Jump to content
  • מצורף תקציר / עיקרי המבחן לאיוניק 5 כפי שפורסם השבוע ב car-pad. המסקנה אגב היא אותה מסקנה. 

     

     האיוניק 5 היא המכונית הכי מסקרנת שנחתה בארץ בשנים האחרונות. עד כדי כך.

     

    מדובר במותג חדש של חברת יונדאי, שכל כולו ממוקד בכל רכב חשמליים לחלוטין. כשנהגתי עליה לנהיגת התרשמות לפני כמה שבועות היה לי ברור שמדובר משהו אחר ושונה, אבל אחרי 72 שעות עם הרכב הבנתי עד כמה האיוניק 5 שונה, חריגה ומדויקת.

     

    קשה לי להסביר לכם עד כמה האיוניק 5 מושכת תשומת לב מהסביבה. נהגים מאטים ליד האיוניק 5, בוחנים אותה לעומק מאחור ומלפנים, מרימים אצבע של 'לייק' וממשיכים לדרכם, ילדים בגיל חטיבת ביניים שנעצרים בסוף יום לימודים ליד הרכב ומסתכלים בהערצה, ועוד.

     

    20211106_163707.jpg.210bc862a5b463bad92ac3719335a690.jpg

     

    המרכב הוא מרכב האצ'בק כלומר חמש דלתות. משהו בזויות המרכב מזכירות את הלנצ'יה דלתא של 82', אבל שם זה נעצר. האיוניק 5 ענקית. ממש ממש גדולה. בסיס הגלגלים שלה הוא 3.0 מטר, כאשר הגלגלים ממוקמים ממש בארבע פינות המרכב. האורך הכולל שלה הוא 4.635 מטר, והרוחב 1.89 מטר. עד שלא עומדים לידה קשה לתפוס כמה מרכב ההאצ'בק שלה גדול. העיצוב החיצוני במבט ראשון עגלגל משהו, עד שאתם מבינים שאין בה קו אחד 'עגול' למעט בתי הגלגלים. כל המרכב הענק בנוי מקווים וזויות.

     

    האיוניק 5 מתעלמת מחוקי העיצוב המסורתיים. בחזית הרכב פס צר שחור, ובשני הצדדים שלו יחידות תאורה מלבניות. על הדלתות, החל מהקצה האחורי של הרכב ועד הקצה הקדמי של הדלת הקדמית תמצאו Z ענקית. החלק האחורי מתכתב עם החזית. פס שחור דק, משני הצדדים שני מלבני תאורה אחורית, ושוב משחק של קווים. מבט מהצד גם ידגיש לכם צורת חץ המופנה אחורה. אין מבט בו תסתכלו על האיוניק 5 הזו ולא תמצאו משהו שלא ראיתם קודם.

     

    גם בתוך הרכב ממשיך העיצוב החדשני, עם מסך ענק בגודל 12.25'' מול הנהג, ועוד אחד בגודל זהה במרכז הדשבורד. זה שמול הנהג הוא לוח המחוונים המאפשר לבחון מבין מספר רב של תפריטים ותצוגות, כולל אותו פיצ'ר שלא ברור לי איך לא אומץ על ידי יתר יצרני הרכב המציעים מסכים דיגיטליים – כשאתה מאותת ימינה או שמאלה, נפתח לך בלוח המכוונים מסך המציג באמצעות מצלמה את מה שנמצא לצידך ומאחוריך באותו הצד. מסך המולטימדיה שבמרכז הדשבורד שולט על מרבית מערכות הרב לרבות מיזוג חלל הרכב, קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

     

    20211106_164448.jpg.27a2d5df3c8d90bf83056cf149a6d874.jpg

     

    אפילו פרט בנאלי כמו תא כפפות הוא בעצם מגירה ענקית הנשלפת באופן אופקי.

     

    מאחורי ההגה תמצאו מוט בורר ההילוכים -  חוגה קטנה שבקצה של כפתור P.

     

    שני פדלים מאחורי ההגה שולטים על פונקציית ה i-Pedal שהיא שם ביונדאית לבלימה רגנרטיבית.

    המושבים עצמם עם ריפוד דמוי עור בהיר, ומיליון אפשרויות כיוונון. בין הנהג לנוסע קונסולה מרכזית הנעה על מסילה קדימה ואחורה.

     

    אחרי שכיוונתם לעצמכם את מושב הנהג, אתם עוברים למושב האחורי לגלות מרווח מרשים מאוד – לאורך, לרגליים, לברכיים ולראש.

     

    20211106_163634.jpg.aa647021ffeddaa6b10b6a32ed1f3306.jpg

     

    על הצד הטכני אחראי מנוע חשמלי בהספק 217 כ"ס ו 35.7 קג"מ. לגירסת ה 4X4 מנוע בהספק 305 כ"ס ו 61.7 קג"מ. קיבולת הסוללה 72.6 קוט"ש והטווח המוצהר 481 ק"מ, כנראה אופטימי מדי לשימוש בפועל.

     

    המשקל של האיוניק 5 עומד על 2065 ק"ג לרכב המבחן ואם תבחרו בגירסה הזולה יותר תחסכו 63 ק"ג בלבד.

    גם עם המנוע ה'קטן' האיוניק 5 טסה קדימה בנחישות מספקת לחלוטין, עם תאוצות מ עמידה ל 100 קמ"ש בתוך 7.4 שניות, ומהירות מקסימלית של 185 קמ"ש. היא עושה את זה בקלילות וללא מאמץ. היא פשוט מאיצה בלי דרמות.

    המתלים לרוב עושים עבודה מצוינת בנסיעה שגרתית אבל לפעמים נכנעים למשקל הרכב. שלא תתנו לזה להוציא לכם את הרוח מהמפרשים – בנהיגה נורמלית וגם קצת מעבר לזה האיוניק 5 נוחה להפליא, גם בעיר וגם מחוץ לעיר.

     

    רכב של 2 טון ובסיס גלגלים של 3.0 מטר, כאשר מרבית המשקל (הסוללה) נמצא בחלקו התחתון של הרכב בין הגלגלים, מייצר אחיזת כביש נהדרת, ויכולת פניה מרשימה, על גבול ה 'כיף לי כאן'.

     

    צריכת החשמל של הרכב עמדה לאור שלושה ימים וכמה מאות ק"מ על 17 קוט"ש ל 100 ק"מ בממוצע. על סוללה של 72.6 קוט"ש זה אומר טווח ריאלי לחלוטין של 427 ק"מ וזה כאשר לא ממש ניסיתי לחסוך בחשמל.

     

    מבחינת בטיחות, האיוניק 5 מצוידת במרבית אמצעי הבטיחות המוכרים, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, וציון הבטיחות שלה בהתאם – 7.

     

    למרות כל האמור לעיל, לא הכל מושלם בממלכת האיוניק 5 – עבודת המתלים היתה יכולה לעבור פיין-טיונינג, ויש ליונדאי אנשים שיודעים לכייל מתלים. הפלסטיקה בדלתות הענקיות מרגישה פשוטה משהו, וברכב המבחן כבר היו מעט שריטות על הדיפון הפנימי. יכול להיות שניקוי קל היה מחזיר להם את הברק, אבל התחושה היא של פלסטיק זול משהו.

     

    המחיר של האיוניק 5 כפי שנבחנה אצלי עומד על 216,900 ₪, כאשר גירסת הבסיס מתחילה ב 189,900 ₪. גירסת ה 4X4 תעלה 238,900 ₪.

     

    הסיכום שלי הוא פשוט. אני רוצה לעצמי איוניק 5. 

     

    מצורף לינק למבחן המלא שפורסם באתר car-pad .

    20211106_163646.jpg

     

    20211106_163814.jpg

     

    20211106_163920.jpg

     


    User Feedback

    Recommended Comments



    Uri-G

    פורסם (נערך)

    לפני 21 שעות, shakedi כתב:

    תודה על השיתוף!

    אין ספק שהרכב סופר מעניין, עיצובית הוא לדעתי מוביל הסגמנט ובגזרת החשמליות (שיצאו לשוק לפחות) לדעתי רק ההונדה e נותנת לה כיום פייט אמיתי. 

    מעניין לשמוע, האם מהנסיון שלך האייוניק משתווה (או עדיפה) מבחינת חווית הנהיגה על הטסלה מודל 3?

     

    אם הייתי צריך לסכם את החוויה של האיוניק 5 הייתי אומר שמדובר בחוויה נינוחה ולא בחווית נהיגה. הרכב חזק ואף פעם לא מרגיש מתאמץ, המתלים רכים ומאוד סופגים מה שמתבטא בנידנוד יתר ולא ממש מחברים את הנהג לנהיגה וההרגשה הכללית היא של רכב כבד וחזק. בהרבה מובנים הרכב מזכיר רכבים אמריקאים עם מנועים גדולים רק בניגוד אליהם האחיזה טובה, בטח שלוקחים בחשבון את הגודל והמשקל.

    אישית יותר התחברתי לאניאק עם הגה ושילדה הרבה יותר מגיבים. את האניאק קיבלתי לזמן קצר ועם איש מכירות כך שלא יכולתי לבדוק גבולות אחיזה וממבחנים בחו"ל התוצאות לא ממש מחמיאות(ראו רשימה בקישור, האניאק בסוף הרשימה):

    https://insideevs.com/news/552534/kia-ev6-moose-slalom-test/

    כך שההרגשה כנראה לא תואמת ליכולת.

    ה ev6 שעליו מתבסס גם האיוניק 5 קיבל תוצאה מצויינת.

     

    במבחן החוויה אין מה לאיוניק 5 לחפש מול טסלה, אבל זה ממש לא יהיה פייר לבחון אותו בצורה הזאת, בדיוק כמו שלא פייר לבחון טסלה בגובה הרכב או המרחב. כל אחד מנסה לעשות דברים שונים. לטסלה  יש כוח מטורף ושילדה מחוננת (מחוננת = יכולת להדביק את הרכב לכביש ללא צורך להעניש בנוחות) כאשר רק הבקרות הלא מתנתקות בגרסאות הבסיס (אפשר להבין למה) וההגה הלא מתקשר (בעיה של הרבה הגהים חשמליים אבל בולט יותר ברכב עם יכולות כמו טסלה) מקלקלים קצת את החגיגה.

     

    עריכה אחרונה על ידי Uri-G
    • מעניין 1
    • רעיון טוב! 1
    race driver

    פורסם

    בתאריך 17.12.2021 בשעה 16:39, discoTD5 כתב:

    תזמין היום - תקבל ביולי/ אוגוסט.

    בלי נדר.

    בע"ה.

    בס"ד.

    בקיצור,

    לא הרכב הבא,

    הרכב שאחרי הבא...

    nglancer

    פורסם

    למה יש קנה של מכונת יריה בפרונט?
    הרכב של 007 ?

    image.png

    bobi

    פורסם

    ראיתי אחת כזאת ביום שישי ליד יוחננוף ברחובות. האמת היא נראית יותר טוב בתמונות יח"צ. במציאות הרכב נראה מקושקש ומצועצע, סוג של ערס-מוביל חשמלי.

    גם הוא נראה ממש קטן, זה לעומת בסיס הגלגלים העצום שלו. הם כנראה עשו עבודה טובה בניצול מיטבי של יתרונות הפלטפורמה החשמלית מבחינת תיכנון של המרחב הפנימי.

    dr6633

    פורסם

    ממש אוהב איך שהיא נראית, חבל שאין היברידית כזאת...פשוט כי אין לי שום אופציה כרגע לעמדת טעינה.

    • אהבתי 1
    race driver

    פורסם

    לפני 13 שעות, nglancer כתב:

    למה יש קנה של מכונת יריה בפרונט?

    נראה חיישן,

    יכלו לשלב בצורה יותר אסטטית.

    טרבלסקי

    פורסם

    אם כן, אז למה לא רואים את הרכב הזה על הכביש? פשוט לא רואים! 

    פריג'י

    פורסם

    כי זה רכב מיוחד, לא כמו הטסלה 3 שכולם קנו בלבן ויותר מהכל נראית כמו קורולה בליסינג.

     

    אתמול ראיתי אחת שחורה. בהחלט נראית מיוחדת.

    אליהו שבת

    פורסם

    לפני 11 דקות, טרבלסקי כתב:

    אם כן, אז למה לא רואים את הרכב הזה על הכביש? פשוט לא רואים! 

    כי אין מלאי

    race driver

    פורסם

    לפני 4 שעות, פריג'י כתב:

    כי זה רכב מיוחד, לא כמו הטסלה 3 שכולם קנו בלבן ויותר מהכל נראית כמו קורולה בליסינג.

    הפוך גוטה, הפוך.

     

    כמה שהוא יותר בולט בכביש,

    היינו צריכים לשים לב אליו יותר.

     

    הסיבה כמו שכתבו,

    בדיחה של מלאי.

    חבל שהקוראנים לא מכבדים את המדינה

    שהיא שיאנית עולם ברכישה של האיוניק המקורית.

    discoTD5

    פורסם

    לפני 8 שעות, race driver כתב:

    הסיבה כמו שכתבו,

    בדיחה של מלאי.

    חבל שהקוראנים לא מכבדים את המדינה

    שהיא שיאנית עולם ברכישה של האיוניק המקורית.

    מדהים ומעציב גם יחד לקרוא כאלה תגובות.

    אפילו מייאש. 

     

     

    • מעניין 1
    Gopher

    פורסם

    איוניק 5 חדשות בדרך מאילת.

    269775313_2001993266641724_2401471199975736204_n.thumb.jpg.abc81b244655ba50584912d3e6b005e7.jpg

    • רעיון טוב! 1
    אליהו שבת

    פורסם

    לפני 32 דקות, discoTD5 כתב:

    מדהים ומעציב גם יחד לקרוא כאלה תגובות.

    אפילו מייאש. 

     

     

    למה מייאש?

    לא כולם יודעים ומבינים כמוך וכמוני מה הולך מאחורי הקלעים למרות שזה כבר מזמן לפני הקלעים

    robertf

    פורסם

    בתאריך 18.12.2021 בשעה 20:26, Uri-G כתב:

    במבחן החוויה אין מה לאיוניק 5 לחפש מול טסלה, אבל זה ממש לא יהיה פייר לבחון אותו בצורה הזאת, בדיוק כמו שלא פייר לבחון טסלה בגובה הרכב או המרחב. כל אחד מנסה לעשות דברים שונים. לטסלה  יש כוח מטורף ושילדה מחוננת (מחוננת = יכולת להדביק את הרכב לכביש ללא צורך להעניש בנוחות) כאשר רק הבקרות הלא מתנתקות בגרסאות הבסיס (אפשר להבין למה) וההגה הלא מתקשר (בעיה של הרבה הגהים חשמליים אבל בולט יותר ברכב עם יכולות כמו טסלה) מקלקלים קצת את החגיגה.

     

     

    מדויק. 

     

     

    evc

    פורסם

    מדויק.

     

    אבל אני מעריך ש- 100 אחוז מרוכשי איוניק 5 רוכשים אותה בגלל התכונות שיש לה ולא בגלל התכונות שאין לה.

     

    לעומת זאת נוכחתי בכך שחלק מרוכשי המודל 3 רוכשים אותה בגלל התכונות שיש לה אבל גם בגלל התכונות שאין לה וחלק אחר לא מעניין אותו שום תכונה מלבד שזה טסלה.

     




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...