Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור מחשבה/חפירה/דיון/פריקה - למה ההבדלים בין אירופה ואמריקה גדולים כל כך, במיוחד בתחום הרכב


Super_T
שימו לב! השרשור הזה בן 957 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

לאחרונה, הצלחתי (באופן די מטומטם) לשבור את יד שמאל, ונאלצתי לשבת בבית בחודש האחרון.

מה שהתחיל טוב עם בינג' אולימפי יומי, הפך אחרי שבוע לבינג' יו-טיובי בכל מה שמעניין אותי בנושא רכב, מול הערוצים שאליהם אני מחובר בדרך כלל.

לאט אבל בטוח, התחלתי לשים לב להבדלים מהותיים בין המידע שאליו אני נחשף מאירופה, אל מול המידע שמגיע מארה"ב ובטח מול מה שאני מכיר שקיים בישראל.

אני מנצל את זה שיש כאן חברי פורום שגרו/גרים בארה"ב, באירופה, ומקצוענים פה בישראל -

שאני מניח ויוכלו לעזור לי עם מה שאני מרגיש אחרי צפייה בהמוני סרטונים:

זה אמנם מאוד מכליל ולא מדוייק, אבל,

נראה שהאמריקאים חיים נכון,

האירופאים חיים במרדף להתחשמל,

וישראל פשוט רחוקה שנות אור מלספק לתושביה חובבי הרכב את המגוון והרמה של הרכבים והמוצרים הקיימים בעולם הנאור, אל אם כן אתם מלאים בכסף. 😶

 

עכשיו, שניה לפני שאתם רוגמים אותי פה בתגובות 😏 אני אסביר:

מה שמעניין אותי לרוב, ומהווה את רוב הסרטונים שאני רואה הם שלושה נושאים:

- מכוניות חדשות

- דיטיילינג של/לרכבים והמוצרים הקשורים לזה

- אורח החיים וההווי של חובבי הרכב

 

בנושא מכוניות חדשות, הדברים דיי ברורים,

בעוד שבישראל דוחפים כל היום לקנות כל מיני רכבים בינוניים וחשמליים ככל האפשר,

בעוד שהיבואנים בקושי מוכנים לאבזר רכבים באופן מלא ומאפשרים קסטומיזציה לכלום בערך בעת הזמנת הרכבים,

בעוד שכל רכב שהוא קצת חזק יותר או מפואר מעבר לפלסטיקה של סוזוקי (ולא רק), עולה מלא כסף,

באירופה ממשיכים בקו חשמלי חזק, אבל עדיין מאפשרים לקנות הרבה יותר גרסאות מכל רכב, עם לא מעט מנועים חזקים יותר וחזקים פחות,

כניסה לכל קופיגורטור אינטרנטי אירופי של כמעט כל יצרן, תאפשר לבנות לא מעט ורסיות של רכבים,

ובסוף עוד ניתן לשלוח את המפרט לדילרים שיחזירו הצעת מחיר ומשם לבחור מה הכי טוב לנו;[

בינתיים בארה"ב,

יש אינספור ג'יפים, מכוניות סדאן, מכוניות סלון (מנהלים שלנו) ובטח ובטח מכוניות ספורט בכל מנוע אפשרי,

אין ספור מכוניות חדשות יצאו לאחרונה עם מנועי V6/V8 טורבו יחיד/כפול, יו ניים איט, וזה לפני שנכנסים לפיק-אפים ורכבי שטח,

יש אין ספור דוגמאות לזה, גרסאות מיוחדות של יצרנים לשוק האמריקאי (ברור, זה שוק מדהים בגודלו) כוללות אבזורים מיוחדים וחבילות מותאמות לקוח (מי אמר גרסאות wilderness של סובארו..),

רכב שעושה 0-100 ביותר מ7 שניות וחצי נחשב "קצת עצלן" ופחות מ-200 סוסים לא ממש יעניין אף אחד מכתבי הרכב.

אני מנסה להבין מה אנחנו מפספסים?

את מי לעזאזל מעניין עכשיו כמה דלק חוסך מנוע היברידי, כשיש לך אופציה לקנות רכב שעף מהמקום בכל לחיצה על דוושת הדלק והוא מאובזר, מפואר ומחושמל מקיר לקיר?

ואם קנית רכב שלא מגיע ככה, נגיד הטריילבלייזר החדש של שברולט (🤨) הוא עולה בהתאם.

למה האירופאים (וישראל במיוחד) מחפשים להתחשמל כל היום ומכוניות שהופכות להיות בית מרקחת, הן ה-דבר,

ובאמריקה יש גרסאות קצה לכל דבר על גלגלים שממשיכות לצאת כל שנה מחדש?

האם האמריקאים פשוט "מתעלמים" מנושא דלק המאובנים ההולך ונגמר, או שאולי האירופים חרדים מדי?

לפחות באירופה עדיין אפשר לקנות מכוניות "קצה" במקביל (נגיד RS6 או M3) בינתיים, בעוד שאצלינו רצוי שתהיו אוליגרכים. 

 

בנושא דיטיילינג, של רכבים והמוצרים מסביב, אותה הגברת בשינוי אדרת,

המוצרים קיימים בארץ ותודות לג'ף בזוס ניתן להזמין מאמזון כמעט כל מוצר דיטיילינג שרוצים,

מצד שני, אם רוצים גרניק טוב, מה שמוגדר בישראל "מקצועי" או "תעשייתי" - נחשב בארה"ב מוצר Entry Level , חלק מהמוצרים בכלל לא מגיעים הנה,

רוצים לבנות סט-אפ טוב של גרניק חזק עם קיט צינורות עמידים, חיבורי Quick-Connect ואקדח טוב של Mosmatic? בבקשה - תזמינו ובדרך ואם תרצו גם יתקינו לכם הכל,

רוצים דבר כזה בארץ? אולי תמצאו חצי מהדברים אם תרצו לפתוח מכון שטיפה.

מעבר לזה,

חפצה נפשכם בתושבות מנוע של פאוארפלקס לרכב, או חלק כלשהו של מנוע של רכב כלשהו כי אתם מתקנים את רכב הסופ"ש שלכם?

תיכנסו ל-Advanced Auto Parts או וואטאבר, ותקחו מהמדף, עבודה נעימה,

על שאר הפבריקטורים שבונים דברים מיוחדים בהזמנה לא אכתוב, זה לא חוקי בארץ ולנו יש את אוטודיפו שהם הגרסה היקרה והלא מקצועית שלנו.. 

 

אורח החיים וההווי של חובבי הרכב,

פה אני שמח לומר שאני מאמין שיש שינויים לטובה בשנים האחרונות,

יש מסלולים למי שאוהב את זה,

יש מפגשים מדי פעם וגם כאלה שהם שבועיים בכל מיני מקומות בארץ,

יש קבוצות של בעלי רכבים/עניין שיוצאים לטיולי נהיגה בארץ.. 

מצד שני,

המשטרה תשמח לתת דו"ח(ות) והורדה לחצי מחובבי הרכב  שאני מכיר,

מפגשים ברמות של Wörthersee האירופי או Simply Clean ו- Stancewars ודומיהם האמריקאים, היו משרתים בעיקר בוחני רכב שהיו מגיעים עם צי משאיות גרר במקום לבוא ולאבטח את האירוע לרווחת כולם,

אני מניח שאני לא מכיר הכל,

אבל למיטב ידיעתי,

אין כאן ליגת מירוצים לנהגים ברמות שונות שבונים את רכביהם, רק למומחים ובעלי סדנאות שבונים "רכבי מסלול" רציניים - המונח "Street Class" לא ממש מוכר פה,

ויש אירוע אחד מדי פעם של דראג, וראינו כולנו מה יצא מזה באילת לאחרונה.

אסור לשפר כלום, אסור להחליף כמעט שום דבר, ובמקום לחוקק חוקים בעד הספורט המוטורי, עולים פה שרשורים על חוקים שעוזרים בעיקר ליבואנים ולא לחובבי הרכב.

באירופה, ניגשים למקום מכובד שגם נראה ומתנהג ככה, מביאים חלק שמאושר לרכב ע"י היצרן שלו / של הרכב, ובעל מקצוע מתקין הכל וחותם ויש מה להראות לשוטר אם וכאשר,

בארה"ב, אפשר (נכון לרגע זה) להכניס מנוע LS להונדה ג'אז אם הוא נכנס, ולעשות במוסך מה שבא לך.

 

בסופו של יום, אני מנסה להבין,

האם חוק מוטורי היה משנה משהו בישראל?

איך יש הבדלים כאלה בין ארה"ב לשאר העולם? (לא מכיר את המזרח הרחוק) בגישה, באפשרויות ובהווי..

מדוע השווקים שונים כל כך, ואצלינו במיוחד חייבים להיות עשירים מאוד כדי להינות מרכבים חזקים וחדשים וסביבה ראוייה להם?

האם הכל מתחיל ונגמר בהיצע וביקוש וגודל השוק/המדינה, או שיש פה עניין של מנטליות ושאר עניינים?

או שאולי אין תשובה ו"כל התשובות נכונות"?

 

סיימתי לחפור ולשאול, מפה, אתם.

תתקנו אותי, תתווכחו איתי, תסכימו איתי - חופשי, מקווה שיהיה דיון / שרשור מעניין.

עריכה אחרונה על ידי Super_T

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, Super_T כתב:

נראה שהאמריקאים חיים נכון,

 

הנה אמריקאים חיים נכון:

 

 

 

וכאן יש הסבר קצת יותר רציני על ההבדלים בין אירופה לאמריקה בתחום הרכב:

 

 

שורה תחתונה - צרכים שונים, מנטליות שונה, רגולציה שונה, וכל שוק מעדיף לתעדף את היצרנים המקומיים.

 

ד"א אתה חושב שבישראל תחום הרכב מצומצם ולא מגוון? הנה דרום קוריאה:

 

 

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרתי שהיצרניות האמריקאיות עושות הכל נכון, 

אבל כמדינה,

אפשרויות הבחירה שלהם מבחינת רכבים וההתנהלות מול חשמל/ביצועים/שטח וכד׳ הן כמעט בלתי נגמרות,

באירופה דוחפים נון סטופ לחישמול ועוד קצת חשמל וטעינה ו… הבנת אותי 🙃

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול, תרבות.

תקרא גם על שוק הרכב היפני ותכיר תרבות שלישית.

ההכללה שלך על אירופה היא גם בעייתית איטליה זה לא נורבגיה וסלובניה זה לא אירלנד...

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפן מאוד מעניינת, אני אנסה למצוא קצת מידע ביוטיוב.

לגבי אירופה,

ההתייחסות שלי היא מההיכרות שלי בעיקר עם בריטניה, גרמניה, שווייץ והולנד.

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Super_T כתב:

מפגשים ברמות של Wörthersee האירופי או Simply Clean ו- Stancewars ודומיהם האמריקאים, היו משרתים בעיקר בוחני רכב שהיו מגיעים עם צי משאיות גרר במקום לבוא ולאבטח את האירוע לרווחת כולם,

 

אז לפחות בWörthersee זה בדיוק מה שקורה, המשטרה מתמקמת בכבישים מסביב ובודקת מכוניות.

 

בגרמניה כל השינויים חייבים להיות רשומים ברישיון רכב (אחרי אישור מכון תקנים\אישור מהיצרן של החלק), לפעמים בבדיקה השוטר לא מבין מספיק ויכול להחליט שהרכב לא בטיחותי ולשלוח את הרכב למכון תקנים על גרר לבדיקה מחדש והנה 1000 יורו על כלום + גרר, במקרה הטוב רק קנס ודרישה להגיע תוך X יום ולהראות תיקון\החזרה למצב המקורי\אישור ממכון תקנים.

כל זה קורה מסביב לאירועי שיפורים, נורבורגרינג בחגים וגם בתוך ערים גדולות.

 

יש שוטרים בגרמנים במין TASK FORCE נגד שיפורים וPosers שעברו התלמדות על שיפורים וקצת מבינים יותר ונוסעים בניידות סמויות.

 

הייתרון באירופה לעומת הארץ שבכלל ניתן להכניס שינויים ברישיון, אבל רכבים כאלו עדיין ייעצרו לעיתים תכופות יותר.

 

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר את נושא האישורים לשיפורים,

הנה דוגמה משוויץ של יוטיובר (נחמד ובר מזל) שאחריו אני עוקב, שמראה את הטופס שהוא מחתים עבור השינוי שהוא עושה ל-RS6 שלו:

 

 

גם בארה"ב, השוטרים עוצרים מכוניות עם שיפורים מוגזמים מדי באירועים גדולים (למשל ב- H2Oi),

זה ברור ומובן כי יש אנשים שעפים לכל הכיוונים עם קאמבר ברמה של הדה-לוריאן מ"בחזרה לעתיד",

אבל בגדול יש חופש לשנות ולשפר שם כמעט הכל, בבית ובסדנאות, בינתיים..

 

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Super_T כתב:

אבל בגדול יש חופש לשנות ולשפר שם כמעט הכל, בבית ובסדנאות, בינתיים..

 

גם בארה"ב זה שונה ממדינה למדינה, וגם שם יש דגמים שלא ניתן לקבל בשום צורה.

 

זה לא שכל ארה"ב זה עלא באב אללה אחד גדול מבחינה הזאת, כמו שחלק מהיוטיוברים אוהבים להציג.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 957 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...