Jump to content
  • איך מצלמים רכב למודעת מכירה


    Buki

    בהרבה מאוד מודעות מכירת רכב ברשת מופעיות תמונות שמיד מורידות כל חשק להתקשר למפרסם או להמשיך לקרוא  את המודעה.

     

    תמונות חצויות, חשוכות, לא מפוקסות, תמונות בהן רואים עצמים כמו עמוד חשמל או פח זבל שתופסים 50% משטח התמונה, תמונות שצולמו ממרחק מטר בין מכוניות חונות כאשר מהמרחק הזה אי אפשר להכניס את כל האוטו לפריים, תמונת של מכוניות מלוכלכות, תמונות בהן מופעיות כמה מכוניות ולך תדע איזו מהן מוצעת למכירה ועד שורה ארוכה של טעויות בצילום שגורמות למודעה להיראות רע.

     

    תמונות טובות מהוות 90% מהצלחת המודעה. אנשים מסתכלים בתמונות ורק אם התמונות נראות להם, עוברים לקריאת המודעה. 

     

    ריכזתי פה מספר המלצות לצילום רכב למודעת מכירה. הדוגמנית נמכרה מזמן.

     

    1. לא לצלם רכב שחונה במקום בעייתי. כגון באדום - לבן, על המדרכה, על שתי חניות. אפילו שאין איש בסביבה ורק חניתם שם ל 10 שניות בשביל לצלם. תמונה של רכב שמצולם במקום כזה זועקת: בעל הרכב הוא אחד שלא איכפת לו מהסביביה. אז למה שיהיה איכפת לו מהרכב? 

     

    2. רצוי שלא יהיו בסביבה מכוניות אחרות. אנחנו מוכרים את הרכב שלנו ולא את זה של השכן. כל רכב אחר בתמונה מושך תשומת לב מהרכב שלנו. אפשר להשקיע כמה דקות, לנסוע לחניון ריק ולצלם שם. 

     

    דוגמא לאותה תמונה עם כלי רכב אחרים וללא. בתמונה עם כלי רכב אחרים אנחנו מתחילים להסתכל על האוטובוסים ולא על מה שחשוב באמת...

    2078452998_1(11).thumb.jpg.332cd01e958aea0c481e8fb74779f6e2.jpg

     

    844114567_1(15).thumb.jpg.38518ec539636851aa13c53fd5a70c42.jpg

     

     

    3. לא לצלם ממרחק קצר תמונות חצויות. לשים לב שההשתקפות שלכם לא מופיעה בתמונה. זה נראה מצחיק. גם את הצל שרואים בו איך מחזיקים את הטלפון, אפשר לא לעלות למודעה. דוגמא לכמה תמונות פסולות.

    1875806859_1(19).thumb.jpg.b6d30412021310a86a9a4a24c8219b35.jpg

     

    1498018385_1(20).thumb.jpg.deff5ad037485d18036dc413e7db725f.jpg

     

    1945604082_1(13).thumb.jpg.269aae172913a45017782c65f6068abe.jpg

     

     

    4. לגבי הסתרת לוחית רישוי. עניין אישי של כל אחר. מי שרוצה להסתיר את הלוחית, אבל לא יודע לעשות זאת בתוכנת עריכה, יכול לפתור את הבעיה מאוד פשוט. לצלם את האוטו כך שלא רואים את הלוחית. 

     

    הלוחית לא מופעיה בתמונה. זהו. לא צריך להסתיר אותה בדרך מגוחכת. עדיין רואים באיזה אוטו מדובר ואיך הוא נראה באופן כללי, אם כי זווית צילום זו אינה אידיאלית. 

    1564549140_1(14).thumb.jpg.f767e6e3b4b07d089477307a459bf3b1.jpg

     

    1986783336_1(8).thumb.jpg.a4d606b64d01f829b09ad9ec0b03c39e.jpg

     

     

    5. אם יש פגמים, צריך לצלם גם אותם. זאת  אומרת אם יש שריטה בצד ימין, העלת תמונה של האוטו רק מצד שמאל לא תעלים את השריטה. אבל מיותר להדגיש את הפגמים, תמונות כמו אלו  לא צריכות לעלות למודעה.

    58327716_1(10).thumb.jpg.0f513741a7a0509738b917240f03c771.jpg

     

    1111090757_1(16).thumb.jpg.a1504ba747bbe21ee436d0444f9db9f2.jpg

     

     

    6. התמונות הכי חשובות - מבט  3/4. ככה אנחנו בדרך כלל מסתכלים על המכוניות. שימו לב שוב שקו האופן מאוזן, שכל האוטו בפריים ושלא מופעים עצמים זרים. תפסו מרקח סביר. אם הלכתם רחוק מידי, תמיד אפשר לתקן את זה בעריכה. את המצב ההפוך - צילום מקרוב מידי - אי אפשר לתקן. 

    1632078386_1(9).thumb.jpg.11bd9fab84021fc204eed5cdfecfd003.jpg

     

    2114252641_1(12).thumb.jpg.50e2ba02e7d101845b4e0f7558bb5c97.jpg

     

     

     

    7. אם אין מגבלת כמות התמונות באתר, בהחלט כדאי להוסיף תמונות פנים (שימו לב שגלגל ההגה ישר), תמונת תא המנוע ותמונת לוח שעונים לאימות הק"מ שפירסמתם במודעה. 

    1218748034_1(2).thumb.jpg.e3cfe0650d001fcf41c7095d5872ee6a.jpg

     

    1435935135_1(1).thumb.jpg.52f359e360c0c16a0dd56d8d3126197c.jpg

     

    525325875_1(18).thumb.jpg.6e2d4b970e584ddd9e100e15896c423c.jpg

     

    571048461_1(3).thumb.jpg.4a8e8a0516d387c7f9e4393c5f6b410c.jpg

     

     

     

    8. כמות תמונות מעל 10 היא מוגזמת, מתחת ל 3-4 תמונות זה מעט מידי. כמובן רכב נקי ותנאי תאורה טובים, לא לצלם בחושך!

    לדעתי מיותר להשקיע בתמונות מקצועיות עם אפקטים ועריכה. המטרה להראות את הרכב ואת מצבו ולא את יכולת הצלם. 

     

    9. לא לצלם תמונות ורטיקאליות. תמונות ורטיקאליות לא נוחות לצפיה. הטלפון בזמן הצילום צריך להיות במאוזן ולא במאונך. 

     

    10. לא לחפף בעניין הזה - מודעה עם תמונות מוצלחות עובדת פי  100 יותר טוב ממודעה עם תמונות גורועת ופי מיליון יותר טוב ממודעה ללא תמונות בכלל. 

     

     

     

     

    • רעיון טוב! 2

    User Feedback

    Recommended Comments



    כל הכבוד. חשוב מאוד.
    הדרך שבה אנשים מוכרים רכב בארץ לפעמים לא רק הזויה, אלה אפילו מצחיקה. אנשים לא רק שלא יודעים לצלם, גם לא מצלמים את מה שצריך לצלם. במילים אחרות לא רוצים למכור.
    האם אנחנו צריכים לקחת דוגמה ממודעות המכירה באירופה? בהחלט.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    והכי חשוב להוסיף למודעה סרטון וידאו מקיף פנים וחוץ באור יום. זה יותר חשוב מזוית צילום סטטי. הטלפון של היום מייצר וידאו באיכות מצויינת . אחסון זמני ובחינם זמין תחת כל אתר רענן.
    צילום דפי היסטורית טיפולים גם אם זה 10 דפים. צילום סליקת הביטוחים העדכנית אם יש .
    זה לפחות מה שעשיתי.
    אין טעם להסתפק ב 4 תמונות וזהו. זה מזכיר את העידן שבו פרסמו בעיתון המקומי ושילמת על כל מילה או תמונה במודעה. עברנו את זה.

    • רעיון גרוע 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מאמר מצוין, כל הכבוד.

    אם אני מזהה נכון, זאת החניה של החי כיף בראשל"צ, לא? ;)

    אם כבר כותבים על מכירת רכב, אני אוסיף כמה טיפים מהניסיון שלי בקניית רכב:

    1. בתמונות הרכב נראה מדהים אבל חסר צד אחד של האוטו - יכול להיות שיש איזו תקלה עם הצד שלא צולם. יצא לי לנסוע 40 ק"מ לראות מאזדה 3 עם נתונים מאוד טובים, כמובן שהמוכר הבטיח שהאוטו יפה ללא מכות חוץ מפתיחת דלתות או שריטות, מגיע וקולט 2 שפשופים די גדולים על הצד שלא צולם במודעה. מאז, אם אני רואה מודעה עם נתונים טובים אבל חסר צד כלשהו, אני תמיד מתקשר למוכר ומבקש אקסטרה תמונות.

     

    2. לתעד איזהשהו קובץ אקסל או סתם דף מסודר לגבי מה אני הולך לראות. דגם, שנה, מספר טלפון של המוכר, ובעצם הפרטים הקריטיים שכתובים במודעה. לצערי יצא לי לראות רכבים שהייתי בטוח שבמודעה היה כתוב X קמ, מגיע ובפועל יש Y קמ. הרי יש כלכך הרבה מודעות, איך אני אזכור את כל הפרטים האלה בלי תיעוד?

     

    3. ברגע שמתקשרים בפעם הראשונה למוכר, לא להגיד "היי אני מתקשר בקשר לפורד פוקוס 2012 שלך", אלא "היי, ראיתי את מודעת המכירה של הרכב. זה עדיין רלוונטי?" ברגע שהצד השני שואל "איזה רכב?" - להתחיל לחשוד. כנראה סוחר שיש לו כמה רכבים למכירה.

     

    4. (לדעתי זו נקודה די ברורה) להכיר את סוגי רמות הגימור של הרכב, וכמובן פרטים עליו בכללי. כשחיפשתי את המיצובישי שהייתה לי, לא חקרתי יותר מדי לפני, רק ידעתי שאני רוצה את הגרסאות עם המנוע 1800. ראיתי 3 רכבים שעשיתי עליהם נסיעת מבחן. בשלושתם חשדתי בתקלה בגיר. רק אחרי שלושה רכבים קראתי עוד קצת והשכלתי לדעת מה זה בעצם גיר רציף, ובעצם הרכבים שנהגתי עליהם היו.... תקינים.

     

    5. והכי חשוב, אם בתמונות רואים מדבקת קארספורום על אחד החלונות, פשוט להתקשר ולקנות. ככה. בלי לשאול שאלות. :)

    • אהבתי 3
    • מעניין 1
    • רעיון טוב! 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    @iEminem כך בדיוק אני מחפש רכבי לקנייה, גם בשבילי וגם לקרובי משפחה, צריך המון סבלנות!

     

    @Buki לא נכנסתי למאמר ובדקתי האם אתה הוא הכותב, אבל לגבי צילום 3/4 אני דווקא כן מסובב את הגלגלים לצד מסוים,

    לדעתי מוסיף למראה הרכב.

    דוגמא לתמונה של רכב שמכרתי לפני 3 שנים:

    WhatsApp Image 2020-09-29 at 15.33.27.jpeg

    • אהבתי 1
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

     

    לפני 9 דקות, Mr.Hybrid כתב:

    אני דווקא כן מסובב את הגלגלים לצד מסוים

    אכן מוסיף לתמונת חוץ בזווית הזו.

     

    התכוונתי בתמונות פנים להקפיד שההגה ישר.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    משגעות אותי מודעות עם עשר תמונות ואף לא אחת מבפנים. וגם מה זה המנהג הזה לפרסם תמונות של הרכב מכוסה בסבון באמצע שטיפה?

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני אוהב כשמעלים צילום מסך של תמונה מהגלריה של הטלפון, או מהפייסבוק או משהו.

     

    או רושמים במחיר "1" או "15".

     

    או מפרסמים במרקטפלייס ושמים FREE במחיר. משום מה אלה נעלבים כשפונים אליהם ושואלים מתי לבוא לקחת את האוטו.

    • אהבתי 1
    • מצחיק 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מאמר מצוין ומידע חשוב מאוד! 

    יחד עם זאת, יש כמה דברים שנכתבו שאני חולק עליהם.

    1. הנקודה שיותר מ-10 תמונות זה מוגזם. בכל אתר חו"לי שמכבד את עצמו, 20 וגם 30 תמונות זה עניין מאוד נפוץ. מצלמים ממש כל דבר באותו, תמונה לכל גלגל, תמונה לכל פאנל, לכל פנס, הגה, ידית הילוכים, מושבים, וכו', וכמו שכתב @save אפשר להוסיף גם דו"ח ביטוח ואולי לא את כל היסטוריית הטיפולים (10 עמודים? פףףף אולי בטויוטה, למכוניות אמיתיות 10 עמודים זה לטיפול אחד) אבל אפשר איזו קבלה אחת לדוגמה של הטיפול האחרון כדי שיראו שהרכב טופל ואיפה הוא טופל או איפה נרכשו החלפים איתם הוא טופל.


    2. לא לצלם פגמים - למה לא? זה נותן לדעתי הרבה מאוד קרדיט למוכר וזה גם מתחבר לסעיף הקודם - הרי המטרה של מודעה זה לתת כמה שיותר פרטים על הרכב כדי שהקונה הפוטנציאלי יגיע כמה שיותר מוכן ויהיה כמה שיותר קרוב לסגירת עסקה. ואת האחרים תפקידה לסנן. אז אם אני חוסך לעצמי ולקונה הפוטנציאלי 30 שאלות בטלפון על תאונות, גיל הצמיגים, מצב תא הנוסעים וכו', המודעה עשתה בשבילי 3/4 מהעבודה.

     

    3. זה שתמונה זה 90% מהצלחת המודעה? על סמך מה זה? אני פחות בקטע של אמירות כאלה נחרצות (אלא אם כן זה נאמר סתם כדי להמחיש דעה/רעיון).

     

    4. זה שלא צריך להשקיע בתמונות טובות - לא מסכים, תמונה טובה (עם מצלמה נורמלית) משפרת משמעותית את איך שהאוטו נתפס. אם זה עוזר למודעה או לא, אני לא יודע, ברוב העדויות ששמעתי (ממקומות בהם זה מקובל יותר), הדעה הרווחת היא שזה לא רק תורם, אלא שזה עוזר לבקש מחיר גבוה יותר שמבטל את המחיר ששילמת על הצילום.

     

    5. לא לצלם ב"מקום בעייתי" - זה שהעמדתי את האוטו על שתי חניות בחניון ריק וצילמתי תמונה טובה לא באמת מראה שלא אכפת לי מהאוטו...

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה. 

     

    1. מכיר את זה מחו"ל, לדעתי במציאות הישראלית שלנו 30 תמונות יגרמו להרבה אנשים לעשות אחורה פנה "מה זה הוא עושה פה בוק לאוטו..."

     

     2. כתבתי בפירוש כן לצלם פגמים. יותר מזה, כתבתי שלא כדאי להסתיר פגמים. ובסוף כתבתי שמיותר לעשות עליהם מיקוד מוגזם כי אז רק הם יתפסו בזיכרון של המתעניין ולא הדברים האחרים.

     

    3. זה לא מדעי כמובן, נאמר כדי להמחיש את הרעיון.

     

    4. מצלמה נורמלית תמיד עדיפה על טלפון, אין שום ספק. הכוונה הייתה לתמונות עם אפקטים ועריכה כמו רקע מטושטש וכו' שלדעתי לא מוסיפת דבר, אולי להפיך.

     

    5. שים לב באיזה קונטקסט זה מופיע. לא תצלם באדום - לבן, לא תצלם חונה על המדרכה, לא תצלם חונה בשתי חניות. לא ברור אם ניתן יהיה לראות מהתמונה האם שתי החניות האלו נמצאות בפינה של חניון איקאה באמצע סגר קורונה או שזה מקום עמוס יותר ולכן מראש מעדיף לא לראות רכב מצולם חונה בשתי חניות. 

     

    אם רואים בבירור שזה מקום ריק, תתפוס גם 4 חניות ותצלם ;-)

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני חושב שעם כל זה שאנו עם סגולה (בצחוק כמובן...) ומיוחד במינו, אני לא מכיר הרבה רוכשים רציניים שלא יעריכו כמה שיותר תמונות. לא שמישהו יקנה על סמך התמונות, אבל זה בהחלט יכול לעזור לרוכש להחליט האם שווה לטרוח להגיע לראות את הרכב או לא.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    שוב אדגיש שלדעתי סטילס זה מיושן. וידאו נותן הרבה יותר . כמעט כמו סקירה ביוטיוב רק בלי הפרשנות .
    כולל את מעבר הרכב בתנועה שחושף בקלות שינויי גוון ועיקומי פח.
    אמור לתת תחושה ראשונית לפני קביעת מפגש. לא יותר מזה.

    לא צריך מצלמה של red.
     

    • רעיון גרוע 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    משהו שקשור בעקיפין,

    הדבר שהכי גרוע שאנשים עושים זה לצלם רכב עם טאסות חסרות.

    רבעיית טאסות עולה 50 שקל וזה יכול לעשות הבדל גדול בין רכב שניראה נורמלי לבין רכב שניראה שהביאו אותו הישר מחאן יונס,

    מה שכמובן יתבטא בסופו של דבר במחיר הסופי. 

    • מעניין 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    1. אין לך תמונות של המושבים, דבר מאוד חשוב.

    2. אתה יכול לנקות קצת את המנוע לפני שאתה מצלם, סתם נראה רע.

    3. תמונות 1,2 הן כמעט אותה תמונה, סתם בזבוז. גם 5,9

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    1. דווקא יש תמונות של המושבים אבל לא ראיתי צורך להכניס אותן למאמר. במושבים אין ברירה, חייבים לצלם תמונה ורטיקאלית. 

     

    1541946970_1(5).thumb.jpg.8cccf3bbe17a6351769323c8e2cc5b1a.jpg

     

    1056503805_1(6).thumb.jpg.0ba30ef83145dfcb993a7bd3d6f89189.jpg

     

    2. אני נגד ניקוי מנוע באופן מוחלט, המנוע צריך להיות מאובק.

     

    3. תמונות 1.2 הן אכן אותה תמונה כמעט, ההבדל הוא כלי רכב מסביב שנמצאים או לא נמצאים.

    כנ"ל תמונות אחרות דומות. יש התייחסות להבדל בהסברים. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...