Jump to content
  • איוניק 5 - היא באמת טובה באופן מיוחד


    discoTD5

    מצורף תקציר / עיקרי המבחן לאיוניק 5 כפי שפורסם השבוע ב car-pad. המסקנה אגב היא אותה מסקנה. 

     

     האיוניק 5 היא המכונית הכי מסקרנת שנחתה בארץ בשנים האחרונות. עד כדי כך.

     

    מדובר במותג חדש של חברת יונדאי, שכל כולו ממוקד בכל רכב חשמליים לחלוטין. כשנהגתי עליה לנהיגת התרשמות לפני כמה שבועות היה לי ברור שמדובר משהו אחר ושונה, אבל אחרי 72 שעות עם הרכב הבנתי עד כמה האיוניק 5 שונה, חריגה ומדויקת.

     

    קשה לי להסביר לכם עד כמה האיוניק 5 מושכת תשומת לב מהסביבה. נהגים מאטים ליד האיוניק 5, בוחנים אותה לעומק מאחור ומלפנים, מרימים אצבע של 'לייק' וממשיכים לדרכם, ילדים בגיל חטיבת ביניים שנעצרים בסוף יום לימודים ליד הרכב ומסתכלים בהערצה, ועוד.

     

    20211106_163707.jpg.210bc862a5b463bad92ac3719335a690.jpg

     

    המרכב הוא מרכב האצ'בק כלומר חמש דלתות. משהו בזויות המרכב מזכירות את הלנצ'יה דלתא של 82', אבל שם זה נעצר. האיוניק 5 ענקית. ממש ממש גדולה. בסיס הגלגלים שלה הוא 3.0 מטר, כאשר הגלגלים ממוקמים ממש בארבע פינות המרכב. האורך הכולל שלה הוא 4.635 מטר, והרוחב 1.89 מטר. עד שלא עומדים לידה קשה לתפוס כמה מרכב ההאצ'בק שלה גדול. העיצוב החיצוני במבט ראשון עגלגל משהו, עד שאתם מבינים שאין בה קו אחד 'עגול' למעט בתי הגלגלים. כל המרכב הענק בנוי מקווים וזויות.

     

    האיוניק 5 מתעלמת מחוקי העיצוב המסורתיים. בחזית הרכב פס צר שחור, ובשני הצדדים שלו יחידות תאורה מלבניות. על הדלתות, החל מהקצה האחורי של הרכב ועד הקצה הקדמי של הדלת הקדמית תמצאו Z ענקית. החלק האחורי מתכתב עם החזית. פס שחור דק, משני הצדדים שני מלבני תאורה אחורית, ושוב משחק של קווים. מבט מהצד גם ידגיש לכם צורת חץ המופנה אחורה. אין מבט בו תסתכלו על האיוניק 5 הזו ולא תמצאו משהו שלא ראיתם קודם.

     

    גם בתוך הרכב ממשיך העיצוב החדשני, עם מסך ענק בגודל 12.25'' מול הנהג, ועוד אחד בגודל זהה במרכז הדשבורד. זה שמול הנהג הוא לוח המחוונים המאפשר לבחון מבין מספר רב של תפריטים ותצוגות, כולל אותו פיצ'ר שלא ברור לי איך לא אומץ על ידי יתר יצרני הרכב המציעים מסכים דיגיטליים – כשאתה מאותת ימינה או שמאלה, נפתח לך בלוח המכוונים מסך המציג באמצעות מצלמה את מה שנמצא לצידך ומאחוריך באותו הצד. מסך המולטימדיה שבמרכז הדשבורד שולט על מרבית מערכות הרב לרבות מיזוג חלל הרכב, קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

     

    20211106_164448.jpg.27a2d5df3c8d90bf83056cf149a6d874.jpg

     

    אפילו פרט בנאלי כמו תא כפפות הוא בעצם מגירה ענקית הנשלפת באופן אופקי.

     

    מאחורי ההגה תמצאו מוט בורר ההילוכים -  חוגה קטנה שבקצה של כפתור P.

     

    שני פדלים מאחורי ההגה שולטים על פונקציית ה i-Pedal שהיא שם ביונדאית לבלימה רגנרטיבית.

    המושבים עצמם עם ריפוד דמוי עור בהיר, ומיליון אפשרויות כיוונון. בין הנהג לנוסע קונסולה מרכזית הנעה על מסילה קדימה ואחורה.

     

    אחרי שכיוונתם לעצמכם את מושב הנהג, אתם עוברים למושב האחורי לגלות מרווח מרשים מאוד – לאורך, לרגליים, לברכיים ולראש.

     

    20211106_163634.jpg.aa647021ffeddaa6b10b6a32ed1f3306.jpg

     

    על הצד הטכני אחראי מנוע חשמלי בהספק 217 כ"ס ו 35.7 קג"מ. לגירסת ה 4X4 מנוע בהספק 305 כ"ס ו 61.7 קג"מ. קיבולת הסוללה 72.6 קוט"ש והטווח המוצהר 481 ק"מ, כנראה אופטימי מדי לשימוש בפועל.

     

    המשקל של האיוניק 5 עומד על 2065 ק"ג לרכב המבחן ואם תבחרו בגירסה הזולה יותר תחסכו 63 ק"ג בלבד.

    גם עם המנוע ה'קטן' האיוניק 5 טסה קדימה בנחישות מספקת לחלוטין, עם תאוצות מ עמידה ל 100 קמ"ש בתוך 7.4 שניות, ומהירות מקסימלית של 185 קמ"ש. היא עושה את זה בקלילות וללא מאמץ. היא פשוט מאיצה בלי דרמות.

    המתלים לרוב עושים עבודה מצוינת בנסיעה שגרתית אבל לפעמים נכנעים למשקל הרכב. שלא תתנו לזה להוציא לכם את הרוח מהמפרשים – בנהיגה נורמלית וגם קצת מעבר לזה האיוניק 5 נוחה להפליא, גם בעיר וגם מחוץ לעיר.

     

    רכב של 2 טון ובסיס גלגלים של 3.0 מטר, כאשר מרבית המשקל (הסוללה) נמצא בחלקו התחתון של הרכב בין הגלגלים, מייצר אחיזת כביש נהדרת, ויכולת פניה מרשימה, על גבול ה 'כיף לי כאן'.

     

    צריכת החשמל של הרכב עמדה לאור שלושה ימים וכמה מאות ק"מ על 17 קוט"ש ל 100 ק"מ בממוצע. על סוללה של 72.6 קוט"ש זה אומר טווח ריאלי לחלוטין של 427 ק"מ וזה כאשר לא ממש ניסיתי לחסוך בחשמל.

     

    מבחינת בטיחות, האיוניק 5 מצוידת במרבית אמצעי הבטיחות המוכרים, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, וציון הבטיחות שלה בהתאם – 7.

     

    למרות כל האמור לעיל, לא הכל מושלם בממלכת האיוניק 5 – עבודת המתלים היתה יכולה לעבור פיין-טיונינג, ויש ליונדאי אנשים שיודעים לכייל מתלים. הפלסטיקה בדלתות הענקיות מרגישה פשוטה משהו, וברכב המבחן כבר היו מעט שריטות על הדיפון הפנימי. יכול להיות שניקוי קל היה מחזיר להם את הברק, אבל התחושה היא של פלסטיק זול משהו.

     

    המחיר של האיוניק 5 כפי שנבחנה אצלי עומד על 216,900 ₪, כאשר גירסת הבסיס מתחילה ב 189,900 ₪. גירסת ה 4X4 תעלה 238,900 ₪.

     

    הסיכום שלי הוא פשוט. אני רוצה לעצמי איוניק 5. 

     

    מצורף לינק למבחן המלא שפורסם באתר car-pad .

    20211106_163646.jpg

     

    20211106_163814.jpg

     

    20211106_163920.jpg

     


    User Feedback

    Recommended Comments



    תודה על השיתוף!

    אין ספק שהרכב סופר מעניין, עיצובית הוא לדעתי מוביל הסגמנט ובגזרת החשמליות (שיצאו לשוק לפחות) לדעתי רק ההונדה e נותנת לה כיום פייט אמיתי. 

    מעניין לשמוע, האם מהנסיון שלך האייוניק משתווה (או עדיפה) מבחינת חווית הנהיגה על הטסלה מודל 3?

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מבחינת תאוצה בין רמזורים ותקיפת מעברי נתיבים בפקקים.

    עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הטסלה לא רואה בעיניים. וזה כולל כמעט כל רכב שמתגלגל היום על הכביש. 

    זו שאני נהגתי בה, LR עושה 0 ל 100 ב 4.4 שניות. והכח זמין כל הזמן - רק תלחץ. 

    אבל זה לדעתי חלקיק קטן ושולי לחלוטין מהתועלת שאתה מפיק מרכב כלשהו. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    האמת שאני התכוונתי יותר לחויית נהיגה במובן של היגוי, שיכוח מהמורות ואיכות נסיעה כללית (בידוד רעשים, תחושת מוצקות). 
    היסטורית הסעיף הזה לדעתי היה קצת חסר ברכבי יונדאי (בהכללה כמובן, לא נהגתי על כולם).
     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 17.12.2021 בשעה 11:53, discoTD5 כתב:

    המתלים לרוב עושים עבודה מצוינת בנסיעה שגרתית אבל לפעמים נכנעים למשקל הרכב. שלא תתנו לזה להוציא לכם את הרוח מהמפרשים – בנהיגה נורמלית וגם קצת מעבר לזה האיוניק 5 נוחה להפליא, גם בעיר וגם מחוץ לעיר.

     

    ...מייצר אחיזת כביש נהדרת, ויכולת פניה מרשימה, על גבול ה 'כיף לי כאן'.

    זה עונה? 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 4 שעות, shakedi כתב:

    האמת שאני התכוונתי יותר לחויית נהיגה במובן של היגוי, שיכוח מהמורות ואיכות נסיעה כללית (בידוד רעשים, תחושת מוצקות). 
    היסטורית הסעיף הזה לדעתי היה קצת חסר ברכבי יונדאי (בהכללה כמובן, לא נהגתי על כולם).
     

     

    ובטסלה יש את זה? היא לא מכונית רעה בשום מובן, אבל חוץ מתאוצה אין בנהיגה בה משהו יוצא דופן. נוחה, פונה, מבודדת, אבל לא בדיוק שוברת מוסכמות באף אחד מהסעיפים האלה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה על הסקירה.

    הזמנתי לפני חודשיים את דגם ה-4X4 להחליף ב.מ.וו X3. ככל שעובר הזמן ואני קורא יותר מבחנים בארץ ובחו"ל אני יותר משתכנע. התמורה לכסף חריגה - טכנולוגיה, עיצוב, מרווח, אבזור, שפע מערכות בטיחות מתקדמות, אחריות ארוכה וכן, בהחלט גם ביצועים (5.2 ש' ל-100). סמל של יונדאי, נכון - אבל לפחות לא על ההגה :-) שלושה חסרונות מעצבנים באבזור - תצוגה עילית HUD, מערכת שמע נורמלית ושקע 220V. את השניים האחרונים אפשר להשלים לבד (קונים מתאם V2L).

     

    בתחילת 2022 השוק האירופאי אמור לקבל את הגרסה של צפון אמריקה, עם סוללה מוגדלת של 77.4 קוט"ש שתוסיף לטווח 25-50 ק"מ וגם עוד קצת כח (324 כ"ס בהנעה הכפולה, ל"פחות מ-5 שניות" ל-100). המתחרה היחידה בגודל/טווח/ביצועים היא מודל Y, אבל איפה היא לעזאזל, כמה היא תעלה ו-WTF הסיפור של מסך המגע שלה - אני זקן מדי בשבילו כנראה. הפשרה של איוניק 5 בין עתידנות לשימושיות מתאימה לי בול. מחכה למסירה במאי-יוני.

    עריכה אחרונה על ידי Cadillac58
    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    משום מה נראה לי שבסוף תחנה לך בחניה מודל Y

    את היונדאי תמיד ניתן לבטל ואת המודל Y מי שיזמין ממש ברגע שיעלה לאתר יקבל כנראה די זריז

    זמני המתנה הזויים ולא סופיים

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    חחח מדהים, זה כאילו שאנחנו מכירים :-) אכן יש לי היסטוריה מפוארת של ביטולי הזמנות והחלפת מותגים ברגע האחרון, לכיוון למעלה. ימים יגידו אבל כרגע אני נעול על האיוניק ולא אעבור למודל Y הסיני גם אם יימכר ב-250 אלף (והוא צפוי להיות למעלה מזה). זמני ההמתנה לא מטרידים אותי, מראש התכוונתי להחליף רק בעוד חצי שנה. אם עד אז תגיע מודל Y מהמפעל החדש בברלין, עם טווח וביצועים מפתיעים ובמחיר שפוי... המשחק ייפתח מחדש.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    גם אני רוצה אחת כזו בחניה אבל,

    קפצנו למחירים של 200k ++ וההשוואה צריכה להיות מול כלי רכב בסכומים האלו (אם נעזוב רגע את צריכת הדלק היא שווה באיכות לסופרב?),

    אני למשל שוקל ברצינות להחליף.את הפיקנטו באחת מהחשמליות היותר זולות (תקציב גג 145k),

    אתה חושב שהתמורה של האיוניק שווה הלוואה נוספת של 65k?

    אהבתי שהמבחן עם ממש פאנצ' ליין - שורה תחתונה ברורה מבחינתך.

    עריכה אחרונה על ידי llaavvii
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

     

    לפני 16 דקות, אליהו שבת כתב:

    כל עניין החשמל נהיה עניין של רוצה ולא צריך בגלל המחיר.

    אני חושב אחרת. נוהג כבר שנתיים על חשמלית מלאה, כל כך נהנה ממנה מכל הבחינות ולא עובר לי בראש לרגע, באמת לא לרגע, לקנות אי פעם רכב בעירה אלא אם הוא אספנות...

    התנאי היחיד הוא שתהיה לך עמדת טעינה פרטית. חרדת הטווח זה חארטה, בטח עם 400 ק"מ.

     

    ל-llaavvii הייתי מציע לבדוק את ג'ילי. אם אתה נוסע בפיקנטו כנראה שבסיס גלגלים של 3 מ' זה לא הדבר הכי דחוף לך כרגע, שמור על מסגרת התקציב שלך לדעתי.

     

    עריכה אחרונה על ידי Cadillac58
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...