באופן כללי, אם כי זווית צילום זו אינה אידיאלית.
5. אם יש פגמים, צריך לצלם גם אותם. זאת אומרת אם יש שריטה בצד ימין, העלת תמונה של האוטו רק מצד שמאל לא תעלים את השריטה. אבל מיותר להדגיש את הפגמים, תמונות כמו אלו לא צריכות לעלות למודעה.
6. התמונות הכי חשובות - מבט 3/4. ככה אנחנו בדרך כלל מסתכלים על המכוניות. שימו לב שוב שקו האופן מאוזן, שכל האוטו בפריים ושלא מופעים עצמים זרים. תפסו מרקח סביר. אם הלכתם רחוק מידי, תמיד אפשר לתקן את זה בעריכה. את המצב ההפוך - צילום מקרוב מידי - אי אפשר לתקן.
7. אם אין מגבלת כמות התמונות באתר, בהחלט כדאי להוסיף תמונות פנים (שימו לב שגלגל ההגה ישר), תמונת תא המנוע ותמונת לוח שעונים לאימות הק"מ שפירסמתם במודעה.
8. כמות תמונות מעל 10 היא מוגזמת, מתחת ל 3-4 תמונות זה מעט מידי. כמובן רכב נקי ותנאי תאורה טובים, לא לצלם בחושך!
לדעתי מיותר להשקיע בתמונות מקצועיות עם אפקטים ועריכה. המטרה להראות את הרכב ואת מצבו ולא את יכולת הצלם.
9. לא לצלם תמונות ורטיקאליות. תמונות ורטיקאליות לא נוחות לצפיה. הטלפון בזמן הצילום צריך להיות במאוזן ולא במאונך.
10. לא לחפף בעניין הזה - מודעה עם תמונות מוצלחות עובדת פי 100 יותר טוב ממודעה עם תמונות גורועת ופי מיליון יותר טוב ממודעה ללא תמונות בכלל.
- 2
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.