Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אתם שמים לב להבדל בין תכני 1080p ל 4k?


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1366 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 6 שעות, bobi כתב:

ואיך ה 4k hdr בשיאומי 55 אינטש' שעולה 1700₪?

 

הוא מראה בדיוק כמו שמסך ב 1700 שח אמור להראות. אם אתה יודע מה לבדוק במסכים ועל מה להתמקד - השיאומי חרא. אם לא, לא תשים לב.. 

עוצמת ההארה שלו נמוכה מאוד, ה hdr הוא נטו בשביל לכתוב במפרט, אין לו מספיק nits בשביל hdr. 

סידור הפיקסלים בפאנל שלו הוא נורא. הוא אלכסוני ולא ישר כמו בפאנלים נורמליים. זה גם גורם לפיקסל להראות גדול יותר. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4K לעומת 1080P זה בסך הכל יותר פיקסלים על המסך. זה נתון משמעותי אך הוא לא היחיד שקובע את איכות הצפיה.

יש לך קצב רענון, HDR, QLED ועוד ועוד.

 

יש הבדל משמעותי לטובת ה4K אבל אתה תרגיש אותו בצורה הכי טובה אם יש לך תקציב יפה (אלפי שקלים) ותוכל לקנות טלויזיה שגם בפרמטרים האחרים היא טובה. 

 

שיאומי 55 אינטש בטוח תהיה שדרוג ביחס למה שיש לך היום. שים לב ששאיומי מיצרים אחלה מוצרים אבל יודעים לחסוך במקומות שלא מפריעים לרוב הצרכנים ולכן הם מצליחים להגיע למחיר מאוד תחרותי ( למשל מעבדים פחות טובים, פחות זיכרון, מיקום חיבורים).

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת הרזולוציה נטו, לא קל להבדיל בין 1080p (שזה מעט פחות מ-2K) ל-4K. עיקר השיפור הוא ב-HDR וב-BitRate.

 

יש מעט מאוד תוכן שהוא ב-4K "אמתי" גם ככה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, חן ג. כתב:

יש מעט מאוד תוכן שהוא ב-4K "אמתי" גם ככה.

לא יודע מה המצב בישראל כי אני יודע שנטפליקס הרבה יותר מוגבל - אבל כמעט כל התוכן שאני צורך בסטרימינג שעדכני הוא 4K hdr.

בערך כל דבר חדש בנטפליקס בכמה שנים האחרונות , כל סדרת מקור של אמזון פריים , חצי מהתוכן בדיסני פלוס , כל התוכן באפל tv +.... 

ה מ ו ן תוכן...

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Liviur כתב:

סרטים (ואפילו סדרות) כבר כמה שנים טובות מצלמים ב4K

 

אבל לרוב העיבוד הדיגיטלי (Digital Intermediate) הוא ב-2K. ע"ע סרטי הנוקמים.

 

ואל תשכח שאתה צריך לצלם ב-4.5K-5K ויותר כדי לקבל 4K אמתי. אם מצלמים על פילם, הפורמט חייב להיות VistaVision או גדול יותר כדי להפיק ממנו 4K.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו בציינתי - כמעט כל הפקה היום מצלמת ל8K בימינו או מינימום ל4K.

אין מה לקנות היום מסך 1080P. איך שלא תסובב את זה - ויש המון חומר מעל זה. ולא פחות חשוב HDR.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ידוע לי שמספר רב של הפקות מצלמות ב-8K. ממה שזכור לי, היה שימוש מצומצם ב-8K בכמה סרטי מארוול, ו-Mortal Engines היה הסרט הראשון שצולם כמעט במלואו בפורמט הזה. גם מצלמות 5K-6K הן בשימוש בעיקר בשוברי הקופות הגדולים, וגם אז עד לאחרונה היה מקובל לעבד את התמונה ב-2K.

 

וכמו שאמרתי, אם אתה משתמש במצלמת 4K אתה לא מקבל 4K אמתי. אתה צריך לצלם בערך ב-5K (או על פורמטים גדולים בפילם) כדי לקבל 4K נקי.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק - הסתכלתי אחורה לשיחות שלי עם חבר בתעשיה - לא 8K  , משתמשים במצלמות 4.5 ו5k בעיקר כדי לקבל 4k נקי. אבל עורכים הרבה דיגיטלי עם אפסמפלינג

קולנועים אגב ברובם אכן 2K מבחינת השידור. אבל לאו דווקא מבחינת הסרטים עצמם ואיך שהם מצולמים

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קל לקבל 4K "נקי" ממצלמת 4.5K.

 

RED הצליחו להשיג 4.1K ממצלמה כזאת, אבל בחיים האמתיים נראה לי שיהיה קצת קשה להגיע למספר הזה בעקביות. במקרים מסוימים, ההפסדים במצלמות דיגיטליות הן בסדר גודל של אפילו שליש מהרזולוציה, ואז גם 5K לא יספיקו. המספר הקודם ש-RED הגיעו אליו עם המצלמה היה 3.5K.

 

כל זה כמובן מאוד פדנטי. הבדלים של מתחת ל-0.5K לכאן או נחשבים לזניחים. המצגת של סטיב ידלין מראה שקשה להבחין אפילו בהבדלים גדולים הרבה יותר. ההבדל העיקרי במעבר ל-4K הוא ב-HDR וכיוצא בזה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים.

לכן אפל הדגישו את השימוש בHDR לא פחות מ4K בשדרוג האחרון של האפל טיוי לפני כמה שנים.

 

כמו כן - בא לא נשכח גם מקורות דיגיטלים כמו קונסולות (שלא כולן מציגות 4k אמיתי גם כן , אם נכנסים לזה , במשחקים. אבל הדור הבא יוצא בסוף השנה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, חן ג. כתב:

מבחינת הרזולוציה נטו, לא קל להבדיל בין 1080p (שזה מעט פחות מ-2K) ל-4K. עיקר השיפור הוא ב-HDR וב-BitRate.

 

יש מעט מאוד תוכן שהוא ב-4K "אמתי" גם ככה.

נכון!

מה שזמין לסטרימיניג בארץ תחת שמות מפוצצים הוא כל כך מכווץ שעדיף כבר 1080 רגיל של בלו-ריי בן 10 שנים.

אתה בעצם משלם על 4k בשביל לקבל משהו קרוב ל-1080 מבחינת birate, קצת כמו כל דבר שקשור לאינטרנט בארץ.

 

בנוגע למקור - באופן עקרוני יש מספיק רזולוציה לפילם סטנדרטי (35 מ״מ) בשביל להעביר ב-4K (מה לעשות, אני חובב סרטים ישנים יחסית)

אבל במעמד ההמרה לרוב מבצעים החלטה האם בכלל להשתמש ב-2K כשהמקור לא משהו. הצופים לא מבחינים בהבדל בכל מקרה...

יוצאי הדופן הם הסרטים שצולמו ב-65/70 מ״מ - ויש לא מעט כאלה - שעם המידע ששמור במקור יהיה אפשר לחגוג גם ב-6K

במידה ומישהו יפליץ את הפורמט הכל-כך-לא-נחוץ הזה.

 

את מספר האנשים בארץ שבאמת צופים ב-4K אמיתי בביט רייט נורמלי (נניח, שווה ערך לבלו ריי עדכני ושות׳)

אפשר לספור על כף יד אחת. וזה בסדר, כי במרחקי צפייה סבירים, 1080p מספק את הסחורה באבו אבו אבוהה בהינתן ביט רייט ראוי לצפייה.

 

עריכה:

האבסורד הוא שלא ניתן לקנות היום מסך 1080p גם אם תנסה. הרבה יותר קל ליצור מסך עם רזולוציה של עשרות מיליוני פיקסלים

מאשר אשכרה להתחיל להעביר כמויות טובות של מידע *איכותי* דרך הרשת :)

עריכה אחרונה על ידי hans
  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, hans כתב:

בנוגע למקור - באופן עקרוני יש מספיק רזולוציה לפילם סטנדרטי (35 מ״מ) בשביל להעביר ב-4K (מה לעשות, אני חובב סרטים ישנים יחסית)

אבל במעמד ההמרה לרוב מבצעים החלטה האם בכלל להשתמש ב-2K כשהמקור לא משהו. הצופים לא מבחינים בהבדל בכל מקרה...

יוצאי הדופן הם הסרטים שצולמו ב-65/70 מ״מ - ויש לא מעט כאלה - שעם המידע ששמור במקור יהיה אפשר לחגוג גם ב-6K

 

המספרים שאני מכיר הם באזור ה-3.2K עבור 35 מילימטר. צריך לסרוק אותם לפחות ב-4K (את "הקוסם מארץ עוץ" סרקו ב-8K) אבל מבחינת רזולוציה יש שם משהו כמו 3.5K ומטה.  זה אומר שבלי להתחשב בהפסדים אופטיים, 65 מילימטר יוצר 6K ומטה, ו-IMAX יוצר 8.6K ומטה.

 

וכמובן שבפילם חלק לא קטן מהרזולוציה הזו הוא רעש. רואים את זה מאוד יפה במצגת של ידלין.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • רעיון טוב! 2
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, יש גם 35 מ״מ שרץ לרוחב, השתמשו בו ב״עשרת הדיברות״ מ-1956... איזוטרי להפליא כמובן,

כמעט אף אחד לא השתמש בזה. סרט מרשים מאוד, אגב, מבחינה ויזואלית, עד היום - סצינות המוניות לפנתיאון.

 

זהו, חן, נראה לי שהצלחנו להבריח אותם. 🤪

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...