Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך ניתן לזהות פלוס ומינוס בכבל מתח של קומפרסור, אם אין עליהם סימון?


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 1231 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלומות, ואני אסביר;

 

תקע ה-12V של הקומפרסור שבאחד הרכבים הלך לעולמו. רכשתי חליפי, שעליו אין בעיה לזהות מי זה + ומי זה -:

 

20201223_142559.thumb.jpg.08c2b9066a427b37167ab5aeb9d41af4.jpg

 

אלא מה? בטפשותי גזרתי את התקע הישן במקום לפרק אותו כדי שאוכל לסמן לעצמי מי הפלוס ומי המינוס, מה שמשאיר אותי עם זה:

 

20201223_142644.thumb.jpg.42b2749d77ea4a873a8ce642ebb87b18.jpg

 

אז איך אפשר לדעת? לצורך העניין, יש לי רב מודד אבל השימוש היחיד שלי בו עד עכשיו היה כדי לוודא מתח בתיבת הפיוזים שברכב- אני לא יודע מעבר וגם חיפוש לא מעלה לי כלום.

 

לעזרתכם אודה, ומוכן להעלות תמונה של טריומף מחלידה, אם זה מעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ברירה - תפרק בצד שני של הכבל... 

יש להניח ששם כבר תראה מי נגד מי.


עריכה: 

אגב- שים לב שהחוטים בתקע החדש שלך בקוודרנט הרבה יותר קטן.

עלול להוות בעיה.

עריכה אחרונה על ידי natco

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפלוס מתחבר תמיד לפין המרכזי בשקע וגם בתקע.

 

חבר באופן זמני ובדוק:

כאשר אתה מודד מתח עם רב מודד הפרוב האדום מחובר לפלוס והשחור למינוס. אם בדקת בחוטים וקיבלת בבדיקה כזו 12 וולט אזי גילית מי הפלוס ומי המינוס.

אפ בתצוגה של הרב מודד תראה את הסימן (-) מינוס אזי חיברת הפוך את הפרובים.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה.

 

חיברתי זמנית ולהלן המדידות (האם אני בכלל מודד נכון?):

 

20201223_154017.thumb.jpg.1a8d46ed5f65058f61aa4ce9adb9d396.jpg

 

20201223_154046.thumb.jpg.0d5a4d09024db890c10d79926052cc06.jpg

 

לפי האינטואיציה שלי - החיווט הפוך (+ ל- -). נכון?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי,

הבדיקה שאתה עושה על מצב התנגדות לא נותנת לך שום אינדקציה, חוץ מלאמת את האקסיומה שהציע מרק (שפלוס הוא תמיד בפין המרכזי)

 

מרק,

הבעיה שלו היא שיש לו קומפרסור בלי תקע.

אם הוא יזין אותו הפוך, הוא עלול לגרום לו נזק רציני. 

דווקא בתקע החדש שלו החוטים מסומנים ואין לו בעיה לזהות.

 

בצר לי, אני הייתי מודד רציפות לגוף הקומפרסור. 

אבל להציע למישהו אחר לעשות את זה זה לא אחראי.

 

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, מרק10 כתב:

הפלוס מתחבר תמיד לפין המרכזי בשקע וגם בתקע.

 

חבר באופן זמני ובדוק:

כאשר אתה מודד מתח עם רב מודד הפרוב האדום מחובר לפלוס והשחור למינוס. אם בדקת בחוטים וקיבלת בבדיקה כזו 12 וולט אזי גילית מי הפלוס ומי המינוס.

אפ בתצוגה של הרב מודד תראה את הסימן (-) מינוס אזי חיברת הפוך את הפרובים.

יכול להיות ולא הבנתי אותך נכון אבל ניראה לי ענית על משהו אחר.

 

לא הייתי ממליץ לחבר את המדחס לשקע מבלי לדעתי בוודאות מה הקוטביות, לכן השיטה הכי בטוחה זה לפרק.

ד"א שמת לב לעובי של החוטים בתקע שקנית לאומת העובי של המדחס?תקח את זה בחשבון.

  

בתאריך 2.10.2018 בשעה 21:25, GTI33 כתב:

אל תתרגש מ0-100, זה כ''כ לא מעניין, מה שחשוב זה החיוך שנמרח לך על הפרצוף שאתה נוהג ברכב ושאתה צועד בדרך אליו או מסתובב להגניב בו עוד מבט מאוהב שאתה יוצא ועוזב אותו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תודות- אני מבין מספיק בשביל להבין שאני לא מבין.

 

בכל מקרה, פירוק הקומפרסור, אם יהיה, יקרה ביום אחר (עכשיו אני יוצא להביא את הילד מהגן...).

 

וכן, כנראה שהחיווט לא מתאים, אבל גם הקומפרסור גרוטאה בת 10 מבית אוטו-דיפו , שאלוהים יודע למה התחשק לי להתעסק איתה. אולי נזמין חדש וזהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ככה, פשוט חבר ונסה. סיכוי טוב מאוד שזה יעבוד לא חשוב לאיזה כיוון תחבר. מנוע DC קטן שמניע בוכנה.
אני גם בספק אם פירוק יוסיף לך מידע.

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, yuvk כתב:

אם ככה, פשוט חבר ונסה. סיכוי טוב מאוד שזה יעבוד לא חשוב לאיזה כיוון תחבר. מנוע DC קטן שמניע בוכנה.

מנוע DC בטוח יעבוד בקוטביות הפוכה אבל לא ידוע אך המעגל החשמלי יגיב, יכול להיות ולא יזיז לו ויכול להיות שישרף, תלוי בדגם ואך המעגל בנוי.

לפני 7 דקות, yuvk כתב:

אני גם בספק אם פירוק יוסיף לך מידע.

אז בשביל מה אנחנו פה?

 

עריכה אחרונה על ידי Electron

  

בתאריך 2.10.2018 בשעה 21:25, GTI33 כתב:

אל תתרגש מ0-100, זה כ''כ לא מעניין, מה שחשוב זה החיוך שנמרח לך על הפרצוף שאתה נוהג ברכב ושאתה צועד בדרך אליו או מסתובב להגניב בו עוד מבט מאוהב שאתה יוצא ועוזב אותו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המעגל הוא רק מנוע DC שמסתובב ומניע בוכנה מעלה מטה. תנועת הבוכנה לא תשתנה גם אם המנוע יסתובב הפוך.

 

אחרי פירוק הוא צפוי לראות את שני החוטים מחוברים לשני חיבורי המנוע, שנראים זהים ולא מסומנים ב +/-. 
image.png.9ba460d2b8cd87550c9fd9d453efc59c.png

 

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, yuvk כתב:

המעגל הוא מנוע DC שמסתובב ומניע בוכנה מעלה מטה. תנועת הבוכנה לא תשתנה גם אם המנוע יסתובב הפוך.

אתה רק מצדיק את מה שכתבתי לפני.

לפני 6 דקות, yuvk כתב:

אחרי פירוק הוא צפוי לראות את שני החוטים מחוברים לשני חיבורי המנוע, שנראים זהים ולא מסומנים ב +/-. 

יכול להיות, ויכול להיות שלא, תלוי במעגל שיש בפנים ולכן:

 

לפני 25 דקות, Electron כתב:

לכן השיטה הכי בטוחה זה לפרק.

 

עריכה:

עכשיו כשאני חושב על זה, יש דרך לבדוק אם מדובר חיבור ישיר למנוע- לבדוק התנגדות

מה אומרים?

עריכה אחרונה על ידי Electron

  

בתאריך 2.10.2018 בשעה 21:25, GTI33 כתב:

אל תתרגש מ0-100, זה כ''כ לא מעניין, מה שחשוב זה החיוך שנמרח לך על הפרצוף שאתה נוהג ברכב ושאתה צועד בדרך אליו או מסתובב להגניב בו עוד מבט מאוהב שאתה יוצא ועוזב אותו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...