מצורף תקציר / עיקרי המבחן לאיוניק 5 כפי שפורסם השבוע ב car-pad. המסקנה אגב היא אותה מסקנה.
האיוניק 5 היא המכונית הכי מסקרנת שנחתה בארץ בשנים האחרונות. עד כדי כך.
מדובר במותג חדש של חברת יונדאי, שכל כולו ממוקד בכל רכב חשמליים לחלוטין. כשנהגתי עליה לנהיגת התרשמות לפני כמה שבועות היה לי ברור שמדובר משהו אחר ושונה, אבל אחרי 72 שעות עם הרכב הבנתי עד כמה האיוניק 5 שונה, חריגה ומדויקת.
קשה לי להסביר לכם עד כמה האיוניק 5 מושכת תשומת לב מהסביבה. נהגים מאטים ליד האיוניק 5, בוחנים אותה לעומק מאחור ומלפנים, מרימים אצבע של 'לייק' וממשיכים לדרכם, ילדים בגיל חטיבת ביניים שנעצרים בסוף יום לימודים ליד הרכב ומסתכלים בהערצה, ועוד.
המרכב הוא מרכב האצ'בק כלומר חמש דלתות. משהו בזויות המרכב מזכירות את הלנצ'יה דלתא של 82', אבל שם זה נעצר. האיוניק 5 ענקית. ממש ממש גדולה. בסיס הגלגלים שלה הוא 3.0 מטר, כאשר הגלגלים ממוקמים ממש בארבע פינות המרכב. האורך הכולל שלה הוא 4.635 מטר, והרוחב 1.89 מטר. עד שלא עומדים לידה קשה לתפוס כמה מרכב ההאצ'בק שלה גדול. העיצוב החיצוני במבט ראשון עגלגל משהו, עד שאתם מבינים שאין בה קו אחד 'עגול' למעט בתי הגלגלים. כל המרכב הענק בנוי מקווים וזויות.
האיוניק 5 מתעלמת מחוקי העיצוב המסורתיים. בחזית הרכב פס צר שחור, ובשני הצדדים שלו יחידות תאורה מלבניות. על הדלתות, החל מהקצה האחורי של הרכב ועד הקצה הקדמי של הדלת הקדמית תמצאו Z ענקית. החלק האחורי מתכתב עם החזית. פס שחור דק, משני הצדדים שני מלבני תאורה אחורית, ושוב משחק של קווים. מבט מהצד גם ידגיש לכם צורת חץ המופנה אחורה. אין מבט בו תסתכלו על האיוניק 5 הזו ולא תמצאו משהו שלא ראיתם קודם.
גם בתוך הרכב ממשיך העיצוב החדשני, עם מסך ענק בגודל 12.25'' מול הנהג, ועוד אחד בגודל זהה במרכז הדשבורד. זה שמול הנהג הוא לוח המחוונים המאפשר לבחון מבין מספר רב של תפריטים ותצוגות, כולל אותו פיצ'ר שלא ברור לי איך לא אומץ על ידי יתר יצרני הרכב המציעים מסכים דיגיטליים – כשאתה מאותת ימינה או שמאלה, נפתח לך בלוח המכוונים מסך המציג באמצעות מצלמה את מה שנמצא לצידך ומאחוריך באותו הצד. מסך המולטימדיה שבמרכז הדשבורד שולט על מרבית מערכות הרב לרבות מיזוג חלל הרכב, קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
אפילו פרט בנאלי כמו תא כפפות הוא בעצם מגירה ענקית הנשלפת באופן אופקי.
מאחורי ההגה תמצאו מוט בורר ההילוכים - חוגה קטנה שבקצה של כפתור P.
שני פדלים מאחורי ההגה שולטים על פונקציית ה i-Pedal שהיא שם ביונדאית לבלימה רגנרטיבית.
המושבים עצמם עם ריפוד דמוי עור בהיר, ומיליון אפשרויות כיוונון. בין הנהג לנוסע קונסולה מרכזית הנעה על מסילה קדימה ואחורה.
אחרי שכיוונתם לעצמכם את מושב הנהג, אתם עוברים למושב האחורי לגלות מרווח מרשים מאוד – לאורך, לרגליים, לברכיים ולראש.
על הצד הטכני אחראי מנוע חשמלי בהספק 217 כ"ס ו 35.7 קג"מ. לגירסת ה 4X4 מנוע בהספק 305 כ"ס ו 61.7 קג"מ. קיבולת הסוללה 72.6 קוט"ש והטווח המוצהר 481 ק"מ, כנראה אופטימי מדי לשימוש בפועל.
המשקל של האיוניק 5 עומד על 2065 ק"ג לרכב המבחן ואם תבחרו בגירסה הזולה יותר תחסכו 63 ק"ג בלבד.
גם עם המנוע ה'קטן' האיוניק 5 טסה קדימה בנחישות מספקת לחלוטין, עם תאוצות מ עמידה ל 100 קמ"ש בתוך 7.4 שניות, ומהירות מקסימלית של 185 קמ"ש. היא עושה את זה בקלילות וללא מאמץ. היא פשוט מאיצה בלי דרמות.
המתלים לרוב עושים עבודה מצוינת בנסיעה שגרתית אבל לפעמים נכנעים למשקל הרכב. שלא תתנו לזה להוציא לכם את הרוח מהמפרשים – בנהיגה נורמלית וגם קצת מעבר לזה האיוניק 5 נוחה להפליא, גם בעיר וגם מחוץ לעיר.
רכב של 2 טון ובסיס גלגלים של 3.0 מטר, כאשר מרבית המשקל (הסוללה) נמצא בחלקו התחתון של הרכב בין הגלגלים, מייצר אחיזת כביש נהדרת, ויכולת פניה מרשימה, על גבול ה 'כיף לי כאן'.
צריכת החשמל של הרכב עמדה לאור שלושה ימים וכמה מאות ק"מ על 17 קוט"ש ל 100 ק"מ בממוצע. על סוללה של 72.6 קוט"ש זה אומר טווח ריאלי לחלוטין של 427 ק"מ וזה כאשר לא ממש ניסיתי לחסוך בחשמל.
מבחינת בטיחות, האיוניק 5 מצוידת במרבית אמצעי הבטיחות המוכרים, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, וציון הבטיחות שלה בהתאם – 7.
למרות כל האמור לעיל, לא הכל מושלם בממלכת האיוניק 5 – עבודת המתלים היתה יכולה לעבור פיין-טיונינג, ויש ליונדאי אנשים שיודעים לכייל מתלים. הפלסטיקה בדלתות הענקיות מרגישה פשוטה משהו, וברכב המבחן כבר היו מעט שריטות על הדיפון הפנימי. יכול להיות שניקוי קל היה מחזיר להם את הברק, אבל התחושה היא של פלסטיק זול משהו.
המחיר של האיוניק 5 כפי שנבחנה אצלי עומד על 216,900 ₪, כאשר גירסת הבסיס מתחילה ב 189,900 ₪. גירסת ה 4X4 תעלה 238,900 ₪.
הסיכום שלי הוא פשוט. אני רוצה לעצמי איוניק 5.
מצורף לינק למבחן המלא שפורסם באתר car-pad .
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.